En dat heb ik al verteld. Maar het stat je ook vrij om uberhaupt te reageren op de post op IIDB die ik aanhaalde te reageren. (Ik wil 'm ook wel copy pasten hoor), en wat met wat vergeleken wordt heb ik al verteld.quote:Op maandag 25 juni 2007 13:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik vroeg jou hoe ze aan bomen van 9000 jaar kwamen en of hier boomringen met c14 vergeleken worden of c14 met iets anders.
Ik heb van dit debat geleerd dat je iedere schijn van twijfel mag moet misbruiken om je stelling te verdedigen.quote:Op maandag 25 juni 2007 13:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Geef nou gewoon toe dat je niet snapte wat er op dat bord stond.
Zo'n vraag als "wie bepaalt dat een mens een primaat is" is net zo'n soort vraag alsquote:Op maandag 25 juni 2007 10:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wie bepaalt dat? De natuur of de mens?
Ik weet het niet en ik heb er ook geen tijd voor nu. Het interesseert me ook niet meer eigenlijk, als jij in die dubieuze dateringsmethoden wil geloven moet je dat doen, ik zie echter nog genoeg ruimte voor error.quote:Op maandag 25 juni 2007 13:35 schreef Iblis het volgende:
[..]
En dat heb ik al verteld. Maar het stat je ook vrij om uberhaupt te reageren op de post op IIDB die ik aanhaalde te reageren. (Ik wil 'm ook wel copy pasten hoor), en wat met wat vergeleken wordt heb ik al verteld.
Hier staat nog een goede uitleg hoe men tot 9,000 jaar oud komt.
Die worden op grote schaal teruggevonden als fossielen in steenkoollagen.quote:Op maandag 25 juni 2007 13:40 schreef bigore het volgende:
Wat gebeurd er eigenlijk met oude bomen? Bomen uit het cambrium, waar zijn die gebleven?
Nou ik zie toch wel genoeg verschillen om primaten en mensen te kunnen onderscheiden hoor.... of leef jij in bomen, loop je over het algemeen op handen en voeten, bouw je bedden van takken, jaag je op andere beesten, vreet je die met huid en haar op, heb jij een snuit, veel haar, kleine hersenen, even lange benen als armen, een gekromde rug, kan je geen woorden uitspreken, ben je niet geciviliseerd etc.quote:Op maandag 25 juni 2007 13:40 schreef barthol het volgende:
[..]
Zo'n vraag als "wie bepaalt dat een mens een primaat is" is net zo'n soort vraag als
"wie bepaalt dat een paard een hoefdier is", of "wie bepaalt dat een zalm een vis is",
of "wie bepaalt dat een eekhoorn een knaagdier is".
Natuurlijk is taal, voor het definieren van categorieen op basis van overeenkomsten
en verschillen qua kenmerken, een menselijk instrument.
Maar de natuur heeft de eigenschappen gegeven die vergeleken worden. Wij als
mensen hebben ook vingers en tenen met platte nagels, net zoals de andere primaten.
We hebben ook een skelet met een wervelkolom, ribben en een schedel zoals andere
gewervelden, en we hebben ook eukaryote celllen, met een celkern en organellen zoals
mitochondrien, zoals andere eukaryoten.
Geleidelijke overgangen vragen tussen mens en een primaat, klinkt net zo als het vragen
naar een geleidelijke overgang tussen een konijn en een knaagdier, of een grens tussen
een fiets en een vervoersmiddel.
Ik kan wolven ook wel van honden onderscheiden hoor.quote:Op maandag 25 juni 2007 13:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nou ik zie toch wel genoeg verschillen om primaten en mensen te kunnen onderscheiden hoor.... of leef jij in bomen, loop je over het algemeen op handen en voeten, bouw je bedden van takken, jaag je op andere beesten, vreet je die met huid en haar op, heb jij een snuit, veel haar, kleine hersenen, even lange benen als armen, een gekromde rug, kan je geen woorden uitspreken, ben je niet geciviliseerd etc.
Je mist het punt: een mens is een primaat. Jouw argumenten gaan binnen de primaten verder om mensen te onderscheiden van chimpansees en gorilla's.quote:Op maandag 25 juni 2007 13:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nou ik zie toch wel genoeg verschillen om primaten en mensen te kunnen onderscheiden hoor.... of leef jij in bomen, loop je over het algemeen op handen en voeten, bouw je bedden van takken, jaag je op andere beesten, vreet je die met huid en haar op, heb jij een snuit, veel haar, kleine hersenen, even lange benen als armen, een gekromde rug, kan je geen woorden uitspreken, ben je niet geciviliseerd etc.
Toch typisch dat je dan wel in creationisme kunt geloven, een theorie waarvoor je nog geen spatje bewijs hebt kunnen aandragen.quote:Op maandag 25 juni 2007 13:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maar zoals ik al zei ik heb er eigenlijk geen zin meer in. Als jullie in evolutie willen geloven, ga je gang, maar ik kan het niet.
Ik zal wel gek zijn? Of imbeciel ofzo?quote:Op maandag 25 juni 2007 13:51 schreef Iblis het volgende:
[..]
Toch typisch dat je dan wel in creationisme kunt geloven, een theorie waarvoor je nog geen spatje bewijs hebt kunnen aandragen.
Ik weet het niet.quote:Op maandag 25 juni 2007 13:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik zal wel gek zijn? Of imbeciel ofzo?
Zijn die niet in olie en steenkool verandert?quote:Op maandag 25 juni 2007 13:40 schreef bigore het volgende:
Wat gebeurd er eigenlijk met oude bomen? Bomen uit het cambrium, waar zijn die gebleven?
Kijk, ik zie ook genoeg verschillen tussen een mens en een begonia, ook al zijn het beide eukaryoten. Dat planten en bomen evenals dieren en mensen eukaryoot zijn, wil nog niet zeggen dat je om eukaryoot te zijn in een bloempot of een plantsoen hoeft te staan.quote:Op maandag 25 juni 2007 13:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dit is een cirkelredenering.quote:Op maandag 25 juni 2007 14:12 schreef barthol het volgende:
Dat er primaten zijn die nu niet in de bomen leven, een afgeplat gezicht hebben, woorden kunnen uitspreken en geciviliseerd zijn wordt bewezen door de mens als 1 van de specifieke soorten van de primaten.
Ik begrijp best dat je de mens een aparte status probeert te geven, maar de mens is gewoon een dier, zoals alle andere.quote:
En jouw redenering:quote:
Het is een gevolg van het indelen van diersoorten. Als je de definitie van primaten ziet, volgt daar logischerwijs uit dat de mens ook een primaat is.quote:Op maandag 25 juni 2007 14:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dit is een cirkelredenering.
Nee Ali dat is geen cirkel redenering maar een kwestie van definitie. Ik reageer juist op een drogreden van jouw kant.quote:
Dan kijk je erg oppervlakkig. Als ik de wereld bekijk, dan zie ik dat die plat is. Is ook niet zo.quote:Op maandag 25 juni 2007 14:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dan geloven jullie toch lekker dat we bij primaten horen? Dat we slechts dieren zijn zoals elk ander dier? Ik kan dat echt níet accepteren. Als ik de wereld bekijk zie ik iets totaal anders dan dat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |