abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50729877
quote:
DEN HAAG - D66 in de Tweede Kamer wil dat werkgevers in de Randstad geen lease-auto’s meer aanbieden aan hun werknemers.
De partij sluit zich aan bij een eerdere oproep van directeur Mooren van VNO-NCW-west. Die beklaagde zich erover dat de lease-auto nog steeds een secundaire arbeidsvoorwaarde is, terwijl het verkeer in de Randstad dagelijks vaststaat.

In plaats van een auto zouden werknemers een mobiliteitsbudget moeten krijgen. Dat is geld waarmee ze kunnen kiezen tussen voor de beste manier van vervoer. De ministers van Economische Zaken en Verkeer zouden zo’n plan voor een mobiliteitsbudget over moeten nemen, vindt D66.
bron: http://denhaag.rtvwest.nl/nieuwsitem/8296
Alsof mensen dagelijks voor hun lol in de file staan. Die doen dat om hun salaris bij elkaar te sprokkelen. Onzin dus van én D66 en van VNO-NCW. Er zijn veel betere mogelijkheden, bijvoorbeeld een gratis OV-kaart bij iedere volle tank of zo.
pi_50729910
En ondertussen rijden die 2e kamer nerds wel rond in Mercedessen en BMW's van de overheid?
  vrijdag 22 juni 2007 @ 14:58:49 #3
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_50729948
hoe verzinnen ze het..

Mijn werkgever zit in de randstad en stuurt me het hele land door.. in een leaseauto ja...Ik zie me al overal met de trein naar toe gaan
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_50729949
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 14:56 schreef buachaille het volgende:

[..]

bron: http://denhaag.rtvwest.nl/nieuwsitem/8296
Alsof mensen dagelijks voor hun lol in de file staan. Die doen dat om hun salaris bij elkaar te sprokkelen. Onzin dus van én D66 en van VNO-NCW. Er zijn veel betere mogelijkheden, bijvoorbeeld een gratis OV-kaart bij iedere volle tank of zo.
Je kan ook dichter bij je werk gaan wonen.

Overigens is het niet zo belachelijk als het lijkt. Er zijn een hoop mensen met een auto-van-de-zaak die alleen voor woon/werk verkeer wordt gebruikt.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_50730006
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 14:57 schreef RacerDKB het volgende:
En ondertussen rijden die 2e kamer nerds wel rond in Mercedessen en BMW's van de overheid?
ook in de randstad
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 juni 2007 @ 15:00:46 #6
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50730030
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 14:58 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Overigens is het niet zo belachelijk als het lijkt. Er zijn een hoop mensen met een auto-van-de-zaak die alleen voor woon/werk verkeer wordt gebruikt.
Tja, dan wordt er bij salarisonderhandelingen ipv een leasebak gewoon 1000 euro meer gevraagd en rijdt met dezelfde auto... kansloos in een aantrekkende economie.
pi_50730081
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 14:57 schreef RacerDKB het volgende:
Een Kamerlid krijgt geen auto met chauffeur. Volgens mij alleen fractievoorzitters en Ministers.

En Geert W. natuurlijk Die heeft er meteen 2
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_50730209
quote:

[..]

De meeste personen die aansluiten in de file zijn autorijders die slecht een kleine afstand hoeven af te leggen. Gaan via de snelweg naar hun werk 10km verderop of brengen de kinderen naar school. De personen die ver van hun werk wonen kunnen inderdaad wel fiscaal bestraft worden, dat is een goed systeem. Helaas is dit afgeschaft ten tijde van Paars III volgens mij en vervangen door een km registratie (die ook al lang weer afgeschaft is).
pi_50731363
quote:

[..]

En wat is het verschil als ze met hun eigen auto in de file gaan staan?
*verwijderd door Admin*
pi_50731478
Dat is leuk. En als ik nu heel Zuid-Holland door moet rijden om bij mensen thuis te komen? !
  vrijdag 22 juni 2007 @ 15:33:46 #11
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_50731491
ze hebben wel humor bij de d66
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
pi_50732195
Er is geen kamerlid met die in een auto met chauffeur rijdt, durf wel te stellen dat 60-70% bijna alles met de trein doet (ze krijgen dan ook een OVkaart). Een mobiliteitsbudget is beduidend beter dan een leaseauto omdat je dan zelf de keuze kunt maken (bv OV en met eigen auto als dat nodig is)
pi_50732262
D'66
pi_50732438
Wat is er mis met een mobiliteitsbudget? Als je een auto nodig hebt kun je er toch alsnog een leasen van dat geld? Geen slecht plan lijkt me.
pi_50733008
Steeds als ik iets meer sympathie krijg voor D66, komt er weer een raar voorstel dat acuut voor braakneigingen zorgt.

Het hebben van een lease-auto EN het nut en de noodzaak daarvan hebben heel weinig te maken met de regio waar je werkt. De inhoud van je beroep is vele malen belangrijker. In mijn beroep kan ik onmogelijk zonder auto, of ik nu in Oost-Groningen, hartje Utrecht of Zuidwest-Zeeland woon. Ik bezoek bedrijven en particulieren thuis en kan dit onmogelijk met het openbaar vervoer doen.

De hetze tegen lease-auto's moet eens afgelopen zijn! Of lease-rijders een bijdrage voor het privé-gebruik betalen, is een zaak van werkgever en werknemer. Verder worden de verzekeringen, de benzine, reparaties keurig betaald, net als de bijtelling! Een lease-rijder rijdt niet milieu-vervuilender dan een privé-eigenaar.

Stimuleer liever gespreide werktijden, spreiding van werkgelegenheid, teleconferencing en dat soort methoden.
pi_50733076
Haha, D'66.
pi_50735074
kut titel.

Wat ze willen is dat je de keuze krijgt wat van vervoer je kiest, en niet direct vast aan een auto zit. Via een budget of kiezen voor een auto (lease, koop, whatever), trein, bus, fiets etc.

D66 wil dus geen verbod op de lease-auto. Wel de vrijheid naar de werknemer wat van vervoer hij/zij kiest.
pi_50735241
mensen blijven toch wel in de auto zitten.. veel meer rust en privacy..
  vrijdag 22 juni 2007 @ 17:41:56 #19
8369 speknek
Another day another slay
pi_50735536
Ik vond het een vrij belachelijk voorstel, maar als dit klopt:
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 17:26 schreef the_disheaver het volgende:
kut titel.

Wat ze willen is dat je de keuze krijgt wat van vervoer je kiest, en niet direct vast aan een auto zit. Via een budget of kiezen voor een auto (lease, koop, whatever), trein, bus, fiets etc.

D66 wil dus geen verbod op de lease-auto. Wel de vrijheid naar de werknemer wat van vervoer hij/zij kiest.
ben ik weer helemaal voor. Doe eens uitleggen buachaille?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_50735895
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 17:41 schreef speknek het volgende:
Ik vond het een vrij belachelijk voorstel, maar als dit klopt:
[..]

ben ik weer helemaal voor. Doe eens uitleggen buachaille?
Klik het linkje.

"D66 wil dat dat werkgevers geen lease-auto's meer aanbieden."
a) wil is niet gelijk aan verbieden. en b) werkgevers is niet de enige die leaseauto's aanbieden.

De titel is misleidend, maar die komt dan ook van RTV west
  vrijdag 22 juni 2007 @ 19:12:59 #21
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_50738397
En als de werknemers van die bedrijven uit de randstand nu niet zelf in de randstad wonen en er zo af en toe voor hun werk moeten zijn. Neem bijvoorbeeld consultants moeten ze dan ook maar uitzoeken hoe ze er komen?

Is echt weer een voorstel wat compleet de plank misslaat.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_50738508
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 19:12 schreef Martijn_77 het volgende:
En als de werknemers van die bedrijven uit de randstand nu niet zelf in de randstad wonen en er zo af en toe voor hun werk moeten zijn. Neem bijvoorbeeld consultants moeten ze dan ook maar uitzoeken hoe ze er komen?

Is echt weer een voorstel wat compleet de plank misslaat.
Lees nou eens wat er staat voor je begint te blaten.
pi_50738618
hoeveel bedrijven zijn er in de randstad die hun personeel verplichten een lease auto te nemen
pi_50738705
en hoezo de pot verwijt de ketel dat ie zwart is Als er een organisatie is die zich al jarenlang actief inzet voor het inperken en verbannen van alle vormen van keuzes die wij als burger kunnen maken, is het wel de overheid. En dan nu de huilie gaan lopen uithangen dat we niet expliciet kunnen kiezen om met dat waardeloze ov te reizen ipv lekker met de auto
pi_50741733
Zou twee ministeries verplaatsen naar Groningen niet enorm helpen in de file druk? Of gaat dat te ver voor onze heren politici?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')