abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51117284
mmach, held!

Prachtig te zien hoe je je skills prima op auto's toepast!
  woensdag 4 juli 2007 @ 02:24:55 #152
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_51117686
quote:
Op zondag 24 juni 2007 16:42 schreef MMach het volgende:

[..]

http://mmach.bbackx.com/
Wie zoekt die vindt Bijna allemaal open dirs, en kheb 3 zussen met alledrie Franse namen, dus je zal er wel een paar tegenkomen.
Dorothee is volgens mij amerikaans hoor

Puik busje zo! Heb normaal een petje op maar op dit moment niet omdat het zo moest zijn dat ik dit topic tegen kwam dus zowiezo al een petje af
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_51117798
Dorothée volgens mij niet. Daarnaast zullen ze het in belgie waarschijnlijk toch heerlijk plat Nederlands uitspreken
  woensdag 4 juli 2007 @ 10:21:27 #154
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_51121509
Dorothée is Frans hoor (net zoals Xavier, Virginie, Sandrine en Benoît ), en Belgen zijn goed met een Franse tongval, zeker de Gentenaars, dus dat wordt op zijn Frans uitgesproken.
pi_51126336
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 02:24 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Dorothee is volgens mij amerikaans hoor

[...]
Amerikaans? hoe wordt dat dan uitgesproken, dorothee is zo frans als maar kan zijn. Niet vergeten dat het engels een heleboel woorden van franse afkomst in zijn woordenboek heeft staan hé
  woensdag 4 juli 2007 @ 12:50:51 #156
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_51126568
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:44 schreef Archont het volgende:

[..]

Amerikaans? hoe wordt dat dan uitgesproken, dorothee is zo frans als maar kan zijn. Niet vergeten dat het engels een heleboel woorden van franse afkomst in zijn woordenboek heeft staan hé
Juist! Amerika is ook zo'n land met een dikke, stroperige geschiedenis
Calm down, please!
pi_51127461
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:50 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Juist! Amerika is ook zo'n land met een dikke, stroperige geschiedenis
dat was de geschiedenis van engeland op dewelke ik doel, was nog voordat ze wisten dat amerika bestond.
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:14:23 #158
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_51127539
Dorothée een Amerikaanse naam .
pi_51127693
Portemonnee is toch Duits?
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:34:08 #160
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_51128368
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 13:18 schreef Geqxon het volgende:
Portemonnee is toch Duits?
...

Grappige bus geworden!
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_51165888
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:44 schreef Archont het volgende:

[..]

Wat maakt het allemaal uit, het is een prachtige dame

En als het busje er maar half zo mooi uit zal komen te zien dan heb je puik werk geleverd
  donderdag 5 juli 2007 @ 18:27:09 #162
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_51174866
Ik zou graag ook nog enige vorm van ver/breedstralers hebben. De lichtopbrengt van de lichten is niet direct het beste van het beste. In België geeft dat natuurlijk niet, alle wegen zijn hier goed verlicht, maar in Frankrijk enzo is zien waar je rijdt al iets moeilijker.
Ik moet ze niet meer kopen, we hebben nog een paar sets liggen. Ik heb zelfs keuze tussen rechthoekige breedstralers:

en ronde verstralers (daarvan mol ik het roostertje mocht ik ze gebruiken).

Twijfels, twijfels
Zal ik ze plaatsen?
Zo ja waar?
  donderdag 5 juli 2007 @ 18:32:26 #163
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_51175010
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 18:27 schreef MMach het volgende:
... In België geeft dat natuurlijk niet, alle wegen zijn hier goed verlicht...
en dat zeg je op een Nederlands forum ^^ Belgie ZUIGT op het gebied van verlichting (en andere wegen-issues)

OT: Probeer zo getrouw mogelijk te blijven aan de originele A-Team bus (die ook ver- en breedstralers had) ... plaats ze daar
Calm down, please!
pi_51175317
Belgie heeft volgens mij 95% van de wegen verlicht. Toch?
  donderdag 5 juli 2007 @ 18:46:06 #165
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_51175403
Belgie ZUIGT APENBALLEN qua verlichting.
  donderdag 5 juli 2007 @ 18:47:01 #166
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_51175435
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 18:32 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

en dat zeg je op een Nederlands forum ^^ Belgie ZUIGT op het gebied van verlichting (en andere wegen-issues)

OT: Probeer zo getrouw mogelijk te blijven aan de originele A-Team bus (die ook ver- en breedstralers had) ... plaats ze daar
Zwans, heb je daar al eens snachts gereden (en niet alleen op de autosnelwegen, daar kom ik toch amper )? Vast wel, dan zou je weten dat het Belgische weggennet zo goed verlicht is dat het het enige is (naast de chinese muur) wat waarneembaar is vanuit de ruimte.

noord-Belgie onderaan, Zuid-Nederland bovenaan.
Ter referentie:

De grote lichtbol op 1/3 van onderaan te beginnen is antwerpen, de lichtbol middenboven is Rotterdam denk ik. Zowel steden als randstad zijn te zien op beide foto's, het verschil is duidelijk, zeker in de randstad. Aan onze apenballen wordt niet gezogen hierover!
Toegegeven, onze wegen zijn kut (naar jullie standaarden), maar de putten zijn goed verlicht

[ Bericht 6% gewijzigd door MMach op 05-07-2007 19:23:51 ]
  donderdag 5 juli 2007 @ 18:54:41 #167
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_51175638
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 18:47 schreef MMach het volgende:

[..]

Zwans, heb je daar al eens snachts gereden (en niet alleen op de autosnelwegen, daar kom ik toch amper )? Vast wel, dan zou je weten dat het Belgische weggennet zo goed verlicht is dat het het enige is (naast de chinese muur) wat waarneembaar is vanuit de ruimte.
[afbeelding]
Belgie onderaan, nederland bovenaan.
Toegegeven, onze wegen zijn kut (naar jullie standaarden), maar de putten zijn goed verlicht
Nou een foto van de Randstad naast die van Brussel of Antwerpen ^^

En ja ... ik heb meer dan 5.000 kilometer in Belgie gereden en weet alles van jullie putten zijn inderdaad goed verlicht!
Calm down, please!
pi_51176260
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 18:27 schreef MMach het volgende:
Ik zou graag ook nog enige vorm van ver/breedstralers hebben. De lichtopbrengt van de lichten is niet direct het beste van het beste. In België geeft dat natuurlijk niet, alle wegen zijn hier goed verlicht, maar in Frankrijk enzo is zien waar je rijdt al iets moeilijker.
Ik moet ze niet meer kopen, we hebben nog een paar sets liggen. Ik heb zelfs keuze tussen rechthoekige breedstralers:
[afbeelding]
en ronde verstralers (daarvan mol ik het roostertje mocht ik ze gebruiken).
[afbeelding]
Twijfels, twijfels
Zal ik ze plaatsen?
Zo ja waar?
eerste! De A-Team busje had ook zo'n lampen
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_51176459
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 18:43 schreef Geqxon het volgende:
Belgie heeft volgens mij 95% van de wegen verlicht. Toch?
verlichting op autosnelwegen gaat een deftig deel van de nacht uit hoor. Op en afritten blijven wel verlicht

Kan je geen verstralers vanboven op je dak monteren?
  donderdag 5 juli 2007 @ 19:39:38 #170
183047 eevebe
nader in te vullen
pi_51176892
opzich zijn de wegen in belgie niet super slecht verlicht vind ik maar volgens mij hadden ze die lantaarnpalen er al beter neer kunnen zetten toen ze die wegen aan gingen leggen. die zijn allemaal in het donker aangelegd lijkt het wel met die hobbels!

ik zou trouwens voor de rechthoekige lampen gaan
  donderdag 5 juli 2007 @ 19:58:29 #171
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_51177527
De rechthoekige zien er idd wel beter uit:

Kheb het ook onder de bumper geprobeerd, maar dan vreet dat zo aan mijn grondspeling en dat heb ik liever niet. 19cm bodemvrijheid is zeker handig met vluchtheuvels en boerenwegeltjes (en je kan makkelijk over je camera passeren )
Op het dak is het gewoon geen zicht vrees ik. Kheb het ook geprobeerd, maar geen foto van omdat ze niet willen blijven staan op dat bolle dak.
(gisteren trouwens een stuk van mijn plak gebroken, nu hangt dat er zo een klein beetje scheef aan met een rondelleke, maar dat is niet zo erg)
pi_51177721
Rechthoekig in het wit geen optie?
  donderdag 5 juli 2007 @ 20:06:23 #173
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_51177766
Ja zo zijn er ook. Ongeveer zoals die ronde (rechthoekig dan wel), ook met zo'n roostertje, maar die heb ik niet meegebracht vanuit de garage. Is geel zo niet beter voor regen/mist?
edit:
dat zou er dan zo uit zien (photoshop)

en dan nog met een zichtbaardere zwarte plastic rand.
Ik vind het wel iets hebben, dat gele , al is het natuurlijk nog een extra kleur bij zwart, wit,rood, en oranje

[ Bericht 28% gewijzigd door MMach op 05-07-2007 20:12:13 ]
pi_51178255
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 20:06 schreef MMach het volgende:
Ja zo zijn er ook. Ongeveer zoals die ronde (rechthoekig dan wel), ook met zo'n roostertje, maar die heb ik niet meegebracht vanuit de garage. Is geel zo niet beter voor regen/mist?
edit:
dat zou er dan zo uit zien (photoshop)
[afbeelding]
en dan nog met een zichtbaardere zwarte plastic rand.
Ik vind het wel iets hebben, dat gele , al is het natuurlijk nog een extra kleur bij zwart, wit,rood, en oranje
Rond er bij zou te druk zijn (tis wel mooi hoor). Geel moet je niet nemen als je wit hebt. Geel is zo niet mooi
Quote van Tjabbo:
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
  donderdag 5 juli 2007 @ 20:24:59 #175
183047 eevebe
nader in te vullen
pi_51178353
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 20:21 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Rond er bij zou te druk zijn (tis wel mooi hoor). Geel moet je niet nemen als je wit hebt. Geel is zo niet mooi
geel ziet er wel wat klassieker uit vind ik
  donderdag 5 juli 2007 @ 20:48:07 #176
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_51179168
Geel is idd wel wat klassieker, zie je ook veel bij Franse auto's van vroeger trouwens:

Het mooi/niet mooi punt buiten beschouwing gelaten, moet ik zeggen dat de rechthoekige veel degelijker aanvoelen dan die ronde. Mooi zwaar en dik glas, kwaliteitsreflector van geblazen en opgedampt glas, degelijk afgekit, terwijl bij de ronde de behuizing van wat minder plastiek is, de reflector ook van plastic, en de mount is ook minder degelijk. Het rooster kan trouwens niet weg want dat houdt het glas op zijn plaats. De afdichting is van zo'n soort schuimrubber en is zeker niet zo duurzaam als kit.
De rechthoekige witte lampen zijn van dezelfde fabrikant, dus ik verwacht hetzelfde mindere niveau.
Dus op basis van dat winnen de gele duidelijk.

De ronde witte zijn zo...gewoon:

De gele hebben een speciale lichtbundel, omdat het breedstralers zijn:

En de gele zien er wel tof uit eigenlijk:

Nu ga ik wat opzoekingswerk verrichten naar het effect (en dus het nut) van dit soort lampen. Want als ze weinig bijdragen laat ik ze liever weg natuurlijk.

edit:
quote:
Bijna goed....breedstralers zijn inderdaad mistlichten, maar verstralers zijn vergelijkbaar met grootlicht.

Breedstralers zijn zoals Bart al zei, bedoeld om de zijkanten van de weg beter te markeren. Vooral bij dichte mist merk je het verschil, omdat breedstralers dan onder de mist doorschijnen en de weg zichtbaar maken. Daarom zitten ze ook altijd zo dicht mogelijk bij het wegdek gemonteerd, oftewel laag in het front. Dimlicht en grootlicht zal in die situatie vaak terugkaatsen door de mist, zodat je niets ziet.

Verstralers zijn juist bedoeld (de naam zegt het al) om ver vooruit te schijnen, bijvoorbeeld in het donker. Dit effect wordt groter naarmate de lampen hoger worden gemonteerd. Daarom zie je bij rallywagens de verstralers altijd op de grille, motorkap of zelfs het dak gemonteerd worden. Dus verstralers monteren op de plek van de breedstralers, onder de bumper, heeft weinig nut. Aannemende dat het uberhaupt mogelijk zou zijn.

Hou me te goede, maar ik meen zelfs dat het in NL verboden is om achteraf verstralers te monteren! Maar zeker ben ik daar niet van.
Dat is dus wel de functie die ik voor ogen heb, niet van de baan rijden door niks van de strepen te zien. Ik zie nu al moeilijk strepen als het nat is en donker. Maar ze moeten dus zo laag mogelijk gemoteerd worden.
Hmm

En terzijde:
ik heb gisteren en vandaag nogal wat complementjes gehad van de buren over de vooruitgang van het vehikel
pi_51180083
Gaat er ook nog een heuse A team Spoiler opkomen
pi_51181164
als je die vierkante onder de bumper monteert ga je nu ook niet zoveel bodemvrijheid kwijtgeraken, zeker als ze bijna in lijn staan met uw wielen, andere optie is om ze in te werken in de bumpers, maar dat zal wss net iets meer werk zijn.
  donderdag 5 juli 2007 @ 21:50:21 #179
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_51181492
@Slein: neine, zie ergens in de post hiervoor.

@Archont: Onder de bumper zou ik nog wat in detail moeten bekijken. De camionette heeft een heel lange neus ivgl met een normale auto omdat de voorwielen zover naar achter zitten, dus bij de hoge vluchtheuvels en een iets te hoge snelheid (40 of zo) kom je met je neus al lekker dicht bij de grond. Zo'n lamp is vrij fors, dus dat zou het verschil wel kunnen maken.
In de bumper gaat helaas niet omdat er achter de bumper een stuk zit dat essentieel is als kreukelzone.
Ik ook heb net een mailtje gestuurd naar onze vrienden van de politie om te vragen wat er nu precies toegelaten is van plaatsing/kleur/gebruik.
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:42:48 #180
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_51185957
De vierkante op het dak net als bij de originele ateam bus en de ronde op de bumper .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_51186824
FF een pic van het origineel:

Dan missen we dus nog

Bullbar
5 antennes
nog wat extra mistlampen/verstralers
De spoiler

En een bijrijder
pi_51187594
Gaat de binnenkant nog gepimpt worden? Hoogpollig tapijt, een lounge, een spiegelbol, of gewoon een kaal hok om je bouwmateriaal in te gooien?
  vrijdag 6 juli 2007 @ 01:07:18 #183
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_51188262
Je zou ook een kunnen kijken of je T3 grille hetzelfde is als die van een Golf, daar zijn namelijk versies van met 4 lampen er in

edit:

Zo'n ding dus
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:06:08 #184
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_51195817
hoe wil je aan een B.A. komen? Daar al over nagedacht?
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:39:44 #186
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_51196881
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:08 schreef lobotomie het volgende:
hoe wil je aan een B.A. komen? Daar al over nagedacht?
Photoshop!
pi_51204578
Ik weet niet hoe het in België zit, maar hier in Nederland mag je geen verschillende kleuren licht hebben. Dus of geel of wit en niet koplampen wit en vertralers geel.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 19:42:15 #188
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_51211285
Je mag ze wel hebben hoor. Je mag ze alleen niet aangesloten hebben

Weet het, mierenneuken
  vrijdag 6 juli 2007 @ 20:07:05 #189
182073 invine
blablabla etc.
pi_51212281
Ik zou voor de ronden gaan zonder dat kooitje of wat het is er omheen, omdat het dan mooier is met de andere (je koplampen).
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 20:10:59 #190
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_51212425
Leuk project, en grappig filmpje ook in je avatar. Als het mag zou ik voor die gele lampen gaan trouwens, maar ja, dat moet je gewoon zelf uitmaken natuurlijk
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_51225664
Die idee van de Golf grille vind ik eigelijk wel een strak plan,
en wat ik zou doen is gewoon die witte vierkante verstralers monteren
Quote van Tjabbo:
pi_51226667
Anders eens uit te checken, site van federale overheid ivm tuninghttp://www.how2tune.be

daarop staat zo wat kan en niet kan.
pi_51229028
Goed project
Ik vind de paintjob alleszins meevallen! Je moet natuurlijk ook niet teveel noten op je zang hebben als je het zelf doet in de schuur.
Maar je had het over eventueel nieuwe wieldoppen, kun je dan niet je huidige rood spuiten voor een nog hogere BA-factor?

Oh en ik zou voor de rechthoekige witte breedstralers gaan.
I knew I shouldn't have eaten that packet of powdered gravy I found in the parking lot.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 13:26:41 #194
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_51229337
Over die grille:
Ik heb weet van 3 verschillende voorlichten van dit soort busjes:
de gewone ronde:

(toeval dat ik deze pic tegenkom, ronde en rechthoekige )
de ronde+verstralers, dat was geloof ik een optie of standaard zo in australie enzo:

Daar heb je trouwens ook wel specialere versies rijden die bestand zijn tegen een botsing met een kangoeroe :

En de rechthoekige, dat zijn de modernere busjes:

Al bij al vind ik de gewone ronde het mooist, en die met de ronde+verstralers echt lelijk. Het is precies een spin of zo.

uit de link van archont:
quote:
Do's en don'ts bij het veranderen van voorlichten:

* de richtregeling moet functioneel blijven;

* lichten die e- of E-gekeurdE-gekeurd
label dat enkel toegekend wordt als een onderdeel voldoet aan de eisen van het Reglement van Genève (E-) of van de Europese Richtlijnen (e-). zijn mogen enkel vervangen worden door e- of E-gekeurdeE-gekeurd
label dat enkel toegekend wordt als een onderdeel voldoet aan de eisen van het Reglement van Genève (E-) of van de Europese Richtlijnen (e-). lichten én moeten de originele kleur behouden.

* de plaatsing (afmetingen) van de lichten moet voldoen aan de reglementaire eisen;

* alle reglementair verplichte lichten moeten aanwezig zijn;

* de lichten moeten de reglementaire kleuren uitstralen (wit, geel en voor het knipperlicht oranje);

* Xenon - voorlichten moeten voorzien zijn van een automatische lichthoogteregeling en een koplampreinigingsinstallatie.

[ Bericht 35% gewijzigd door MMach op 07-07-2007 13:42:44 ]
pi_51235976
Ik vind die onderste het meest bij jouw busje passen MMach
Ik steek je moeder in de fik!
  zaterdag 7 juli 2007 @ 21:03:41 #196
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_51241561
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 19:42 schreef TheThirdMark het volgende:
Je mag ze wel hebben hoor. Je mag ze alleen niet aangesloten hebben

Weet het, mierenneuken
Dat kan dus niet in nederland. Alles wat op de auto gemonteerd zit (mistlampen ed) moet ook werken bij de apk.
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_51241789
dan vijs je het toch even af voor de keuring??

kweethet, kben een belg
pi_51242377
Of zorg dat de connector waar alles vast aan hangt in handbereik is.
  zondag 8 juli 2007 @ 00:10:41 #199
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_51247931
Voila, ze zitten er op. De gele kwalitatief beter dan de witte, dus eigenlijk al reden genoeg om die te kiezen.

Het geheel is naadloos geintegreerd. Het mistlampencircuit is voorzien op 3 mistlampen, waarvan 1 achteraan. De 2 voorste waren een optie en zijn dus bij deze bus niet geinstalleerd.
De 2 voorste lampen zijn aangesloten op de mistlampschakelaar. Deze is beveiligd met zekering en relais (om overstroom in de draden te vermijden), en heeft 2 standen. Stand 1: enkel voorste lampen aan, Stand 2: voorste en achterste aan.
Geen extra knoppen dus:

De mistlampen werken alleen als het grootlicht aan is, en gaan uit als het contact uit gaat, ook al staan de grootlichten dan nog aan. Bij standlichten zullen ze dus niet werken.

Morgen ga ik op een lange testtrip met Leonidas, ik ben benieuwd.
pi_51248017
quote:
Op zondag 8 juli 2007 00:10 schreef MMach het volgende:
Voila, ze zitten er op. De gele kwalitatief beter dan de witte, dus eigenlijk al reden genoeg om die te kiezen.

[afbeelding]
Het geheel is naadloos geintegreerd. Het mistlampencircuit is voorzien op 3 mistlampen, waarvan 1 achteraan. De 2 voorste waren een optie en zijn dus bij deze bus niet geinstalleerd.
De 2 voorste lampen zijn aangesloten op de mistlampschakelaar. Deze is beveiligd met zekering en relais (om overstroom in de draden te vermijden), en heeft 2 standen. Stand 1: enkel voorste lampen aan, Stand 2: voorste en achterste aan.
Geen extra knoppen dus:
[afbeelding]
De mistlampen werken alleen als het grootlicht aan is, en gaan uit als het contact uit gaat, ook al staan de grootlichten dan nog aan. Bij standlichten zullen ze dus niet werken.

Morgen ga ik op een lange testtrip met Leonidas, ik ben benieuwd.
Vondt de witte toch mooier
Quote van Tjabbo:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')