abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 juni 2007 @ 14:24:55 #51
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_50786548
quote:
Op zondag 24 juni 2007 14:17 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Ik hoop niet voor de VU dat de cultuur van de allochtonen (F-cultuur; hip-hop, RnB onzin) daar dominant is ,zoals je zovaak ziet op MBO en HBO scholen. Ik denk het niet, gezien het niveau, maar toch hoop ik het niet voor de VU.

Geef toe, hoogopgeleide autochtonen zijn vaak niet gecharmeerd van de cultuur van hun allochtone medemens, met alle irritaties van dien die de omgeving kunnen verpesten. Maar het zal wel niet zo zijn. Toch ben ik daar een beetje bang voor.
Niet dominant, het is zo goed als niet aanwezig vind ik. Zit echt niemand te luisteren naar muziek op de speaker van hun mobieltje hoor. (VU exacte wetenschappen, ik zit bij koffiegast)
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
pi_50786591
quote:
Op zondag 24 juni 2007 14:24 schreef dieselnoi het volgende:

[..]

Maar ik sta toevallig ingeschreven bij 4 studies ...
Gast..
pi_50786939
quote:
Op zondag 24 juni 2007 14:24 schreef dieselnoi het volgende:

Maar ik sta toevallig ingeschreven bij 4 studies dus ik hou het een en ander in de gaten. En inderdaad sommige studies hebben een aanwezigheidsplicht voor practica en werkgroepen. En soms moet je inderdaad opdrachten inleveren. Dat verschilt per vak.
welke studies?
pi_50787032
psychologie, wiskunde, biomedische wetenschappen, farmaceutische wetenschappen. vraag niet waarom
pi_50787206
Wat is de meerwaarde van deze opleidingen?
pi_50787436
Psychologie uit interesse
Wiskunde uit zeer veel interesse en ik ben daar ook serieus mee bezig
BMW omdat ik geneeskunde wil doen en niet op 1 paard (wiskunde) wil gokken. Maar al snel ben ik geswitched naar FAR om precies dezelfde redenen.

Wiskunde ga ik sowieso tot mijn 80ste mee door maar ik moet nog even zien waar ik mij nu eerst op ga concentreren
pi_50787683
quote:
Op zondag 24 juni 2007 13:28 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Moet je eens op de letteren, filosofie of theologie faculteiten kijken. Als je daar een allochtoon ziet is hij verdwaald. Alleen rechten en economie trekken (in verhouding veel) allochtonen.
[..]

Maargoed, als je allochtonenangst zo hoog is dat zelfs de aangepaste allochtoon je angst aanjaagt
quote:
Op zondag 24 juni 2007 14:23 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dat is niet zo. mbo/hbo en universiteit zijn twee verschillende werelden. ik heb zowel hbo als universiteit meegemaakt en ik snap wat je bedoelt, maar er is gewoonweg geen sprake van een blingblingcultuur op de universiteit.
Het is geen allochtonenangst, ben zelf immers ook allochtoon. Maar je geeft aan dat je ook op het hbo heb gezeten, dan snap je dus wel wat ik bedoel. Uiteraard heb ik niets tegen zoals jij zegt de "aangepaste allochtonen"
  zondag 24 juni 2007 @ 17:12:50 #58
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_50791440
quote:
Op zondag 24 juni 2007 15:02 schreef Space-Chinees het volgende:

[..]

[..]

Het is geen allochtonenangst, ben zelf immers ook allochtoon. Maar je geeft aan dat je ook op het hbo heb gezeten, dan snap je dus wel wat ik bedoel. Uiteraard heb ik niets tegen zoals jij zegt de "aangepaste allochtonen"
Yea, aangepaste allochtonen zijn de shizzle

Boks, jeweettoch

[ Bericht 3% gewijzigd door Vassili_Z op 24-06-2007 17:19:37 ]
Era Vulgaris
  zondag 24 juni 2007 @ 17:15:26 #59
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_50791519
quote:
Op zondag 24 juni 2007 14:54 schreef dieselnoi het volgende:
Psychologie uit interesse
Wiskunde uit zeer veel interesse en ik ben daar ook serieus mee bezig
BMW omdat ik geneeskunde wil doen en niet op 1 paard (wiskunde) wil gokken. Maar al snel ben ik geswitched naar FAR om precies dezelfde redenen.

Wiskunde ga ik sowieso tot mijn 80ste mee door maar ik moet nog even zien waar ik mij nu eerst op ga concentreren
Is dat niet onzettend veel werk? Het doen van 1 studie lijkt me al ontzettend veel.

Of heb je het geluk gehad dat je hoogbegaafd ter wereld bent gekomen? Dat zou natuurlijk alles verklaren.

Op welke uni zitten eigenlijk de meeste hoogbegaafde mensen? Ook wel interessant om te weten, nutteloos, maar interessant.
Era Vulgaris
  zondag 24 juni 2007 @ 17:19:08 #60
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_50791649
Ok, dus met sociale sfeer zit het goed.
Hoe zit het met de organisatie van de uni's zelf?
Is er administratieve chaos, zoals bij InHolland dat vaak het geval is (van horen zeggen)?
Era Vulgaris
  zondag 24 juni 2007 @ 17:24:05 #61
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_50791828
Bij de VU zit dat goed, wij hebben 1x een foutje in het rooster gehad. Toen we verhaal gingen halen zei die man nog iets van 'ach ja, het is nog niet zo erg als bij de UvA'.
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
  zondag 24 juni 2007 @ 17:57:38 #62
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_50792751
quote:
Op zondag 24 juni 2007 17:19 schreef Vassili_Z het volgende:
Ok, dus met sociale sfeer zit het goed.
Hoe zit het met de organisatie van de uni's zelf?
Is er administratieve chaos, zoals bij InHolland dat vaak het geval is (van horen zeggen)?
Denk dat de algemene consensus wel is dat de Vu beter georganiseerd is dan de uva.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_50792811
quote:
Op zondag 24 juni 2007 17:15 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Is dat niet onzettend veel werk? Het doen van 1 studie lijkt me al ontzettend veel.

Of heb je het geluk gehad dat je hoogbegaafd ter wereld bent gekomen? Dat zou natuurlijk alles verklaren.

Op welke uni zitten eigenlijk de meeste hoogbegaafde mensen? Ook wel interessant om te weten, nutteloos, maar interessant.
Eindhoven/Delft.

En sowieso zou ik hoogbegaafd niet echt een geluk noemen... eerder een handicap.
pi_50796938
De VU is denk ik beter geregeld qua facaliteiten. Ik zit zelf op de Uva en zit vaak te zeiken op kapotte apparaten (het koffiezetapparaat, de chiplader..grrr). Toch kies ik met een volle overtuiging voor de Uva. de Uva zit in het centrum van amsterdam en zitten meer mensen op die het sociale aspect belangrijk vinden. Kies je voor de Uva, dan kies je voor sfeer, zelfstandigheid en activiteiten buiten je studie . De Vu is meer 'clean' anoniem en meer gericht op schools studeren. De studieverenigingen van Uvaopledingen zijn vaak ook beter,, er wordt meer mee gedaan dan bij de Vu omdat deze dus wat anoniemer is en meer gericht op mensen die puur komen om te studeren.. Het ligt ver maar net aan wat je belangrijker vind, puur kennis vergaren kun je miss beter doen op de VU, een sociaal netwerk opbouwen en jezelf integreren in de studiestad en toch een gewoon heel goede opleiding volgen (want deze zijn gewoon goed. alleen het is wat rommeliger en minder duidelijk hoewiewatwaar dan de VU, je moet zelf alerter zijn) kan het beste op de Uva. De kantine op de Vu is trouwens veel beter: het eten daar is superlekker en cheap! de Uva heeft daarentegen de appie om de hoek en allerlei gezellige eettentjes..

succes met je keuze!
pi_50813989
quote:
Op zondag 24 juni 2007 17:15 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

De EUR
  maandag 25 juni 2007 @ 12:28:53 #66
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_50816350
quote:
Op maandag 25 juni 2007 11:17 schreef erasmusman het volgende:

[..]

De EUR
tuurlijk knullie. Zonder bewijs is dit ook echt een geloofwaardig antwoord gezien je naam.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_50816887
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:28 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

tuurlijk knullie. Zonder bewijs is dit ook echt een geloofwaardig antwoord gezien je naam.
pff je bent gewoon jaloers
  maandag 25 juni 2007 @ 13:09:39 #68
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_50817548
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:49 schreef erasmusman het volgende:

[..]

pff je bent gewoon jaloers
Op een claim zonder bewijs?
  maandag 25 juni 2007 @ 14:32:42 #69
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_50820660
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 15:26 schreef Skinkie het volgende:

[..]

De Master is een ander verhaal
In welk opzicht ? Ik wil graag beginnen aan de UvA, via het traject pre-master --> master dus barst los zou ik zeggen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 juni 2007 @ 15:18:44 #70
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_50900775
Ik ga economie op de VU doen.

De sfeer vond ik er erg prettig. Beter dan op de UVA maar das persoonlijk. De keren dat ik op de UVA ben geweest was het drie keer niks.

En dat 'schoolse' zou ik niet zo veel moeite mee hebben.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_50902071
quote:
Op maandag 25 juni 2007 14:32 schreef Pizzaman het volgende:

[..]

In welk opzicht ? Ik wil graag beginnen aan de UvA, via het traject pre-master --> master dus barst los zou ik zeggen.
Dat traject heb ik net afgerond
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_50902304
Ik heb na 6 maanden de VU vrolijk uitgezwaaid met de gedachte, dat ik er nooit meer een studie ging volgen. Ik vind het maar een depressieve zooi daar. Ik kon er mijn draai niet vinden en het was gewoon ook niet mijn slag mensen. Voor de duidelijkheid, ik studeerde Informatica.
Maar goed, dit is natuurlijk wel heel erg subjectief.
De keuze van je universiteit is gebonden aan je eigen verwachtingen en eisen.
Dat kunnen anderen niet voor je bepalen.
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:20:14 #73
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_50903072
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 15:53 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Dat traject heb ik net afgerond
Die smiley betekent niet veel goeds, wat zijn jouw ervaringen ? Ik kan me nog uitschrijven.
pi_50903178
VU is een orgeorganiseerde rotzooi in ieder geval. Nog nooit zo slecht meegemaakt. En dan heb ik hiervoor nog wel op InHolland gezeten, dus je zou zeggen dat ik wel wat gewend ben.
pi_50903310
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 15:18 schreef borisz het volgende:

De sfeer vond ik er erg prettig. Beter dan op de UVA maar das persoonlijk. De keren dat ik op de UVA ben geweest was het drie keer niks.

Economie=EUR, wat moet je nou weer aan de VU?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 juni 2007 @ 16:29:18 #76
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_50903379
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 16:27 schreef erasmusman het volgende:

[..]

Economie=EUR, wat moet je nou weer aan de VU?
lekker dicht bij
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_50903406
TVP
pi_50904130
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 16:20 schreef Pizzaman het volgende:

[..]

Die smiley betekent niet veel goeds, wat zijn jouw ervaringen ? Ik kan me nog uitschrijven.
Probleem is dat ze 'bachelor' student nog wel toestaan aan de master te beginnen als ze nog wat puntjes moeten uit het bachelor traject. Maar dit niet doen bij zij instroom. Dus stel dat je al je vakken hebt gehaald op 1 na, kun je het volgend jaar dat ene vak nog gaan doen (Voor dat je officieel met de master mag beginnen that is.)
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  woensdag 27 juni 2007 @ 17:08:37 #79
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_50904825
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 16:23 schreef devv05 het volgende:
VU is een orgeorganiseerde rotzooi in ieder geval. Nog nooit zo slecht meegemaakt. En dan heb ik hiervoor nog wel op InHolland gezeten, dus je zou zeggen dat ik wel wat gewend ben.
Dan ben je een van de weinige die dit over de Vu zal zeggen.
pi_50904921
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 17:08 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ik durf het ook te stellen, wellicht is het zeer sterk afhankelijk van de type studie?!?!
  woensdag 27 juni 2007 @ 19:13:17 #81
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_50909006
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 15:18 schreef borisz het volgende:

ik ook, ik zie je daar wel over een paar maanden
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_50914554
Ik zit zelf op de VU (falw), en van dat schoolse merk ik eigenlijk niet zoveel. Wel lopen er naar mijn idee redelijk veel allochtonen rond, maar dit is helemaal geen nadelig punt. Geen hiphop die uit gare mobieltjes schalt, maar gewoon fatsoenlijke mensen net als jij en ik. Misschien omdat ze hoogopgeleid zijn? Ik weet het niet.
Verder: een prettige universiteit, handig dat alles bijelkaar zit voor als je eens vakken aan een andere faculteit volgt en er zijn genoeg computers.
pi_50916573
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 17:08 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Nou ik denk dat 90% binnen mijn studie zo denkt. Ook sommige docenten zijn van een dramatisch niveau en ze houden elkaar allemaal het handje boven het hoofd. Maaaaanden wachten op een tentamenuitslag is ook geen uitzondering.
pi_50916785
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 21:59 schreef devv05 het volgende:

[..]

Nou ik denk dat 90% binnen mijn studie zo denkt. Ook sommige docenten zijn van een dramatisch niveau en ze houden elkaar allemaal het handje boven het hoofd. Maaaaanden wachten op een tentamenuitslag is ook geen uitzondering.
welke studie doe jij ? ik heb bij 1 tentamen 8 weken moeten wachten en heel af en toe 4 weken, maar dat waren toch echt tentamens waarbij je 2x4 kantjes nodig had. Meeste van de docenten konden goed uitleggen en allemaal wisten ze waar ze het over hebben. Tis me beetje nieuw dat het zo dramatisch zou zijn
  woensdag 27 juni 2007 @ 22:28:22 #85
135333 SpaRood
Spa Blauw met bubbeltjes!
pi_50917985
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 21:59 schreef devv05 het volgende:

[..]

Is bij de UvA ook zo...
Drink ik.
pi_50918282
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 22:04 schreef koffiegast het volgende:

[..]

welke studie doe jij ? ik heb bij 1 tentamen 8 weken moeten wachten en heel af en toe 4 weken, maar dat waren toch echt tentamens waarbij je 2x4 kantjes nodig had. Meeste van de docenten konden goed uitleggen en allemaal wisten ze waar ze het over hebben. Tis me beetje nieuw dat het zo dramatisch zou zijn
Informatie Wetenschappen, drama. Heb serieus van december tot maart op de uitslag van een paper moeten wachten omdat die gast op vakantie was naar Nieuw Zeeland ofzo. Sommige medestudenten konden erdoor zelfs niet op afstudeerstage (die in februari aan moest vangen, maar nog niet alle vakken gehaald door dat cijfer)

En sommige docenten zijn echt drama. Meeste zijn wel oke though. Maar de hele organisatie is ook gewoon slecht. Je moet óveral zelf achteraan, je wordt nergens van op de hoogte gehouden en er gaat vanalles fout. Maar het zal idd wel per opleiding verschillen.
pi_50918727
dat is wel een zeer uitzonderlijk en belachelijk geval dat qua nieuw zeeland vakantie Oo
  woensdag 27 juni 2007 @ 22:43:12 #88
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_50918728
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 22:34 schreef devv05 het volgende:

[..]

Informatie Wetenschappen, drama. Heb serieus van december tot maart op de uitslag van een paper moeten wachten omdat die gast op vakantie was naar Nieuw Zeeland ofzo. Sommige medestudenten konden erdoor zelfs niet op afstudeerstage (die in februari aan moest vangen, maar nog niet alle vakken gehaald door dat cijfer)

En sommige docenten zijn echt drama. Meeste zijn wel oke though. Maar de hele organisatie is ook gewoon slecht. Je moet óveral zelf achteraan, je wordt nergens van op de hoogte gehouden en er gaat vanalles fout. Maar het zal idd wel per opleiding verschillen.
Je bedoelt, communicatie en informatiewetenschappen?
Era Vulgaris
pi_50918858
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 22:43 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Je bedoelt, communicatie en informatiewetenschappen?
Nee. Informatie Wetenschappen, oftewel Information Sciences
pi_50918982
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 22:45 schreef devv05 het volgende:

[..]

Nee. Informatie Wetenschappen, oftewel Information Sciences
moet zeggen dat ik niet eens van die studie afwist, naja @ mijn studie gaat het er prima aantoe.
pi_50932793
Een aantal vrienden van mij zijn vorig jaar gestopt met rechten aan de UVA.

Waarom? Er werden bij wijze van spreken 1200 studenten aangenomen, en er waren 800 plekken in werkgroepen oid. Colleges moesten ze maar savonds volgen anders en werkgroepen ja vol is vol.
Overvolle zalen waarbij ze geregeld in het gangpad zaten..

Ik studeer zelf dus aan de VU, ik heb geen klachten. Tuurlijk ligt de UVA leuker enzo. Maar alles verloopt vlekkeloos op de VU, en je zit sowieso met 10 minuten in het centrum.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 11:53:24 #92
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50965024
Al vaker gepost hier, maar toch:

• De VU is beter georganiseerd en schoolser, en ligt buiten de stad
  • De UvA is ongeorganiseerder waardoor je zelf meer moet regelen, en vrijer, en ligt in het centrum

Ik voel me zelf erg prettig op de UvA omdat ik graag mijn eigen dingen regel en tempo bepaal, ik ken ook mensen die de VU heel fijn vinden omdat ze uit zichzelf weinig discipline hebben. Verder vind ik de mensen op de UvA over het algemeen wat relaxter en socialer, maar dat is dus echt subjectief.
  • pi_50967379
    Nogmaals dat schoolse van de vu is helemaal niet waar. Neem maar een kijkje op de faculteit exacte wetenschappen en je zult zien dat echt niets verplicht is en dat je zo vrij als een vogeltje bent. Bij een andere studie weet ik wel dat je af en toe verplicht opdrachten moet inleveren en verplicht bij werkgroepen aanwezig moet zijn. Maar dit verschilt weer per vak, want elke vak heeft weer andere regels waar je aan moet voldoen. Dit geeft al aan dat het gewoon aan de desbetreffende faculteit ligt en niet aan de universiteit.

Dat wil ik even duidelijk maken want nu ontstaat er zo een beeld dat de vu zeer streng is en altijd op je broek zit. Terwijl dat gewoon niet waar is. Er is verder zover ik weet ook geen bindend studieadvies. Je ouders worden ook niet gebeld en er wordt geen leerplichtambtenaar ingeschakeld als je gewoon niet meer komt opdagen.
      vrijdag 29 juni 2007 @ 13:10:49 #94
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_50967827
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 12:56 schreef dieselnoi het volgende:
    Nogmaals dat schoolse van de vu is helemaal niet waar. Neem maar een kijkje op de faculteit exacte wetenschappen en je zult zien dat echt niets verplicht is en dat je zo vrij als een vogeltje bent. Bij een andere studie weet ik wel dat je af en toe verplicht opdrachten moet inleveren en verplicht bij werkgroepen aanwezig moet zijn. Maar dit verschilt weer per vak, want elke vak heeft weer andere regels waar je aan moet voldoen. Dit geeft al aan dat het gewoon aan de desbetreffende faculteit ligt en niet aan de universiteit.

Dat wil ik even duidelijk maken want nu ontstaat er zo een beeld dat de vu zeer streng is en altijd op je broek zit. Terwijl dat gewoon niet waar is. Er is verder zover ik weet ook geen bindend studieadvies. Je ouders worden ook niet gebeld en er wordt geen leerplichtambtenaar ingeschakeld als je gewoon niet meer komt opdagen.
    Het zal vast afhankelijk zijn van de faculteit, maar ik ken meerdere mensen op de VU van verschillende studies die beamen dat het vrij schools is, terwijl ik dat op de UvA nog nooit heb gehoord. Afhankelijk van de studie, ongetwijfeld, globaal gezien schoolser: ja.
    pi_50971617
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 12:56 schreef dieselnoi het volgende:
    Dat wil ik even duidelijk maken want nu ontstaat er zo een beeld dat de vu zeer streng is en altijd op je broek zit. Terwijl dat gewoon niet waar is.
    In vergelijking met de UvA wel en dat is niet goed of slecht bedoelt, maar je moet gewoon kijken wat je als persoon relaxter vindt.

Het is ook meer om aan te geven hoe de sfeer is. Op de UvA verwachten mensen ook dat het minder strak is, terwijl een VU student eerder verwacht dat het gewoon geregeld is zoals verteld wordt.

Voorbeeld van een voordeel hiervan op de UvA is dat ik nog een buitenlandse studie kon regelen in juni terwijl de deadline in maart is, voorbeeld van een nadeel is dat ik al enkele keren heb moeten vragen waar het cijfer van mn tentamen bleef of dat ik een negatief BSA kreeg terwijl ik mn BSA al lang gehaald had.
    quote:
    Er is verder zover ik weet ook geen bindend studieadvies.
    Onzin zijn zat studies met een BSA, maar dat geldt zowel voor de VU als voor de UvA en is per studie verschillend
    quote:
    Je ouders worden ook niet gebeld en er wordt geen leerplichtambtenaar ingeschakeld als je gewoon niet meer komt opdagen.
    Dat is bij geen enkele universiteit in Nedelrand het geval ..
    ik ben sowieso da bomb
    pi_50979483
    Bij Rechten op de VU merk je ook helemaal niks van dat zogenaamde schoolse.

Soms heb ik het idee dat de VU schools genoemd wordt omdat alles er verloopt zoals het moet.

Ik zie echt niks schools hoor, je volgt hoorcolleges en werkgroepen als je daar zin in hebt, en als je niet komt is dat ook prima. Voor zover ik weet is dat bij de meeste studies wel zo, enkele studies hebben af en toe een verplichte werkgroep. Nouja, boeie?

Als je wil studeren kan die ene verplichte werkgroep af en toe er wel vanaf toch, dat kan nooit een punt zijn.

Mij valt juist op de de VU heel erg openminded is, een hele relaxte ongedwongen sfeer.

Wat wel een nadeel is aan dat alles in 1 gebouw is ( wat ik ook heel handig vind ) is dat je natuurlijk wel wat eerder verzuipt in de grote massa. Al ken je nog zoveel mensen, je komt ze soms weken lang niet tegen omdat het erg massaal is..
    pi_50991551
    UvA student meldt zich. Media en Cultuur.

Gezellige, leuke, sfeervolle universiteit. Leuke mensen. Dik in het centrum (Oudemanhuispoort en omgeving) Maar daar is alles wel mee gezegd hoor.

Organisatorisch is het een drama. Zowel qua voorzieningen, maar ook bij problemen die opgelost moeten worden. Het toppunt was die ene keer dat mijn schrapkaart van een bepaald tentamen zoek was geraakt in het rekencentrum. Vervolgens was het echt te moeilijk om dat ding te gaan zoeken en moest ik maar hertentamen gaan doen.

Er zijn te weinig rustige studieplekken.. het meeste zit echt overvol. Het is echt moeilijk om ergens rustig, afgesloten te zitten. (oudemanhuispoort/oudezijds achterburg wal/spuistraat/koningsplein/turfdraagsterpad etc) Er zijn naar mijn mening te veel gebouwen. Ik heb het afgelopen jaar mijzelf in welgeteld 10 gebouwen moeten bivakkeren... allen voor de studie. Te veel, te chaotisch.

De collegezalen zijn oud en versleten. Weinig nieuwe technologie aanwezig. Idd te weinig plek. Maar naarmate het jaar vordert krimpt het aantal studenten al snel.

De informatievoorziening/stroom is gewoon prut. Ik ben veel dingen pas maanden later te weten gekomen... simpelweg omdat dit aan het begin van het collegejaar niet is aangegeven. Als je net in zo'n grote nieuwe stad komt kost het tijd om alles te ontdekken.

Ik wil niet al te negatief overkomen, want ik heb wel een ongelooflijk leuk jaar gehad en veel interessante nieuwe dingen geleerd... maar ik ben ook teleurgesteld over verschillende aspecten, waaronder bovenstaande. Het heeft mij zelfs doen twijfelen of ik de studie wel wil voortzetten...

Ik heb ook gehoord dat het op de VU wat dat betreft veel beter is... maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

[ Bericht 6% gewijzigd door Raven_ op 30-06-2007 02:19:09 ]
      zondag 1 juli 2007 @ 10:33:03 #98
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_51021679
    Ik zit op de VU, en de belangrijkte tip die ik je kan geven is het bekijken van de Visitatiescores van het ministerie voor je eigen opleiding. Daar staat veel zinnigere informatie in. Ik kan wel leuk een uitspraak doen over UvA in de stad bijvoorbeeld, maar als je geneeskunde doet zit je 2x zo ver uit de stad als iedereen van de VU. Echt onzinnig. En was is ver? Als je elke keer moet fietsen om bij je bieb te komen vind ik dat ook ver.

Sowieso zie ik hier echt heel veel onzin in dit topic!

Wat ik zelf vooral fijn vind is een campus. Veel vrienden doen andere studies aan de VU, en die zie ik zo nog geregeld. Als het zon is lekker in het gras liggen (met je werkgroep), zo vakken van mijn 2e master kunnen volgen zonder transportproblemen, ideaal.
    Het amsterdam-gezelligheid-gevoel krijg ik wel van mijn vereniging en van mijn kamer in hartje binnenstad, het studeren doe ik liever ergens waar dingen gewoon lopen zoals dat moet...ben namelijk zelf ook al chaotisch.
      dinsdag 3 juli 2007 @ 01:01:00 #99
    42306 Vassili_Z
    Low Man's Lyric
    pi_51081480
    Nou; jongens en meisjes, ik heb dan toch de knoop doorgehakt (anders zou dit topic geen doel hebben ) en het is de VU geworden , omdat ik de indruk heb, ook over het algemeen buiten dit topic om, dat de VU beter georganiseerd is, ruimer, de studie sluit beter op mijn wensen aan en het is toch Amsterdam waarbij je binnen 10 minuten toch weer in de binnenstad zit!
    Hiervoor geef ik de UVA-sfeer, met de naar ik denk, veel kameradelijker en socialere mensen voor op.

Laat er geen misverstand over verstaan dat ik de UvA niet wil, maar als de UvA ruimer zou zijn en beter georganiseerd met dezelfde passende studie als de VU dan had ik cker voor de UvA gekozen
    Era Vulgaris
    pi_51087950
    Uva is best kut
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')