bron: http://denhaag.rtvwest.nl/nieuwsitem/8296quote:DEN HAAG - D66 in de Tweede Kamer wil dat werkgevers in de Randstad geen lease-auto’s meer aanbieden aan hun werknemers.
De partij sluit zich aan bij een eerdere oproep van directeur Mooren van VNO-NCW-west. Die beklaagde zich erover dat de lease-auto nog steeds een secundaire arbeidsvoorwaarde is, terwijl het verkeer in de Randstad dagelijks vaststaat.
In plaats van een auto zouden werknemers een mobiliteitsbudget moeten krijgen. Dat is geld waarmee ze kunnen kiezen tussen voor de beste manier van vervoer. De ministers van Economische Zaken en Verkeer zouden zo’n plan voor een mobiliteitsbudget over moeten nemen, vindt D66.
Je kan ook dichter bij je werk gaan wonen.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:56 schreef buachaille het volgende:
[..]
bron: http://denhaag.rtvwest.nl/nieuwsitem/8296
Alsof mensen dagelijks voor hun lol in de file staan. Die doen dat om hun salaris bij elkaar te sprokkelen. Onzin dus van én D66 en van VNO-NCW. Er zijn veel betere mogelijkheden, bijvoorbeeld een gratis OV-kaart bij iedere volle tank of zo.
![]()
ook in de randstadquote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:57 schreef RacerDKB het volgende:
En ondertussen rijden die 2e kamer nerds wel rond in Mercedessen en BMW's van de overheid?
Tja, dan wordt er bij salarisonderhandelingen ipv een leasebak gewoon 1000 euro meer gevraagd en rijdt met dezelfde auto... kansloos in een aantrekkende economie.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:58 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Je kan ook dichter bij je werk gaan wonen.
Overigens is het niet zo belachelijk als het lijkt. Er zijn een hoop mensen met een auto-van-de-zaak die alleen voor woon/werk verkeer wordt gebruikt.
Een Kamerlid krijgt geen auto met chauffeur. Volgens mij alleen fractievoorzitters en Ministers.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:57 schreef RacerDKB het volgende:
En ondertussen rijden die 2e kamer nerds wel rond in Mercedessen en BMW's van de overheid?
De meeste personen die aansluiten in de file zijn autorijders die slecht een kleine afstand hoeven af te leggen. Gaan via de snelweg naar hun werk 10km verderop of brengen de kinderen naar school. De personen die ver van hun werk wonen kunnen inderdaad wel fiscaal bestraft worden, dat is een goed systeem. Helaas is dit afgeschaft ten tijde van Paars III volgens mij en vervangen door een km registratie (die ook al lang weer afgeschaft is).quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:58 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Je kan ook dichter bij je werk gaan wonen.
Overigens is het niet zo belachelijk als het lijkt. Er zijn een hoop mensen met een auto-van-de-zaak die alleen voor woon/werk verkeer wordt gebruikt.
En wat is het verschil als ze met hun eigen auto in de file gaan staan?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:58 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Je kan ook dichter bij je werk gaan wonen.
Overigens is het niet zo belachelijk als het lijkt. Er zijn een hoop mensen met een auto-van-de-zaak die alleen voor woon/werk verkeer wordt gebruikt.
ben ik weer helemaal voor. Doe eens uitleggen buachaille?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:26 schreef the_disheaver het volgende:
kut titel.
Wat ze willen is dat je de keuze krijgt wat van vervoer je kiest, en niet direct vast aan een auto zit. Via een budget of kiezen voor een auto (lease, koop, whatever), trein, bus, fiets etc.
D66 wil dus geen verbod op de lease-auto. Wel de vrijheid naar de werknemer wat van vervoer hij/zij kiest.
Klik het linkje.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:41 schreef speknek het volgende:
Ik vond het een vrij belachelijk voorstel, maar als dit klopt:
[..]
ben ik weer helemaal voor. Doe eens uitleggen buachaille?
Lees nou eens wat er staat voor je begint te blaten.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 19:12 schreef Martijn_77 het volgende:
En als de werknemers van die bedrijven uit de randstand nu niet zelf in de randstad wonen en er zo af en toe voor hun werk moeten zijn. Neem bijvoorbeeld consultants moeten ze dan ook maar uitzoeken hoe ze er komen?
Is echt weer een voorstel wat compleet de plank misslaat.
Je was de eerste die het artikel ook daadwerkelijk lasquote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:26 schreef the_disheaver het volgende:
kut titel.
Wat ze willen is dat je de keuze krijgt wat van vervoer je kiest, en niet direct vast aan een auto zit. Via een budget of kiezen voor een auto (lease, koop, whatever), trein, bus, fiets etc.
D66 wil dus geen verbod op de lease-auto. Wel de vrijheid naar de werknemer wat van vervoer hij/zij kiest.
Waarom? Er komt geen verbod op leasewagens, ook niet als het aan D66 ligt.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:07 schreef SunChaser het volgende:
Dan zal de werkgever zelf een wagenpark aanlegge met een gunstige financiering en een goede verzekering voor de zaak
Auto = vervoersmiddelquote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:58 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Je kan ook dichter bij je werk gaan wonen.
Overigens is het niet zo belachelijk als het lijkt. Er zijn een hoop mensen met een auto-van-de-zaak die alleen voor woon/werk verkeer wordt gebruikt.
Ik krijg ook een mobiliteitsvergoeding, en daar koop ik een treinabonnement van. Dan blijft er nog een flink deel van de vergoeding over, en dat wordt gewoon aan mij uitbetaald. Werkt prima, ben er erg tevreden over.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 20:59 schreef basmatt het volgende:
dan is mijn bedrijf toch vooruitstrevend: ik krijg een mobiliteits vergoeding, en die gebruik ik om een auto te leasen. puur uit vrije wil.
Ik denk niet dat jan de werkende man een leaseauto krijgt hoor, ik zie een timmerman hooguit een bestelbusje krijgen.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:05 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Auto = vervoersmiddel
Wat denken die aso's van 66 nu wel weer niet....uit hoeveel man bestaat die partij nog trouwens
Zelf in een bak op kosten van de belastingbetaler ront tuffen... maar het zal weer een keer niet "jan de werkende man" pesten zijn.
dat is toch het hele idee van een leas-auto. naar je werk toe kunnen rijdenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:58 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Je kan ook dichter bij je werk gaan wonen.
Overigens is het niet zo belachelijk als het lijkt. Er zijn een hoop mensen met een auto-van-de-zaak die alleen voor woon/werk verkeer wordt gebruikt.
Onzin. Ik ken toch wel aardig wat mensen die niet zulk hoogdravend werk hebben die ook een leasebak rijden.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 14:13 schreef ethiraseth het volgende:
Een leaseauto is vooral voor de hoge heren met hun sjieke baantjes weggelegd.
Nou, het lijkt mij meer dathet is bedoeld om vóór je werk te kunnen rijden, ze gaan je echt geen leasebak aanbieden zodat je naar ze toe kunt komen.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 17:38 schreef staticdata het volgende:
[..]
dat is toch het hele idee van een leas-auto. naar je werk toe kunnen rijden
Ook daar ken ik er wel wat van ja, die hun leasebak louter hebben om naar werk en terug te tuffen.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 17:45 schreef woutabest het volgende:
[..]
Nou, het lijkt mij meer dathet is bedoeld om vóór je werk te kunnen rijden, ze gaan je echt geen leasebak aanbieden zodat je naar ze toe kunt komen.
Dát mogen ze wat mij betreft dan weer wel verbieden.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 17:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ook daar ken ik er wel wat van ja, die hun leasebak louter hebben om naar werk en terug te tuffen.
Ikzelf doe eigenlijk ook nie anders.
Hoedatzo?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 17:50 schreef woutabest het volgende:
[..]
Dát mogen ze wat mij betreft dan weer wel verbieden.!
Nou het was misschien een beetje een stomme opmerking van me, maar als mensen een auto van de zaak krijgen puur om naar het werk te rijden en terug, dat is een beetje raar en overdreven, toch?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 17:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoedatzo?
Schatting is nu dat ik daar ongeveer een jaar ga werken. Domme scenario's als "moet je maar verhuizen" zijn dus niet echt realistisch.
Ja, dat maakt de zaak alweer anders...quote:En er is al gesproken dat ik binnenkort toch allerhande vestigingen van het bedrijf mag bezoeken, en die zitten door heel europa heen, dus heb ik toch een auto nodig.
Gelukkig heb ik daar wel een idee van. Genoeg mensen in mijn omgeving met een leasebak.quote:Dit soort discussies moeten eigenlijk helemaal niet gevoerd worden door thuiswonende studentjes + OV jaar kaart + tijd genoeg.
Die mensen hebben gewoon geen clou wat er echt speelt.
Ok, toegegeven, ik ken 1 dame die is ergens in vaste dienst, typemiep, zit altijd op dezelfde plek. Maar heeft wel een lease-megane-cabrio.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 17:57 schreef woutabest het volgende:
[..]
Nou het was misschien een beetje een stomme opmerking van me, maar als mensen een auto van de zaak krijgen puur om naar het werk te rijden en terug, dat is een beetje raar en overdreven, toch?
Ja, als mijn baas me een leasebak aanbiedt zou ik het ook wel weten. Maar als ik zelf de werkgever was zou ik die investering echt niet doen...quote:Op zaterdag 23 juni 2007 18:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ok, toegegeven, ik ken 1 dame die is ergens in vaste dienst, typemiep, zit altijd op dezelfde plek. Maar heeft wel een lease-megane-cabrio.
Ik ben het met je eens dat ze dat ding niet nodig lijkt te hebben, nee.
Maar voor haar is het blijkbaar goedkoper om dat leaseding te rijden dan met het OV te gaan. (In dat soort berekeningen moet je ook de tijd die je kwijtbent meerekenen. Dan is 1 uur in de auto een stuk goedkoper dan 3 uur met het OV).
Om heel eerlijk te zijn weet ik er het fijne niet van, maar ik denk dat een leasebak niet zo heel erg duur is voor een werkgever.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 18:30 schreef woutabest het volgende:
[..]
Ja, als mijn baas me een leasebak aanbiedt zou ik het ook wel weten. Maar als ik zelf de werkgever was zou ik die investering echt niet doen...
Ja, 1 uur autorijden tov 3 uur werken op je laptop scheelt je 1 uur werktijd die je nuttig had kunnen besteden.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 18:03 schreef ExTec het volgende:
In dat soort berekeningen moet je ook de tijd die je kwijtbent meerekenen. Dan is 1 uur in de auto een stuk goedkoper dan 3 uur met het OV).
Man de basis vertegenwoordiger en middelmanagement krijgt tegenwoordig een auto onder zijn reet....quote:Op zaterdag 23 juni 2007 14:13 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik denk niet dat jan de werkende man een leaseauto krijgt hoor, ik zie een timmerman hooguit een bestelbusje krijgen.Een leaseauto is vooral voor de hoge heren met hun sjieke baantjes weggelegd. Want stel je voor dat je als advocaat met de trein gaat, dat kan niet hoor.
![]()
Dat is als je zitplaats hebt.... en ongestoord zou kunnen werken.... en je geen verbinding benodigt voor godweetwat....quote:Op zaterdag 23 juni 2007 18:50 schreef __________ het volgende:
[..]
Ja, 1 uur autorijden tov 3 uur werken op je laptop scheelt je 1 uur werktijd die je nuttig had kunnen besteden.
Als je heel Europa door mag, is dat dan niet per vliegtuig? Vanaf Schiphol zit je binnen een paar uur op een willekeurige luchthaven in Europa, dus zal je reistijd niet veel meer dan een halve dag zijn. Naar Brussel of Frankfurt zal je met de auto sneller kunnen zijn als je al halverwege zit, maar naar Helsinki of Porto of Rome is een auto niet echt de snelste optie.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 17:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoedatzo?
Schatting is nu dat ik daar ongeveer een jaar ga werken. Domme scenario's als "moet je maar verhuizen" zijn dus niet echt realistisch.
En er is al gesproken dat ik binnenkort toch allerhande vestigingen van het bedrijf mag bezoeken, en die zitten door heel europa heen, dus heb ik toch een auto nodig.
Dit soort discussies moeten eigenlijk helemaal niet gevoerd worden door thuiswonende studentjes + OV jaar kaart + tijd genoeg.
Die mensen hebben gewoon geen clou wat er echt speelt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |