Veel plezier!quote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:20 schreef draculettetje het volgende:
zoooo en nu laatste spullen in de tas (even huisafstruinen) en dan in diezelfde auto richting zoessie!
koe eensquote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:10 schreef Causa het volgende:
Nokwanda, er is koeknuffelarij hier in NH van't weekend! As je d'r zin an hebbe vertel ik je meer![]()
![]()
Bij boer Milatz in Beets, beets 100; de kastanjehoeve.quote:
mwoah...daar ga ik niet om janken, hoor.quote:Op zondag 24 juni 2007 13:42 schreef Causa het volgende:
[..]
Bij boer Milatz in Beets, beets 100; de kastanjehoeve.
Ik ga niet trouwens, ga al ergens anders heen en heb geen tekort aan satvknuffels + koeien + weidse rust
maar schijnt dat stedelingen wel es moeten huilen als ze koeien knuffelen.![]()
Was niet in me opgekomen dat jij je wel es 'stedeling' zou kunnen voelenquote:Op zondag 24 juni 2007 14:04 schreef nokwanda het volgende:
[..]
mwoah...daar ga ik niet om janken, hoor.
Heb vandeweek nog met Mr. Ed gekletst. Lees maar in het centraaldromentopic
Nou ja, Nijmegen IS wel een stad.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:35 schreef Causa het volgende:
[..]
Was niet in me opgekomen dat jij je wel es 'stedeling' zou kunnen voelen(vlg mij is dat nie zo, moet ik wijzer gemaakt worden? ) * ziet allerlei afrikaans voor zich
Nee dat denk ik ook niet, dat jij (of ik en ook wat betreft de 'meeste' mensen) erom zou kunnen grienen![]()
En vooruit, omdat jij het bent zal ik es kijken![]()
Nokwanda had het er ergens een tijdje terug over Dromenvanger, (en gistermorgen zag ik er ergens over geschreven toevallig).
Het ligt er per koe aan. Het is iig waar dat koeien erg 'liefdegevoelig' zijn en liefdevol zijn. De boer kent z'n koeien zo goed dat hij weet welke koe graag uitwisseld, of slechts eventueel, of juist niet, etc.
Een koe windt er geen doekjes om, die gedraagd zich direct naar z'n idee erover
Aardig goede beschrijving van mensen die zo intens op hen vreemde emotisch komen, als ze contact leggen met een satva dierquote:Op zondag 24 juni 2007 15:31 schreef nokwanda het volgende:
Maar het is wel zo dat heel veel mensen totaal geen binding met de natuur hebben en dat ook veel mensen totaal geen idee hebben van een fysieke omgang. Niet eens met hun medemensen, laat staan met andere medewezens. Vaak, heeel erg vaak nieteens met zichzelf![]()
Toen vroeg de intervieuwer aan die miljardair: "Hoe bent u zo rijk geworden, terwijl u uit zo'n arm gezin komt?"quote:Ik ben zelf best klef, dus ik heb geen cursus nodig.
Zou zo een cursus mensknuffelen kunnen geven. De edele kunst der Brassa's
quote:Op zondag 24 juni 2007 16:30 schreef Causa het volgende:
[..]
Aardig goede beschrijving van mensen die zo intens op hen vreemde emotisch komen, als ze contact leggen met een satva dier![]()
[..]
Toen vroeg de intervieuwer aan die miljardair: "Hoe bent u zo rijk geworden, terwijl u uit zo'n arm gezin komt?"
"Ik heb ieder idee dat ik had uitgevoerd" was het antwoord.
( Ja ik weet dat je er niet rijk aan wilt worden, was grapje. Wel waar, maar hier grapje)
Dat is ook zo.quote:Op zondag 24 juni 2007 16:34 schreef Dromenvanger het volgende:
Over dat afstandelijke, heeft denk ik ook te maken met opvoeding, karakter en waar je geboren bent.
Het gaat samen en gelijk op.quote:Op zondag 24 juni 2007 16:21 schreef Dromenvanger het volgende:
Intern voor elkaar krijgen is alsof je soms een machine moet bedienen in mijn ogen. Maar wie weet ga ik dan uit van een perfecte staat van zijn. Ultieme rust ervaren bijvoorbeeld, dat gaat niet zomaar op commando en gaat vaak gepaard met een innerlijke strijd maar wie weet is dat wel een uitdaging te noemen. En dan bevalt het woord ultiem me niet zoIk ga niet zo graag uit van een ultieme situatie omdat het alleen maar voor teleurstelling zorgt.
De kunst van het leven onder de knie krijgen dus ook. Ben je nog tussen de 20 en de 30 dan is het volgens mij zo dat je niet zo bezig bent ermee.
Rustiger en ontspanndender wordt je volgens mij gedurende je ouder wordt. Wennen aan het leven dus ook. Wennen aan het in leven zijn is al een hele kunst, aan de energie wennen die je wel of niet hebt.
Over intern en extern, denk eerst dat je intern de zaakjes op orde moet hebben voordat je extern kunt functioneren zoals het hoort.
Over wennen aan het leven, ik begin nu pas te wennen aan de wisselingen van de seizoenen. Kan me beter inhouden in de zomer en ook in de winter gaat het beter. Alsof het meer een rechte lijn is. Alsof mijn lichaam zich beter weet aan te passen. Biologisch kwetsbaar noemde men mij, gevoelig voor licht, maar volgens mij gaat die gevoeligheid na verloop van tijd een beetje liggen.
Ben overigens van mening dat je een groot gedeelte zelf in de hand hebt ondanks afhankelijkheid, keuze's die je maakt die maak je zelf en goed voelen is ook vaak een soort van keuze of afhankelijk van keuze's. De keuze om niet zoveel bezig te zijn met goed voelen kan al zorgen voor een beter gevoel, de Godganse dag bezig zijn met je stemming daar word je toch ziek van weet ik uit ervaring, dan ben je ook op een gegeven moment alleen nog maar bezig met goed voelen waar je vervolgens weer depressief van kan worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |