yup, anders dan dat. Zit jij op 1 van de 2?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:51 schreef RonaldV het volgende:
Anders dan dat de "grachtengordel" UvA de VU beschrijft als de "universiteit van Buitenveldert"?
ik zit overigens op de uvaquote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:52 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
yup, anders dan dat. Zit jij op 1 van de 2?
Nee. mijn zwager deed de ene, mijn neef de andere. Beiden roepen ze dat de eigen Uni het beste is. Ik zie het maar als twee middenmoters in de eerste divisie, die beiden vinden dat hun team beter is dan het andere. Echt verschil is er gemiddeld niet, het ligt er maar net aan wat je zoekt.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:52 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
yup, anders dan dat. Zit jij op 1 van de 2?
Taalonderwijs heeft de UvA blijkbaar niet heel hoog in het vaandel staan...quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:52 schreef Skinkie het volgende:
VU = redelijk goed regelde zaken met betreft onderwijs, schoolser
UVA = kut geregeld wat betreft onderwijs, onderzoek is echter wel aardig, maar zelfstandiger (dat betekend niet dat er minder practica zijn)
Sarcasme is verwoestend voor de geest.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:00 schreef erasmusman het volgende:
[..]
Taalonderwijs heeft de UvA blijkbaar niet heel hoog in het vaandel staan...
Aanschouw hier een biologisch inferieur wezenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:00 schreef erasmusman het volgende:
[..]
Taalonderwijs heeft de UvA blijkbaar niet heel hoog in het vaandel staan...
Wordt je @ de UVA als eerstejaars erg in het diepe gegooid en geacht dat je alles zelfstandig doet? Is er een vast rooster zoals bij de VU?quote:
Er is een rooster, je wordt zelf bij onze opleiding ingeschreven voor het eerste semester. Het is niet echt in het diepe, maar ik vind zelf dat de nadruk bij onze opleiding veel te veel ligt op practica's en niet zo zeer op het vergaren van kennis (in de Bachelor). De Master is een ander verhaalquote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:23 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Word je @ de UVA als eerstejaars erg in het diepe gegooid en geacht dat je alles zelfstandig doet? Is er een vast rooster zoals bij de VU?
Wat houden die practica's in en hoe verlopen ze, o orakel der UVA?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:26 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Er is een rooster, je wordt zelf bij onze opleiding ingeschreven voor het eerste semester. Het is niet echt in het diepe, maar ik vind zelf dat de nadruk bij onze opleiding veel te veel ligt op practica's en niet zo zeer op het vergaren van kennis (in de Bachelor). De Master is een ander verhaal![]()
Opdrachtjes maken. Soort van huiswerkquote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:27 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Wat houden die practica's in en hoe verlopen ze, o orakel der UVA?
En de presentatie's? Daar hou ik mijn hart altijd voor vast.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:29 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Opdrachtjes maken. Soort van huiswerkMaar dan specifiek gericht op je studie.
*zuchtquote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:30 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
En de presentatie's? Daar hou ik mijn hart altijd voor vast.
Je krijgt toch ook een mentor toegewezen?
Ik denk dat je bedoelt het analyseren van fouten, niet het fout analyseren. Je vergeet dat het correct verwoorden van de boodschap essentieel is voor een snelle verwerking van deze. Bevat de boodschap niet datgene wat de boodschapper bedoelt, dan zorgen fouten alleen maar voor verspilling van middelen die op een andere manier aangewend hadden kunnen worden.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:22 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Aanschouw hier een biologisch inferieur wezenAls de beste man ooit in aanraking komt met het informatie model van Shannon en begrijpt dat de boodschap verwerken een onderdeel is van het begrijpen. En het fout analyseren alleen extra resources kost, zal hij stil blijven staan voor een leeuw die niet buldert maar blaft
Maar jij mag later best mijn secretaris of proeflezer worden hoor![]()
Welkom op Fok trouwens![]()
ja! leukquote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:30 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
En de presentatie's? Daar hou ik mijn hart altijd voor vast.
Uiteraardquote:Je krijgt toch ook een mentor toegewezen?
ik weet dat presentatie's houden een onderdeel is van HBO en Universitaire studies, maar ik ben benieuwd naar de uitvoering, frequentie en andere dingen daarvan die erom heen hangen.quote:
De vraag is overigens of je door interpretatie niet sneller verder bent dan dat je eerst gaat bedenken of het nu wel een d of een t moet zijn. Maar de testen zijn gedaan met dubbele lemma's aan het eind van regel 1 en begin van regel 2. Maar heel weinig mensen valt dit op en lezen het bericht zoals het was bedoeld.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:36 schreef erasmusman het volgende:
[..]
Ik denk dat je bedoelt het analyseren van fouten, niet het fout analyseren. Je vergeet dat het correct verwoorden van de boodschap essentieel is voor een snelle verwerking van deze. Bevat de boodschap niet datgene wat de boodschapper bedoelt, dan zorgen fouten alleen maar voor verspilling van middelen die op een andere manier aangewend hadden kunnen worden.![]()
quote:bedankt
Ik denk dat dat per studie verschillend is.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:49 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
ik weet dat presentatie's houden een onderdeel is van HBO en Universitaire studies, maar ik ben benieuwd naar de uitvoering, frequentie en andere dingen daarvan die erom heen hangen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |