abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50815850
Ik zit een beetje in dubio wat betreft de aanschaf van een nieuwe computer in verband met de studie. Ik twijfel namelijk tussen een gewone desktop of een laptop, wel van het merk Dell omdat ik daar al jaren goede ervaringen mee heb.

Ik heb al jaren een desktop, maar ik begon na te denken over een laptop in verband met de kleinere ruimte die het in beslag neemt. De mobiliteit speelt geen rol in deze, omdat ik het gewoon om het stroomnet wil aansluiten. Hoewel ik daar ook een nog een vraag over heb, aangezien ik ooit las dat de accu van een laptop het op een gegeven moment begeeft als je de laptop altijd vast aansluit op het stroomnet. Wellicht dat iemand hier wat meer duidelijkheid over kan geven.

Qua gebruik van de computer moet je vooral denken aan tekstverwerken en internetten. Wat is jullie mening of visie? Zou ik naar aanleiding van bovenstaand verhaal beter voor een laptop of dekstop kunnen gaan?
  maandag 25 juni 2007 @ 12:16:47 #2
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_50815979
als jij de mobiliteit niet erg belangrijk vind is het in jou geval niet echt belangrijk wat je kiest. alleen een nadeel van een laptop is, dat je het niet zo goed kan uitbreiden als een gewone pc.

en over de batterij. dat klopt, de batterij heeft een mindere levensduur dan de laptop zelf, althans het ligt er een beetje aan hoe je er mee omgaat. als jij de toch alleen op het stroomnet zit, kan je de batterij er het beste uitlaten. pas als je ergens anders heen gaat, en je wilt de laptop daar gaan gebruiken, kan je wellicht de batterij meenemen
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_50815998
Sinds ik een Laptop heb, heb ik geen moment meer naar m'n desktop omgekeken... en als ie toch op 1 plek blijft staan, zou ik een mooie een 17" widescreen laptop halen...
  maandag 25 juni 2007 @ 12:19:28 #4
182073 invine
blablabla etc.
pi_50816050
Je wilt dus een laptop omdat deze minder ruimte in gebruik neemt? Dan zou ik ook voor een laptop gaan ipv van een desktop, maar dan wel voor een 17" (of groter?) scherm nemen aangezien je hem hebt als desktop vervanging.

Verder heb ik geen verstand van de accu's van laptops maar mag hopen dat ze tegenwoordig wel berekend zijn dat ze heel veel op stroom net zitten. (En kan je hem niet zonder accu op stroomnet aansluiten?)
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_50816127
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:17 schreef BroesWillems het volgende:
Sinds ik een Laptop heb, heb ik geen moment meer naar m'n desktop omgekeken...
Sterker nog, ik heb alleen nog maar een laptop, die ik thuis op een externe monitor en toetsenbord aansluit.
  maandag 25 juni 2007 @ 12:23:20 #6
170509 Baret
The world is yours
pi_50816184
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:21 schreef Skic. het volgende:

[..]

Sterker nog, ik heb alleen nog maar een laptop, die ik thuis op een externe monitor en toetsenbord aansluit.
Dat doe ik dus ook, heerlijk.
I'll make him an offer he can't refuse
  maandag 25 juni 2007 @ 12:23:35 #7
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_50816192
quote:
(En kan je hem niet zonder accu op stroomnet aansluiten?)
jewel, dat is ook belangrijk, als jij alleen maar gebruik maakt van het stroomnet, kan je het beste de batterij eruit laten
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_50816195
Ik zou een desktop kopen als je em toch niet meeneemt. Desktop krijg je veel meer waar voor je geld dan.
pi_50816198
Als die nooit van zijn plek komt zou ik geen laptop nemen maar eerder een barebone.
Ik vind desktops nog steeds minder schade gevoelig (al is dit minder probleem als die niet beweegt) idd het extra onderdeel de accu die minder en minder gaat worden met de jaren.

En als er iets stuk is heb je al snel de leverancier nodig en een desktop kan je zelf of de handige buurman in 9 van de 10 gevallen oplossen. Lossen onderdelen eventueel upgraden is bij een desktop ook een stuk makkelijker.
  maandag 25 juni 2007 @ 12:24:44 #10
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_50816234
Batterij niet gebruiken is wel echt dodelijk voor de gebruiksduur ervan.
Paar uurtjes per week op de bank internetten op de batterij is er veel beter voor dan 'm eruit laten en niet gebruiken.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  maandag 25 juni 2007 @ 12:27:51 #11
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_50816315
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:24 schreef Sjoewe het volgende:
Paar uurtjes per week op de bank internetten op de batterij is er veel beter voor dan 'm eruit laten en niet gebruiken.
precies, je moet de batterij wel in conditie houden
pi_50816317
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:24 schreef Sjoewe het volgende:
Klopt Lithium accu's mogen niet leeglopen.
  maandag 25 juni 2007 @ 12:28:12 #13
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_50816328
Inderdaad, een barebone systeem zou 't beste zijn. Gewoon een mooie 19"+ widescreen, compact keyboardje en een muis, en de kleine computerkast die hang je onder je bureau of iets dergelijks, of zet je op een andere manier buiten 't zicht (waar je nog wel een DVD er in kunt doen).
  maandag 25 juni 2007 @ 12:29:52 #14
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_50816380
Zijn laptop's niet duurder dan een vergelijkbare desktop?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_50816401
Ik heb een kleine, lichte laptop (13.3", 1,9kg). Ideaal voor onderweg. Thuis prik ik een 19" monitor eraan. Los keyboard, muis, printer etc etc heb ik in een USB-hub geprikt, welke ik vervolgens aansluit op laptop. Laptopscherm is eventueel als 2de display te gebruiken, maar dat is niet ideaal ivm de sterk afwijkende maten. Ik moet zeggen dat dat best goed te doen is als desktop. Beter dan ik dacht eigenlijk.

Nadeel:
-geen goede dual display setup
-je moet toch kabels prikken
-als je je laptop kwijtraakt, dan heb je een probleem; laptop blijft toch kwetsbaar onderweg. BACKUPS.
-relatief trage HD
-Slecht upgradebaar. Ik heb geheugen uitgebreid, maar daar houdt het ook op.

Voordeel:
-ENERGIEZUINIG. Mijn setup vreet ongeveer 50W incl TF monitor. M'n vorige desktop met CRT-monitor verstookte tegen de 300W continu.
-maar 1 installatie om bij te houden. Telkens windows update, OOo, drivers etc van meerdere systemen bijhouden is soms irritant.

Qua prijs... weet ik het niet. Als je alleen een laptop koopt, dan wil je een fatsoenlijke (¤1200+). Bij een laptop/desktop-combi kun je een cheapere laptop nemen (¤800 oid), omdat je bijv. spelletjes/zware werk toch wel op je desktop doet. Deze hoeft niet eens duur te zijn om toch leuk mee te komen.

Grotere laptop san 15" raad ik af. Ik ben zelf van 15" naar 13,3" gegaan. Mijn volgende laptop zal ook 13,3" of vergelijkbaar zijn. Als ik mensen in de trein met een 17" of zelfs 19" grindtegel zie sjouwen en worstelen, dan krijg ik al een hernia bij het zien ervan.
Thus spake the master programmer:
"A well-written program is its own heaven; a poorly-written program is its own hell.''
  maandag 25 juni 2007 @ 12:30:41 #16
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_50816404
Of je koopt een iMac hihihi
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_50816433
ik had laatst hetzelfde dilemma. ik heb uiteindelijk gekozen voor de desktop omdat:
1) die verhoudingsgewijs goedkoper zijn, ok laptop is duurder dan ok desktop. fatsoenlijke laptop is toch gauw 1000 pleuri
2) desktop is makkelijk uitbreidbaar
3) desktop met flatscreen neemt ook niet zoveel ruimte in beslag
4) mobiliteit is geen issue, dus enkel de drie bovenstaande argumenten waren van belang
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 25 juni 2007 @ 12:33:01 #18
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_50816465
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Zijn laptop's niet duurder dan een vergelijkbare desktop?
pi_50816497
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:30 schreef Nexxennium het volgende:
Ik heb een kleine, lichte laptop (13.3", 1,9kg). Ideaal voor onderweg. Thuis prik ik een 19" monitor eraan. Los keyboard, muis, printer etc etc heb ik in een USB-hub geprikt, welke ik vervolgens aansluit op laptop. Laptopscherm is eventueel als 2de display te gebruiken, maar dat is niet ideaal ivm de sterk afwijkende maten. Ik moet zeggen dat dat best goed te doen is als desktop. Beter dan ik dacht eigenlijk.

Nadeel:
-geen goede dual display setup
-je moet toch kabels prikken
-als je je laptop kwijtraakt, dan heb je een probleem; laptop blijft toch kwetsbaar onderweg. BACKUPS.
-relatief trage HD
-Slecht upgradebaar. Ik heb geheugen uitgebreid, maar daar houdt het ook op.

Voordeel:
-ENERGIEZUINIG. Mijn setup vreet ongeveer 50W incl TF monitor. M'n vorige desktop met CRT-monitor verstookte tegen de 300W continu.
-maar 1 installatie om bij te houden. Telkens windows update, OOo, drivers etc van meerdere systemen bijhouden is soms irritant.

Qua prijs... weet ik het niet. Als je alleen een laptop koopt, dan wil je een fatsoenlijke (¤1200+). Bij een laptop/desktop-combi kun je een cheapere laptop nemen (¤800 oid), omdat je bijv. spelletjes/zware werk toch wel op je desktop doet. Deze hoeft niet eens duur te zijn om toch leuk mee te komen.
Ik zou gek worden van 2 keer per dag die vga/dvi kabel vastschroeven
pi_50816523
ik vind het altijd erg vervelend te werken op me laptop aan een buro een gewoon scherm is toch wel net iets groter staat hoger en een normaal toetsen bord voelt fijner, kortom mijn ervaring is dat het liefst aan iets van een fatsoenlijk formaat werk. bovendien ligt die laptop altijd op je buro terwijl een kast er gewoon onder kan staan
pi_50816549
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:35 schreef susscorfa het volgende:
iets met letters
En nu in leesbaar Nederlands?
"A well-written program is its own heaven; a poorly-written program is its own hell.''
  maandag 25 juni 2007 @ 12:37:48 #22
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_50816579
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:34 schreef Repeat het volgende:

[..]

Ik zou gek worden van 2 keer per dag die vga/dvi kabel vastschroeven
Mwoah. Ik doe het zelf ook zo. Valt reuze mee, vooral als je het handig neerzet:

maandag 25 juni 2007 @ 12:39:27 #23
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_50816616
beetje intelligent neerzetten kan een hoop schelen idd
pi_50816628
Hoe moet je eigenlijk boxen aan de muur ophangen?
pi_50816679
Als je niet van kabelsprikken houdt, dan kun je een docking station kopen. Ikzelf vond het het geld niet waard.

On a sidenote: het is niet verstandig om je laptopaccu continu in je laptop te laten, als deze aan de netspanning hangt. Accu vol? Accu eruit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')