abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50826311
Na mijn negatief BSA (bindend studieadvies) van vandaag moet ik na gaan denken over een andere opleiding. Ik deed dit jaar het eerste jaar van de opleiding Sociale Geografie & Planologie aan de Universiteit Utrecht (was een leuke opleiding).. Maar dat was niet mijn eerste studie na mijn 6 jaar HAVO ..

Mijn vraag is dus hoe jullie studieverloop eruit ziet vanaf de middelbare school..

Die van mij:
- Digital Video Design, Hogeschool Utrecht (gestopt na 3 weken )
- Ruimtelijke Ordening en Planologie, Saxion Hogeschool (gestopt na 2,5 jaar, propedeuse wel behaald)
- Sociale Geografie en Planologie, Universiteit Utrecht (negatief BSA na 1 jaar)
- Waarschijnlijk ga ik me nu inschrijven bij 'Docent Aardrijkskunde', Hogeschool Utrecht
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_50826660
Zo, dat is heel wat!!
Hoe kwam het dan dat je een negatief bindend studieadvies kreeg?
En ben je sowieso iemand die snel met dingen stopt/ dingen snel niet meer leuk vind (hobby's, vrienden oid)?
pi_50826741
Ik wilde eerst heel erg graag de CALO in Zwolle doen. Ik had alle medische en sporttesten gehaald, maar ik kwam helaas niet door de loting.

Dus ik dacht: Dan maar een jaartje PABO doen en volgend jaar weer proberen.
Maar ik vond de PABO zo leuk dat ik het helemaal niet opnieuw wilde proberen Dat ik niet werd ingeloot had zo moeten zijn denk ik nu maar Nu ga ik al naar het 3e jaar van de PABO en ik weet zeker dat dit de goeie opleiding voor mij is!

Maar wel balen zeg TS
Noot noot.
pi_50826796
quote:
Op maandag 25 juni 2007 17:20 schreef Swowie het volgende:
Zo, dat is heel wat!!
Hoe kwam het dan dat je een negatief bindend studieadvies kreeg?
En ben je sowieso iemand die snel met dingen stopt/ dingen snel niet meer leuk vind (hobby's, vrienden oid)?
Mwah.. laten we zeggen dat ik geoefend SOGger ben
En ik doe veel voor mijn studievereniging (meerdere commissies) en ook moest ik ieder weekend weer naar mijn ouders om te voetballen. In de weekenden kwam het nooit van studeren..
Ik had deze opleiding heel graag af willen maken en ga daarom nog in beroep. Maar de kans is klein dat het gaat lukken, dit jaar is het eerste jaar dat het BSA is doorgevoerd en ik verwacht dat ze streng zullen zijn.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_50827390
Mwa, kan er ook wel wat van:

Had me al ingeschreven voor CMV (culturele en maatschappelijke vorming)...
Ik haalde m'n havo niet, dus dat ging niet door.
Haalde het jaar erop ook niet al m'n certificaten (last van veel SOG) en moest er dus nog 1 (heb havo oude stijl gedaan)

Toen toch maar de richting op gegaan die me altijd trok: de ICT.
MBO ICT gaan doen op een school, maar het was een nieuwe opleiding en ik kon niet gemotiveerd worden daar: docenten wisten niet wat voor les ze aan ons moesten geven, afspraken met docenten die niet nagekomen werden... kut klas.. ga zo maar door.

Daarna overgestapt naar andere MBO... richting ICT-beheer weer. Toch maar nog dat ene havo-certificaat gehaald, want ik had zoiets... ach, beetje ICT is leuk en als ik m'n havo heb, gelijk naar het HBO.
ICT vond ik toen zo leuk dat ik MBO maar helemaal heb afgemaakt en daarna alsnog naar het HBO ben gegaan.

Ben nu bijna klaar met m'n hbo... in sept beginnen met afstudeerstage. Maaaaaaaar, ik ben blij dat ik eigenlijk geen CMV ben gaan doen. Is veel te sociaal voor mij..
pi_50828696
-In 6 jaar VWO NT gehaald, tijdens mijn oriëntatie op studies tijdens we middelbare school kon ik niet echt iets vinden waar ik me helemaal bij thuisvoelde.
-Uiteindelijk maar bedrijfswetenschappen aan de RuG gaan doen, omdat ik graag iets wilde doen dat wat meer op de maatschappij gericht was dan de bètastudies die je normaal gesproken met NT doet. Bleek erg slechte beslissing, na 2 maanden ben ik gestopt omdat de stof me niet interesseerde, de sfeer op de opleiding me totaal niet beviel en ik zeker wist deze opleiding niet af te gaan maken.
-Rest van dat jaar gewerkt bij de supermarkt waar ik al een bijbaantje had, maar nu als parttime medewerker, ondertussen uitgebreid geörienteerd, veel open dagen en vooral meeloopdagen bezocht.
-Nu 1 jaar Forensic Sciences aan het Van Hall Larenstein in Leeuwarden gedaan, bevalt uitstekend
Met twee vingers in m'n neus mijn P gehaald, de sfeer is top en de stof is erg interessant, met een goed vooruitzicht op een baan.
  Redactie Frontpage maandag 25 juni 2007 @ 18:28:04 #7
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_50828849
- in 6 jaar VWO CM gedaan
- naar de RuG om Nederlandse Taal en Cultuur te studeren, was een slechte keuze, na 2 jaar gestopt zonder propedeuse
- naar de Hanzehogeschool om Communicatiesystemen Multimedia en Vormgeving te doen, wat wel een goede keuze was opleiding is leuk, hanze wat minder
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  maandag 25 juni 2007 @ 21:09:18 #8
3878 Vork
Manisch creatief
pi_50834837
Eens even kijken...
Ik ben ik 5 jaar middelbareschooltijd niet verder gekomen dan een overgangsbewijs van 3 naar 4 VWO, vervolgens:

-Multimedia Vormgeven (MBO) Grafisch Lyceum Amterdam (4,5 jaar).
-In het laatste half jaar heb ik daar ook maar gelijk 2 vakken HAVO bij gedaan (swiskunde A, scheikunde) (4 & 5 HAVO in 1 jaar in totaal).
-Voedingsmiddelentechologie (afstudeerrichting: Marketing) (HBO) Van Hall Larenstein in nu Wageningen (voorheen Velp).

Nu nog een jaar en dan kan ik op zoek naar een interessante WO master (ergens richting marketing/consument/onderzoek). Ben ik wel 29 ofzo eer ik klaar ben, maar dan heb ik met een zeer grote omweg toch een soort van doel bereikt. .
pi_50835627
Hmm....
In 8 jaar mijn basisschool afgemaaakt ( )
Zit nu in Vwo-5, volgend jaar Vwo-6 ( NT)
.. En daarna? Waarschijnlijk natuurkunde studeren en de natuur ontrafelen.. ( Ik weet: Ik klink triest )
  maandag 25 juni 2007 @ 21:39:23 #10
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_50836199
MAVO diploma en MBO 4 Administrateur afgerond met een diploma

- 3 jaar werk/thuis
- 1 jaar HBO Fiscaal Recht en Economie p net niet gehaald door omstandigheden
- 0,5 jaar HBO Accountancy door ziekte helaas al na een paar weken gestopt
- vanaf September weer HBO Fiscale Economie en daarna ooit nog verder op de uni maar dat is nog verre toekomstmuziek
pi_50845850
VMBO -> MBO 1 jaar -> HAVO -> HBO 1 jaar (propedeuse) -> Universiteit (waarschijnlijk dit jaar)
:-O
pi_50845922
Hetzelfde als jij, maar dan net wat anders .

MAVO > MBO (gestopt) > HAVO > HBO accountancy (afgerond) > daarnaast ook VWO certificaten Na1,2 Sk1, Bi12, Wi B1 gehaald, en doe nu geneeskunde.

Edit: heb dus MAVO, HAVO, VWO én MBO, HBO en WO gedaan .

[ Bericht 2% gewijzigd door -Hahaha- op 26-06-2007 03:32:06 ]
  dinsdag 26 juni 2007 @ 03:55:32 #13
104963 ETA
European Travel Author
pi_50846211
Ik heb de saai alles redelijk snel doorlopen en alles afgemaakt waar ik aan begonnen ben:

HAVO in 5 jaar, daarna HBO werktuigbouwkunde in 4,5 jaar afgemaakt, en vervolgens mijn Master Industrieel Ontwerpen gehaald op WO in 2,5 jaar (plus 6 maand instroom programma), en nu nog een 1-jarige internationale management opleiding in het buitenland
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_50846385
Na het VWO begonnen met Economie aan de universiteit, binnen een half jaar gestopt.
Ik heb een cursus SEPR I gedaan (medewerker reisbureau), maar ondertussen was ik al aan SPH begonnen, waar ik na 2,5 jaar moest stoppen wegens een chronische aandoening.
Nu zit ik serieus na te denken om aan een opleiding vertaler Engels te gaan beginnen.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_50847717
VWO met het profiel NG gedaan en daarna Geneeskunde aan de RU. Nu dus nog steeds..
pi_50848207
VWO in 6 jaar gedaan.
Daarna na een half jaar bouwkunde aan TUE overstapt op International Business and Management Studies (HBO). Dit jaar overgestapt naar UVT om International Business te doen.... en dat doe ik dus nog steeds
pi_50848326
Kan je na je middelbaar nog verplicht worden te veranderen? Best vreemd. Hier (België) mag je zolang je betaalt doen wat je wil; zelf je programma zelf samenstellen, meer/minder studiepunten dan 1 jaar tegelijk nemen...
Ik ken iemand die 25 is, en die nu in mijn groep zit (ik ben 21). Die heeft over 3 jaar studie dus al 7 jaar gedaan.

Ik ben na mijn middelbaar juist saai gaan doen;
3 jaar studeren en 3 jaar hetzelfde
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_50848732
Ja, dat kan bij ons dus niet. Je moet in 2 jaar je propedeuse halen en binnen 10 jaar een diploma hebben, anders word je studiefinanciering en OV-jaarkaart niet kwijt gescholden.
pi_50848923
5 Jaar havo en 1 jaar technische natuurkunde onderhand.

Maar ik heb overwogen om te doen:
- Industrieel product ontwerpen
- Lerarenopleiding natuurkunde
- Hebo
- Psychologie
- Bouwkunde
- Civiele techniek
-....

en ik weeet het nog steeds niet. Wellicht gewoon natuurkunde
pi_50849700
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 09:44 schreef Nuna het volgende:
Ja, dat kan bij ons dus niet. Je moet in 2 jaar je propedeuse halen en binnen 10 jaar een diploma hebben, anders word je studiefinanciering en OV-jaarkaart niet kwijt gescholden.
En als je niet genoeg punten haalt in je eerste jaar kun je een negatief bindend studieadvies krijgen, wat inhoudt dat je inderdaad niet verder mag met die opleiding.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_50850073
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 09:19 schreef uberbert het volgende:
VWO in 6 jaar gedaan.
Daarna na een half jaar bouwkunde aan TUE overstapt op International Business and Management Studies (HBO). Dit jaar overgestapt naar UVT om International Business te doen.... en dat doe ik dus nog steeds
een soortgenoot
Studiekeuze...?
pi_50850373
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 09:44 schreef Nuna het volgende:
Ahzo. Hier is geen studiefinanciering en geen OV-kaart, dus afpakken lukt niet . Je kan wel je studiebeurs verliezen als je niet slaagt, maar je mag altijd verder blijven doen. Als je je eerste jaar niet in 2x haalt veranderen de meeste sowieso van studierichting, dus dat maakt niet zoveel uit dan qua maatregel.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_50850416
quote:
Op maandag 25 juni 2007 17:10 schreef Kluupkluup het volgende:
Mijn vraag is dus hoe jullie studieverloop eruit ziet vanaf de middelbare school..
- in 5 jaar de havo gehaald (E&M met M&O)
- in 4 jaar HEAO bedrijfseconomie gehaald (na 1 jaar P)
- nu schakelprogramma voor master Economics & ICT aan de EUR, kan je de uitslag nog niet geven

[ Bericht 2% gewijzigd door PietjePuk007 op 26-06-2007 11:22:32 ]
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_50851277
- 6 Jaar VWO EM + informatica
- 5 maanden bedrijfskunde aan EUR, sfeer beviel niet, stof kon me niet langer dan een half uur geboeid houden, kut stad.
- half jaar werken bij een bouwmarkt, naast mn gewone bijbaan
- komende september hbo informatica (wat ik eerst al wou gaan doen)

[ Bericht 12% gewijzigd door FranticDJ op 26-06-2007 16:13:34 ]
pi_50852603
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 03:15 schreef -Hahaha- het volgende:
Hetzelfde als jij, maar dan net wat anders .

MAVO > MBO (gestopt) > HAVO > HBO accountancy (afgerond) > daarnaast ook VWO certificaten Na1,2 Sk1, Bi12, Wi B1 gehaald, en doe nu geneeskunde.

Edit: heb dus MAVO, HAVO, VWO én MBO, HBO en WO gedaan .
VWO doe ik ook - volgende week wiskunde A2 zomercursus bij het JBI
:-O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')