Dorothee is volgens mij amerikaans hoorquote:Op zondag 24 juni 2007 16:42 schreef MMach het volgende:
[..]
http://mmach.bbackx.com/
Wie zoekt die vindtBijna allemaal open dirs, en kheb 3 zussen met alledrie Franse namen, dus je zal er wel een paar tegenkomen.
Amerikaans? hoe wordt dat dan uitgesproken, dorothee is zo frans als maar kan zijn. Niet vergeten dat het engels een heleboel woorden van franse afkomst in zijn woordenboek heeft staan héquote:Op woensdag 4 juli 2007 02:24 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Dorothee is volgens mij amerikaans hoor
[...]
quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:44 schreef Archont het volgende:
[..]
Amerikaans? hoe wordt dat dan uitgesproken, dorothee is zo frans als maar kan zijn. Niet vergeten dat het engels een heleboel woorden van franse afkomst in zijn woordenboek heeft staan hé
dat was de geschiedenis van engeland op dewelke ik doel, was nog voordat ze wisten dat amerika bestond.quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:50 schreef Googolplexian het volgende:
[..]Juist! Amerika is ook zo'n land met een dikke, stroperige geschiedenis
quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:18 schreef Geqxon het volgende:
Portemonnee is toch Duits?
Wat maakt het allemaal uit, het is een prachtige damequote:Op woensdag 4 juli 2007 12:44 schreef Archont het volgende:
[..]
Amerikaans? hoe wordt dat dan uitgesproken, dorothee is zo frans als maar kan zijn. Niet vergeten dat het engels een heleboel woorden van franse afkomst in zijn woordenboek heeft staan hé
quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:27 schreef MMach het volgende:
... In België geeft dat natuurlijk niet, alle wegen zijn hier goed verlicht...
Zwans, heb je daar al eens snachts gereden (en niet alleen op de autosnelwegen, daar kom ik toch amperquote:Op donderdag 5 juli 2007 18:32 schreef Googolplexian het volgende:
[..]en dat zeg je op een Nederlands forum ^^ Belgie ZUIGT op het gebied van verlichting (en andere wegen-issues)
OT: Probeer zo getrouw mogelijk te blijven aan de originele A-Team bus (die ook ver- en breedstralers had) ... plaats ze daar
Nou een foto van de Randstadquote:Op donderdag 5 juli 2007 18:47 schreef MMach het volgende:
[..]
Zwans, heb je daar al eens snachts gereden (en niet alleen op de autosnelwegen, daar kom ik toch amper)? Vast wel, dan zou je weten dat het Belgische weggennet zo goed verlicht is dat het het enige is (naast de chinese muur) wat waarneembaar is vanuit de ruimte.
[afbeelding]
Belgie onderaan, nederland bovenaan.
Toegegeven, onze wegen zijn kut (naar jullie standaarden), maar de putten zijn goed verlicht
eerste! De A-Team busje had ook zo'n lampenquote:Op donderdag 5 juli 2007 18:27 schreef MMach het volgende:
Ik zou graag ook nog enige vorm van ver/breedstralers hebben. De lichtopbrengt van de lichten is niet direct het beste van het beste. In België geeft dat natuurlijk niet, alle wegen zijn hier goed verlicht, maar in Frankrijk enzo is zien waar je rijdt al iets moeilijker.
Ik moet ze niet meer kopen, we hebben nog een paar sets liggen. Ik heb zelfs keuze tussen rechthoekige breedstralers:
[afbeelding]
en ronde verstralers (daarvan mol ik het roostertje mocht ik ze gebruiken).
[afbeelding]
Twijfels, twijfels
Zal ik ze plaatsen?
Zo ja waar?
verlichting op autosnelwegen gaat een deftig deel van de nacht uit hoor. Op en afritten blijven wel verlichtquote:Op donderdag 5 juli 2007 18:43 schreef Geqxon het volgende:
Belgie heeft volgens mij 95% van de wegen verlicht. Toch?
Rond er bij zou te druk zijn (tis wel mooi hoor). Geel moet je niet nemen als je wit hebt. Geel is zo niet mooiquote:Op donderdag 5 juli 2007 20:06 schreef MMach het volgende:
Ja zo zijn er ook. Ongeveer zoals die ronde (rechthoekig dan wel), ook met zo'n roostertje, maar die heb ik niet meegebracht vanuit de garage. Is geel zo niet beter voor regen/mist?
edit:
dat zou er dan zo uit zien (photoshop)
[afbeelding]
en dan nog met een zichtbaardere zwarte plastic rand.
Ik vind het wel iets hebben, dat gele, al is het natuurlijk nog een extra kleur bij zwart, wit,rood, en oranje
geel ziet er wel wat klassieker uit vind ikquote:Op donderdag 5 juli 2007 20:21 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Rond er bij zou te druk zijn (tis wel mooi hoor). Geel moet je niet nemen als je wit hebt. Geel is zo niet mooi![]()
Dat is dus wel de functie die ik voor ogen heb, niet van de baan rijden door niks van de strepen te zien. Ik zie nu al moeilijk strepen als het nat is en donker. Maar ze moeten dus zo laag mogelijk gemoteerd worden.quote:Bijna goed....breedstralers zijn inderdaad mistlichten, maar verstralers zijn vergelijkbaar met grootlicht.
Breedstralers zijn zoals Bart al zei, bedoeld om de zijkanten van de weg beter te markeren. Vooral bij dichte mist merk je het verschil, omdat breedstralers dan onder de mist doorschijnen en de weg zichtbaar maken. Daarom zitten ze ook altijd zo dicht mogelijk bij het wegdek gemonteerd, oftewel laag in het front. Dimlicht en grootlicht zal in die situatie vaak terugkaatsen door de mist, zodat je niets ziet.
Verstralers zijn juist bedoeld (de naam zegt het al) om ver vooruit te schijnen, bijvoorbeeld in het donker. Dit effect wordt groter naarmate de lampen hoger worden gemonteerd. Daarom zie je bij rallywagens de verstralers altijd op de grille, motorkap of zelfs het dak gemonteerd worden. Dus verstralers monteren op de plek van de breedstralers, onder de bumper, heeft weinig nut. Aannemende dat het uberhaupt mogelijk zou zijn.
Hou me te goede, maar ik meen zelfs dat het in NL verboden is om achteraf verstralers te monteren! Maar zeker ben ik daar niet van.
Photoshop!quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:08 schreef lobotomie het volgende:
hoe wil je aan een B.A. komen? Daar al over nagedacht?
quote:Do's en don'ts bij het veranderen van voorlichten:
* de richtregeling moet functioneel blijven;
* lichten die e- of E-gekeurdE-gekeurd
label dat enkel toegekend wordt als een onderdeel voldoet aan de eisen van het Reglement van Genève (E-) of van de Europese Richtlijnen (e-). zijn mogen enkel vervangen worden door e- of E-gekeurdeE-gekeurd
label dat enkel toegekend wordt als een onderdeel voldoet aan de eisen van het Reglement van Genève (E-) of van de Europese Richtlijnen (e-). lichten én moeten de originele kleur behouden.
* de plaatsing (afmetingen) van de lichten moet voldoen aan de reglementaire eisen;
* alle reglementair verplichte lichten moeten aanwezig zijn;
* de lichten moeten de reglementaire kleuren uitstralen (wit, geel en voor het knipperlicht oranje);
* Xenon - voorlichten moeten voorzien zijn van een automatische lichthoogteregeling en een koplampreinigingsinstallatie.
Dat kan dus niet in nederland. Alles wat op de auto gemonteerd zit (mistlampen ed) moet ook werken bij de apk.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:42 schreef TheThirdMark het volgende:
Je mag ze wel hebben hoor. Je mag ze alleen niet aangesloten hebben
Weet het, mierenneuken
Vondt de witte toch mooierquote:Op zondag 8 juli 2007 00:10 schreef MMach het volgende:
Voila, ze zitten er op. De gelekwalitatief beter dan de witte, dus eigenlijk al reden genoeg om die te kiezen.
[afbeelding]
Het geheel is naadloos geintegreerd. Het mistlampencircuit is voorzien op 3 mistlampen, waarvan 1 achteraan. De 2 voorste waren een optie en zijn dus bij deze bus niet geinstalleerd.
De 2 voorste lampen zijn aangesloten op de mistlampschakelaar. Deze is beveiligd met zekering en relais (om overstroom in de draden te vermijden), en heeft 2 standen. Stand 1: enkel voorste lampen aan, Stand 2: voorste en achterste aan.
Geen extra knoppen dus:
[afbeelding]
De mistlampen werken alleen als het grootlicht aan is, en gaan uit als het contact uit gaat, ook al staan de grootlichten dan nog aan. Bij standlichten zullen ze dus niet werken.
Morgen ga ik op een lange testtrip met Leonidas, ik ben benieuwd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |