abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50843060
Mijn god, wat ziet België er toch armzalig uit
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_50843253
Tijd Voor Plezier met jouw zus.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 01:59:19 #53
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_50845140
Als je dat in Nederland flikt en de milieupolitie komt langs heb je ook echt een groot financieel probleem kan ik je vertellen.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  dinsdag 26 juni 2007 @ 02:31:05 #54
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_50845503
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 01:59 schreef Oosthoek het volgende:
Als je dat in Nederland flikt en de milieupolitie komt langs heb je ook echt een groot financieel probleem kan ik je vertellen.
En dan zeg je dat je het niet was en het probleem is opgelost .Als ze het zien ben je nat , anders niet .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_50848919
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 02:31 schreef DaMook het volgende:

[..]

En dan zeg je dat je het niet was en het probleem is opgelost .Als ze het zien ben je nat , anders niet .
Dan komen d'r twee ventjes van de milieupolitie en die gaan eens fijn op onderzoek uit. En dan maar hopen dat ze die smoes nooit eerder hebben gehoord en dat je sleutelwerk weer vuil is ... Sta jij in de buurt geparkeerd met een nieuw oliefilter en een schoongemaakt carter dan heb je toch vette pech en valt de acceptgiro binnen drie weken in de bus. Verder is één buurt bewoner die om z'n straat geeft trouwens al genoeg; meeste bekeuringen van de milieupolitie worden uitgedeeld middels steekproeven of naar aanleiding van een telefoontje van de buurman.

Verder is het natuurlijk extreem asosociaal
Calm down, please!
  dinsdag 26 juni 2007 @ 12:06:18 #56
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_50852963
Hey hey, ik heb het carter niet gewoon laten uitlopen op straat he!
Nagenoeg alle olie op straat was puur per ongeluk. Probeer jij maar eens uitgutsende olie op te vangen, vermengd met water. Had ik het ergens anders kunnen doen, met betere opvangmogelijkheden, dan had ik het ook gedaan Maar het probleem is dat je zonder water en olie niet al te ver rijdt.

De moraalridders hebben overschot van gelijk, olie op straat is niet de mooiste zaak, maar gebeurt dat op het midden van de autosnelweg, dan hebben er meer mensen last van. En het is opgekuist ook, daar zie je niks meer van. Wat denk je dat de brandweer doet met oliesporen? Juist detergenten erover en kuisen maar, net zoals hier.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 18:36:06 #57
80068 gfree
Rettekkettet, naar Beter Bed!
pi_50867139
Je had er natuurlijk een opvangbak onder kunnen zetten.
Saubere Schuhe gefallen jedem!
  dinsdag 26 juni 2007 @ 19:18:37 #58
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_50868575
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 18:36 schreef gfree het volgende:
Je had er natuurlijk een opvangbak onder kunnen zetten.
Jesus christ...
Waaruit leidt jij af dat die er niet onder stonden (er stonden zelfs meerdere onder, maar dat belet niet dat er toch naast kan lopen).
Iedereen zit hier maar af te geven zonder te weten over wat het gaat. Laten we niet overdrijven.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 19:33:06 #59
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_50869240
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 12:06 schreef MMach het volgende:
Hey hey, ik heb het carter niet gewoon laten uitlopen op straat he!
Nagenoeg alle olie op straat was puur per ongeluk. Probeer jij maar eens uitgutsende olie op te vangen, vermengd met water. Had ik het ergens anders kunnen doen, met betere opvangmogelijkheden, dan had ik het ook gedaan Maar het probleem is dat je zonder water en olie niet al te ver rijdt.

De moraalridders hebben overschot van gelijk, olie op straat is niet de mooiste zaak, maar gebeurt dat op het midden van de autosnelweg, dan hebben er meer mensen last van. En het is opgekuist ook, daar zie je niks meer van. Wat denk je dat de brandweer doet met oliesporen? Juist detergenten erover en kuisen maar, net zoals hier.
Netjes hoor. Een schone straat is het halve werk
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  dinsdag 26 juni 2007 @ 19:38:08 #60
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_50871314
quote:
Op maandag 25 juni 2007 01:07 schreef MMach het volgende:

en msn adressen enzo van m'n zus, daar doe ik niet aan, ik kan je al een blauwtje op voorhand besparen
Dat wordt helemaal geen teleurstelling voor ze En als ze pot zijn, zijn het daarna niet meer
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_50877268
Benstig une niederloander uit Belgiëëëéë??
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 23:26:18 #63
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_50880240
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 22:22 schreef Turquaz52 het volgende:
Benstig une niederloander uit Belgiëëëéë??
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, das wel correct belgisch
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 26 juni 2007 @ 23:38:56 #64
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_50880769
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 20:18 schreef existenz het volgende:

[..]

Dat wordt helemaal geen teleurstelling voor ze En als ze pot zijn, zijn het daarna niet meer
Het is niet persoonlijk bedoeld of zo hoor, maar lange afstanden zijn relatiekillers, ik spreek uit ervaring . Het is jammer dat een relatie om die reden moet eindigen, dus je kan het ook makkelijker te maken door er geen te beginnen op die manier
En turquaz52, ik ben gewoon een Belg, uit Oost-Vlaanderen, dat zal het vreemde accent verklaren denk ik Oops, ik denk dat ik het verkeerd heb begrepen? Je bedoelt dat ik Nederlands spreek en niet Vlaams (Belgisch). Wel, die 2 verschillen echt niet veel. Ik heb natuurlijk het Vlaamse gesproken accent van mijn streek, maar de geschreven taal is net dezelfde hier als bij jullie hoor. (Hoewel er op het forum hier en daar wat Belgen zijn die niet dezelfde regel volgen )

Anyways,
vandaag niet veel gedaan. Aan de overkant van het huis van mijn vriendin staat een voormalige boederij met een heleboel ongebruikte schuren. Eentje daarvan mag ik gebruiken

Makkelijk met dit regenweer

Een paar blutsen weggewerkt/geminderd:
Voor:

Na:

Je ziet er niet veel van, maar ze zijn wat minder diep, en de wielkast ziet er ook normaler uit. De grootste bluts laat ik met vrij veel zekerheid zitten. Ze zit op een erg vervelende plaats wat het uitdeuken fel bemoelijkt. In de hoek van de camionette zitten structurele 'balken' als het ware. Net op die plaats is de carosserie 3 lagen dik, waardoor je aan de binnenkant de deuk niet kan bereiken. Een optie is het hele stuk losslijpen en een vervangstuk vastlassen. Veel werk, met maar weinig opbrengst als het ware. Ik zou liever zien dat de belangrijkste roest aangepakt wordt en de bluts blijft. Voor zo"n bluts wordt ie niet afgekeurd en verzwakt hij ook niet. Van roest daarentegen...

Ook het koelwater opnieuw ververst, om er nog meer olie uit te krijgen.
Dit is het koelwater dat er sinds gisteren in zat;

Het ziet er wel dramatisch uit, maar het valt eigenlijk goed mee. Koelwater is geen helder water of zo, dus dat kleurtje is niet gek. De hoeveelheid resterende olie is minimaal, je ziet een dunne oliefilm drijven op het water. Porsche heeft indertijd met een van zijn mindere motormodellen ook eens last gehad van een lek tussen olie en water kanalen. Zij raadden aan (na de reparatie uiteraard) om een flesje 'shout' (dat is een vlekkenverwijderaar om vlekken uit kleren te verwijderen) in het koelwater te gieten, er 30 minuten mee rondrijden, en daarna de koelvloeistof grondig te verversen. Misschien dat ik dat een dezer dagen ook eens zal doen.
Intussen heeft de motor er alweer 100km opzitten sinds de reparatie, en hij draait vlekkeloos.

Morgen kan ik niet zoveel doen, maar ik zou graag wat roest willen afborstelen met een machinale staalborstel.

[ Bericht 4% gewijzigd door MMach op 26-06-2007 23:46:17 ]
pi_50880785
TVP. Ik voel gewoon dat dit een leuk project wordt om te volgen

Ikzelf hoop ooit nog eens een T2B of T3 in doka-uitvoering te scoren... liefst met 2ltr T4 blok (USA uitvoering?), maar ja, je moet altijd wat te dromen overhouden he.
Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
pi_50881146
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 23:38 schreef MMach het volgende:

[..]

Het is niet persoonlijk bedoeld of zo hoor, maar lange afstanden zijn relatiekillers, ik spreek uit ervaring . Het is jammer dat een relatie om die reden moet eindigen, dus je kan het ook makkelijker te maken door er geen te beginnen op die manier
Volgens half Nederland woon ik in Belgie hoor . Maar toffe bak, vooral als je met de grote bak achterin ook nog wat tofs gaat doen Daar al plannen voor?
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 23:49:13 #67
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_50881152
Deuken zien er inderdaad al wat beter uit...

Kun je op die overgebleven deuk niet - net zoals bij de schadehersteller - er wat op lijmen en eruit trekken? Of is het een hele compacte deuk?

Denk dat het geen kwaad kan om dat water nog een paar keer te verversen als ik het zo zie...

Ah well... de waterpomp zal iig wel goed gesmeerd worden zo...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_50881268
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 18:36 schreef gfree het volgende:
Je had er natuurlijk een opvangbak onder kunnen zetten.
je moet wel heel erg achterlijk zijn om dit niet te doen. Dit is idd gebeurt zoals MMach het zei. Maar je kan idd niet alles opvangen, en zelfs hetgeen er naast liep hebben we zo goed en kwaad als mogelijk proberen indammen en opkuisen. Daarna hebben we ervoor gezorgd dat de baan er weer deftig bij ligt, dat er geen accidenten gebeuren door mensen die slippen over gemorste olie.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 23:58:54 #69
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_50881585
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 19:18 schreef MMach het volgende:

[..]

Jesus christ...
Waaruit leidt jij af dat die er niet onder stonden (er stonden zelfs meerdere onder, maar dat belet niet dat er toch naast kan lopen).
Iedereen zit hier maar af te geven zonder te weten over wat het gaat. Laten we niet overdrijven.
Ik geef niet af op je hoor . Ik weet wel dat jij altijd altijd netjes doet. Dat heb ik wel gemerkt in je K&W topics .

Relaxte schuur trouwens om in te werken .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  woensdag 27 juni 2007 @ 00:14:23 #70
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_50882209
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 23:49 schreef MikeyMan het volgende:
Deuken zien er inderdaad al wat beter uit...

Kun je op die overgebleven deuk niet - net zoals bij de schadehersteller - er wat op lijmen en eruit trekken? Of is het een hele compacte deuk?

Denk dat het geen kwaad kan om dat water nog een paar keer te verversen als ik het zo zie...

Ah well... de waterpomp zal iig wel goed gesmeerd worden zo...
Ik heb nog wat foto's gevonden van de bluts toen het ongeval net was gebeurd.



Je kan zien aan de manier waarop het staal is gebogen, dat het daar vrij dik is. Oorspronkelijk zat er daar ook een hoek, wat ontdeuken zeer moeilijk maakt.
Het 'leuke' aan de hele zaak is dat de veroorzaker van de bluts ons eigen wisselstukkenbusje is

Ik denk dat m'n broer wel heeft geleerd dat het een erg slecht idee is om te remmen voor oranje als je aan 50km/h een busje aan het slepen bent.
  woensdag 27 juni 2007 @ 00:21:12 #71
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_50882443
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 23:49 schreef existenz het volgende:

[..]

Volgens half Nederland woon ik in Belgie hoor . Maar toffe bak, vooral als je met de grote bak achterin ook nog wat tofs gaat doen Daar al plannen voor?
Noemen ze u liefdevol reserve-belg?

Wel, de plannen voor de achterkant, die zijn er wel. Maar de achterbak verandert enkel voor die 2 weken kampeervakantie, daarna wordt het weer een laadbak.
Er is plaats genoeg voor een 2 persoonsbed, dus dat komt er in. Dan is er nog plaats voor 2 fietsen en bagage Hoe een en ander er zal uitzien, dat wordt wss bedacht op het moment zelf.
pi_50884897
Die belgen hé, wat maken ze er toch altijd een smeerboel van
pi_50890946
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 01:56 schreef bastiaan_smeding het volgende:
Die belgen hé, wat maken ze er toch altijd een smeerboel van
ik had toch de indruk dat alles heel proper was achtergelaten.
pi_50892221
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 10:56 schreef Archont het volgende:

[..]

ik had toch de indruk dat alles heel proper was achtergelaten.
"Aan het werk, een voze smeerboel was het. Gigantisch veel olie per ongeluk in de goot."

Dat kan je niet echt proper noemen denk ik?
pi_50892604
Boeiend Leuk project hoor!
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:58:30 #76
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_50893188
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:34 schreef bastiaan_smeding het volgende:

[..]

"Aan het werk, een voze smeerboel was het. Gigantisch veel olie per ongeluk in de goot."

Dat kan je niet echt proper noemen denk ik?
Ofewel heb je nog nooit aan een auto gewerkt ofwel ken je de eigenschappen van olie niet. 1l olie is genoeg om een oliefilm van 10 000m² te creeren. Een eetlepel olie is dus genoeg om een hele grote plek (je kent die wel, van die regenboogkleuren) te krijgen. Als je dan ook nog enig idee hebt van op welke drukken een oliesysteem van een motor werkt is het niet moeilijk om de som te maken. Dat ligt noch aan het belg zijn, noch aan het niet proper zijn. Dat alles opgekuist is, dat zou ik wel proper vinden. Trouwens, er staat in de goot, niet in de riool, dat is een serieus verschil.
  woensdag 27 juni 2007 @ 13:06:30 #77
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_50895735
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 00:14 schreef MMach het volgende:

[..]

Ik heb nog wat foto's gevonden van de bluts toen het ongeval net was gebeurd.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Je kan zien aan de manier waarop het staal is gebogen, dat het daar vrij dik is. Oorspronkelijk zat er daar ook een hoek, wat ontdeuken zeer moeilijk maakt.
Het 'leuke' aan de hele zaak is dat de veroorzaker van de bluts ons eigen wisselstukkenbusje is
[afbeelding]
Ik denk dat m'n broer wel heeft geleerd dat het een erg slecht idee is om te remmen voor oranje als je aan 50km/h een busje aan het slepen bent.
Ik zou er wat op lijmen en trekken

Nu nog goede lijm vinden...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_50901425
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:34 schreef bastiaan_smeding het volgende:

[..]

"Aan het werk, een voze smeerboel was het. Gigantisch veel olie per ongeluk in de goot."

Dat kan je niet echt proper noemen denk ik?
dat kan je wel degelijk erg proper noemen. Als je soms kijkt wat voor vuiligheid je anders vindt op straat of in ons omringende buurlanden. Als je in italië aan je auto werkt moet je dat ook op straat doen, en daar kuisen ze niet alles op hoor.

nogmaals: We hebben zoveel mogelijk ingedamt en opgekuist en in recipiënten gedaan zodanig dat we de gebruikte olie konden naar de juiste centra voeren. Het geen we niet konden opvegen(en dat is echt veel minder dan zelfs een kwart liter) was hetgeen in de putjes in de straat was en daar hebben we voor gezorgd dat de straat proper is achtergelaten. En natuurlijk werk je beter in een garage waar alle voorzieningen zijn, maar een auto van anderhalf ton versleep je niet zomaar even ook hé
  woensdag 27 juni 2007 @ 15:43:37 #79
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_50901661
Vandaag bij een bevriend carrosier gaan informeren voor de deuk. Volgens hem is ze niet ontdeukbaar. Enkel het hele achterpaneel vervangen zou de goede manier zijn om de deuk eruit te krijgen. Op die plaats is het een moeilijke las (net achter de rand met de kofferklep zit een hele lasstrook. Werk voor professionals dus. Maar aangezien ik binnenkort weer nood zal hebben aan het busje wegens werkzaamheden(wat dus een deadline stelt voor het spuiten ervan) zal dat voor een andere keer zijn, jammer maar helaas. Ik zal het maar beschouwen als een oorlogswonde Ik vind het ook niet zo erg, en als ik dat paneel ooit vervang is het evenmin erg om de rest al te hebben gespoten. Misschien op het einde van de vakantie als ik nog veel tijd over heb. Ik heb dan nog een probleemje met het feit dat waar de donormobiel staat, er geen electriciteit is.

Vandaag wat aan roestverwijdering gedaan. Ik had verwacht dat het veel erger zou zijn, meestal is het gewoon wat oppervlakkige roest die er zo af was. Geen gaten, dus dat is heel goed. Ik heb nog niet gedaan, maar ik verwacht nog iemand, en het begint te regenen, dus misschien doe ik vanavond verder in de schuur.





Mooier is ie er niet op geworden

Next thing on the list: roestomvormer.
VW heeft een serieuze constructiefout gemaakt bij deze busjes. De bus is opgebouwd uit paneeldelen welke allemaal een omgevouwde rand hebben, en vastgelast zijn met een onderlinge spleet van iets minder dan een mm. Deze spleet is opgevuld met kit, waarover de verf werd aangebracht. Nu, zoveel jaren later, heeft elk busje (ik heb er nog geen gezien van die ouderdom waarbij dat niet voorkwam), is er onherroepelijk vocht in die naden gekropen, want inwendige roest veroorzaakt. Daar is met geen mogelijkheid aan te komen, en als de roest aan de oppervlakte komt is dat een teken dat er veel dieper ook al roest zit.
Zo'n naad is hier te zien:

De enige remedie is de naad zo diep mogelijk uitschuren, en vervolgens roestomvormer aanbrengen. Dit is een chemisch product dat doet wat de naam zegt. Vervolgens opnieuw kitten en oververven. Dit is een probleem dat welliswaar steeds terug zal komen. Gelukkig is het bij deze bus niet zo erg. Ik moet zeggen dat ik wel redelijk onder de indruk ben. Het is tenslotte al 20 jaar lang gebruikt in ons kikkerlandje, zonder het te ontzien, en toch valt de roest heel erg mee, ook onderaan.
pi_50902026
Roest-omvormers (zoals Fertan) zijn een tijdelijke oplossing... letterlijk. Het materiaal blijft poreus en de chemische vulling voorkomt niet dat het (veel grotere) metaal oppervlak verder gaat roesten. Zuurstof zit dan allang in het metaal zelf (zat het trouwens en fabrique al).

De enige goede oplossing is uitsnijden en inlassen. Je kunt ook de Turquaz52 oplossing nemen en hopen dat kaarsvet een nieuw wondermiddel is. (nu al spijt van deze opmerking)

[ Bericht 13% gewijzigd door Googolplexian op 27-06-2007 15:58:02 ]
Calm down, please!
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:01:15 #81
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_50902360
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 15:52 schreef Googolplexian het volgende:
Roest-omvormers (zoals Fertan) zijn een tijdelijk oplossing... letterlijk.

De enige goede oplossing is uitsnijden en inlassen. Je kunt ook de Turquaz52 oplossing nemen en hopen dat kaarsvet een nieuw wondermiddel is. (nu al spijt van deze opmerking)
Idd, maar de roest is hier niet dusdanig erg dat er zo ingrijpende maatregelen nodig zijn. Om een perfect busje te krijgen wel, maar zoals in de topicstart is gezet is dit geen restauratieobject. Het is en blijft puur een gebruiksobject, en zal ook zo worden behandeld. Dat wil niet zeggen dat daarom de roest niet zo goed mogelijk wordt aangepakt, want zoiets kan snel verergeren. Die naadcorrosie is zodanig langzaam, dat een nieuwe reparatie ver buiten de geplande levensduur valt. Je kan het zelf zien: na 20 jaar is er zo weinig naardcorrosie. Zelfs al keert het opnieuw terug, het zal niet zoveel erger worden in de komende 10 jaar. Naar ik vermoed zal ik er zolang zelfs niet mee mogen rijden. In de nabije toekomst zie ik wel wetten komen die het verbieden om met 20-30j oude auto's te rijden. Die wetsvoorstellen zijn er nu al in minder drastische mate. Dus je mag het gerust amateuristisch vinden omdat het probleem niet tot op de kern wordt aangepakt, dat vind ik zelf ergens ook, maar al het geld dat ik erin steek is puur verlies, dus dat beperk ik liever. Binnen 2 jaar ben ik afgestudeerd en heb ik het busje niet meer nodig. Al weet ik nu al dat ik er erg veel spijt van zal hebben als ik het wegdoe. Maar c'est la vie

Hehe, kaarsvet, in welk topic is dat te vinden?
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:10:52 #82
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_50902760
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 15:52 schreef Googolplexian het volgende:
Roest-omvormers (zoals Fertan) zijn een tijdelijke oplossing... letterlijk. Het materiaal blijft poreus en de chemische vulling voorkomt niet dat het (veel grotere) metaal oppervlak verder gaat roesten. Zuurstof zit dan allang in het metaal zelf (zat het trouwens en fabrique al).

De enige goede oplossing is uitsnijden en inlassen. Je kunt ook de Turquaz52 oplossing nemen en hopen dat kaarsvet een nieuw wondermiddel is. (nu al spijt van deze opmerking)
Ligt eraan wat je gebruikt... Spul als noverox, waar ook betere varianten van zijn, maken het spul weer hard... Zodat het niet verder roest... En dat werkt best aardig...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  donderdag 28 juni 2007 @ 21:08:53 #83
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_50950690
Vandaag samen met archont verder geschuurd en geplamuurd. Dat ging best aardig. Morgen rijdt ik weer naar de schuur om daar de laatste hand te leggen aan de plamuur en de kale delen te gronden. De andere delen worden licht opgeschuurd. het dak hoop ik dan ook al te kunnen schilderen, daar is niet veel werk aan.
Het is zeker geen superglad werk, zeker de schuifdeur is niet meer goed te krijgen, maar een kniesoor die daarop let
Wielkast vooraan

Achterklep:






Straks oefen ik het spuiten nog es. Ik heb een compressor, maar ik heb net ook een elektrische spraygun gevonden, die wil ik toch ook even testen.
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:05:16 #84
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_50952696
Nou, ik vind het best goed werken. Ik heb om es te testen de onderkant van de kruiwagen gespoten en ik vind het goed meevallen. Iets te dik deze keer, maar dat is regelbaar. Geen druipers, mooi egaal:

Wat onderbelicht zodat je de reflectie van het licht iets beter kan zien. (het gaat over het vlak, niet over de buis).

Zo'n resultaat krijg ik met de compressor ook, maar dit is wel iets makkelijker werken eigenlijk.
Ziet er zo ongeveer uit btw:
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:24:01 #85
52517 WhiteAssNigga
Can't Think Of Something
pi_50953410
tvp-tje, leuk project...
Wij Bepalen Wel Wat Hip Is, En Zeker Wat Een Hit Is....
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:34:48 #86
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_50953792
Niet verkeer!

Maar die bus is ooit rood geweest ofzo?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_50953975
Origineel is ze volgens mij wit geweest. Maar dan is er rood over geverfd, maar niet overal. onderaan witte band overgebleven. En boven dat alles is dan het grijze gedaan hetgeen niet echt goed is gedaan(veel bulten en putten waar die grijze laag gewoon over is gegaan)

Stof dat dat geeft dat schuren.
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:40:21 #88
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_50954000
Bij het schuren hebben we een paar kleuren ontdekt. Vermoedelijk is die bus ooit van een bedrijf geweest, want de bovenkant tot boven de wielen was rood (over het wit), en de onderkant wit. het was ook een bepaald patroon. Het is zeker niet de standaard two tone die je soms zag bij de caravelle's (de luxeuitvoeringen, voor personenvervoer, dus niet een gesloten bestelwagen zoals ik heb):

De bus was oorspronkelijk dus wit, dan wit met rood (van een bedrijf?) en dan dat zilvergrijze van nu.

[ Bericht 9% gewijzigd door MMach op 28-06-2007 22:58:53 ]
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:44:37 #89
158507 Komakimo
It's only a state of mind
pi_50954135
zag vanmorgen nog een 2-tone t3, was donderrood met wit/beige. origineel vind ik ze nog altyd t mooist
go round
  zondag 1 juli 2007 @ 18:17:02 #90
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_51033339
Lange pauze omdat ik niet kon rijden met een geverfde camionette Ik zeg al op voorhand dat het niet zo goed gelukt is, zodanig dat de ontgoocheling niet al te groot wordt tegen de laatste foto's Alle verf was satijnglanslak, dus het is de bedoeling dat het niet blinkt, of toch niet al te veel.
Beginnen bij het begin dus:
Het dak afplakken:

Het dak gespoten:

In daglicht, na droging:

(het witte gefrutsel zijn lijmresten van de afplaktape die blijkbaar goed bleef plakken op de rubber)
Dat is echt goed gelukt, de verf verdunde goed, het pistool vernevelde perfect, echt een heel goed resultaat.
Vervolgens de rest afplakken, en de kale delen primeren met sneldrogende aviation-verf (verf die ze ook gebruiken in de luchtvaart als metaalprimer. Daar ben ik via m'n broer aangeraakt). Goed spul, droogde zeer snel en mooi:




Dan, als een soort test de bumpers gespoten met zwarte lakverf (uiteraard ontdeuk ik de bumpers niet, die overleven toch niet al te lang als er wat planken enzo opvallen) :

Ook dat is zeer goed gelukt, de verf verdunde deftig, geen druipers (hier is de verf nog nat uiteraard). Maar, ik vertrouwde de verf niet, en ze blonk een beetje teveel na droging Dus, ik achter nieuwe verf, van betere kwaliteit (zelfde als het dak en mijn velgen). Na verdund te hebben zoals aangegeven op het blik, vol goede moed beginnen spuiten:

Even leek het goed te gaan, maar hier zie je al de hinten van verffouten:

De verf moest zoveel verdund worden dat ze niet meer voldoende hechtte en er gewoon afliep
Redelijk zware paniek, want de verf moest er snel terug af voor ze zo in mega druipers opdroogde...

Nu goed, tijd voor een pijlijke beslissing: de rollermethode. Des te pijnlijker omdat je daarmee veel minder goede resultaten kan krijgen dan met spuitwerk. Terwijl ik wist dat ik het zeker goed zou kunnen krijgen met spuitwerk, getuige de andere delen die wel succesvol gespoten waren. Maar bon, de roller dus;

Na 3 lagen met tussentijdse droogtijd was de verf dekkend genoeg. Vanop afstand ziet het er niet slecht uit, van dichtbij:

Er zijn ook strepen enzo. Maar then again, het was al een beetje een rommelbak, erger dan ervoor was moeilijk. Ikzelf heb een beetje moeite met de lakkwaliteit (of het gebrek eraan), maar vreemd genoeg vinden mijn schoonouders enzo het allemaal veel beter dan ervoor. In elk geval, de roest zien we voor een lange tijd niet meer terug, en vanaf 2-3m ziet ze er wel vet uit (vind ik dan, hier thuis moeten ze nog wennen aan zwart).
Dus ja, nog wat pics:



(te bedenken dat alles zo kon zijn als de bumper:)


let niet op m'n shitface, kwas maar halfblij en moe

Die witte dingen die je ziet aan de raamrubbers zijn lijmresten van de afplaktape, dat gaat gewoon weg met wat aceton, dus ik weet dat ze er zijn . Tis nog heel even bezigheidsterapie om ze eraf te krijgen, maar even geen zin.
Nu de verf nog wat laten harden, en dinsdag de rode streep erop. And that's it voor de buitenkant.

Alles beter dan dit denk ik maar:

  zondag 1 juli 2007 @ 18:31:52 #91
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_51033728
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 82% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:09:31 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_51033747
ziet er op de foto's best goed uit hoor!


Weet je al wat het probleem nu echt is geweest? Nog een dunner laatje gebruiken, meerdere laagjes moeten doen om het te dekken? Of was er iets anders?
  zondag 1 juli 2007 @ 18:44:54 #93
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_51034039
quote:
Op zondag 1 juli 2007 18:32 schreef winterapfel het volgende:
ziet er op de foto's best goed uit hoor!


Weet je al wat het probleem nu echt is geweest? Nog een dunner laatje gebruiken, meerdere laagjes moeten doen om het te dekken? Of was er iets anders?
Op foto's wel ja . Misschien moet ik er gewoon nog aan wennen. De gewone mensen kijken niet van dichtbij op de lak, meestal zien ze me gewoon passeren, m'n lief vind het goed, haar ouders ook (het moet op hun oprit staan ), en de roest is weg en de naakte delen beschermd. Dat is de hoofdzaak eigenlijk wel. Dus op dat vlak is het wel 'mission accomplished'. Dat ik een auto niet zie als het verlengstuk van m'n lul helpt ook al wel Kheb meer zo het gevoel dat ik iets met potentieel heb verneukt. Maar wennen dus.

Ik tast nog een beetje in het duister over de oorzaak.
Het was alleszins gewoon op dezelfde manier ontvet als het dak en de bumpers, zelfde ondergrond, etc. Het spuitpistool was tussen de spuitbeurten door uitgekuist, en volgens de verfproducent is die verf ook spuitbaar, maar ik vond dat dat niet zo goed lukte. Misschien ligt het wel aan het soort pistool. Met een luchtdrukpistool kan je iets dikker spuiten, met zo'n airless moet het echt zeer vloeibaar zijn. Misschien dat dat minieme verschil het grote verwerkingsverschil maakt. Op het dak zal dat niet zoveel verschil hebben gemaakt omdat het daar geen verticale vlakken waren natuurlijk. Ik denk dat de hoofdschuldige (naast mezelf natuurlijk ) de verf was. Het verschil tussen bumper en gespoten carosserie was zodanig duidelijk dat het bijna de verf moet zijn. 2 verschillende soorten verf voor de zelfde toepassing, maar de ene was wel goed (uniform) verdunbaar, de andere niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door MMach op 01-07-2007 19:12:05 ]
  zondag 1 juli 2007 @ 18:51:06 #94
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_51034178
Gewoon aan de straat sleutelen

Waarom is het dak nou wit geworden?

Echt leuk om te zien, succes ermee!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 1 juli 2007 @ 19:08:58 #95
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_51034584
quote:
Op zondag 1 juli 2007 18:51 schreef daNpy het volgende:
Gewoon aan de straat sleutelen

Waarom is het dak nou wit geworden?

Echt leuk om te zien, succes ermee!
Ik vind het hem staan, en het past ook zo bij de wielen. Bij de oude vw-busjes en mini's enzo lijkt het ook alsof het dak iets afzonderlijk is, precies zo'n schaal die eropgesmeten is. Geeft zo'n klassieke uitstraling in m'n ogen.

  zondag 1 juli 2007 @ 19:41:07 #96
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_51035523
Oke, ik dacht dat je toch voor grijs zou gaan ivm A-Team replica
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 1 juli 2007 @ 19:51:48 #97
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_51035868
quote:
Op zondag 1 juli 2007 19:41 schreef daNpy het volgende:
Oke, ik dacht dat je toch voor grijs zou gaan ivm A-Team replica
Een hele replica wordt het niet, het is al een ander merk&model van busje
Mja, het is dus een verwijzing naar the a-team, het zwarte met de rode streep is bij de meeste mensen wel bekend, en het grijze vind ik ook niet zo mooi (de meeste mensen weten zelfs niet dat het grijze deel erop zat, al was dat maar zo vanaf een bepaald seizoen). Ik hou liever de delen die ik mooi vind, en kan daarmee hetzelfde idee oproepen, en dat is wat telt denk ik. Als je dat (nadat de rode streep erop zit) dwars door de velden ziet rossen zal je wel even denken aan the a-team en nee, ik ga daarmee niet door de velden rijden, er zijn hier wegen, echt
  zondag 1 juli 2007 @ 20:37:16 #98
182073 invine
blablabla etc.
pi_51037291
Ziet er goed uit! Keep up the good work!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_51043255
goed werk MMach. Ik verwacht je binnenkort dan eens op mijnen hof om ne keer een keuring te doen

En mss rijkelijk laat maar mss ook goede tip: eerst een laag of twee met rol, en dan nog een laag spuiten, mss dat dat wel zou helpen
  zondag 1 juli 2007 @ 23:40:51 #100
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_51044400
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:09 schreef Archont het volgende:
goed werk MMach. Ik verwacht je binnenkort dan eens op mijnen hof om ne keer een keuring te doen

En mss rijkelijk laat maar mss ook goede tip: eerst een laag of twee met rol, en dan nog een laag spuiten, mss dat dat wel zou helpen
Dat is zeker geen slecht idee. Ik ga wat afwachten hoezeer het mij stoort. Voor hetzelfde geld valt het mij niet eens meer op. Ik geef het een weekje of 2 en dan zie ik nog wel (tegen dan is de verf ook al goed uitgehard)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')