abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 juni 2007 @ 13:35:08 #226
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_50818322
quote:
Op maandag 25 juni 2007 13:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik vroeg jou hoe ze aan bomen van 9000 jaar kwamen en of hier boomringen met c14 vergeleken worden of c14 met iets anders.
En dat heb ik al verteld. Maar het stat je ook vrij om uberhaupt te reageren op de post op IIDB die ik aanhaalde te reageren. (Ik wil 'm ook wel copy pasten hoor), en wat met wat vergeleken wordt heb ik al verteld.

Hier staat nog een goede uitleg hoe men tot 9,000 jaar oud komt.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 25 juni 2007 @ 13:36:22 #227
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_50818377
quote:
Op maandag 25 juni 2007 13:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Geef nou gewoon toe dat je niet snapte wat er op dat bord stond.
Ik heb van dit debat geleerd dat je iedere schijn van twijfel mag moet misbruiken om je stelling te verdedigen.
Wat ik nog onvoldoende onder de knie heb is het negeren van posts als mijn (deel)stelling sneuvelt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_50818533
quote:
Op maandag 25 juni 2007 10:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Wie bepaalt dat? De natuur of de mens?
Zo'n vraag als "wie bepaalt dat een mens een primaat is" is net zo'n soort vraag als
"wie bepaalt dat een paard een hoefdier is", of "wie bepaalt dat een zalm een vis is",
of "wie bepaalt dat een eekhoorn een knaagdier is".
Natuurlijk is taal, voor het definieren van categorieen op basis van overeenkomsten
en verschillen qua kenmerken, een menselijk instrument.
Maar de natuur heeft de eigenschappen gegeven die vergeleken worden. Wij als
mensen hebben ook vingers en tenen met platte nagels, net zoals de andere primaten.
We hebben ook een skelet met een wervelkolom, ribben en een schedel zoals andere
gewervelden, en we hebben ook eukaryote celllen, met een celkern en organellen zoals
mitochondrien, zoals andere eukaryoten.

Geleidelijke overgangen vragen tussen mens en een primaat, klinkt net zo als het vragen
naar een geleidelijke overgang tussen een konijn en een knaagdier, of een grens tussen
een fiets en een vervoersmiddel.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_50818535
Wat gebeurd er eigenlijk met oude bomen? Bomen uit het cambrium, waar zijn die gebleven?
pi_50818620
quote:
Op maandag 25 juni 2007 13:35 schreef Iblis het volgende:

[..]

En dat heb ik al verteld. Maar het stat je ook vrij om uberhaupt te reageren op de post op IIDB die ik aanhaalde te reageren. (Ik wil 'm ook wel copy pasten hoor), en wat met wat vergeleken wordt heb ik al verteld.

Hier staat nog een goede uitleg hoe men tot 9,000 jaar oud komt.
Ik weet het niet en ik heb er ook geen tijd voor nu. Het interesseert me ook niet meer eigenlijk, als jij in die dubieuze dateringsmethoden wil geloven moet je dat doen, ik zie echter nog genoeg ruimte voor error.
  maandag 25 juni 2007 @ 13:43:22 #231
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_50818634
Overigens, over icecore datering staat hier nog wat. En ik vermoed, Ali_Kannibali, dat je met behulp van AiG wel allerhande redenen zult vinden waarom geen van de methoden betrouwbaar is.

Maar, dan rest jou dus de vraag hoe je kunt verklaren dat ze allemaal correleren. Want dan zouden precies allemaal op dezelfde manier fout moeten zijn, en dat is raar.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_50818635
quote:
Op maandag 25 juni 2007 13:40 schreef bigore het volgende:
Wat gebeurd er eigenlijk met oude bomen? Bomen uit het cambrium, waar zijn die gebleven?
Die worden op grote schaal teruggevonden als fossielen in steenkoollagen.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_50818748
quote:
Op maandag 25 juni 2007 13:40 schreef barthol het volgende:

[..]

Zo'n vraag als "wie bepaalt dat een mens een primaat is" is net zo'n soort vraag als
"wie bepaalt dat een paard een hoefdier is", of "wie bepaalt dat een zalm een vis is",
of "wie bepaalt dat een eekhoorn een knaagdier is".
Natuurlijk is taal, voor het definieren van categorieen op basis van overeenkomsten
en verschillen qua kenmerken, een menselijk instrument.
Maar de natuur heeft de eigenschappen gegeven die vergeleken worden. Wij als
mensen hebben ook vingers en tenen met platte nagels, net zoals de andere primaten.
We hebben ook een skelet met een wervelkolom, ribben en een schedel zoals andere
gewervelden, en we hebben ook eukaryote celllen, met een celkern en organellen zoals
mitochondrien, zoals andere eukaryoten.

Geleidelijke overgangen vragen tussen mens en een primaat, klinkt net zo als het vragen
naar een geleidelijke overgang tussen een konijn en een knaagdier, of een grens tussen
een fiets en een vervoersmiddel.
Nou ik zie toch wel genoeg verschillen om primaten en mensen te kunnen onderscheiden hoor.... of leef jij in bomen, loop je over het algemeen op handen en voeten, bouw je bedden van takken, jaag je op andere beesten, vreet je die met huid en haar op, heb jij een snuit, veel haar, kleine hersenen, even lange benen als armen, een gekromde rug, kan je geen woorden uitspreken, ben je niet geciviliseerd etc.
  maandag 25 juni 2007 @ 13:47:58 #234
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_50818814
quote:
Op maandag 25 juni 2007 13:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nou ik zie toch wel genoeg verschillen om primaten en mensen te kunnen onderscheiden hoor.... of leef jij in bomen, loop je over het algemeen op handen en voeten, bouw je bedden van takken, jaag je op andere beesten, vreet je die met huid en haar op, heb jij een snuit, veel haar, kleine hersenen, even lange benen als armen, een gekromde rug, kan je geen woorden uitspreken, ben je niet geciviliseerd etc.
Ik kan wolven ook wel van honden onderscheiden hoor.
pi_50818853
Ja en ik jou van mezelf, dat maakt ons nog geen andere soorten.
pi_50818882
Maar zoals ik al zei ik heb er eigenlijk geen zin meer in. Als jullie in evolutie willen geloven, ga je gang, maar ik kan het niet.
  maandag 25 juni 2007 @ 13:50:03 #237
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_50818890
quote:
Je mist het punt: een mens is een primaat. Jouw argumenten gaan binnen de primaten verder om mensen te onderscheiden van chimpansees en gorilla's.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  maandag 25 juni 2007 @ 13:51:31 #238
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_50818934
quote:
Op maandag 25 juni 2007 13:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maar zoals ik al zei ik heb er eigenlijk geen zin meer in. Als jullie in evolutie willen geloven, ga je gang, maar ik kan het niet.
Toch typisch dat je dan wel in creationisme kunt geloven, een theorie waarvoor je nog geen spatje bewijs hebt kunnen aandragen.
pi_50818942
dat is de theorie ja..
pi_50818998
quote:
Op maandag 25 juni 2007 13:51 schreef Iblis het volgende:

[..]

Toch typisch dat je dan wel in creationisme kunt geloven, een theorie waarvoor je nog geen spatje bewijs hebt kunnen aandragen.
Ik zal wel gek zijn? Of imbeciel ofzo?

Waarom gebruik jij eigenlijk de naam van een gevallen engel?
  maandag 25 juni 2007 @ 13:54:10 #241
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_50819035
quote:
Op maandag 25 juni 2007 13:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik zal wel gek zijn? Of imbeciel ofzo?
Ik weet het niet.
  maandag 25 juni 2007 @ 14:10:03 #242
pi_50819736
quote:
Op maandag 25 juni 2007 13:40 schreef bigore het volgende:
Zijn die niet in olie en steenkool verandert?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_50819818
quote:

[..]

Kijk, ik zie ook genoeg verschillen tussen een mens en een begonia, ook al zijn het beide eukaryoten. Dat planten en bomen evenals dieren en mensen eukaryoot zijn, wil nog niet zeggen dat je om eukaryoot te zijn in een bloempot of een plantsoen hoeft te staan.

Dat er primaten zijn die nu niet in de bomen leven, een afgeplat gezicht hebben, woorden kunnen uitspreken en geciviliseerd zijn wordt bewezen door de mens als 1 van de specifieke soorten van de primaten.
Een primaat is niet perse een aap, net zo goed als een knaagdier niet perse een rat is, en een zoogdier niet perse een koe is.

pi_50820229
quote:
Op maandag 25 juni 2007 14:12 schreef barthol het volgende:

Dat er primaten zijn die nu niet in de bomen leven, een afgeplat gezicht hebben, woorden kunnen uitspreken en geciviliseerd zijn wordt bewezen door de mens als 1 van de specifieke soorten van de primaten.
Dit is een cirkelredenering.
  maandag 25 juni 2007 @ 14:27:24 #245
pi_50820463
quote:
Op maandag 25 juni 2007 14:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik begrijp best dat je de mens een aparte status probeert te geven, maar de mens is gewoon een dier, zoals alle andere.
  maandag 25 juni 2007 @ 14:28:19 #246
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_50820497
quote:

[..]

En jouw redenering:

Ze zijn niet hetzelfde, dus moet ik snel verschillen opnoemen, oh, hier zijn er wat, kijk, ze verschillen, dus ze zijn niet hetzelfde.

Biologen hebben echter (inmiddels) tamelijk goede richtlijnen ontwikkeld om dieren te kunnen groeperen. Het blijft lastig, maar daaruit volgt dat mensen primaten zijn. En dat hoeft niet aan te nemen dat mensen primaten zijn.
  maandag 25 juni 2007 @ 14:35:21 #247
41051 Rasing
pi_50820773
quote:
Het is een gevolg van het indelen van diersoorten. Als je de definitie van primaten ziet, volgt daar logischerwijs uit dat de mens ook een primaat is.

Je kunt het ook anders definiëren, maar dat neemt niet weg dat er veel overeenkomsten zijn tussen mensen en chimpansees.
pi_50821050
quote:

[..]

Nee Ali dat is geen cirkel redenering maar een kwestie van definitie. Ik reageer juist op een drogreden van jouw kant.
Een drogreden zoals "Er zijn dieren die blaffen, en als je beweert dat een koe ook een dier is, impliceer je dat een koe blaft"

Maar dan in de vorm van "er zijn primaten die nesten in bomen maken (en noem verder alllerlei andere specifieke kenmerken van verschillende soorten apen), en als je beweert dat een mens ook een primaat is, dan impliceer je dat een mens dan alle eigenschappen zou moeten vertonen die verschillende soorten apen vertonen". Natuurlijk zijn er verschillen tussen verschillende soorten apen en mensen, maar dat sluit niet uit dat ze op andere specifieke biologische kenmerken onder een grotere verzamelterm te definieren zijn. Primaten is zo'n verzamelterm waar allerlei soorten halfapen, apen, mensapen en de mens onder gerangschikt worden op basis van kenmerken die ze gemeenschappelijk hebben. Dat er ook kenmerken zijn die verschillen maakt een verdere onderverdeling mogelijk in het containerbegrip "primaten".

groet
pi_50821083
Dan geloven jullie toch lekker dat we bij primaten horen? Dat we slechts dieren zijn zoals elk ander dier? Ik kan dat echt níet accepteren. Als ik de wereld bekijk zie ik iets totaal anders dan dat.
  maandag 25 juni 2007 @ 14:46:43 #250
41051 Rasing
pi_50821150
quote:
Op maandag 25 juni 2007 14:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dan geloven jullie toch lekker dat we bij primaten horen? Dat we slechts dieren zijn zoals elk ander dier? Ik kan dat echt níet accepteren. Als ik de wereld bekijk zie ik iets totaal anders dan dat.
Dan kijk je erg oppervlakkig. Als ik de wereld bekijk, dan zie ik dat die plat is. Is ook niet zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')