Die milieuclubjes waar hij over spreekt ZIJN van linkse signatuur... Maar dan nog, dat een andere het ook doet is geen fatsoenlijke reden.quote:
Omdat MMGW-theorie (let op: theorie!) als glijmiddel werkt voor het invoeren van een strak geleide plan-economie. En dat is: jawel, echt links.quote:Wat zou de reden kunnen zijn dat de linkse kerk wil dat er minder CO2 uitgestoten wordt, als het niet is om West-Nederland te redden van verdrinking?
Overstromen met een paar decimeter stijging in 100 jaar (per rapport wordt de stijging minder overigens).quote:De reden dat rechts dat niet wil, is dat het wel eens de economische groei tegen zou kunnen gaan. O jee, dat zou erg zijn. Liever overstromen.
So what dat er een keer iets overstroomt? 50.000 jaar geleden was er niet eens een Noordzee, dus die paar meter zeespiegelstijging maakt toch geen reet uit.quote:Op maandag 25 juni 2007 12:17 schreef Rasing het volgende:
[..]
Niet in de OP.
[..]
Wat zou de reden kunnen zijn dat de linkse kerk wil dat er minder CO2 uitgestoten wordt, als het niet is om West-Nederland te redden van verdrinking?
De reden dat rechts dat niet wil, is dat het wel eens de economische groei tegen zou kunnen gaan. O jee, dat zou erg zijn. Liever overstromen.
Ook voor jou: enkele decimeters. Laat je niet voor de gek houden door malloten zoals Gore. Om met Thieme te spreken: wel zeiken over CO2 door vervoer en fabrieken, maar je waffel houden over CO2 uitstoot door boeren die minstens zo groot is... omdat je uit een boerenfamilie komt. Nee, Gore maakt zich druk om natte voeten hoor.quote:
Eigenlijk is het idd het beste dat alleen de link naar het filmpje over blijft, dat scheelt nodeloos commentaar ten aanzien van randzaken.quote:Op maandag 25 juni 2007 12:38 schreef Aasgier het volgende:
Wat een ''bash'' nieuwsbericht ook.
quote:dit is zou een bedreiging kunnen zijn voor zowel links en rechts en wie dan ook - het laat enkel maar zien dat als het echt een super groot probleem is en wordt dat de mensheid eerder met elkaar in de klens komt dan dat er ook daadwerkelijk iets aan wordt gedaan dat als de theorie klopt we als mens niets kunnen doen om de oorzaak af te stoppen en we ons beter kunnen richten op de gevolgen, zoals het ophogen van dijken.
Precies. Hoewel de theorie linkse politici wel uitkomt en rechtse politici niet...quote:Dit is niet iets wat je kan verdelen in ''links&rechts".
Nee dat maakt ook niets uit. We zijn als mensheid nu al zo tolerant bij grote mensenstromen, bijvoorbeeld vanwege oorlogen. Die mensenstromen zulllen vast en zeker op gang komen wanneer de zeespiegel genoeg stijgt.quote:Op maandag 25 juni 2007 12:32 schreef Kadesh het volgende:
[..]
So what dat er een keer iets overstroomt? 50.000 jaar geleden was er niet eens een Noordzee, dus die paar meter zeespiegelstijging maakt toch geen reet uit.
Malloot Gore zegt niet dat in 2100, het jaartal waarop die enkele decimeters (40 - 80 cm. exclusief het smelten van landijs) slaan, de zeespiegel meters is gestegen, hij zegt dat als al het ijs van Groenland en Antarctica, of een groot gedeelte althans, gesmolten is, dat de zeespiegel dan zes meter hoger ligt dan nu, iets wat ook in hetzelfde IPCC-rapport, waaruit jij die enkele decimeters hebt, staat.quote:Op maandag 25 juni 2007 12:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ook voor jou: enkele decimeters. Laat je niet voor de gek houden door malloten zoals Gore.
Jonge, als het klimaat/het weer zo erg veranderen en dat er een grote bosbrand komt - overstroming, windkracht 10 (door de verandering van het klimaat - door ons versneld) die jou huisje beschadigd moet je kijken wie zich druk maakt.quote:Op maandag 25 juni 2007 12:56 schreef JohnDope het volgende:
Haha ja ik hoorde het ook op het StaatsJournaal van dat veengrondDat gebeuren rond die veengrond schept ook weer meer banen. Het zogenaamde CO2-probleem is een ongekende moneymaker.
Het wordt allemaal steeds gekker, de hele wereld ligt vol met afschuwelijke chemische rommel en waar maken we ons druk over??? Over een natuurlijke stof die wij mensen gewoon zelf uit blazen
Het klimaat is een complex niet-constant proces. Kijk als ze een verhaal hadden verzonnen dat de aarde warmer wordt, omdat de wereld zo vervuild is met chemische rommel, dan kan ik daar nog in komen.quote:Op maandag 25 juni 2007 13:07 schreef Aasgier het volgende:
[..]
Jonge, als het klimaat/het weer zo erg veranderen en dat er een grote bosbrand komt - overstroming, windkracht 10 (door de verandering van het klimaat - door ons versneld) die jou huisje beschadigd moet je kijken wie zich druk maakt.
Och, 10 miljoen mensen die onder de zeespiegel wonen, so what als dat overstroomt.quote:Op maandag 25 juni 2007 12:32 schreef Kadesh het volgende:
So what dat er een keer iets overstroomt? 50.000 jaar geleden was er niet eens een Noordzee, dus die paar meter zeespiegelstijging maakt toch geen reet uit.
Maar ook juist door de verandering van het klimaat krijg je oorlog.quote:Op maandag 25 juni 2007 13:21 schreef JohnDope het volgende:
Wat ook nog zo iets is. Voordat uberhaupt ooit de tijd aanbreekt dat de mensheid kapot gaat aan het eventuele opwarmen van de aarde, zijn er al zoveel afschuwelijke wereldoorlogen op aarde geweest, dat je niet eens meer op aarde wil of kan wonen.
Eigenlijk is dat CO2-probleem een ongekend luxeprobleem, aan de andere kant van de wereld gebeuren er de meest afschuwelijke oorlogsmisdrijven en sterven er dagelijks vele mensen door armoede. Over deze problemen hoor je in verhouding tot dat CO2-verhaal, nauwlijks wat over in de media.
En wij verwende en verpeste westerlingen maken ons druk of we wel of geen spaarlampjes moeten gebruiken.
Ik ben helemaal geen fan van geld geven aan goede doelen in het buitenland, maar wat mij betreft mag al het geld dat in het eventuele CO2-probleem wordt geinvesteerd naar buitenlandse goede doelen gaan.
Ook india zal genoeg onder een droge tijd te leiden hebben door het wegsmelten van de gletsjers. 60% van het ganges water in het droge seizoen is smelwater uit de himalaya. En maar liefst 30% van de indische bevolking woont in het stroom gebied hiervan.quote:Op maandag 25 juni 2007 13:41 schreef Aasgier het volgende:
En ik ben bang dat vooral China een groot probleem krijgt binnenkort (en nu ookal) door grote watertekorten en als dit probleem echt heel groot wordt zullen we idd wel weer een oorlog zien.
Ja, en wat suggereert hij daarmee? Ik bedoel: dat staat helegaar niet te gebeuren. Hij koppelt het echter aan MMGW. En doet alsof het iets is wat in de reële verwachting ligt.quote:Op maandag 25 juni 2007 12:47 schreef Monidique het volgende:
Malloot Gore zegt niet dat in 2100, het jaartal waarop die enkele decimeters (40 - 80 cm. exclusief het smelten van landijs) slaan, de zeespiegel meters is gestegen, hij zegt dat als al het ijs van Groenland en Antarctica, of een groot gedeelte althans, gesmolten is, dat de zeespiegel dan zes meter hoger ligt dan nu, iets wat ook in hetzelfde IPCC-rapport, waaruit jij die enkele decimeters hebt, staat.
Precies.quote:Op maandag 25 juni 2007 13:16 schreef FJD het volgende:
Er zijn genoeg redenen om kritisch naar onze uitstoot/vervuiling te kijken. Een eventuele verandering van het klimaat is daar een van de slechtere van.
Dat als de poolkappen smelten, de zeespiegel zes meter gestegen is. Dat het zaak is dat zoiets niet gebeurt.quote:
Nog niet, nee, en dat geeft ons toch weer wat ruimte?quote:Ik bedoel: dat staat helegaar niet te gebeuren.
Als het warmer wordt, wat sowieso gaat gebeuren als er niets wordt gedaan aan de menselijke uitstoot, dan wordt het steeds reëeler, ja.quote:Hij koppelt het echter aan MMGW. En doet alsof het iets is wat in de reële verwachting ligt.
Waarom heeft hij niet vermeld wat er gebeurt als de zon klapt? Net zo zinnig...quote:Op maandag 25 juni 2007 14:22 schreef Monidique het volgende:
Dat als de poolkappen smelten, de zeespiegel zes meter gestegen is. Dat het zaak is dat zoiets niet gebeurt.
Wat nou nog niet? We staan aan de vooravond van een nieuwe ijstijd (dat is net zo'n "feit" als MMGW), dus er zal wel wat aangroei komen denk ik zo....quote:Nog niet, nee, en dat geeft ons toch weer wat ruimte?
Onzin. MMGW is een theorie die allesbehalve bewezen is.quote:Als het warmer wordt, wat sowieso gaat gebeuren als er niets wordt gedaan aan de menselijke uitstoot, dan wordt het steeds reëeler, ja.
Nee dat zie ik niet in. Gore probeert iedereen bewust ter meerdere eer en glorie van zichzelf een rad voor de ogen te draaien. Hij is een fantast. En als jij denkt dat hij dat feitje niet heeft genoemd zodat de kijker zou denken dat dit het gevolg is van MMGW dan ben je naïef.quote:Maar goed, ik ben blij dat je inziet dat je heir een fout maakte en Al Gore iets verkeerds toeschreef.
Je weet hoop ik dat het op Groenland kouder aan het worden is momenteel? De Kangerdlugssuaq gletsjer in Zuidoost Groen-land neemt momenteel toe met meer dan 12 km per jaar. Enz.quote:Op maandag 25 juni 2007 14:31 schreef Monidique het volgende:
Omat de zon pas over vijf miljard jaar klapt, terwijl het smelten van de polen net even wat waarschijnlijker is op de wat kortere termijn en iets meer te maken heeft met het opwarmen van de aarde, waar, weet je wel, zijn documentaire over ging.
Gelukkig. Je ziet het zelf ook in.quote:Maar goed, Het broeikaseffect is allesbehalve bewezen, we staan aan de vooravond van een nieuwe ijstijd, Al Gore is een zelfgeilende fantast en ik ben naïef. Ook goed.
Nee, daar weet ik niets vanaf. Leg eens uit.quote:Op maandag 25 juni 2007 15:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je weet hoop ik dat het op Groenland kouder aan het worden is momenteel? De Kangerdlugssuaq gletsjer in Zuidoost Groen-land neemt momenteel toe met meer dan 12 km per jaar. Enz.
quote:Het is een "what if"-spel. Er is geen enkele aanwijzing dat al het ijs op Groenland ooit weg zal gaan. Al was het maar omdat daar nog nooit al het ijs verdwenen is, ook niet toen het fiks warmer was dan nu.
http://www.ens-newswire.com/ens/feb2007/2007-02-02-02.aspquote:However, larger values of up to one meter (39 inches) by 2100 cannot be ruled out if ice sheets continue to melt as temperature rises. The last time the polar regions were significantly warmer than at present for an extended period, about 125,000 years ago, reductions in polar ice volume caused the sea level to rise by four to six meters.
quote:Op maandag 25 juni 2007 11:27 schreef Koewam het volgende:
Planten stoten ook CO2 uit ja, geeft ook geen donder.
Het is toch niet echt mis te verstaan, wel? Het wordt KOUDER in Groenland (waarmee wordt bedoeld dat de gemiddelde temperatuur afneemt in Groenland). Er zijn gletsjers in Groenland die smelten, maar ook die aangroeien (hetgeen normaal is, immers, gletsjers doen dat als miljoenen jaren...).quote:Op maandag 25 juni 2007 15:04 schreef Monidique het volgende:
Nee, daar weet ik niets vanaf. Leg eens uit.
Het valt niet uit te sluiten... nounou... Het valt ook niet uit te sluiten dat de zeespiegel gaat dalen. Ja, we weten eigenlijk verdomde weinig.quote:However, larger values of up to one meter (39 inches) by 2100 cannot be ruled out if ice sheets continue to melt as temperature rises.
En zoiets doet jou niet afvragen waarom wij als mensheid zo arrogant zijn om te denken dat we deze keer niet alleen verantwoordelijk zijn voor de veranderingen maar ze ook kunnen tegen gaan?quote:The last time the polar regions were significantly warmer than at present for an extended period, about 125,000 years ago, reductions in polar ice volume caused the sea level to rise by four to six meters.
Het IPCC spreekt over decimeters en geeft aan dat een meter niet uit te sluiten is en Gore rept over vele meters. Precies hetzelfde...quote:Wat Al Gore dus ook zegt, wat het IPCC dus ook zegt, hetzelfde IPCC waar jij je decimeters vandaan hebt.
Zo lang jij het verschil niet ziet tussen de diverse beweringen lijkt het mij dat jij mij niet hoeft te gaan verbeteren. En nou, hup: lezen over temperatuur en wat stijging en daling precies inhoudt.quote:Dus: je zat verkeerd, je schreef Al Gore, mogelijk abusievelijk, iets verkeerds toe. Geen probleem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |