abonnement Unibet Coolblue
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 24 juni 2007 @ 00:51:48 #1
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_50776563
Het Flevohof was een veelzijdig rekreatiepark, waarin Landbouw en Veeteelt, Bloemen en Planten het belangrijkste ingrediënt waren voor een leuk dagje uit. Naast een leuk dagje uit was het vooral de bedoeling van het park om kinderen te leren wat er in Nederland zoal gebeurt. Naast dit leergedeelte was er ook ruimte voor creativiteit. Zo kon je pottenbakken, schilderen, knutselen, je eigen kaas maken enz.



Wie is er vroeger niet geweest? Talloze keren ben ik er geweest. Ondanks dat er haast nooit iets veranderde in de tentoonstellingen en op het terrein, keek ik iedere keer weer mijn ogen uit. Als stadsjongetje heeft dit park op veel gebieden toch wel mijn ogen geopend. "Wat!?, komt melk niet uit een fabriek maar uit een koe!?".

Wat zijn jullie ervaringen?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zondag 24 juni 2007 @ 11:11:23 #2
37150 livelink
keek op mijn week ( Š DJ11)
pi_50781316
Ik ben er ooit op een schoolreisje geweest, geen idee meer welk jaar. Het was het eerste schoolreisje waar we 'los' werden gelaten, dat wil zeggen dat we zelf het park in mochten en alleen op tijd weer
's middags bij de bus moesten zijn. Dat feit heeft meer indruk op mij gemaakt dan het park zelf. En het reclamedeuntje is wel heel erg blijven hangen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 24 juni 2007 @ 13:13:48 #3
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_50784293
You don't know what you got until it's gone

Hemelsbreed woon ik twaalf kilometer van de Flevohof en ben er dus gedurende het bestaan wel twee keer geweest .

De Flevohof had als themapark lange tijd het rijk alleen in Nederland en werd vrij zwaar gesubsidieerd. De stichters van de Flevohof hadden een idealistische instelling, iedereen moest zien wat de Nederlandse landbouw te bieden had, dat er daarbij ook geld binnen moest komen werd daarbij nog wel eens vergeten. De gloriejaren van de Flevohof vielen trouwens meer in de jaren '70
Vanaf de jaren 80 ging die subsidiekraan steeds verder dicht én kreeg de Flevohof te maken met concurrerende attractieparken (Slagharen, Duinrell) die een modernere opzet kenden en die niet afhankeljik waren van subsidies. Een operatie om naast het expositiegedeelte ook een flinke hoeveelheid pretpark aan te bieden mislukte, de Flevohof kon de andere parken niet bijsloffen(de Efteling kon dat bijvoorbeeld wel).
Het expositiegedeelte begon in het midden van de jaren 80 zijn glans een beetje te verliezen waardoor de Flevohof een beetje een truttenimago kreeg ('Je staat daar met zijn duizenden naar een stapel ZuidBevelanders te kijken'). De Flevohof was kortom niet hip meer.
In de jaren 90 verkocht de Flevohof het terrein aan een commerciele organisatie die het als pretpark verder liet gaan, Walibi Flevo. Na enkele jaren als SixFlags heet het park thans Walibi World en is het het beste bekend om zijn hoeveelheid dolle attrakties, maar meer nog vanwege Lowlands .

Een tijdje terug werd er hier een boek samengesteld over de opkomst, het succes en de ondergang van de Flevohof en in het kader daarvan kreeg ik een half uur filmbeelden te zien van de Flevohof in zijn toenmalige opzet. De eerste gedachte was 'Goh, eigenlijk jammer dat zoiets er niet meer is.'
Kennelijk was ik de enige niet, want er zijn inmiddels meerdere initiatieven gaande om een dergelijk expositiepark weer terug te brengen, met dien verstande dat het deze keer allemaal zonder subsidies en een goed doordachte bedrijfsvoering moet gaan gebeuren.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_50785291
Ik vond toch dat huisje waar je door autobanden moest kruipen het leukst.

De kartbaan ook, maar daar moest je zo lang wachten.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 24 juni 2007 @ 17:32:30 #5
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_50792123
ben er in die tijd meedere keren geweest en vond het altijd wel tof daar
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_50795018
Flevohof is super. Toen was zo'n park nog puur! Nu is het allemaal niet veel meer.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 24 juni 2007 @ 23:10:06 #7
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_50803326
quote:
Een tijdje terug werd er hier een boek samengesteld over de opkomst, het succes en de ondergang van de Flevohof en in het kader daarvan kreeg ik een half uur filmbeelden te zien van de Flevohof in zijn toenmalige opzet. De eerste gedachte was 'Goh, eigenlijk jammer dat zoiets er niet meer is.'
Kennelijk was ik de enige niet, want er zijn inmiddels meerdere initiatieven gaande om een dergelijk expositiepark weer terug te brengen, met dien verstande dat het deze keer allemaal zonder subsidies en een goed doordachte bedrijfsvoering moet gaan gebeuren.
Ik ben benieuwd. Zou niet verkeerd zijn als er weer zo'n park komt.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_50805714
Ik ben er twee keer geweest. Vooral die treintjes (een rode, een blauwe en een Sisi-trein, als ik me niet vergis) die daar rond reden en de wat meer interactieve dingen vond ik wel leuk.

Maar om nou te zeggen dat het de dag van mijn leven was, nee.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 12:22:34 #9
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_50996575
Ik heb daar met schoolreisje een pot gemaakt en nooit betaald
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 30 juni 2007 @ 15:09:57 #10
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_51001318
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 12:22 schreef Prowl het volgende:
Ik heb daar met schoolreisje een pot gemaakt en nooit betaald
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')