Waarom zou je niet kunnen ruilen?quote:Op zondag 17 februari 2008 19:07 schreef Miss_S het volgende:
na mijn verjaardag en valentijnsdag ook weer een paar trollbeads rijker
alleen was er eentje beschadigt, eens kijken of we die nog kunnen ruilen maar dat zal wel niet
ook als ze beschadigd zijn? (wat dus al was toen ze hem kochten)quote:Op zondag 17 februari 2008 19:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom zou je niet kunnen ruilen?
Als hij beschadigd is bij de aankoop en dit ondertussen niet 3 maanden geleden is, zie ik niet in waarom een juwelier hem niet zo ruilen.quote:Op zondag 17 februari 2008 19:54 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ook als ze beschadigd zijn? (wat dus al was toen ze hem kochten)
Dat hoop ik dan maarquote:Op zondag 17 februari 2008 19:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als hij beschadigd is bij de aankoop en dit ondertussen niet 3 maanden geleden is, zie ik niet in waarom een juwelier hem niet zo ruilen.
Wat is de naam van die kraal?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 16:30 schreef E.T. het volgende:
klopt niet helemaal deedeetee... De ringen zijn (nog) niet leverbaar in NL.
Kunnen iig nog niet bij de importeur besteld worden![]()
Op www.trollbeads.nl staat het actuele aanbod in NL.![]()
Dinsdag is deze van mij![]()
[ afbeelding ]
Babytrolquote:
De juwelier die ik belde deed dat dus nietquote:Op maandag 18 februari 2008 22:06 schreef deedeetee het volgende:
Ik ontdekte vorige week dat er een scherfje van een knopje van een bead met knoppen af was en ben er mee naar de juwelier geweest. Ik kom daar vaak en kreeg een nieuwe bead mee. Die kapotte sturen ze op naar TB en die word dan door TB vervangen.
Ik heb een tijdje geleden een bead die bekrast was terug gebracht naar een andere winkel en daar moest ik 3 weken wachten totdat de juwelier een vervangende bead van TB had gekregen.
Niet iedere juwelier geeft dus meteen een nieuwe bead maar je krijgt uiteindelijk altijd een nieuwe als je bead kapot is.
Ja, zag ik net op de site. Deze:quote:Op woensdag 20 februari 2008 15:31 schreef teigan het volgende:
DIe heb ik ook al gezien ja, die is mooi egeltje!
er is ook een andere blauwe die heel mooi is, die heet de melkweg geloof ik
In het Engels wordt ie Porcupine genoemd, dat is een stekelvarken (op de Engelse sites), Stekelvarkens zijn rustig en vriendelijk, opgewekt etc. hahaquote:Op woensdag 20 februari 2008 15:38 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik deel gewoon in op 'mooi' en 'niet mooi', niet op de dieper liggende filosofische betekenis die de kraal eventueel zou kunnen hebben. Zo heb ik ook een kraal van een egeltje, omdat ik egeltjes leuk vind. Bij het egeltje staat overigens: 'Een vriendelijk dier dat rustigjes en opgewekt op zijn doel afgaat en zich uitstekend kan verdedigen met zijn indrukwekkende berg stekels.' Egeltjes zijn helemaal niet rustig, ze kunnen best hard rennen.
Soms vind ik inderdaad zo'n betekenis wel mooi. Maar soms vind ik het wat overdreven. Maar ik heb bijvoorbeeld een geluksknoop, en daarbij vind ik het wel weer leuk om te weten dat ie voor geluk staat.quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:01 schreef LaFemmeObscur het volgende:
[..]
In het Engels wordt ie Porcupine genoemd, dat is een stekelvarken (op de Engelse sites), Stekelvarkens zijn rustig en vriendelijk, opgewekt etc. hahaIk heb em ook hoor.
Ik vind trouwens de betekenissen vaak wel interessant, dat maakt dat mijn armband naast mooi ook nog symbolisch is.
Ik heb vier glaskralen, maar ik vind het moeilijk om die op de trollbeadssite te herkennen. In het echt zien ze er heel anders uit. Ik wil de kleuren over laten lopen van groen naar paars, omdat dat de lievelingskleuren van mijn moeder waren. (Ik heb pas een mini-erfenis van mijn moeder gekregen, en ik wilde iets kopen wat me aan haar herinnert, en wat blijvend is. Vandaar ook de zelf-verzonnen symboliek bij de zilveren kralen.)quote:Op zaterdag 23 februari 2008 22:08 schreef deedeetee het volgende:
Zó dat zijn een paar goed bestede uurtjes geweest![]()
Wat voor slotje is het geworden ? En heb je ook glaskralen ?
De juwelier had in één week tijd al drie vergeet-me-nietjes verkocht. En dan hebben we het over een juwelier in een dorp, niet in de drukste winkelstraat van Amsterdam of zo. De babytrol ging ook héél rap, maar die paste sowieso niet bij de kleuren die ik nu heb.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 22:32 schreef deedeetee het volgende:
Het is fijn een mooie herinnering aan je moeder te hebbenGoed dat je daarvoor ruim de tijd hebt genomen om uit te zoeken wat er het beste bij past.
Het vergeet-me-nietje is echt prachtig. Ik heb er vorige week meteen eentje gekocht en vandaag kon ik het niet laten om er nog eentje mee te nemen, zó mooi vind ik hem.
Nou, ik heb de juwelier nog gevraagd naar die babytrol. Hij heeft er al verschillende gehad, maar de kralen hadden wel steeds herfsttinten.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 23:06 schreef deedeetee het volgende:
Ja de plaatjes van trolllbeads zijn lukraak genomen. De kleuren van de glaskralen kloppen ook vaak niet.
Ik zelf vind * hangkralen * zoals de zomer best leuk om te zien maar niet geschikt voor aan mijn armband. Ik draag er altijd 2 en dan zit zo'n dikke, uitstekende bal lelijk in de weg.
De bal van de babytroll kan overgens ook wel 'ns andere kleuren hebben als op het plaatje staat. Dus als je die toch erg leuk vind moetje gewoon eens uitkijken naar een baby met een anders gekleurde bal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |