abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 februari 2008 @ 21:18:17 #276
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_56778689
nieuwe aanwinsten

Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_56797082
na mijn verjaardag en valentijnsdag ook weer een paar trollbeads rijker
alleen was er eentje beschadigt, eens kijken of we die nog kunnen ruilen maar dat zal wel niet
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 17 februari 2008 @ 19:52:49 #278
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56798204
quote:
Op zondag 17 februari 2008 19:07 schreef Miss_S het volgende:
na mijn verjaardag en valentijnsdag ook weer een paar trollbeads rijker
alleen was er eentje beschadigt, eens kijken of we die nog kunnen ruilen maar dat zal wel niet
Waarom zou je niet kunnen ruilen?
pi_56798251
quote:
Op zondag 17 februari 2008 19:52 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Waarom zou je niet kunnen ruilen?
ook als ze beschadigd zijn? (wat dus al was toen ze hem kochten)
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 17 februari 2008 @ 19:56:02 #280
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56798294
quote:
Op zondag 17 februari 2008 19:54 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ook als ze beschadigd zijn? (wat dus al was toen ze hem kochten)
Als hij beschadigd is bij de aankoop en dit ondertussen niet 3 maanden geleden is, zie ik niet in waarom een juwelier hem niet zo ruilen.
pi_56798636
quote:
Op zondag 17 februari 2008 19:56 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als hij beschadigd is bij de aankoop en dit ondertussen niet 3 maanden geleden is, zie ik niet in waarom een juwelier hem niet zo ruilen.
Dat hoop ik dan maar

De kralen die ik heb gekregen:

Van mijn vriendje

en van familie

pi_56798697
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 16:30 schreef E.T. het volgende:
klopt niet helemaal deedeetee... De ringen zijn (nog) niet leverbaar in NL.
Kunnen iig nog niet bij de importeur besteld worden

Op www.trollbeads.nl staat het actuele aanbod in NL.

Dinsdag is deze van mij
[ afbeelding ]
Wat is de naam van die kraal?
  zondag 17 februari 2008 @ 21:34:22 #283
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56801199
quote:
Op zondag 17 februari 2008 20:12 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Wat is de naam van die kraal?
Babytrol
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_56810513
quote:
Op zondag 17 februari 2008 21:34 schreef E.T. het volgende:

[..]

Babytrol
Oh jee, lezen is ook een kunst. Dankjewel.
  maandag 18 februari 2008 @ 22:06:07 #285
78780 deedeetee
pi_56825266
Ik ontdekte vorige week dat er een scherfje van een knopje van een bead met knoppen af was en ben er mee naar de juwelier geweest. Ik kom daar vaak en kreeg een nieuwe bead mee. Die kapotte sturen ze op naar TB en die word dan door TB vervangen.
Ik heb een tijdje geleden een bead die bekrast was terug gebracht naar een andere winkel en daar moest ik 3 weken wachten totdat de juwelier een vervangende bead van TB had gekregen.

Niet iedere juwelier geeft dus meteen een nieuwe bead maar je krijgt uiteindelijk altijd een nieuwe als je bead kapot is.
pi_56825807
quote:
Op maandag 18 februari 2008 22:06 schreef deedeetee het volgende:
Ik ontdekte vorige week dat er een scherfje van een knopje van een bead met knoppen af was en ben er mee naar de juwelier geweest. Ik kom daar vaak en kreeg een nieuwe bead mee. Die kapotte sturen ze op naar TB en die word dan door TB vervangen.
Ik heb een tijdje geleden een bead die bekrast was terug gebracht naar een andere winkel en daar moest ik 3 weken wachten totdat de juwelier een vervangende bead van TB had gekregen.

Niet iedere juwelier geeft dus meteen een nieuwe bead maar je krijgt uiteindelijk altijd een nieuwe als je bead kapot is.
De juwelier die ik belde deed dat dus niet
Hopelijk heeft mijn vriend meer geluk bij zijn juwelier
  Moderator dinsdag 19 februari 2008 @ 08:56:01 #287
155227 crew  Guppy
dus
pi_56830862
wat raar. als de bead beschadigd is, zou de juwelier m toch gewoon moeten kunnen vervangen? zeker als ie daar gekocht is (met bonnetje en al)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 19 februari 2008 @ 09:03:21 #288
78780 deedeetee
pi_56830940
Een juwelier MAG niet weigeren om de bead op te sturen naar TB. Als je er zo niet uitkomt moet je naar TB mailen en daar het geval voorleggen.
Ik ken iemand die dat deed en toen kreeg ze bericht terug dat TB de juwelier had laten weten dat die de beschadigde bead naar hun moest opsturen. Het is toen gebeurt en verder netjes afgehandeld : TB stuurde een nieuwe bead.
Sommige juweliers zijn echte %$$#$$%%$#$ Bij een fatsoenlijke heb je geen bon nodig, TB handelt schade gevallen altijd netjes af.

Je kunt beter niet bellen want dan kunnen ze je gemakkelijk afschepen, ga er naartoe als er klanten zijn en blijf vriendelijk en beleefd op je stuk staan Ze mogen niet weigeren om de bead naar TB terug te sturen ! Die dingen zijn walgelijk duur en je hebt recht op een goed product voor die prijs. Die juwelier is gewoon te lui om de zaak even netjes af te handelen. Dat moet je niet pikken hoor
  woensdag 20 februari 2008 @ 15:24:02 #289
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_56861388
Een nieuwe aanwinst! En het schijnt ook een nieuwe kraal te zijn. Weer een blauwe iig. Ik wil nog één blauwe en dan ga ik me concentreren op andere kleurtjes. Uiteindelijk wil ik een armband met voornamelijk zilveren kralen en dan telkens drie van een kleur. Die kleurtjes kan ik dan afwisselen enzo.
pi_56861544
DIe heb ik ook al gezien ja, die is mooi egeltje!

er is ook een andere blauwe die heel mooi is, die heet de melkweg geloof ik
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 20 februari 2008 @ 15:38:02 #291
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_56861694
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 15:31 schreef teigan het volgende:
DIe heb ik ook al gezien ja, die is mooi egeltje!

er is ook een andere blauwe die heel mooi is, die heet de melkweg geloof ik
Ja, zag ik net op de site. Deze:

Die verhaaltjes erbij maken af en toe wel dat ik mijn wenkbrauwen optrek:'Miljarden sterren oneindig verlicht aan de hemel. De melkweg, miljoenen lichtjaren hier vandaan, laat ons realiseren hoe klein en onbeduidend we zijn in het grote heelal.'

Ik deel gewoon in op 'mooi' en 'niet mooi', niet op de dieper liggende filosofische betekenis die de kraal eventueel zou kunnen hebben. Zo heb ik ook een kraal van een egeltje, omdat ik egeltjes leuk vind. Bij het egeltje staat overigens: 'Een vriendelijk dier dat rustigjes en opgewekt op zijn doel afgaat en zich uitstekend kan verdedigen met zijn indrukwekkende berg stekels.' Egeltjes zijn helemaal niet rustig, ze kunnen best hard rennen.
pi_56863745
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 15:38 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik deel gewoon in op 'mooi' en 'niet mooi', niet op de dieper liggende filosofische betekenis die de kraal eventueel zou kunnen hebben. Zo heb ik ook een kraal van een egeltje, omdat ik egeltjes leuk vind. Bij het egeltje staat overigens: 'Een vriendelijk dier dat rustigjes en opgewekt op zijn doel afgaat en zich uitstekend kan verdedigen met zijn indrukwekkende berg stekels.' Egeltjes zijn helemaal niet rustig, ze kunnen best hard rennen.
In het Engels wordt ie Porcupine genoemd, dat is een stekelvarken (op de Engelse sites), Stekelvarkens zijn rustig en vriendelijk, opgewekt etc. haha Ik heb em ook hoor.

Ik vind trouwens de betekenissen vaak wel interessant, dat maakt dat mijn armband naast mooi ook nog symbolisch is.
  woensdag 20 februari 2008 @ 19:06:29 #293
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_56866814
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 17:01 schreef LaFemmeObscur het volgende:

[..]

In het Engels wordt ie Porcupine genoemd, dat is een stekelvarken (op de Engelse sites), Stekelvarkens zijn rustig en vriendelijk, opgewekt etc. haha Ik heb em ook hoor.

Ik vind trouwens de betekenissen vaak wel interessant, dat maakt dat mijn armband naast mooi ook nog symbolisch is.
Soms vind ik inderdaad zo'n betekenis wel mooi. Maar soms vind ik het wat overdreven. Maar ik heb bijvoorbeeld een geluksknoop, en daarbij vind ik het wel weer leuk om te weten dat ie voor geluk staat.
pi_56927706
Ik heb vanmiddag 2 uur bij de juwelier gezeten. Heb nu een armband, een slotje en acht kralen. Dit zijn de zilveren kralen die ik gekocht heb.

Van het complete setje volgen nog foto's. Ik heb bij iedere kraal wel een eigen symboliek...

[ Bericht 72% gewijzigd door _Arual_ op 23-02-2008 19:02:43 ]
  zaterdag 23 februari 2008 @ 22:08:04 #295
78780 deedeetee
pi_56935892
Zó dat zijn een paar goed bestede uurtjes geweest

Wat voor slotje is het geworden ? En heb je ook glaskralen ?
pi_56936168
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 22:08 schreef deedeetee het volgende:
Zó dat zijn een paar goed bestede uurtjes geweest

Wat voor slotje is het geworden ? En heb je ook glaskralen ?
Ik heb vier glaskralen, maar ik vind het moeilijk om die op de trollbeadssite te herkennen. In het echt zien ze er heel anders uit. Ik wil de kleuren over laten lopen van groen naar paars, omdat dat de lievelingskleuren van mijn moeder waren. (Ik heb pas een mini-erfenis van mijn moeder gekregen, en ik wilde iets kopen wat me aan haar herinnert, en wat blijvend is. Vandaar ook de zelf-verzonnen symboliek bij de zilveren kralen.)

Als slotje heb ik de vis, die vond ik stoer. Ik heb ook het vergeet-mij-nietje besteld, en melkweg. Als ik ze niet mooi blijk te vinden, dan houdt de juwelier ze gewoon zelf.

Foto's volgen.

Toch een dubbel gevoel nu. Ik heb iedere kraal heel weloverwogen gekozen, ze hebben nu al een bepaalde lading voor me.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 22:32:45 #297
78780 deedeetee
pi_56936541
Het is fijn een mooie herinnering aan je moeder te hebben Goed dat je daarvoor ruim de tijd hebt genomen om uit te zoeken wat er het beste bij past.

Het vergeet-me-nietje is echt prachtig. Ik heb er vorige week meteen eentje gekocht en vandaag kon ik het niet laten om er nog eentje mee te nemen, zó mooi vind ik hem.
pi_56936669
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 22:32 schreef deedeetee het volgende:
Het is fijn een mooie herinnering aan je moeder te hebben Goed dat je daarvoor ruim de tijd hebt genomen om uit te zoeken wat er het beste bij past.

Het vergeet-me-nietje is echt prachtig. Ik heb er vorige week meteen eentje gekocht en vandaag kon ik het niet laten om er nog eentje mee te nemen, zó mooi vind ik hem.
De juwelier had in één week tijd al drie vergeet-me-nietjes verkocht. En dan hebben we het over een juwelier in een dorp, niet in de drukste winkelstraat van Amsterdam of zo. De babytrol ging ook héél rap, maar die paste sowieso niet bij de kleuren die ik nu heb.

Ik vond sommige kralen in het echt ook een beetje tegenvallen. Er zijn zilveren kralen van 23 euro die op de website zijn uitvergroot, maar die totaal in het niet vallen tussen de andere kralen. De kraal zomer (die vlinder met een paarsige kraal eronder) vond ik juist weer net te groot.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 23:06:30 #299
78780 deedeetee
pi_56937457
Ja de plaatjes van trolllbeads zijn lukraak genomen. De kleuren van de glaskralen kloppen ook vaak niet.
Ik zelf vind * hangkralen * zoals de zomer best leuk om te zien maar niet geschikt voor aan mijn armband. Ik draag er altijd 2 en dan zit zo'n dikke, uitstekende bal lelijk in de weg.
De bal van de babytroll kan overgens ook wel 'ns andere kleuren hebben als op het plaatje staat. Dus als je die toch erg leuk vind moetje gewoon eens uitkijken naar een baby met een anders gekleurde bal.
pi_56937606
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 23:06 schreef deedeetee het volgende:
Ja de plaatjes van trolllbeads zijn lukraak genomen. De kleuren van de glaskralen kloppen ook vaak niet.
Ik zelf vind * hangkralen * zoals de zomer best leuk om te zien maar niet geschikt voor aan mijn armband. Ik draag er altijd 2 en dan zit zo'n dikke, uitstekende bal lelijk in de weg.
De bal van de babytroll kan overgens ook wel 'ns andere kleuren hebben als op het plaatje staat. Dus als je die toch erg leuk vind moetje gewoon eens uitkijken naar een baby met een anders gekleurde bal.
Nou, ik heb de juwelier nog gevraagd naar die babytrol. Hij heeft er al verschillende gehad, maar de kralen hadden wel steeds herfsttinten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')