De onvrede is wat getemperd?quote:Nederlander ontspant en wordt weer wat milder
Van onze verslaggever Peter Giesen
AMSTERDAM - Onderzoek van Motivaction toont aan dat we weer milder worden, al blijft de hang naar normen en waarden.
Nederland wordt weer milder. De openheid ten opzichte van allochtonen is toegenomen en bevindt zich weer op het niveau van 1997, vóór Pim Fortuyn. Ook de roep om strenge wetten is afgenomen.
Wel hechten Nederlanders steeds meer belang aan normen en waarden. Dat geldt ook voor de progressieve elite die lange tijd zeer terughoudend stond tegenover morele kwesties.
Dit blijkt uit het Mentality-onderzoek van het bureau Motivaction dat vandaag verschijnt. Dit periodieke onderzoek onder 2000 Nederlanders wordt sinds 1997 elk jaar gehouden. In 2001 signaleerde Motivaction een grote onvrede onder de burgers, iets dat zich later uitte met de opkomst van Pim Fortuyn.
In 2002 onderschreef 81 procent de stelling dat er te veel buitenlanders zijn die zich niet aanpassen aan de Nederlandse cultuur. Eind 2006 was dat 71 procent, 1procent minder dan tijdens Paar II in 1999.
Omgekeerd stijgt het aantal burgers dat buitenlanders een verrijking van de Nederlandse cultuur vindt van 41 naar 49 procent. Nog steeds hebben veel autochtone Nederlanders een afwijzende houding ten opzichte van allochtonen, iets dat al sinds het einde van de jaren zeventig uit onderzoeken blijkt.
Het is eerder opvallend dat meer dan 50 procent dat niet vindt!quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:05 schreef SCH het volgende:
[..]
De onvrede is wat getemperd?
Whatever, lijkt me wel een logische ontwikkeling. Zeker nu de politiek in iets rustiger vaarwater is gekomen en Verdonk en de haren terug in het hok zitten en niet van ieder incidentje een zogenaamd probleem van nationaal belang maken en blijkt dat Wilders vooral veel schreeuwt maar weinig wol is. Natuulrijk kan je stellen dat de onvrede onder een wollen deken wordt weggezet enz. enz. Maar ik denk dat het wel meevalt. Die zogenaamde onvrede rond Fortuyn was grotendeels een hype en een opleving in dit landje waar nooit iets gebeurde. Nu is het weer lekker saai en zo hoort het ook.
Opvallend: Bijna 50 procent vindt buitenlanders een verrijking van de Nederlandse culutuur.![]()
Wat stemmen deze mensen bijna allemaal? SP.quote:In een internetpanel waar mensen zichzelf voor kunnen aanmelden, zijn bepaalde groepen mensen oververtegenwoordigd, en andere groepen ondervertegenwoordigd. In de online panels zitten bijvoorbeeld relatief veel jongeren en hoogopgeleiden. Maar ook op andere variabelen wijken panels af van de populatie.
Nee, dat wist ik wel - ik dacht dat het getal veel en veel groter was. De groep die het niet vindt laat blijkbaar veel meer van zich horen of krijgt veel meer aandacht en exposure in politiek en media.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:10 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Het is eerder opvallend dat meer dan 50 procent dat niet vindt!
Hoe weet je dat? Ieder onderzoek heeft zijn makkes maar ik vind het niet zo'n rare uitslag als je de ontwikkeling in de maatschappij bekijkt.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:13 schreef beertenderrr het volgende:
Oftewel, eenzijdig bericht die niet overeenkomt met de werkelijke gedachtes van de totale maatschappij.
Goh SCH, dat juist jij deze opmerking moet maken. Ook jij weet toch wel dat positivisme niet scoort? Het ligt inderdaad aan de aandacht en exposure in politiek en media.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:19 schreef SCH het volgende:
[..]
De groep die het niet vindt laat blijkbaar veel meer van zich horen of krijgt veel meer aandacht en exposure in politiek en media.
Tjah als je in het lekkere Groningen zit, lekker hoog en droog ver weg van de Randstadquote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:44 schreef Heerlijkheid het volgende:
YES, de peilingen zeggen dat het goed met ons gaat!!!
'Geen verrijking vinden' is nog even iets anders dan 'xenofoob'.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:50 schreef Epsix het volgende:
ik vind 50% xenofoob nog steeds erg veel.
Als je niet met allochtonen in aanraking komt kan je allochtonen ook onmogelijk een verrijking vinden?quote:als je kijkt naar hoeveel "problemen" allochtonen veroorzaken kun jij mij niet wijsmaken dat de helft van alle autochtonen nederlanders daar last van heeft. de helft van alle nederlanders komt nauwelijks in contact met allochtonen, laat staan dat het problemen geeft.
Jij hoort bij de 50 procent die niet in aanraking komt met allochtonen?quote:ik zie uit dit onderzoek, en ook uit m'n eigen omgeving, dat veel van de onmin naar allochtonen niet uit persoonlijke ervaringen komt maar voornamelijk door de media of populisten als fortuyn en wilders.
Waarom stel jij mensen die buitenlanders geen verrijking van de Nederlandse cultuur vinden gelijk aan xenofoob?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:50 schreef Epsix het volgende:
als je kijkt naar hoeveel "problemen" allochtonen veroorzaken kun jij mij niet wijsmaken dat de helft van alle autochtonen nederlanders daar last van heeft. de helft van alle nederlanders komt nauwelijks in contact met allochtonen, laat staan dat het problemen geeft.
ik zie uit dit onderzoek, en ook uit m'n eigen omgeving, dat veel van de onmin naar allochtonen niet uit persoonlijke ervaringen komt maar voornamelijk door de media of populisten als fortuyn en wilders.
Als er 1 cultuur in Nederland nou echt geen verrijking is is het de Chinese cultuur. Last heb je er niet van, maar iets toevoegen doen ze echt niet. Ze klitten samen en thats it.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 12:30 schreef SCH het volgende:
Ik stel wel voor dat mensen die allochtonen geen verrijking van de Nederlandse cultuur vinden dan ook nooit bij een Chinees restaurant gaan eten!!!
Geen last, maar wel lekker eten met ons delen... lijkt me een verrijkingquote:Op zaterdag 23 juni 2007 12:39 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Als er 1 cultuur in Nederland nou echt geen verrijking is is het de Chinese cultuur. Last heb je er niet van, maar iets toevoegen doen ze echt niet. Ze klitten samen en thats it.
Hun eten is wel lekker natuurlijk![]()
Dan spreek je jezelf toch tegen? Dat eten is een verrijking, het zit ook meestal in dat soort dingen: voedsel, cultuur enz.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 12:39 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Als er 1 cultuur in Nederland nou echt geen verrijking is is het de Chinese cultuur. Last heb je er niet van, maar iets toevoegen doen ze echt niet. Ze klitten samen en thats it.
Hun eten is wel lekker natuurlijk![]()
Ik vind het vooral raar daarover een politieke mening te hebben.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 12:30 schreef SCH het volgende:
Ik stel wel voor dat mensen die allochtonen geen verrijking van de Nederlandse cultuur vinden dan ook nooit bij een Chinees restaurant gaan eten!!!
Containerbegrip. Werk dat dan eens wat verder uit en geef eens aan welke specifieke elementen een verrijking voor de Nederlandse samenleving zijn.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:02 schreef SCH het volgende:
cultuur
Tuurlijk is het een containerbegrip, je kan het letterlijk nemen door naar theater, film, muziek, dans en dat soort culturele uitingen te kijken. Er is natuurlijk over te discussieren of Ali B. een culturele verrijking is maar blijkbaar vinden veel mensen dat wel anders scoorde hij niet zo goed. Maar er zijn natuurlijk heel veel voorbeelden op dat gebied, qua nieuwe vormen van culturele mogelijkheden, smeltkroezen, mixen enz. die veel nieuwe dingen opleveren. Onder cultuur kun je ook omgangsvormen, sociale structuren etcetera verstaan.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:32 schreef Lithion het volgende:
[..]
Containerbegrip. Werk dat dan eens wat verder uit en geef eens aan welke specifieke elementen een verrijking voor de Nederlandse samenleving zijn.
Ik vind Chinees links.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:05 schreef Flumina het volgende:
[..]
Ik vind het vooral raar daarover een politieke mening te hebben.
Ik woon in de randstad, Den Haag Laakkwartier zelfs, en ik vind het ook een verrijking.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:45 schreef JayceWarrior het volgende:
[..]
Tjah als je in het lekkere Groningen zit, lekker hoog en droog ver weg van de Randstad![]()
Jan-Peter voor SInterklaas speelt, de nationale toekomst verbrassende en de haat-campagne van de vakbonden gestopt is op bevel van de PvdA..quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Whatever, lijkt me wel een logische ontwikkeling. Zeker nu de politiek in iets rustiger vaarwater is gekomen
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:02 schreef Napalm het volgende:
[..]
Wat een onzin onderzoek. De wens is vader van de gedachte/
Deze is ook mooi: ,maar het verlangen naar strenge wetten neemt af.. Tsja, de rechters moeten strenger straffen. Dat doen ze toch niet..Geen wet die dan helpt.
Oh je kan allerlei redenen verzinnen natuurlijk. Los nog van hoe je over onderzoeken denkt want ik ben er erg sceptisch over. Grote korrel zout. Maar ik neem deze tendens wel enigszins waar en ik vind het wel prettig.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 14:05 schreef Napalm het volgende:
[..]
Jan-Peter voor SInterklaas speelt, de nationale toekomst verbrassende en de haat-campagne van de vakbonden gestopt is op bevel van de PvdA..
verder:
[..]
Ik vraag me ernstig af of het een verandeering is of dat het gewoon de normale beweging is die de conjucntuur volgt.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 14:34 schreef SCH het volgende:
Maar ik neem deze tendens wel enigszins waar en ik vind het wel prettig.
Let u even op, PvDA?quote:In 2002 onderschreef 81 procent de stelling dat er te veel buitenlanders zijn die zich niet aanpassen aan de Nederlandse cultuur. Eind 2006 was dat 71 procent, 1procent minder dan tijdens Paar II in 1999.
Nee, alsjeblieft niet, zoveel voetnoten kan de server niet aan.quote:Of moet het nog gedetailleerder?
Tuurlijk weer even naar Verdonk en Wilders trappenquote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:05 schreef SCH het volgende:
Whatever, lijkt me wel een logische ontwikkeling. Zeker nu de politiek in iets rustiger vaarwater is gekomen en Verdonk en de haren terug in het hok zitten en niet van ieder incidentje een zogenaamd probleem van nationaal belang maken en blijkt dat Wilders vooral veel schreeuwt maar weinig wol is.
Verdonk en Wilders gebash is inderdaad een waardeloze verklaring.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 15:12 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Tuurlijk weer even naar Verdonk en Wilders trappenHad eigenlijk niet anders verwacht
![]()
Zou het milder worden van de Nederlanders ook niet samen hangen met de economie die in de lift zit en met het kabinet wat de mensen graag dom houdt over diverse zaken?
Dat lijkt mij een veel aannemelijkere verklaring dan het Verdonk en Wilders gebash
50% is inmiddels zeker buitenlands of in ieder geval 50% van de ondervraagdenquote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:05 schreef SCH het volgende:Opvallend: Bijna 50 procent vindt buitenlanders een verrijking van de Nederlandse culutuur.![]()
Je begrijpt er niets van he? Verdonk en Fortuyn kwamen op DOOR die onvrede, NIET andersom.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Whatever, lijkt me wel een logische ontwikkeling. Zeker nu de politiek in iets rustiger vaarwater is gekomen en Verdonk en de haren terug in het hok zitten en niet van ieder incidentje een zogenaamd probleem van nationaal belang maken en blijkt dat Wilders vooral veel schreeuwt maar weinig wol is. Natuulrijk kan je stellen dat de onvrede onder een wollen deken wordt weggezet enz. enz. Maar ik denk dat het wel meevalt. Die zogenaamde onvrede rond Fortuyn was grotendeels een hype en een opleving in dit landje waar nooit iets gebeurde. Nu is het weer lekker saai en zo hoort het ook.
De meerderheid vindt het vooralsnog NIET.quote:Opvallend: Bijna 50 procent vindt buitenlanders een verrijking van de Nederlandse culutuur.![]()
Ik eet vaak bij een Argentijn, maar volgens mij hoef je geen honderdduizenden Argentijnen in een land te hebben die de boel verneuken, eisen stellen om als cowboy op school/werk te kunnen verschijnen etc om restaurants van dat slag in een land te hebben.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 12:30 schreef SCH het volgende:
Gelukkig trap jij nooit naar links in ongeveer 90% van je posts hè. Pot en ketel verhaal?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 15:12 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Tuurlijk weer even naar Verdonk en Wilders trappenHad eigenlijk niet anders verwacht
![]()
Zou het milder worden van de Nederlanders ook niet samen hangen met de economie die in de lift zit en met het kabinet wat de mensen graag dom houdt over diverse zaken?
Dat lijkt mij een veel aannemelijkere verklaring dan het Verdonk en Wilders gebash
Ik spreek je over een jaar of 2 welquote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:51 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik woon in de randstad, Den Haag Laakkwartier zelfs, en ik vind het ook een verrijking.
Als iets een mediahype is is het wel Ali B en jij leidt daar uit af dat hij populair is in brede lagen van de bevolking?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:41 schreef SCH het volgende:
Er is natuurlijk over te discussieren of Ali B. een culturele verrijking is maar blijkbaar vinden veel mensen dat wel anders scoorde hij niet zo goed.
Een probleem is alleen een probleem als jij er zelf last van hebt?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:50 schreef Epsix het volgende:
als je kijkt naar hoeveel "problemen" allochtonen veroorzaken kun jij mij niet wijsmaken dat de helft van alle autochtonen nederlanders daar last van heeft.
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:51 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik woon in de randstad, Den Haag Laakkwartier zelfs, en ik vind het ook een verrijking.
Mijn ervaring is juist dat de mensen die in het dagelijks leven het minst met buitenlanders te maken hebben (mensen dus die vooral buiten de randstad in dorpen/kleine steden wonen) het meest xenofoob zijn.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:34 schreef JayceWarrior het volgende:
Opvallend: Bijna 50 procent vindt buitenlanders een verrijking van de Nederlandse culutuur
die 50% woont natuurlijk buiten de grote steden![]()
Dat is maar de vraag - een interessante vraag. Dat zal deels kloppen maar voor een heel groot deel ook niet. Onvrede is een enorm breed begrip. Lithion zou zeggen containerbegrip. Populisten en eendagsvliegen doen het vaak wel goed in de politiek, hoeft niet meteen met onvrede te maken te hebben.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 17:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je begrijpt er niets van he? Verdonk en Fortuyn kwamen op DOOR die onvrede, NIET andersom.
kan natuurlijk ook net andersom zijn; hekel aan buitenlanders -> vermijden..quote:Op zondag 24 juni 2007 11:33 schreef Commensaal het volgende:
[..]
Mijn ervaring is juist dat de mensen die in het dagelijks leven het minst met buitenlanders te maken hebben (mensen dus die vooral buiten de randstad in dorpen/kleine steden wonen) het meest xenofoob zijn.
Nee, de overgrote meerderheid bestaat niet uit 'witte vluchtelingen'.quote:Op zondag 24 juni 2007 11:50 schreef Napalm het volgende:
[..]
kan natuurlijk ook net andersom zijn; hekel aan buitenlanders -> vermijden..
hoe definieer je dat? Moet men daarvoor pers eerst verhuizen naar een gehucht?quote:Op zondag 24 juni 2007 11:59 schreef Commensaal het volgende:
[..]
Nee, de overgrote meerderheid bestaat niet uit 'witte vluchtelingen'.
Ook in grote steden zie je vaak dat de xenofobie in witte wijken groter is dan in wijken waar allo's en allochs door elkaar heen wonen.quote:Op zondag 24 juni 2007 12:02 schreef Napalm het volgende:
[..]
hoe definieer je dat? Moet men daarvoor pers eerst verhuizen naar een gehucht?
Je moet eens ophouden met pretenderen te weten wat anderen zouden zeggen; dat past niet in een nette discussie. Stel mij dan gewoon een directe vraag. Niet zo heel moeilijk toch?quote:Op zondag 24 juni 2007 11:42 schreef SCH het volgende:
Lithion zou zeggen containerbegrip.
Niet zo'n kort lontjequote:Op zondag 24 juni 2007 12:13 schreef Lithion het volgende:
[..]
Je moet eens ophouden met pretenderen te weten wat anderen zouden zeggen; dat past niet in een nette discussie. Stel mij dan gewoon een directe vraag. Niet zo heel moeilijk toch?
Maar tussen dat soort autochtonen wil je ook niet wonen. Dat is namelijk ook tuigquote:Op zondag 24 juni 2007 12:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Ook in grote steden zie je vaak dat de xenofobie in witte wijken groter is dan in wijken waar allo's en allochs door elkaar heen wonen.
Benoem ze dan eens. Welke smeltkroezen en mixen leveren nu echt een culturele verrijking op? Op wat festivals na (zomercarnaval in Rotterdam bijvoorbeeld) heb ik het idee dat het niet gaat om cutluurverrijking (wat een 'pull-effect' vanuit de Nederlandse maatschappij impliceert), maar het vergroten van de culturele diversiteit, in de zin dat culturen naast elkaar gaan leven. De invloed op de Nederlandse cultuur is daarbij heel erg beperkt en daarmee de verrijking van diezelfde cultuur ook.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:41 schreef SCH het volgende:
...qua nieuwe vormen van culturele mogelijkheden, smeltkroezen, mixen enz. die veel nieuwe dingen opleveren.
Welke uitheemse omgangsvormen en sociale structuren hebben de Nederlandse maatschappij de afgelopen 60 jaar dan verrijkt in de zin dat deze deel zijn geworden van de Nederlandse omgangsvormen en sociale structuren?quote:Onder cultuur kun je ook omgangsvormen, sociale structuren etcetera verstaan.
In grote steden zegt dat natuurlijk vrij weinig; de kans bestaat dat die mensen wel in aanraking zijn gekomen met de negatieve aspecten van de grootschalige immigratie van de laatste 50 jaar. Als je het over het Limburgse platteland hebt, waar de aanhang van Wilders ook opzienbarend groot is, daar is xenofobie uiteraard een veel grotere factor.quote:Op zondag 24 juni 2007 12:12 schreef SCH het volgende:
Ook in grote steden zie je vaak dat de xenofobie in witte wijken groter is dan in wijken waar allo's en allochs door elkaar heen wonen.
Ik weet niet hoe bekend je bent in de Nederlanse muziekscene maar de voorbeelden zijn daar echt legio. Wil ze best voor je opnoemen maar weet niet of ze je wat zggen. Idem geldt voor dans en theater.quote:Op zondag 24 juni 2007 12:18 schreef Lithion het volgende:
Nog over je uitwerking van 'cultuur' als verrijking voor de Nederlandse maatschappij...
[..]
Benoem ze dan eens. Welke smeltkroezen en mixen leveren nu echt een culturele verrijking op? Op wat festivals na (zomercarnaval in Rotterdam bijvoorbeeld) heb ik het idee dat het niet gaat om cutluurverrijking (wat een 'pull-effect' vanuit de Nederlandse maatschappij impliceert), maar het vergroten van de culturele diversiteit, in de zin dat culturen naast elkaar gaan leven. De invloed op de Nederlandse cultuur is daarbij heel erg beperkt en daarmee de verrijking van diezelfde cultuur ook.
Kijk alleen maar eens naar het taalgebruik op de lagere en middelbare scholen. Verder heeft Wilma, mijn surinaamse 'oma' me roti leren maken en haar man heeft me kennis laten maken met andere geneeswijzen enz.quote:Welke uitheemse omgangsvormen en sociale structuren hebben de Nederlandse maatschappij de afgelopen 60 jaar dan verrijkt in de zin dat deze deel zijn geworden van de Nederlandse cultuur?
Dat is ook mijn ervaring. Ze beweren minder xenofoob te zijn, maar in praktijk kunnen ze absoluut niet met allochtonen omgaan.quote:Op zondag 24 juni 2007 11:33 schreef Commensaal het volgende:
[..]
Mijn ervaring is juist dat de mensen die in het dagelijks leven het minst met buitenlanders te maken hebben (mensen dus die vooral buiten de randstad in dorpen/kleine steden wonen) het meest xenofoob zijn.
Kan maar het is opvallend dat in de Rotterdamse wijken waar nauwelijks tot geen allochtonen wonen de xenofobie sterker is dan in de gemengde wijken. Het berust lang niet altijd op ervaring maar vaak op gevoel.quote:Op zondag 24 juni 2007 12:20 schreef Lithion het volgende:
[..]
In grote steden zegt dat natuurlijk vrij weinig; de kans bestaat dat die mensen wel in aanraking zijn gekomen met de negatieve aspecten van de grootschalige immigratie van de laatste 50 jaar.
Flikker trouwens toch eens op met die xenofobie van je. Altijd maar overal dat waardeoordeel aan hangen. Je bent echt typisch zo'n linkse moralist die voor iedereen wel weet wat hij of zij moet denken.quote:Op zondag 24 juni 2007 12:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Kan maar het is opvallend dat in de Rotterdamse wijken waar nauwelijks tot geen allochtonen wonen de xenofobie sterker is dan in de gemengde wijken. Het berust lang niet altijd op ervaring maar vaak op gevoel.
Weinig last en niet 'al' mijn soorgenootjes klagen hoor. Veel soortgenootjes zijn zelf erg multiquote:Op zondag 24 juni 2007 12:32 schreef Fastmatti het volgende:
Trouwens heb je zelf als nicht geen last van al die multiculturele verrijkingen of klagen al jouw soortgenootjes over niks.
Nou zeg. Doe ik juist zo mijn best. Omdat rechtse mensen er zo hechten 'de dingen bij hun naam te noemen'quote:Op zondag 24 juni 2007 12:32 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Flikker trouwens toch eens op met die xenofobie van je. Altijd maar overal dat waardeoordeel aan hangen. Je bent echt typisch zo'n linkse moralist die voor iedereen wel weet wat hij of zij moet denken.
Dit heeft weinig te maken met 'de dingen bij hun naam noemen'. Dit hoort bij jouw constante hetze tegen alles wat jij als 'rechts' ziet.quote:Op zondag 24 juni 2007 12:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou zeg. Doe ik juist zo mijn best. Omdat rechtse mensen er zo hechten 'de dingen bij hun naam te noemen'
Inderdaad.quote:Op zondag 24 juni 2007 12:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Weinig last en niet 'al' mijn soorgenootjes klagen hoor. Veel soortgenootjes zijn zelf erg multi
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
quote:Op zondag 24 juni 2007 14:22 schreef Napalm het volgende:
Hmmm, zojuist de politie in de wijk.. (en dat is zeldzaam bij ons). En waar moeten ze wezen????Misschien zijn ze dit keer wel slachtoffer van een delict.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
aan het gegil en gescheld te horen eerder kindermishandeling..quote:Op zondag 24 juni 2007 14:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Misschien zijn ze dit keer wel slachtoffer van een delict.![]()
![]()
Hmmmm...niet best.....quote:Op zondag 24 juni 2007 14:44 schreef Napalm het volgende:
[..]
aan het gegil en gescheld te horen eerder kindermishandeling..
Ja, tot dat ze in een zwarte wijk komen en te grazen genomen worden.......quote:Op zondag 24 juni 2007 12:38 schreef SCH het volgende:
Weinig last en niet 'al' mijn soorgenootjes klagen hoor. Veel soortgenootjes zijn zelf erg multi
Ja, en dat liegt er niet om......quote:Op zondag 24 juni 2007 14:46 schreef EchtGaaf het volgende:
Kijk je wel eens naar opsporing verzocht?![]()
Oh ja joh? Ervaring mee?quote:Op zondag 24 juni 2007 15:38 schreef Specsavers het volgende:
[..]
Ja, tot dat ze in een zwarte wijk komen en te grazen genomen worden.......
In Amsterdam zitten meer socialisten dan in Tietsjerkstradeel lijkt me.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:34 schreef JayceWarrior het volgende:
Opvallend: Bijna 50 procent vindt buitenlanders een verrijking van de Nederlandse culutuur
die 50% woont natuurlijk buiten de grote steden![]()
Verrijkingquote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:05 schreef SCH het volgende:
Opvallend: Bijna 50 procent vindt buitenlanders een verrijking van de Nederlandse culutuur.![]()
Jij wou weer terug naar alleen de FEBO die open is na een nacht stappen de chinees er ook weer uitschoppen of de pizzeria of de griek? Of terug naar het ontbreken van avond of zondagswinkels?quote:
Er zijn genoeg Argentijnse en Japanse restaurants in Nederland. Toch zijn er geen enorme groepen Argentijnen en Japanners in NL.quote:Op zondag 24 juni 2007 21:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Jij wou weer terug naar alleen de FEBO die open is na een nacht stappen de chinees er ook weer uitschoppen of de pizzeria of de griek?
Wat? Alsof dat ook maar iets met allochtonen te maken heeft!quote:Of terug naar het ontbreken van avond of zondagswinkels?
Lokaal Marokkaans restaurant: Naast/achter de Bart Smit in het centrum.quote:Op zondag 24 juni 2007 22:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Er zijn genoeg Argentijnse en Japanse restaurants in Nederland. Toch zijn er geen enorme groepen Argentijnen en Japanners in NL.
Heb trouwens ook amper Marokkaanse restaurants gezien in NL...
Oftewel: wat een dom kutargument.
[..]
Wat? Alsof dat ook maar iets met allochtonen te maken heeft!
Newsflash: hier is gewoon de Albert Heijn open op zondag hoor. En het complete centrum ook. En sommige winkels de hele nacht, er daar heeft geen 'allochtone verrijking' wat mee te maken.
Maar ik snap het wel, bij jou is de enige winkel die op zondag/'s avonds open is de lokale Turk en DUS denk jij dat dat overal zo is.![]()
Zo, wel 1 in heel Den Haag?quote:Op zondag 24 juni 2007 22:26 schreef Toeps het volgende:
[..]
Lokaal Marokkaans restaurant: Naast/achter de Bart Smit in het centrum.
Wat een dom, slap en totaal onzinnig kulargument. De AH is open omdat de gemeente het toestaat en het AH-hoofdkantoor graag open wil.quote:Daarnaast is de Appie ook mede open dankzij de allochtonen die dan werken.
Deze is nog het mooist. He Toeps, Nederlanders bestaan OF uit allochtonen die moslim zijn OF uit autochtonen die ggggrrrristelijk zijn he?quote:In Christelijke oorden zou je geen personeel kunnen vinden.
Dat het eerst niet mocht en in heel veel steden nog steeds erg beperkt is of zelfs helemaal niet mag komt toch echt door de autochtone christenen.quote:Op zondag 24 juni 2007 22:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Wat een dom, slap en totaal onzinnig kulargument. De AH is open omdat de gemeente het toestaat en het AH-hoofdkantoor graag open wil.
En dat het nu weer mag heeft geen ruk te maken met allochtonen hoor.quote:Op zondag 24 juni 2007 22:40 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat het eerst niet mocht en in heel veel steden nog steeds erg beperkt is of zelfs helemaal niet mag komt toch echt door de autochtone christenen.
Dat niet persee nee, maar het in stand houden en beperken van de opening op zondag is wel in de handen van de autochtone christenen.quote:Op zondag 24 juni 2007 22:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
En dat het nu weer mag heeft geen ruk te maken met allochtonen hoor.
Welnee.quote:De winkeltijdenwet met die zondagssluiting is trouwens een vrij recent iets, pas ver na WOII ingevoerd.
Bron: http://wetten.overheid.nl/quote:Wet van 15 October 1953, houdende nadere voorschriften ter wegneming van beletselen voor de viering van en ter verzekering van de openbare rust op de Zondag en enige Christelijke feestdagen
Wij JULIANA, bij de gratie Gods, Koningin der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau, enz., enz., enz.
Allen, die deze zullen zien of horen lezen, saluut! doen te weten:
Alzo Wij in overweging genomen hebben, dat het noodzakelijk is de wet van 1 Maart 1815, Staatsblad no. 21, houdende voorschriften ter viering van de dagen aan de openbare Christelijke Godsdienst toegewijd, te vervangen door nadere voorschriften ter wegneming van beletselen voor de viering van en ter verzekering van de openbare rust op de Zondag en enige Christelijke feestdagen;
Welnee? Ik je eigen bron staat: weljaquote:
quote:Op zondag 24 juni 2007 22:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Heb trouwens ook amper Marokkaanse restaurants gezien in NL...
Toen is hij bijgescherpt, het originele wetje is uit 1815.quote:Op maandag 25 juni 2007 08:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Welnee? Ik je eigen bron staat: welja
Wet van 15 October 1953
Jaren na WOII ingevoerd.
He, Doner Kebab-tokos zijn geen Marokkaanse restaurants hoor.quote:
Wrom niet? Dat voedsel hadden we hier andres niet gehad.quote:Op maandag 25 juni 2007 11:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
He, Doner Kebab-tokos zijn geen Marokkaanse restaurants hoor.
Dat isTurksquote:Op maandag 25 juni 2007 11:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Wrom niet? Dat voedsel hadden we hier andres niet gehad.
Straatterroristen, intollerante medelanders, uitbuiten van onze verzorgingstaat. Maar hey, we hebben teminste broodjes shoarma om de pijn te verzachtenquote:Op maandag 25 juni 2007 11:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Wrom niet? Dat voedsel hadden we hier andres niet gehad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |