quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 20:18 schreef existenz het volgende:[..]
Dat wordt helemaal geen teleurstelling voor ze
![]()
En als ze pot zijn, zijn het daarna niet meer
Het is niet persoonlijk bedoeld of zo hoor, maar lange afstanden zijn relatiekillers, ik spreek uit ervaring
![]()
. Het is jammer dat een relatie om die reden moet eindigen, dus je kan het ook makkelijker te maken door er geen te beginnen op die manier
En turquaz52, ik ben gewoon een Belg, uit Oost-Vlaanderen,
dat zal het vreemde accent verklaren denk ik Oops, ik denk dat ik het verkeerd heb begrepen? Je bedoelt dat ik Nederlands spreek en niet Vlaams (Belgisch). Wel, die 2 verschillen echt niet veel. Ik heb natuurlijk het Vlaamse gesproken accent van mijn streek, maar de geschreven taal is net dezelfde hier als bij jullie hoor. (Hoewel er op het forum hier en daar wat Belgen zijn die niet dezelfde regel volgen
![]()
)
Anyways,
vandaag niet veel gedaan. Aan de overkant van het huis van mijn vriendin staat een voormalige boederij met een heleboel ongebruikte schuren. Eentje daarvan mag ik gebruiken
![]()
Makkelijk met dit regenweer
Een paar blutsen weggewerkt/geminderd:
Voor:
![]()
Na:
![]()
Je ziet er niet veel van, maar ze zijn wat minder diep, en de wielkast ziet er ook normaler uit. De grootste bluts laat ik met vrij veel zekerheid zitten. Ze zit op een erg vervelende plaats wat het uitdeuken fel bemoelijkt. In de hoek van de camionette zitten structurele 'balken' als het ware. Net op die plaats is de carosserie 3 lagen dik, waardoor je aan de binnenkant de deuk niet kan bereiken. Een optie is het hele stuk losslijpen en een vervangstuk vastlassen. Veel werk, met maar weinig opbrengst als het ware. Ik zou liever zien dat de belangrijkste roest aangepakt wordt en de bluts blijft. Voor zo"n bluts wordt ie niet afgekeurd en verzwakt hij ook niet. Van roest daarentegen...
Ook het koelwater opnieuw ververst, om er nog meer olie uit te krijgen.
Dit is het koelwater dat er sinds gisteren in zat;
![]()
Het ziet er wel dramatisch uit, maar het valt eigenlijk goed mee. Koelwater is geen helder water of zo, dus dat kleurtje is niet gek. De hoeveelheid resterende olie is minimaal, je ziet een dunne oliefilm drijven op het water. Porsche heeft indertijd met een van zijn mindere motormodellen ook eens last gehad van een lek tussen olie en water kanalen. Zij raadden aan (na de reparatie uiteraard) om een flesje 'shout' (dat is een vlekkenverwijderaar om vlekken uit kleren te verwijderen) in het koelwater te gieten, er 30 minuten mee rondrijden, en daarna de koelvloeistof grondig te verversen. Misschien dat ik dat een dezer dagen ook eens zal doen.
Intussen heeft de motor er alweer 100km opzitten sinds de reparatie, en hij draait vlekkeloos.
Morgen kan ik niet zoveel doen, maar ik zou graag wat roest willen afborstelen met een machinale staalborstel.
[ Bericht 4% gewijzigd door MMach op 26-06-2007 23:46:17 ]