Hoogste temperaturen in Europa vandaag:quote:Zuidoost-Europa zucht onder hittegolf
ATHENE/FRANFURT - Griekenland en de Balkanlanden gaan gebukt onder een hittegolf. In Griekenland steeg het kwik tot 45 graden.
Op de Balkan worden temperaturen rond de 40 graden gemeten. Meteorologen uitten zondag de verwachting dat de temperaturen, veroorzaakt door hete luchtmassa's uit Afrika, nog enkele dagen aanhouden.
In Griekenland kwam het tot stroomuitval omdat mensen massaal airconditioning gebruiken. Aan een vergelijkbare hittegolf in 1987 bezweken ongeveer 1500 personen.
In Bulgarije mogen treinen op sommige trajecten nog maar 30 kilometer per uur rijden omdat de rails door de hitte vervormen.
Andere geluiden uit Duitsland: Door een hevig onweer raakten in Frankfurt de landingsbanen van het vliegveld overstroomd. Ongeveer 30.000 passagiers zagen hun vlucht geannuleerd. Ongeveer vijfhonderd gedupeerden moesten de nacht van zaterdag op zondag op de luchthaven doorbrengen. In de stad zelf viel een deel van het tramverkeer stil door omgevallen bomen.
quote:Tunis/Carthage Airport (4 m, Tunesien) 46°
Elefsis Airport (31 m, Griechenland) 46°
Kalamata (8 m, Griechenland) 45°
Antalya (64 m, Türkei) 43°
Sigonella (22 m, Italien) 42°
Ercan Airport (91 m, Zypern) 42°
Akhisar (93 m, Türkei) 42°
Chania Souda (151 m, Griechenland) 42°
Lamia (144 m, Griechenland) 41°
Larissa Airport (74 m, Griechenland) 41°
Eleftherios Venizelos AP (94 m, Griechenland) 41°
Kithira (167 m, Griechenland) 41°
Catania/Fontanarosa (17 m, Italien) 40°
Izmir (120 m, Türkei) 40°
Bodrum / Milas Airport (26 m, Türkei) 40°
Trapani/Birgi (14 m, Italien) 40°
Tripolis (Airport) (652 m, Griechenland) 40°
Santorini (36 m, Griechenland) 40°
West-Side of zat je meer in 't oosten?quote:Op zondag 24 juni 2007 16:10 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik heb ooit 53 graden meegemaakt in Side (Turkije).
Ik ging net niet dood zeg maar.![]()
quote:Op zondag 24 juni 2007 16:21 schreef Bolter het volgende:
[..]
West-Side of zat je meer in 't oosten?
moet over 3 weken naar antalya en daar is het over het algemeen toch al niet zo frisjes, hopelijk is de hittegolf dan al voorbijquote:Op zondag 24 juni 2007 15:34 schreef ACT-F het volgende:
Lekker zo'n woestijn temperatuur. Ik hoef gelukkig niet in die regio te zijn![]()
en toch is dat begrijpelijk. kom zelf al jaren aan de spaanse kust dichtbij salou.quote:Op zondag 24 juni 2007 15:47 schreef ChillyWilly het volgende:
Op Cyprus wordt het officieel bijna nooit warmer dan 39 graden
Want boven de 40 hoeft men niet te werken![]()
Moetquote:Op zondag 24 juni 2007 17:24 schreef Slayage het volgende:
[..]
moet over 3 weken naar antalya en daar is het over het algemeen toch al niet zo frisjes, hopelijk is de hittegolf dan al voorbij![]()
Nou is 48 graden wel even wat anders dan de gebruikelijke +/- 35 graden.quote:Op zondag 24 juni 2007 17:18 schreef kawotski het volgende:
Echt Nederlanders.. 'recht' hebben op warm weer, de warmte opzoeken en als ze er eenmaal middenin zitten is het te warm..
quote:Op zondag 24 juni 2007 17:48 schreef Bolter het volgende:
[..]
MoetZeker zo'n paupert-All-in-ik-zet-nog-geen-twee-stappen-buiten-het-resort-vakantie?
Is daar ook een nieuwsbericht van?quote:Op zondag 24 juni 2007 15:30 schreef delapoko het volgende:
Vanmiddag was het officieel 51 graden in Fethiye - Turkije volgens het Turkse Meteorologische Instituut. Daar is het normaal gesproken 30-35 graden. Er zijn al veel doden gevallen in verschillende regio's in Turkije.
51 graden![]()
[afbeelding]
Oh, nou tof danquote:
Jij zit liever met temperaturen van 45+quote:Op zondag 24 juni 2007 17:21 schreef Eddy_Huntington het volgende:
En wij zitten hier verdomme weer in de regen..
moet wel lukkenquote:
Mwoah, ik denk dat het aan de verandering van het klimaat ligt, niet global warming. En 51C is een lekker temperatuurtje. Twee jaar geleden in Egypte in Valley of the Kings ook 50-55C gehad. Was best apart om mee te makenquote:Op maandag 25 juni 2007 10:41 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Is toch niet normaal. In Griekenland ook al 46 graden. Was jaren geleden niet zo vroeg zo warm. En in Duitsland overstromingen. Is het zo dat het meer in het nieuws komt of heeft dit te maken met global warmth?
In 1999 was ik ook in Turkije in de zomer, en toen was het ook aan de zuidkust rond de 50 graden en in Istanbul rond de 40 graden. En nog langer geleden was het in het binnenland eigenlijk standaard in de richting van de 40 graden. Alleen was het toen vaak wel kurkdroog en dat maakte het best wel aangenaam. Alleen moest je niet teveel doen en veel water drinken.quote:Op maandag 25 juni 2007 10:41 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Is toch niet normaal. In Griekenland ook al 46 graden. Was jaren geleden niet zo vroeg zo warm. En in Duitsland overstromingen. Is het zo dat het meer in het nieuws komt of heeft dit te maken met global warmth?
Gewoon een forse wind uit de Sahara. Gebeurd elk jaar wel eigenlijk.quote:Op maandag 25 juni 2007 10:41 schreef Jeanne_Darc het volgende:
100 x liever 15 graden dan 51!quote:Op zondag 24 juni 2007 17:32 schreef Adelante het volgende:
Ach, hier is het volgende week 15 graden.
Daar heb ik ook gechilled met rond de 50 gradenquote:Op zondag 24 juni 2007 17:30 schreef Bresser het volgende:
[..]
en toch is dat begrijpelijk. kom zelf al jaren aan de spaanse kust dichtbij salou.
daar beginnen ze heel vroeg en eindigen smiddags eerder ivm met de hitte.
ben zelf ook paar dagen in death valley in USA geweest.
warmste plek op aarde, temps boven de 50 graden celcius.
ik liep 200 meter naar de supermarkt om een fles drinken te halen en ik was bekaf toen ik terug was en ik had toen een extreem goede conditie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |