En dan zeg je dat je het niet was en het probleem is opgelostquote:Op dinsdag 26 juni 2007 01:59 schreef Oosthoek het volgende:
Als je dat in Nederland flikt en de milieupolitie komt langs heb je ook echt een groot financieel probleem kan ik je vertellen.
Dan komen d'r twee ventjes van de milieupolitie en die gaan eens fijn op onderzoek uit. En dan maar hopen dat ze die smoes nooit eerder hebben gehoord en dat je sleutelwerk weer vuil is ... Sta jij in de buurt geparkeerd met een nieuw oliefilter en een schoongemaakt carter dan heb je toch vette pech en valt de acceptgiro binnen drie weken in de bus. Verder is één buurt bewoner die om z'n straat geeft trouwens al genoeg; meeste bekeuringen van de milieupolitie worden uitgedeeld middels steekproeven of naar aanleiding van een telefoontje van de buurman.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 02:31 schreef DaMook het volgende:
[..]
En dan zeg je dat je het niet was en het probleem is opgelost.Als ze het zien ben je nat
, anders niet
.
Jesus christ...quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:36 schreef gfree het volgende:
Je had er natuurlijk een opvangbak onder kunnen zetten.
Netjes hoor. Een schone straat is het halve werkquote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:06 schreef MMach het volgende:
Hey hey, ik heb het carter niet gewoon laten uitlopen op straat he!
Nagenoeg alle olie op straat was puur per ongeluk. Probeer jij maar eens uitgutsende olie op te vangen, vermengd met water. Had ik het ergens anders kunnen doen, met betere opvangmogelijkheden, dan had ik het ook gedaan Maar het probleem is dat je zonder water en olie niet al te ver rijdt.
De moraalridders hebben overschot van gelijk, olie op straat is niet de mooiste zaak, maar gebeurt dat op het midden van de autosnelweg, dan hebben er meer mensen last van. En het is opgekuist ook, daar zie je niks meer van. Wat denk je dat de brandweer doet met oliesporen? Juist detergenten erover en kuisen maar, net zoals hier.
Dat wordt helemaal geen teleurstelling voor zequote:Op maandag 25 juni 2007 01:07 schreef MMach het volgende:
en msn adressen enzo van m'n zus, daar doe ik niet aan, ik kan je al een blauwtje op voorhand besparen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
quote:Op dinsdag 26 juni 2007 22:22 schreef Turquaz52 het volgende:Benstig une niederloander uit Belgiëëëéë??
Ja, das wel correct belgischSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
Het is niet persoonlijk bedoeld of zo hoor, maar lange afstanden zijn relatiekillers, ik spreek uit ervaringquote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:18 schreef existenz het volgende:
[..]
Dat wordt helemaal geen teleurstelling voor zeEn als ze pot zijn, zijn het daarna niet meer
![]()
Volgens half Nederland woon ik in Belgie hoorquote:Op dinsdag 26 juni 2007 23:38 schreef MMach het volgende:
[..]
Het is niet persoonlijk bedoeld of zo hoor, maar lange afstanden zijn relatiekillers, ik spreek uit ervaring. Het is jammer dat een relatie om die reden moet eindigen, dus je kan het ook makkelijker te maken door er geen te beginnen op die manier
![]()
je moet wel heel erg achterlijk zijn om dit niet te doen. Dit is idd gebeurt zoals MMach het zei. Maar je kan idd niet alles opvangen, en zelfs hetgeen er naast liep hebben we zo goed en kwaad als mogelijk proberen indammen en opkuisen. Daarna hebben we ervoor gezorgd dat de baan er weer deftig bij ligt, dat er geen accidenten gebeuren door mensen die slippen over gemorste olie.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:36 schreef gfree het volgende:
Je had er natuurlijk een opvangbak onder kunnen zetten.
Ik geef niet af op je hoorquote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:18 schreef MMach het volgende:
[..]
Jesus christ...
Waaruit leidt jij af dat die er niet onder stonden (er stonden zelfs meerdere onder, maar dat belet niet dat er toch naast kan lopen).
Iedereen zit hier maar af te geven zonder te weten over wat het gaat. Laten we niet overdrijven.
Ik heb nog wat foto's gevonden van de bluts toen het ongeval net was gebeurd.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 23:49 schreef MikeyMan het volgende:
Deuken zien er inderdaad al wat beter uit...
Kun je op die overgebleven deuk niet - net zoals bij de schadehersteller - er wat op lijmen en eruit trekken? Of is het een hele compacte deuk?
Denk dat het geen kwaad kan om dat water nog een paar keer te verversen als ik het zo zie...
Ah well... de waterpomp zal iig wel goed gesmeerd worden zo...
Noemen ze u liefdevol reserve-belg?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 23:49 schreef existenz het volgende:
[..]
Volgens half Nederland woon ik in Belgie hoor![]()
. Maar toffe bak, vooral als je met de grote bak achterin ook nog wat tofs gaat doen
Daar al plannen voor?
ik had toch de indruk dat alles heel proper was achtergelaten.quote:Op woensdag 27 juni 2007 01:56 schreef bastiaan_smeding het volgende:
Die belgen hé, wat maken ze er toch altijd een smeerboel van
"Aan het werk, een voze smeerboel was het. Gigantisch veel olie per ongeluk in de goot."quote:Op woensdag 27 juni 2007 10:56 schreef Archont het volgende:
[..]
ik had toch de indruk dat alles heel proper was achtergelaten.![]()
Ofewel heb je nog nooit aan een auto gewerkt ofwel ken je de eigenschappen van olie niet. 1l olie is genoeg om een oliefilm van 10 000m² te creeren. Een eetlepel olie is dus genoeg om een hele grote plek (je kent die wel, van die regenboogkleuren) te krijgen. Als je dan ook nog enig idee hebt van op welke drukken een oliesysteem van een motor werkt is het niet moeilijk om de som te maken. Dat ligt noch aan het belg zijn, noch aan het niet proper zijn. Dat alles opgekuist is, dat zou ik wel proper vinden. Trouwens, er staat in de goot, niet in de riool, dat is een serieus verschil.quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:34 schreef bastiaan_smeding het volgende:
[..]
"Aan het werk, een voze smeerboel was het. Gigantisch veel olie per ongeluk in de goot."
Dat kan je niet echt proper noemen denk ik?
Ik zou er wat op lijmen en trekkenquote:Op woensdag 27 juni 2007 00:14 schreef MMach het volgende:
[..]
Ik heb nog wat foto's gevonden van de bluts toen het ongeval net was gebeurd.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Je kan zien aan de manier waarop het staal is gebogen, dat het daar vrij dik is. Oorspronkelijk zat er daar ook een hoek, wat ontdeuken zeer moeilijk maakt.
Het 'leuke' aan de hele zaak is dat de veroorzaker van de bluts ons eigen wisselstukkenbusje is![]()
[afbeelding]
Ik denk dat m'n broer wel heeft geleerd dat het een erg slecht idee is om te remmen voor oranje als je aan 50km/h een busje aan het slepen bent.
dat kan je wel degelijk erg proper noemen. Als je soms kijkt wat voor vuiligheid je anders vindt op straat of in ons omringende buurlanden. Als je in italië aan je auto werkt moet je dat ook op straat doen, en daar kuisen ze niet alles op hoor.quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:34 schreef bastiaan_smeding het volgende:
[..]
"Aan het werk, een voze smeerboel was het. Gigantisch veel olie per ongeluk in de goot."
Dat kan je niet echt proper noemen denk ik?
Idd, maar de roest is hier niet dusdanig erg dat er zo ingrijpende maatregelen nodig zijn. Om een perfect busje te krijgen wel, maar zoals in de topicstart is gezet is dit geen restauratieobject. Het is en blijft puur een gebruiksobject, en zal ook zo worden behandeld. Dat wil niet zeggen dat daarom de roest niet zo goed mogelijk wordt aangepakt, want zoiets kan snel verergeren. Die naadcorrosie is zodanig langzaam, dat een nieuwe reparatie ver buiten de geplande levensduur valt. Je kan het zelf zien: na 20 jaar is er zo weinig naardcorrosie. Zelfs al keert het opnieuw terug, het zal niet zoveel erger worden in de komende 10 jaar. Naar ik vermoed zal ik er zolang zelfs niet mee mogen rijden. In de nabije toekomst zie ik wel wetten komen die het verbieden om met 20-30j oude auto's te rijden. Die wetsvoorstellen zijn er nu al in minder drastische mate. Dus je mag het gerust amateuristisch vinden omdat het probleem niet tot op de kern wordt aangepakt, dat vind ik zelf ergens ook, maar al het geld dat ik erin steek is puur verlies, dus dat beperk ik liever. Binnen 2 jaar ben ik afgestudeerd en heb ik het busje niet meer nodig. Al weet ik nu al dat ik er erg veel spijt van zal hebben als ik het wegdoe. Maar c'est la viequote:Op woensdag 27 juni 2007 15:52 schreef Googolplexian het volgende:
Roest-omvormers (zoals Fertan) zijn een tijdelijk oplossing... letterlijk.
De enige goede oplossing is uitsnijden en inlassen. Je kunt ook de Turquaz52 oplossing nemen en hopen dat kaarsvet een nieuw wondermiddel is.(nu al spijt van deze opmerking)
Ligt eraan wat je gebruikt... Spul als noverox, waar ook betere varianten van zijn, maken het spul weer hard... Zodat het niet verder roest... En dat werkt best aardig...quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:52 schreef Googolplexian het volgende:
Roest-omvormers (zoals Fertan) zijn een tijdelijke oplossing... letterlijk. Het materiaal blijft poreus en de chemische vulling voorkomt niet dat het (veel grotere) metaal oppervlak verder gaat roesten. Zuurstof zit dan allang in het metaal zelf (zat het trouwens en fabrique al).
De enige goede oplossing is uitsnijden en inlassen. Je kunt ook de Turquaz52 oplossing nemen en hopen dat kaarsvet een nieuw wondermiddel is.(nu al spijt van deze opmerking)
Op foto's wel jaquote:Op zondag 1 juli 2007 18:32 schreef winterapfel het volgende:
ziet er op de foto's best goed uit hoor!
Weet je al wat het probleem nu echt is geweest? Nog een dunner laatje gebruiken, meerdere laagjes moeten doen om het te dekken? Of was er iets anders?
Ik vind het hem staan, en het past ook zo bij de wielen. Bij de oude vw-busjes en mini's enzo lijkt het ook alsof het dak iets afzonderlijk is, precies zo'n schaal die eropgesmeten is. Geeft zo'n klassieke uitstraling in m'n ogen.quote:Op zondag 1 juli 2007 18:51 schreef daNpy het volgende:
Gewoon aan de straat sleutelen
Waarom is het dak nou wit geworden?
Echt leuk om te zien, succes ermee!
Een hele replica wordt het niet, het is al een ander merk&model van busjequote:Op zondag 1 juli 2007 19:41 schreef daNpy het volgende:
Oke, ik dacht dat je toch voor grijs zou gaan ivm A-Team replica
Dat is zeker geen slecht idee. Ik ga wat afwachten hoezeer het mij stoort. Voor hetzelfde geld valt het mij niet eens meer op. Ik geef het een weekje of 2 en dan zie ik nog wel (tegen dan is de verf ook al goed uitgehard)quote:Op zondag 1 juli 2007 23:09 schreef Archont het volgende:
goed werk MMach. Ik verwacht je binnenkort dan eens op mijnen hof om ne keer een keuring te doen
En mss rijkelijk laat maar mss ook goede tip: eerst een laag of twee met rol, en dan nog een laag spuiten, mss dat dat wel zou helpen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |