Ik heb een vast contract ja. De databases van onze klanten bevatten klantgegevens, kentekengegevens , factuur / boekhoudgegevens en nog een heleboel zooi. Beheren is trouwens wel een groot woord hoor. Ik mag ze proberen te repareren als ze dood gaan en help klanten met het weer aan de praat krijgen van gecrashte systemen (telefonisch) ed.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:41 schreef Liewec het volgende:
[..]
Zo te lezen heeft ie toch enige verantwoordelijkheid en zelfstandigheid, dan mag je echt wel ietsje meer verdienen. Volkomen terecht dat ie daar weggaat.
[..]
Jij verdient ook te weinig (ik neem aan dat je een vast contract hebt?)
Goede ICT-ers zijn toch wel zeldzaam (in tegenstelling tot 'ICT-ers') en als jij SQL-databases beheert, echt beheert, dan heb je best enige verantwoordelijkheid. Wat voor soort data staat er in die database? Word jij aangesproken als de database overlijdt o.i.d.?
Ik kreeg bij mijn eerste vaste contract 1750 bruto, en mijn eerste functie was echt dom 1e-lijns werk (hoewel ik wel enige ervaring had), EN mijn werkgever is niet de beste betaler in de ICT-branche.. Dus vergelijk maar.
Overigens is het idd wel zo dat hoe minder je verdient, hoe (relatief) meer je overhoudt![]()
Hmke.. op zich niet superverantwoordelijk maar wel meer dan 1e-lijns-werk... En denk je een beetje loonsverhoging te krijgen gedurende de komende jaren?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:58 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik heb een vast contract ja. De databases van onze klanten bevatten klantgegevens, kentekengegevens , factuur / boekhoudgegevens en nog een heleboel zooi. Beheren is trouwens wel een groot woord hoor. Ik mag ze proberen te repareren als ze dood gaan en help klanten met het weer aan de praat krijgen van gecrashte systemen (telefonisch) ed.
Tja wat valt er eigenlijk onder mijn taken:
- bellen, heeeeeel veel bellen
- kapotte databases proberen te repareren
- sql installaties telefonisch rondkrijgen met klanten
- layouts aanpassen / maken voor klanten
- boekhoudvragen beantwoorden, boekhoudingen nakijken
- Nieuwe updates testen
- beetje administratieve afhandeling van zaken
- mail bijhouden
- klachten afhandelen
- tja echt een slet van het bedrijf dus, alle kutklusjes krijg ik
wordt niet direct aangesproken / verantwoordelij kgehouden voor de databases als ze dood gaan maar ik krijg het wel op mijn bord als ze niet meer functioneren![]()
Ik had ook geen papiertje (behalve mijn VWO dan) toen ik het vast contract kreegquote:achja had ik mijn studie maar af moeten maken![]()
Ik vind het echt niet meevallen hoor! Vind het gewoon ronduit slecht. Leuke baan overigens wel!! Jammer van het salaris. Netto houdt hij bijna de helft van mij over...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:25 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Valt toch wel mee met slechts 32 uur per week? Als je het vergelijkt met mijn salaris:
Bij mij komt het aardig overeen met mijn loonstrookquote:Verder wil ik jullie vragen om het na te rekenen met deze Bruto - Netto Calculator
(Ik werk nu in Duitsland maar wil terug in Nederland. Wil weten of ik deze kan vertrouwen.)
Meer waard? Ik ben altijd meer waard dan mijn baas betaaldquote:Op dinsdag 3 juli 2007 20:55 schreef Arnold_fan het volgende:
1 : bedrijfstak -> detachering ICT personeel
2 : functie -> recruiter
3 : leeftijd -> 24
4 : aantal uren -> 40
5 : atv ja of nee -> nee
6 : 13e maand ja of nee -> nee
7 : bruto maand salaris -> 2500-3000 (afhankelijk van prestaties)
8 : netto maand salaris -> variabel
+ auto van de zaak
als je wilt weten of je meer waard bent als ITer moet je je cv maar mailen ;-)
Ik denk ook dat je meer kunt krijgen als je de juiste bedrijven kent.... Met 1,5 jaar werkervaring als Java programmeur moet je meer kunnen verdienen, hoewel dat natuurlijk ook van je vooropleiding afhangt.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Meer waard? Ik ben altijd meer waard dan mijn baas betaald![]()
Ben ook hard op zoek naar wat anders hoorquote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:37 schreef mirannie het volgende:
[..]
Ik vind het echt niet meevallen hoor! Vind het gewoon ronduit slecht. Leuke baan overigens wel!! Jammer van het salaris. Netto houdt hij bijna de helft van mij over...
Netjes!quote:Op woensdag 18 juli 2007 11:29 schreef Keksi het volgende:
1 : bedrijfstak : Transport en Inkoop
2 : functie : Project manager bij IT afdeling van Inkoop afdeling
3 : leeftijd : 24
4 : aantal uren : 39
5 : atv ja of nee : nee
6 : 13e maand ja of nee : ongeveer... is meer een week extra in loon
7 : bruto maand salaris : 3700
8 : netto maand salaris : 2234
Maakt het topic nog niet minder leuk om te lezenquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 11:39 schreef draaijer het volgende:
Ik kan je vertellen dat de mensen die geld verdienen hier geen bedragen gaan posten
Die auto van de zaak kost je ongeveer 200 euro netto op je bankrekening joh. Maar... een eigen auto kost je natuurlijk ook flink wat centjes.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:14 schreef Daanno86 het volgende:
1 : bedrijfstak: Accountancy
2 : functie: Associate (assistent-accountant)
3 : leeftijd: 21
4 : aantal uren: 40
5 : atv ja of nee: nee
6 : 13e maand ja of nee: Nee wel winstuitkering+individuele bonus
7 : bruto maand salaris: 2040
8 : netto maand salaris: 1329 (volgens bruto-netto check van loonwijzer.nl)
+ auto vd zaak
ooit van minimumloon gehoord?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 10:53 schreef Emu het volgende:
1 : bedrijfstak: Logistiek
2 : functie: Kassabediende ALDI
3 : leeftijd: 44
6 : 13e maand ja of nee: nee
7 : bruto maand salaris: +/- 1154
8 : netto maand salaris: +/- 954
![]()
Kun je hier uberhaupt van rondkomen?? En waarom doe je dit werk? Er zijn zoveel andere banen die beter verdienen. Ook voor lager geschoolden (als dat de reden is dat je daar zit)quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 10:53 schreef Emu het volgende:
1 : bedrijfstak: Logistiek
2 : functie: Kassabediende ALDI
3 : leeftijd: 44
6 : 13e maand ja of nee: nee
7 : bruto maand salaris: +/- 1154
8 : netto maand salaris: +/- 954
![]()
Je moet niet alles geloven wat je ziet.quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:30 schreef mirannie het volgende:
[..]
Kun je hier uberhaupt van rondkomen?? En waarom doe je dit werk? Er zijn zoveel andere banen die beter verdienen. Ook voor lager geschoolden (als dat de reden is dat je daar zit)
Qua salaris slecht, daar kan ik echt niet mee levenquote:Op zondag 26 augustus 2007 15:03 schreef Londemanmp het volgende:
01. Bedrijfstak : Logistiek
02. Functie : Allround medewerker supermarkt
03. Leeftijd : 27
04. Aantal uren : 40
05. Atv ja of nee : ja
06. 13e maand ja of nee : ja
07. Bruto maand salaris : +/- 1650
08. Netto maand salaris : +/- 1250
Goed of slecht ?
Ik had die bedrijfsauto meegenomen in de bruto-netto check van loonwijzer.nl en toen kwam dit eruit, komt wel aardig overeen met wat ik maandelijks krijg inclusief de auto... maar idd een eigen auto is nog veel duurder...quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 19:14 schreef Integrity het volgende:
[..]
Die auto van de zaak kost je ongeveer 200 euro netto op je bankrekening joh. Maar... een eigen auto kost je natuurlijk ook flink wat centjes.
Ik vraag me dan af he, wat is de meerwaarde van het cursief gedrukte? Je had het immers al aangegeven in je post zelf?quote:Op maandag 27 augustus 2007 13:44 schreef Daanno86 het volgende:
[..]
Ik had die bedrijfsauto meegenomen in de bruto-netto check van loonwijzer.nl en toen kwam dit eruit, komt wel aardig overeen met wat ik maandelijks krijg inclusief de auto... maar idd een eigen auto is nog veel duurder...
Of een bedrijfsauto voordeliger is hangt af van het gebruik en je referentie.quote:Op maandag 27 augustus 2007 14:02 schreef Integrity het volgende:
[..]
Ik vraag me dan af he, wat is de meerwaarde van het cursief gedrukte? Je had het immers al aangegeven in je post zelf?
Die leaseauto komt niet zonder kosten, da's een ding wat zeker is. Een eigen auto hoeft niet veel duurder te zijn, hangt van je gedrag af. Ik zou liever een eigen auto hebben, maar ik ga ook met de trein naar mn werk.
Als je het woord gedrag in mijn post nu eens verandert in gebruik, want ik doelde op gebruikersgedrag, zeg je dan eigenlijk niet hetzelfde als dat ik zei?quote:Op maandag 27 augustus 2007 15:29 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Of een bedrijfsauto voordeliger is hangt af van het gebruik en je referentie.
Als ik particulier dezelfde auto wil rijden is dat veel duurder. Ik kan ook goedkoper rijden, maar dan rijd ik een tweedehands auto met waarschijnlijk minder comfort en veiligheid. En natuurlijk de kans op onverwachte kosten, die je met een leasebarrel ook niet hebt. Keuzes.
Over het algemeen is een bedrijfsauto waarmee je ook privé mag rijden voordeliger naarmate je meer privé kilometers maakt. En ik weet het, dat stuit veel mensen tegen de borst, maar hee: de baas en de fiscus vinden het OK, dus waarom niet?
Pensioenregeling bedoel je? Dat is wel waar ja. Gelukkig krijg ik aan het eind van het jaar ook nog een leuk belastingvoordeel, omdat ik pas in juni begonnen ben.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 10:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jij bent ouder dan 25
Ja daar teken je toch voor? Je kunt toch ook dat geld opzij zetten en maandelijks iets ervan gebruiken? Want als je het ineens wel opmaakt, heb je hier eigenlijk geen recht van spreken.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 10:35 schreef Unihoc_ACE het volgende:
[..]
Pensioenregeling bedoel je? Dat is wel waar ja. Gelukkig krijg ik aan het eind van het jaar ook nog een leuk belastingvoordeel, omdat ik pas in juni begonnen ben.
Vakantiegeld vind ik trouwens een absurde betuttelende regeling. Ik wil gewoon nu mijn geld, nu ik binnenkort ga verhuizen etc... Niet straks in juni omdat "men" vindt dat ik dan op vakantie moet.
Volgens mij is vakantiegeld geen keuzeregeling. En ik kan geen geld opzij zetten. Dat wordt eerst maandelijks voor mij gereserveerd en pas in juni uitbetaald.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 10:48 schreef Integrity het volgende:
[..]
Ja daar teken je toch voor? Je kunt toch ook dat geld opzij zetten en maandelijks iets ervan gebruiken? Want als je het ineens wel opmaakt, heb je hier eigenlijk geen recht van spreken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |