abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50816710
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:41 schreef Nexxennium het volgende:
Als je niet van kabelsprikken houdt, dan kun je een docking station kopen. Ikzelf vond het het geld niet waard.

On a sidenote: het is niet verstandig om je laptopaccu continu in je laptop te laten, als deze aan de netspanning hangt. Accu vol? Accu eruit.
Hij laadt toch niet door als ie vol is, dus maakt in principe niet uit.
  maandag 25 juni 2007 @ 12:42:57 #27
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_50816728
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:41 schreef Nexxennium het volgende:
On a sidenote: het is niet verstandig om je laptopaccu continu in je laptop te laten, als deze aan de netspanning hangt. Accu vol? Accu eruit.
Gelul. Dan heb je wel echt een paupereske accu.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  maandag 25 juni 2007 @ 12:43:31 #28
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_50816747
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:39 schreef Skic. het volgende:
Hoe moet je eigenlijk boxen aan de muur ophangen?
Je hebt een PM.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_50816802
Het maakt wel degelijk uit of je de laptop continu aan het netstroom laat hangen. Na een tijdje wil je batterij dan niet meer zo lang meegaan. Als je thuis ben gewoon de accu eruit, is binnen 1 sec gedaan, en aan de stroom hangen.
“Cruel Leonidas demanded that you stand, I only require that you kneel.”
  maandag 25 juni 2007 @ 12:45:52 #30
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_50816812
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:39 schreef Skic. het volgende:
Hoe moet je eigenlijk boxen aan de muur ophangen?
Niet.

Je schroeft een dikke stalen ketting aan het plafont met een paar keilbouten, stevige veer ertussen vanwege de trillingen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 25 juni 2007 @ 12:47:35 #31
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_50816858
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:45 schreef Kiev het volgende:
Het maakt wel degelijk uit of je de laptop continu aan het netstroom laat hangen. Na een tijdje wil je batterij dan niet meer zo lang meegaan. Als je thuis ben gewoon de accu eruit, is binnen 1 sec gedaan, en aan de stroom hangen.
maar je moet wel wekelijks de batterij blijven gebruiken, anders raakt ze uit conditie en dan kan je het schudden
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_50816869
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:47 schreef Houniet het volgende:

[..]

maar je moet wel wekelijks de batterij blijven gebruiken, anders raakt ze uit conditie en dan kan je het schudden
Kwestie van goed trainen erna en dan doet hij het wel weer.
“Cruel Leonidas demanded that you stand, I only require that you kneel.”
  maandag 25 juni 2007 @ 12:51:18 #33
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_50816955
Ja precies het is omgekeerd. Je moet de accu af en toe gebruiken, en juist niet wegleggen. De boel moet in beweging blijven.
pi_50816974
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:42 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

Gelul. Dan heb je wel echt een paupereske accu.
Geen gelul, accu blijft dan onder spanning staan. Tot de nok toe afvullen blijkt ook niet bevorderlijk te zijn. Bovendien laptops ook warmer, en warmte, you've guessed it, is ook nog niet goed voor accu's.

En ja, je moet accu idd WEL gebruiken zo nu en dan.

Maar suit yourself. Ik weet dat mijn 2,5 jaar oude accu bijna nog als nieuw presteert.

[ Bericht 3% gewijzigd door Nexxennium op 25-06-2007 12:58:10 ]
Thus spake the master programmer:
"A well-written program is its own heaven; a poorly-written program is its own hell.''
pi_50816984
Ik heb nu 2 jaar een laptop, en ik laat de accu echt onregelmatig op, wat niet goed zou moeten zijn??? Maar tot nu toe kan ik nog steeds iets meer dan 3 uur op een volle accu mee. (en dat was in het begin ook al zo)

Maar goed als ik in jou situatie zat zou ik gewoon een desktop nemen. Kast kan je wel weg stoppen, en dan heb je alleen maar beeldscherm, toetsenbord en muis op je bureau staan .
pi_50816993
Dubbel. Wanneer wordt dat eens gefixt?!
Thus spake the master programmer:
"A well-written program is its own heaven; a poorly-written program is its own hell.''
pi_50817067
De enige voordelen van een laptop is de mobiliteit en dat het ding weinig plaats inneemt. Voor de rest heeft een laptop alleen maar nadelen tov een vast systeem.
* Uitbreidingsmogelijkheden bij een laptop zijn gering
* Gewone pc is over het algemeen een stuk sneller
* Als je wilt gamen pak dan gewoon een vast systeem, laptop trekt het niet zo
* Laptops (behalve Asus) hebben standaard 1 jaar garantie, maar je kunt wel een garantie pakket kopen. Vaste systemen hebben meestal wel standaard 2 jaar garantie
* Bij het vervangen van een onderdeel van een laptop ben je duurder uit dan bij een gewoon systeem
* Het repareren van een laptop kan niet altijd bij de zaak waar je hem gekocht hebt, dus moet het ding opgestuurd worden, met als nadeel dat je hem wel een paar weekjes kwijt kunt zijn
* Accu's van laptops worden erg snel gaar. Sommige fabrikanten geven een half jaar garantie op de accu en sommigen 1 jaar. Is erg weinig naar mijn mening omdat daar erg veel problemen mee zijn.
  maandag 25 juni 2007 @ 12:57:06 #38
pi_50817136
Ik heb in mn telefoon een Lithium-Ion batterij zitten. Die zou geen geheugeneffect moeten hebben. Ik heb hem vaak lang aan de lader en ik heb idd nog niets van geheugeneffect gemerkt.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_50817144
Oew, het onweert, ik ga even op de batterij verder!
  maandag 25 juni 2007 @ 13:00:16 #40
pi_50817243
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:52 schreef Twisted_Logic het volgende:
Ik heb nu 2 jaar een laptop, en ik laat de accu echt onregelmatig op, wat niet goed zou moeten zijn??? Maar tot nu toe kan ik nog steeds iets meer dan 3 uur op een volle accu mee. (en dat was in het begin ook al zo)

Maar goed als ik in jou situatie zat zou ik gewoon een desktop nemen. Kast kan je wel weg stoppen, en dan heb je alleen maar beeldscherm, toetsenbord en muis op je bureau staan .
Het gaat niet zozeer om regelmaat. Je moet hem af en toe leegtrekken. Als je hem alleen maar oplaad terwijl die nog halfvol zit, raak je gewoon de helft van je capaciteit kwijt. Als je hem alleen maar op de lader houd, raakt ie al zijn capaciteit kwijt.
  maandag 25 juni 2007 @ 13:05:35 #41
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_50817424
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:55 schreef Ferrari412T2 het volgende:
De enige voordelen van een laptop is de mobiliteit en dat het ding weinig plaats inneemt. Voor de rest heeft een laptop alleen maar nadelen tov een vast systeem.
* Uitbreidingsmogelijkheden bij een laptop zijn gering
* Gewone pc is over het algemeen een stuk sneller
* Als je wilt gamen pak dan gewoon een vast systeem, laptop trekt het niet zo
* Laptops (behalve Asus) hebben standaard 1 jaar garantie, maar je kunt wel een garantie pakket kopen. Vaste systemen hebben meestal wel standaard 2 jaar garantie
* Bij het vervangen van een onderdeel van een laptop ben je duurder uit dan bij een gewoon systeem
* Het repareren van een laptop kan niet altijd bij de zaak waar je hem gekocht hebt, dus moet het ding opgestuurd worden, met als nadeel dat je hem wel een paar weekjes kwijt kunt zijn
* Accu's van laptops worden erg snel gaar. Sommige fabrikanten geven een half jaar garantie op de accu en sommigen 1 jaar. Is erg weinig naar mijn mening omdat daar erg veel problemen mee zijn.
je hebt er kijk op. veel fabrikanten geven trouwens drie maanden garantie op hun batterijen
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_50817562
quote:
Op maandag 25 juni 2007 13:05 schreef Houniet het volgende:

[..]

je hebt er kijk op. veel fabrikanten geven trouwens drie maanden garantie op hun batterijen
Ik werk zelf in een computerzaak

Trouwens, reparaties bij Asus en Acer kunnen soms wel een week of 5/6 duren. Tuurlijk afhankelijk van de drukte bij hun.
  maandag 25 juni 2007 @ 13:17:34 #43
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_50817783
quote:
Op maandag 25 juni 2007 13:10 schreef Ferrari412T2 het volgende:

[..]

Ik werk zelf in een computerzaak

Trouwens, reparaties bij Asus en Acer kunnen soms wel een week of 5/6 duren. Tuurlijk afhankelijk van de drukte bij hun.
ik heb bij Asus wel eens binnen twee weken een laptop terug gekregen. soms waren ze ook wel 6 weken weg
pi_50819240
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:52 schreef Nexxennium het volgende:

[..]

Geen gelul, accu blijft dan onder spanning staan. Tot de nok toe afvullen blijkt ook niet bevorderlijk te zijn. Bovendien laptops ook warmer, en warmte, you've guessed it, is ook nog niet goed voor accu's.

En ja, je moet accu idd WEL gebruiken zo nu en dan.

Maar suit yourself. Ik weet dat mijn 2,5 jaar oude accu bijna nog als nieuw presteert.
Volgens mij maakt het ook niet zo gigantisch veel uit hoe je de accu gebruikt. Feit is wel dat ze na een aantal jaar gewoon op zijn. Meestal is dat na zo'n 3 jaar. Het begint met uitvallen als de indicator nog 20-30% oid aangeeft en dat wordt steeds erger. Al is dat ws. ook afhankelijk van de kwaliteit van de accu (bij een laptop van de aldi zal een slechtere accu zitten dan bij een IBM/Lenovo).

Dat probleem met kapotte accu's lijkt me trouwens ook weer niet zo'n enorm issue. Als je ervoor kiest om de laptop als hoofd-PC te gaan gebruiken dan kun je best wat geld reserveren voor een nieuwe accu over +- 3 jaar (100 euro oid = 30 euro per jaar). Bovendien kun je de laptop ook gewoon gebruiken zonder accu.

Overigens zou ik zelf niet snel een laptop als hoofd-PC nemen. En dat is alleen vanwege de kwetsbaarheid. Als ik een PC als 'hoofd-PC' in gebruik neem dan staan daar al mijn belangrijke data/administratie/correspondentie e.d. op en wil ik niet het risico lopen dat ie in de trein wordt gejat of dat ik hem per ongeluk laat vallen (heb wel backups, maar blijft wel lastig).

[ Bericht 3% gewijzigd door Palomar op 25-06-2007 14:08:17 ]
pi_50819647
quote:
Op maandag 25 juni 2007 13:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer om regelmaat. Je moet hem af en toe leegtrekken. Als je hem alleen maar oplaad terwijl die nog halfvol zit, raak je gewoon de helft van je capaciteit kwijt. Als je hem alleen maar op de lader houd, raakt ie al zijn capaciteit kwijt.
Dat was vroeger.

Nu met de lithiumaccu's moet je ze gewoon gebruiken. Die vinden opgeladen worden terwijl ze nog 3/4 vol zijn ook fijner dan opgeladen worden terwijl ze leeg zijn
pi_50819906
Het is zelfs heel erg slecht om een lithiumaccu helemaal leeg te trekken.
pi_50820481
Desktop is veeeeel beter.
  maandag 25 juni 2007 @ 15:41:39 #48
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_50823213
om even de verschillende meningen over de batterijen te onderdrukken:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Oplaadbare_batterij
pi_50896257
quote:
U heeft vast gehoord van de 100 dollar-laptop, een laptop die vooral voor ontwikkelingslanden bedoeld is. Er gaat nu, als het aan Asus ligt, echter ook een extreem goedkope laptop voor de westerse markt komen. Het 7"-instapmodel gaat naar alle waarschijnlijkheid 199 dollar kosten. In Nederland komt het allergoedkoopste model waarschijnlijk niet op de markt.

De 7 inch Eee PC 701 weegt 0,89 kg en beschikt over een op flash geheugen gebaseerde opslagcapaciteit (van 4 tot 16 GB). Er zit een Intel mobile CPU & chipset in, een Intel UMA grafische kaart, 512 MB DDR2-400 werkgeheugen. Ook beschikt de PC 701 over een ingebouwde webcam en ingebouwde WLAN-connectiviteit Vooral dat laatste is belangrijk, want met de Eee* PC richt ASUS zich vooral op internet-gerelateerde activiteiten. En internetten, dat doen we tegenwoordig overal. De accu gaat drie uur mee. Opvallend is verder dat er twee verschillende interfaces worden gebruikt (de 'easy' modus voor onervaren gebruikers en de 'full desktop' modus voor de ervaren gebruikers). OS? De Eee PC is compatibel met Linux en Windows XP.

ASUS is van plan de Eee PC in juli of augustus op de markt te brengen en de doelstelling is dit jaar nog 200.000 eenheden te verkopen. Naast de 7"-versie (199 dollar) komt er ook nog een 10"-model. Die zal 299 dollar gaan kosten.

Er is alleen één maar... in Nederland hoeven we niet te rekenen op een prijs die gelijk ligt aan 200 dollar. Navraag bij het pr-bureau van Asus leerde het volgende: "De notebook zal zeker in Nederland beschikbaar zijn. De prijs zal echter hoogst waarschijnlijk wel iets hoger liggen dan eerder genoemd. Aangezien in Nederland waarschijnlijk alleen modellen met grotere flash drives (dus niet 2GB maar 16 of 32 GB) zal het prijskaartje ook iets hoger liggen. Over de daadwerkelijk prijs kunnen we echter nog geen duidelijkheid geven, maar het zal in ieder geval niet een hele dure notebook zijn."

* De drie E's in Eee PC staan, aldus Asus, voor: Eenvoudig te leren, mee te spelen en mee te werken; Excellente internetbeleving en Excellente mobiele computerervaring.

bron: http://www.computeridee.nl/nieuws.jsp?id=2008401
Ik zou dus voor een goedkopere desktop gaan en dan dit dingetje er bij kopen

Overigens wel weer achterlijk dat dit ding niet in nederland te koop is , maar gelukkig kan je nog wel op een irrtante manier wereldwijd bestellen via inet.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')