Niet dominant, het is zo goed als niet aanwezig vind ik. Zit echt niemand te luisteren naar muziek op de speaker van hun mobieltje hoor.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:17 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Ik hoop niet voor de VU dat de cultuur van de allochtonen (F-cultuur; hip-hop, RnB onzin) daar dominant is ,zoals je zovaak ziet op MBO en HBO scholen. Ik denk het niet, gezien het niveau, maar toch hoop ik het niet voor de VU.
Geef toe, hoogopgeleide autochtonen zijn vaak niet gecharmeerd van de cultuur van hun allochtone medemens, met alle irritaties van dien die de omgeving kunnen verpesten. Maar het zal wel niet zo zijn. Toch ben ik daar een beetje bang voor.
Gast..quote:Op zondag 24 juni 2007 14:24 schreef dieselnoi het volgende:
[..]
Maar ik sta toevallig ingeschreven bij 4 studies ...
welke studies?quote:Op zondag 24 juni 2007 14:24 schreef dieselnoi het volgende:
Maar ik sta toevallig ingeschreven bij 4 studies dus ik hou het een en ander in de gaten. En inderdaad sommige studies hebben een aanwezigheidsplicht voor practica en werkgroepen. En soms moet je inderdaad opdrachten inleveren. Dat verschilt per vak.
quote:Op zondag 24 juni 2007 13:28 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Moet je eens op de letteren, filosofie of theologie faculteiten kijken. Als je daar een allochtoon ziet is hij verdwaald. Alleen rechten en economie trekken (in verhouding veel) allochtonen.
[..]
Maargoed, als je allochtonenangst zo hoog is dat zelfs de aangepaste allochtoon je angst aanjaagt
Het is geen allochtonenangst, ben zelf immers ook allochtoon. Maar je geeft aan dat je ook op het hbo heb gezeten, dan snap je dus wel wat ik bedoel. Uiteraard heb ik niets tegen zoals jij zegt de "aangepaste allochtonen"quote:Op zondag 24 juni 2007 14:23 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat is niet zo. mbo/hbo en universiteit zijn twee verschillende werelden. ik heb zowel hbo als universiteit meegemaakt en ik snap wat je bedoelt, maar er is gewoonweg geen sprake van een blingblingcultuur op de universiteit.
Yea, aangepaste allochtonen zijn de shizzlequote:Op zondag 24 juni 2007 15:02 schreef Space-Chinees het volgende:
[..]
[..]
Het is geen allochtonenangst, ben zelf immers ook allochtoon. Maar je geeft aan dat je ook op het hbo heb gezeten, dan snap je dus wel wat ik bedoel. Uiteraard heb ik niets tegen zoals jij zegt de "aangepaste allochtonen"![]()
Is dat niet onzettend veel werk? Het doen van 1 studie lijkt me al ontzettend veel.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:54 schreef dieselnoi het volgende:
Psychologie uit interesse
Wiskunde uit zeer veel interesse en ik ben daar ook serieus mee bezig
BMW omdat ik geneeskunde wil doen en niet op 1 paard (wiskunde) wil gokken. Maar al snel ben ik geswitched naar FAR om precies dezelfde redenen.
Wiskunde ga ik sowieso tot mijn 80ste mee door maar ik moet nog even zien waar ik mij nu eerst op ga concentreren
Denk dat de algemene consensus wel is dat de Vu beter georganiseerd is dan de uva.quote:Op zondag 24 juni 2007 17:19 schreef Vassili_Z het volgende:
Ok, dus met sociale sfeer zit het goed.
Hoe zit het met de organisatie van de uni's zelf?
Is er administratieve chaos, zoals bij InHolland dat vaak het geval is (van horen zeggen)?
Eindhoven/Delft.quote:Op zondag 24 juni 2007 17:15 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Is dat niet onzettend veel werk? Het doen van 1 studie lijkt me al ontzettend veel.
Of heb je het geluk gehad dat je hoogbegaafd ter wereld bent gekomen?Dat zou natuurlijk alles verklaren.
Op welke uni zitten eigenlijk de meeste hoogbegaafde mensen? Ook wel interessant om te weten, nutteloos, maar interessant.
De EURquote:Op zondag 24 juni 2007 17:15 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Is dat niet onzettend veel werk? Het doen van 1 studie lijkt me al ontzettend veel.
Of heb je het geluk gehad dat je hoogbegaafd ter wereld bent gekomen?Dat zou natuurlijk alles verklaren.
Op welke uni zitten eigenlijk de meeste hoogbegaafde mensen? Ook wel interessant om te weten, nutteloos, maar interessant.
quote:
pff je bent gewoon jaloersquote:Op maandag 25 juni 2007 12:28 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
tuurlijk knullie. Zonder bewijs is dit ook echt een geloofwaardig antwoord gezien je naam.
![]()
Op een claim zonder bewijs?quote:
In welk opzicht ? Ik wil graag beginnen aan de UvA, via het traject pre-master --> master dus barst los zou ik zeggen.quote:
Dat traject heb ik net afgerondquote:Op maandag 25 juni 2007 14:32 schreef Pizzaman het volgende:
[..]
In welk opzicht ? Ik wil graag beginnen aan de UvA, via het traject pre-master --> master dus barst los zou ik zeggen.
Economie=EUR, wat moet je nou weer aan de VU?quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:18 schreef borisz het volgende:
Ik ga economie op de VU doen.
De sfeer vond ik er erg prettig. Beter dan op de UVA maar das persoonlijk. De keren dat ik op de UVA ben geweest was het drie keer niks.
En dat 'schoolse' zou ik niet zo veel moeite mee hebben.
lekker dicht bijquote:Op woensdag 27 juni 2007 16:27 schreef erasmusman het volgende:
[..]
Economie=EUR, wat moet je nou weer aan de VU?
Probleem is dat ze 'bachelor' student nog wel toestaan aan de master te beginnen als ze nog wat puntjes moeten uit het bachelor traject. Maar dit niet doen bij zij instroom. Dus stel dat je al je vakken hebt gehaald op 1 na, kun je het volgend jaar dat ene vak nog gaan doenquote:Op woensdag 27 juni 2007 16:20 schreef Pizzaman het volgende:
[..]
Die smiley betekent niet veel goeds, wat zijn jouw ervaringen ? Ik kan me nog uitschrijven.![]()
quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:23 schreef devv05 het volgende:
VU is een orgeorganiseerde rotzooi in ieder geval. Nog nooit zo slecht meegemaakt. En dan heb ik hiervoor nog wel op InHolland gezeten, dus je zou zeggen dat ik wel wat gewend ben.
Ik durf het ook te stellen, wellicht is het zeer sterk afhankelijk van de type studie?!?!quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:08 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dan ben je een van de weinige die dit over de Vu zal zeggen.
ik ook, ik zie je daar wel over een paar maandenquote:Op woensdag 27 juni 2007 15:18 schreef borisz het volgende:
Ik ga economie op de VU doen.
De sfeer vond ik er erg prettig. Beter dan op de UVA maar das persoonlijk. De keren dat ik op de UVA ben geweest was het drie keer niks.
En dat 'schoolse' zou ik niet zo veel moeite mee hebben.
Nou ik denk dat 90% binnen mijn studie zo denkt. Ook sommige docenten zijn van een dramatisch niveau en ze houden elkaar allemaal het handje boven het hoofd. Maaaaanden wachten op een tentamenuitslag is ook geen uitzondering.quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:08 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dan ben je een van de weinige die dit over de Vu zal zeggen.
welke studie doe jij ? ik heb bij 1 tentamen 8 weken moeten wachten en heel af en toe 4 weken, maar dat waren toch echt tentamens waarbij je 2x4 kantjes nodig had. Meeste van de docenten konden goed uitleggen en allemaal wisten ze waar ze het over hebben. Tis me beetje nieuw dat het zo dramatisch zou zijnquote:Op woensdag 27 juni 2007 21:59 schreef devv05 het volgende:
[..]
Nou ik denk dat 90% binnen mijn studie zo denkt. Ook sommige docenten zijn van een dramatisch niveau en ze houden elkaar allemaal het handje boven het hoofd. Maaaaanden wachten op een tentamenuitslag is ook geen uitzondering.
Is bij de UvA ook zo...quote:Op woensdag 27 juni 2007 21:59 schreef devv05 het volgende:
[..]
Nou ik denk dat 90% binnen mijn studie zo denkt. Ook sommige docenten zijn van een dramatisch niveau en ze houden elkaar allemaal het handje boven het hoofd. Maaaaanden wachten op een tentamenuitslag is ook geen uitzondering.
Informatie Wetenschappen, drama. Heb serieus van december tot maart op de uitslag van een paper moeten wachten omdat die gast op vakantie was naar Nieuw Zeeland ofzo. Sommige medestudenten konden erdoor zelfs niet op afstudeerstage (die in februari aan moest vangen, maar nog niet alle vakken gehaald door dat cijfer)quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:04 schreef koffiegast het volgende:
[..]
welke studie doe jij ? ik heb bij 1 tentamen 8 weken moeten wachten en heel af en toe 4 weken, maar dat waren toch echt tentamens waarbij je 2x4 kantjes nodig had. Meeste van de docenten konden goed uitleggen en allemaal wisten ze waar ze het over hebben. Tis me beetje nieuw dat het zo dramatisch zou zijn
Je bedoelt, communicatie en informatiewetenschappen?quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:34 schreef devv05 het volgende:
[..]
Informatie Wetenschappen, drama. Heb serieus van december tot maart op de uitslag van een paper moeten wachten omdat die gast op vakantie was naar Nieuw Zeeland ofzo. Sommige medestudenten konden erdoor zelfs niet op afstudeerstage (die in februari aan moest vangen, maar nog niet alle vakken gehaald door dat cijfer)
En sommige docenten zijn echt drama. Meeste zijn wel oke though. Maar de hele organisatie is ook gewoon slecht. Je moet óveral zelf achteraan, je wordt nergens van op de hoogte gehouden en er gaat vanalles fout. Maar het zal idd wel per opleiding verschillen.
Nee. Informatie Wetenschappen, oftewel Information Sciencesquote:Op woensdag 27 juni 2007 22:43 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Je bedoelt, communicatie en informatiewetenschappen?
moet zeggen dat ik niet eens van die studie afwist, naja @ mijn studie gaat het er prima aantoe.quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:45 schreef devv05 het volgende:
[..]
Nee. Informatie Wetenschappen, oftewel Information Sciences
Het zal vast afhankelijk zijn van de faculteit, maar ik ken meerdere mensen op de VU van verschillende studies die beamen dat het vrij schools is, terwijl ik dat op de UvA nog nooit heb gehoord. Afhankelijk van de studie, ongetwijfeld, globaal gezien schoolser: ja.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:56 schreef dieselnoi het volgende:
Nogmaals dat schoolse van de vu is helemaal niet waar. Neem maar een kijkje op de faculteit exacte wetenschappen en je zult zien dat echt niets verplicht is en dat je zo vrij als een vogeltje bent. Bij een andere studie weet ik wel dat je af en toe verplicht opdrachten moet inleveren en verplicht bij werkgroepen aanwezig moet zijn. Maar dit verschilt weer per vak, want elke vak heeft weer andere regels waar je aan moet voldoen. Dit geeft al aan dat het gewoon aan de desbetreffende faculteit ligt en niet aan de universiteit.
Dat wil ik even duidelijk maken want nu ontstaat er zo een beeld dat de vu zeer streng is en altijd op je broek zit. Terwijl dat gewoon niet waar is. Er is verder zover ik weet ook geen bindend studieadvies. Je ouders worden ook niet gebeld en er wordt geen leerplichtambtenaar ingeschakeld als je gewoon niet meer komt opdagen.
In vergelijking met de UvA wel en dat is niet goed of slecht bedoelt, maar je moet gewoon kijken wat je als persoon relaxter vindt.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:56 schreef dieselnoi het volgende:
Dat wil ik even duidelijk maken want nu ontstaat er zo een beeld dat de vu zeer streng is en altijd op je broek zit. Terwijl dat gewoon niet waar is.
Onzin zijn zat studies met een BSA, maar dat geldt zowel voor de VU als voor de UvA en is per studie verschillendquote:Er is verder zover ik weet ook geen bindend studieadvies.
Dat is bij geen enkele universiteit in Nedelrand het geval ..quote:Je ouders worden ook niet gebeld en er wordt geen leerplichtambtenaar ingeschakeld als je gewoon niet meer komt opdagen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |