abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53787377
Jaaa arretjescake.
Ga ik voor mijn verjaardag maken as zondag.
  maandag 8 oktober 2007 @ 12:19:52 #142
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_53787895
Ik maak alvast bezwaar tegen het plaatsen van een recept van kaakjes met frituurvet in dit topic, arretjescake mag echt geen 'gebak' heten. .

!
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_53788119
ik doe het met boter
ik moet er niet aan denken om het (zoals orgineel) met frituurvet te doen
pi_53788701
Het enige leuke aan arretjescake maken is als je het doet voor meer dan honderd mensen op een kamp en dan na het mengen van de ingredienten met je nog vieze handen door de zaal gaat rennen en alle kinderen de stuipen op het lijf jaagt door te doen alsof je poep aan je handen hebt. .

Vrijdag weer een tarte tatin bakken voor een etentje met m'n homies. Ik maak wel even een foto dan.
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_53792820
Arretjescake met boter is wel lekker. Maar een heel klein stukje, want erg machtig.
Toch liever chocoladetaart/cake.
Sinds we een hete lucht oven hebben, mislukken simpele cakes en taarten helaas vaak.
pi_53792896
Ik heb gisteren cupcakes gebakken. Mierzoet maar zó lekker
Saartje
  maandag 8 oktober 2007 @ 16:41:10 #147
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_53793790
ik maak arretjescake nooit met frituurvet, bah
gewoon met boter
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_53799699
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 15:55 schreef _Ingrid_ het volgende:
Sinds we een hete lucht oven hebben, mislukken simpele cakes en taarten helaas vaak.
Mijn ouders en ik hebben allebei heteluchtovens maar onze baksels lukken altijd prima. Misschien even de juiste temperatuur en tijd vinden?
Sinds we een nieuwe oven hebben, hebben de cakes alleen geen ziel meer (dat zachte laagje aan de onderkant) Volgens mijn moeder was het niet de bedoeling dat dat er zat, maar wij vonden het juist lekker.

Vroeger maakten we regelmatig notencake, ook heerlijk...
Are you pondering what I'm pondering?
pi_53809492
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 16:41 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik maak arretjescake nooit met frituurvet, bah
gewoon met boter
Het hoort juist wel met frituurvet. Frituurvet wordt net wat harder dan boter.

Afgelopen zondag heb ik chocoladebrownies gemaakt.
quote:
Chocoladebrownies

Ingredienten:
40 gr bloem
60 gr cacaopoeder
500 gr suiker
125 gr walnoten
250 gr pure chocolade in stukjes
250 gr gesmolten boter
4 tl vanille-essence
4 losgeklopte eieren

Verwarm de oven voor op 180 graden. Bekleed een bakvorm van 20x30 cm met bakpapier.
Zeef de bloem en het cacaopoeder in een kom en schep er de suiker, walnoten en chocolade door. Roer er de eieren, boter en vanile-essence door. Schep het mengsel in de vorm en bak 50 minuten (de koek is nog plakkerig van binnen). Laat de brownies minimaal 2 uur afkoelen in de koelkasten snijdt in stukjes.
Ze waren heel erg lekker, maar misselijkmakend machtig. Meer dan 2 stukjes per dag gaan er niet in.
pi_53810050
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 21:20 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Mijn ouders en ik hebben allebei heteluchtovens maar onze baksels lukken altijd prima. Misschien even de juiste temperatuur en tijd vinden?
Sinds we een nieuwe oven hebben, hebben de cakes alleen geen ziel meer (dat zachte laagje aan de onderkant) Volgens mijn moeder was het niet de bedoeling dat dat er zat, maar wij vonden het juist lekker.

Vroeger maakten we regelmatig notencake, ook heerlijk...
Ik zal de volgende keer de temperatuur goed checken. Misschien ging daar iets mis.
pi_54402707

"Marcella's Fijne Chocoladetaart"
Misschien is het firmament bang.
  dinsdag 6 november 2007 @ 12:57:07 #152
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_54403000
Zondag ook weer tijd gehad om te bakken. Had lange tijd geen tijd gehad daarvoor. En nu wel. Dus heb 2 taarten en een cake gemaakt.

De taart is een soort van monchou taart. Smaakt ook nog gewoon zo ongeveer.
Is een iets aangepaste versie van: http://www.vegalicious.org/2007/10/08/sea-buckthorn-cheesecake/

Alles wederom 100% plantaardig. De tweede taart staat niet op de foto.
De tweede taart was een vanille taart met binnen in perzik-abrikozenjam en slagroom
  dinsdag 6 november 2007 @ 12:57:29 #153
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_54403010
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 12:44 schreef syndroom_van_pwn het volgende:
[ afbeelding ]

Oi, dat ziet er lekker uit .
Maar ik kan nu nog niet eten .
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_54407438
quote:
[ afbeelding ]

waarom geen recept?
pi_54656011
Gister echt een heerlijke taart gemaakt...het is wel een enorme calorieBOM maar wel ont-zet-tend lekker...

Witte chocoladetaart

Je hebt nodig:
1 pak bastogne koeken
1/2 pakje ongezouten roomboter
500 ml slagroom
350 gr witte chocolade

Eerst de koek in de keukenmachine verkruimelen of in een zak doen en daar flink op meppen met een deegroller totdat je fijne kruimels hebt. De boter smelten en door de koek roeren met een lepel. Stort het kruimelmengel in een ingevette of met bakpapier beklede taartvorm en goed plat drukken met de lepel. Smelt de witte chocolade voorzichtig in een schaal die in een andere kom met warm water staat (au bain marie). Klop de slagroom en voeg vervolgens de gesmolten en redelijk afgekoelde chocolade door elkaar, en schep op de bodem. Schuif hem in de koelkast en laat dit zo staan voor minimaal 6 uur...

Dit was de tweede keer dat ik hem heb gemaakt en bij gebrek aan witte chocolade is er ook een reep melkchocolade doorheen gegaan...maar was heerlijk! Over de bovenkant heb ik nog wat pure chocolade geraspt...

Als ik mijn nieuwe snoertje van mijn camera binnen heb volgt er een foto...
pi_54662884
oi oi oi, wat klinkt dát slecht
pi_54703811
pi_54704069
ik ben bang dat ik die van de week ga maken
pi_54704137
Walgelijk ongezond en ook nog eens heel makkelijk om te maken, oh jee.
pi_54704188
quote:
[ afbeelding ]

kun je hier nog t recept van posten..?
pi_54704268
quote:
Op zondag 18 november 2007 21:44 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik ben bang dat ik die van de week ga maken
NIET DOEN! Denk er aan, het gaat rechtstreeks naar je kont

Nee hoor, gewoon doen...wel uitdelen ook anders ben je een week misselijk

Vond deze versie trouwens lekkerder ( wit + melkchocolade) dan met alleen witte....
  maandag 19 november 2007 @ 08:22:51 #162
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_54710015
quote:
Op zondag 18 november 2007 21:48 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

kun je hier nog t recept van posten..?
Marcella's Fijne Chocoladetaart

Taart:
Springvorm (28cm)
175 g bittere chocolade
175 g zachte boter
175 g suiker
3 eieren
4 eiwitten
3 eiwitten
125 g fijn paneermeel

Ertussen:
abrikozenjam

Glazuur:
75 g bittere chocolade
1 eiwit
60 g suiker

Taart:
De chocolade au bain marie roerend smelten, in een kom doen, boter, suiker 3 eieren en 4 eiwitten erdoor roeren. Paneermeel lepel voor lepel toevoegen.
3 eiwitten stijfkloppen en erdoor scheppen. In een ingevette springvorm (28cm) gladstrijken, +/- 45 minuten in de +/- 175 graden voorverwarmde oven.

Laten afkoelen.
Een keer horizontaal doorsnijden , de bodem bestrijken met abrikozenjam (3-5 eetlepels), de bovenkant er terug op leggen en deze bestrijken met 3-5 eetlepels gezeefde abrikozenjam

Glazuur:
De chocolade au bain marie roerend smelten. Het eiwit met de suiker mengen, chocolade erdoor roeren. Voorts de taart ermee bestrijken.
Na het drogen eventueel met gezeefde poederstuiker bestuiven.

12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_54712314

Brood.
Misschien is het firmament bang.
pi_54729449
ik ga morgen spekkoek bakken, heb ik bedacht
  dinsdag 20 november 2007 @ 00:34:45 #165
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_54730169
Oe ik had gister nog perentaart gemaakt met spijs enzo
Errug mjammie en ook makkelijk eigenlijk
Maargoed die is dus wel ( nu laatste stukkie) op.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  dinsdag 20 november 2007 @ 08:33:09 #166
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_54731854
quote:
Op maandag 19 november 2007 23:54 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik ga morgen spekkoek bakken, heb ik bedacht
Recept? Ik wil ook, spekkoek is geweldig!
pi_54733580
tvp, vanmiddag bakken, dan komen er foto's
pi_54737818
klaar met de spekkoek, staat nu af te koelen

het recept:

-10 eieren (middel)
-5 anijsblokjes (ik doe er een stuk of 9)
-400 gr. boter
-1 zakje vanillesuiker
-250 gr. gezeefde bloem
-2 eetlepels koffiemelk
-400 gr. witte basterd
-1 theelepel zout
-7 eetlepels koekkruiden

springvorm bekleden met bakpapier, en invetten.
de eieren splitsen (stop het eiwit in een grote schaal)
de boter met de helft van de suiker + zakje vanillesuiker romig kloppen
in een andere kom de dooiers met de rest van de suiker lichtgeel kloppen
eiwitten héél stijf kloppen
botermengsel + dooiermengsel luchtig door de eiwitten kloppen. daarna de gezeefde bloem + zout + koffiemelk erdoor mengen.
grill verwarmen op de hoogste stand
beslag over 2 kommen verdelen
anijsblokjes fijnstampen/vijzelen, in de ene kom door het beslag mengen
door de andere helft de koekkruiden mengen

2 eetlepels licht beslag over de bodem van de springvorm uitstrijken, onbder de grill mikken tot gekleurd.
2 eetlepels donker beslag erop uitstrijken, onder de grill tot gekleurd
na een aantal laagjes de springvorm lager in de oven zetten.

doorgaan tot al je beslag op is, daarna de koek in de vorm afddekken met aluminiumfolie, en laten afkoelen in de oven.
pi_54737879

en daarop de kruimels

Gewoon een dr oetker pak
pi_54740508
mmmmmmmmmmmmmmm
pi_54774286

Taartje (voor mijn moeders verjaardag) met 2 lagen vulling: 1 laag cake besprenkeld met marsala, met daarop laagje gesmolten choco, daarover zelfgemaakte tiramisuvulling, daarover weer laagje cake besprenkeld met espresso, daarover laag mokka-botercreme, daarover weer laagje tiramusu, dan de laatste laag cake, bekleed met marsepein.

De cake is gewoon het basisrecept voor biscuit: eieren + suiker 15 minuten mixen tot je een lichtgele substantie krijgt die lijkt op lobbige slagroom, dan bloem erdoor scheppen.

Taartje voor afscheid collega. Bodem chocoladecake (sachertortemix, had weinig tijd), besprenkeld met cognac. Daarop vulling van kersenvlaaivulling en daarop chocolademousse, dan de 2e laag chococake. Afgestreken met amarettobotercreme (roomboter + poedersuiker mixen, amaretto essence erdoor) en bekleed met witte fondant. Strik is van marsepein.
pi_54776350
Ziet er werkelijk prachtig uit, Nietzz. Hulde!
all hot gals put ur hands up and say, om shanti om
all cool boys comon make some noise n say, om shanti om
  donderdag 22 november 2007 @ 12:22:07 #173
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_54780099
damn Nietzz mooi gedaan joh!
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_54782390
Damn die taarten zien er lekker uit
pi_54803314
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 18:12 schreef Trusten het volgende:
Gister echt een heerlijke taart gemaakt...het is wel een enorme calorieBOM maar wel ont-zet-tend lekker...

Witte chocoladetaart
Hij staat in de koelkast.. ben benieuwd
Hypermediocrity
pi_54806411
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 15:42 schreef Razorfist het volgende:

[..]

Hij staat in de koelkast.. ben benieuwd
Haha, hij viel op mijn verjaardag erg in de smaak....hoe heb je hem gemaakt (chocoladesoorten)?
  maandag 26 november 2007 @ 14:21:02 #177
189777 zagevent
what's in a name
pi_54847219
Ik heb een idee, maar ik weet niet of het zal lukken. Mijn moeder wil appeltaart maken. Met appeltjes erboven op. Nu had ik het idee om bovenop die appelschijfjes kaneel en donkerbruine kandijsuiker te strooien zodat die suiker een soort carameliseringsproces doormaakt, en je als resultaat een soort caramelappelschijfje op de taart hebt.
Maar is dit überhaubt mogelijk?
  maandag 26 november 2007 @ 14:30:05 #178
5036 KrnKje
kleine typfout
pi_54847370
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:21 schreef zagevent het volgende:
Ik heb een idee, maar ik weet niet of het zal lukken. Mijn moeder wil appeltaart maken. Met appeltjes erboven op. Nu had ik het idee om bovenop die appelschijfjes kaneel en donkerbruine kandijsuiker te strooien zodat die suiker een soort carameliseringsproces doormaakt, en je als resultaat een soort caramelappelschijfje op de taart hebt.
Maar is dit überhaubt mogelijk?
Als je de appel in schijfjes snijdt is het geen probleem, mits je een 'open' appeltaart maakt, een dichte moet langer in de oven en zal waarschijnlijk tot gevolg hebben dat de appelstukjes verbranden aan de randen. Verder zal die suiker niet erg carameliseren omdat je neem ik aan bakt op ongeveer 175 graden en caramelisatie bij 180+ graden gebeurd.
Wat je kunt doen is met een gasbrander je suiker branden op het eind, net als bij crême brullee.
Koken met Frank - Culinaire uitspattingen...
  maandag 26 november 2007 @ 14:51:20 #179
189777 zagevent
what's in a name
pi_54847627
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:30 schreef KrnKje het volgende:

[..]

Als je de appel in schijfjes snijdt is het geen probleem, mits je een 'open' appeltaart maakt, een dichte moet langer in de oven en zal waarschijnlijk tot gevolg hebben dat de appelstukjes verbranden aan de randen. Verder zal die suiker niet erg carameliseren omdat je neem ik aan bakt op ongeveer 175 graden en caramelisatie bij 180+ graden gebeurd.
Wat je kunt doen is met een gasbrander je suiker branden op het eind, net als bij crême brullee.
Ik denk dat het een open is. De appelschijfjes leggen we er gewoon bovenop, en die worden niet afgedekt, dus ik denk dat dat een open appeltaart is. Ma zegt dat ze de taart op 180° altijd bakt, dus dat zal geen probleem zijn.
helaas, hebben we geen gasbrander. Maar bedankt voor de tips.
pi_54852103
Ik had gister plotseling onvoorbereid zomaar een taart gebakken. Het was deze taart. Hij was errug lekker.

Link werkt niet. Dan het hele recept maar:
quote:
Ingrediënten

* 100 g amandelschaafsel
* 200 g bloem
* 200 g basterdsuiker
* 200 g koude boter
* 3 eieren
* 5 peren
* 1 citroen

Bereiden

Maal het amandelschaafsel fijn in de keukenmachine of met de staafmixer. Kneed de bloem, 100 g basterdsuiker en 100 g in blokjes gesneden boter tot een kruimelig geheel. Scheid van 2 eieren de eiwitten en de dooiers. Kneed de dooiers door het bloemmengsel tot het een soepel deeg is (de eiwitten worden verder niet gebruikt). Leg het deeg in plasticfolie 30 minuten in de koelkast. Verwarm de oven voor op 175 °C. Smelt de rest van de boter en roer dit door 100 g suiker, de fijngemalen amandelen en het citroensap. Klop hier een ei doorheen. Schil de peren, halveer ze en verwijder het klokhuis. Neem het deeg uit de koelkast en rol het op een met bloem bestoven aanrecht uit tot een plak die iets groter is dan de taartvorm. Bekleed de taartvorm met het deeg. Verdeel de halve peren in cirkelvorm over de bodem en verspreid het amandelmengsel zo gelijkmatig mogelijk tussen de peren. Bak de taart in 45 minuten op een rooster in de oven gaar.
Materialen

* taartvorm, doorsnede ca. 28 cm, ingevet
* staafmixer of keukenmachine
  maandag 26 november 2007 @ 19:09:27 #181
112545 Muck
pi_54852335
klinkt lekker isegrim
  dinsdag 27 november 2007 @ 15:55:40 #182
5036 KrnKje
kleine typfout
pi_54871439
Appeltaart met gewelde rum-kaneel-rozijnen
quote:
Deeg:
450 gram bloem
225 gram suiker
275 gram (room)boter
1 ei
mespunt zout

Vulling:
1 kg goudreinetten
75 gram rumrozijnen(zie verder)
80 gram suiker
eetlepel maizena
0,5 eetlepel kaneel
mespunt citroenzuur
Doe de rozijnen samen met een scheut rum en kaneel-likeur in een vacuumfles en zuig het vacuum. Laat het geheel zo'n 20-30 minuten staan.

Doe de bloem in een beslagkom, voeg de suiker, roomboter in blokjes, het ei toe en het zout toe. Kneed dit alles met koele handen tot een stevig deeg waarin geen boter-stukjes meer te zien zijn. Rol 3/5e van het deeg uit tot een ronde grote plak en beleg hiermee de bodem en zijkant van een ingevette springvorm.

Schil de appels, verwijder de klokhuizen en snijd ze in dunne plakjes. Voeg de suiker, kaneel, maizena en de citroenzuur toe en meng dit alles goed door elkaar. Giet nu de drank van de rozijnen en voeg deze bij het vulling-mengsel.

De de vulling in de springvorm, druk zachtjes aan en rol van de rest van het deeg een plak om de bovenkant mee af te sluiten. Prik met een vork enkele gaatjes in de bovenkant, bestrijk met eigeel en strooi er grove rietsuiker overheen. Bak de taart in ongeveer één uur mooi bruin.
pi_54885012
Wat is de toegevoegde waarde van de vacuumfles?
  woensdag 28 november 2007 @ 11:35:38 #184
5036 KrnKje
kleine typfout
pi_54888099
quote:
Op woensdag 28 november 2007 09:07 schreef piepster het volgende:
Wat is de toegevoegde waarde van de vacuumfles?
In een vacuum gaat het proces sneller, aangezien ik weinig tijd had, deze methode toegepast...
pi_54908035
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 18:36 schreef Trusten het volgende:

[..]

Haha, hij viel op mijn verjaardag erg in de smaak....hoe heb je hem gemaakt (chocoladesoorten)?
Heb hem gemaakt met alleen de witte chocolade.
Beviel erg goed eigenlijk wel ENORM machtig!

Ook een aantal kinderen die een stukje kregen waren er wel over te spreken. Lekker zoet natuurlijk met die bodem
Hypermediocrity
pi_54966738

"Tietenkoekjes"

Recept volgt.
pi_54966799
  zaterdag 1 december 2007 @ 15:04:08 #188
5036 KrnKje
kleine typfout
pi_54967948
In wat voor vorm maak je die dan?
pi_54973993
quote:
Op woensdag 28 november 2007 23:02 schreef Razorfist het volgende:

[..]

Heb hem gemaakt met alleen de witte chocolade.
Beviel erg goed eigenlijk wel ENORM machtig!

Ook een aantal kinderen die een stukje kregen waren er wel over te spreken. Lekker zoet natuurlijk met die bodem
Ja enorm machtig idd, heb ook kleine stukjes uitgedeeld met mijn b-day . Mijn jongere nichtjes vonden hem ook lekker...

Mooi zo dat ie is bevallen
pi_54989182

"Marcella's Noten/Wortel/Taart"
pi_54990024
Recept volgt?
pi_54990303
even een tvp plaatsen, staan een aantal erg interessante dingen tussen.
Scheren is voor schapen!
pi_54996130
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 15:04 schreef KrnKje het volgende:
In wat voor vorm maak je die dan?
In een (flexibele) vorm voor het maken van bolletjes met een deuk bovenin, voor geconfijte vruchtjes, zeg maar.
  maandag 3 december 2007 @ 09:26:50 #194
198607 BaaiBaai
Zwaai Zwaai! :)
pi_55007924
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/G8U_zxCT5Pw&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/G8U_zxCT5Pw&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

Ook een leuk recept van bakken met baar
pi_55008555
Er gaat iets niet helemaal goed met je link.
pi_55009589
Linkreparatie met vanderlubbe:

Bakken met baard@youtube: wietkruidnootjes.
pi_55009878
Haha, wat een coole gast.
  zaterdag 8 december 2007 @ 20:38:12 #198
199435 Humanist
GOD BESTAAT NIET
pi_55131939

"Mokka-slagroomtaart"
Dat zelfs 39 procent van [moslim]vrouwen zelf het geoorloofd vinden als ze geslagen worden onder bepaalde omstandigheden, en dat is als ze seks weigeren, als ze het eten aan laten branden en als ze ruzie heeft met haar man.
  zaterdag 8 december 2007 @ 20:39:57 #199
112545 Muck
pi_55131977
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 20:38 schreef Humanist het volgende:
[ afbeelding ]

"Mokka-slagroomtaart"
ziet er lekker uit
receptje?
  zaterdag 8 december 2007 @ 21:10:13 #200
199490 ChaoticSand
What is Chaos?
pi_55132821
Sommige zien er egt heel lekker uit!
Jammer genoeg bak ik nooit zelf wat
This is Sparta!! Red Sauce On Pasta!!!
  zondag 9 december 2007 @ 10:37:23 #201
199435 Humanist
GOD BESTAAT NIET
pi_55140915
Het recept, alhier, voor de "Marcella's tietenkoekjes".

300 gram zachte boter
280 gram gezeefde poedersuiker
280 gram maizena
4 gesplitste eieren
1 zakje vanillesuiker
1 mespunt bakpoeder
zout

3 theelepels cacaopoeder
1 eetlepel gezeefde poedersuiker

'Grote koepels' bakvormen.

Voor de tietjes:
De boter gladroeren, in 5 minuten de poedersuiker, eierdooiers, zout en vanillesuiker er doorheen roeren.
De maizena mengen met het bakpoeder en geleidelijk gezeefd erdoorheen roeren.
De eiwitten stijfkloppen, er doorheen scheppen.

Voor de tepelhoven:
Twee eetlepels van het deeg apart nemen, de cacao en eetlepel poedersuiker erin doen, goed mengen.

De vormpjes invetten, uitduwen zodat de tepeltjes uitsteken. in elk vormpje een bodempje tepelhofdeeg doen, daarna vullen met het tietjesdeeg.

De vorm in een voorverwarmde oven, hangend of steunend op een metalen rondjes-vorm (zodat de tepeltjes niet indeuken), op 170 graden in ongeveer een uur bakken.

Na het bakken de vormpjes eventueel aan de onderzijde recht afsnijden voor de presentatie.

Afbeeldingen:
Betreffende vorm

Betreffende koekjes:

!!
Het zou kunnen zijn dat er voor een vorm van 6 teveel deeg is. Oplossing: een tweede vorm kopen . Of in een andere vorm nog wat doen. Ik kan momenteel echter niet bezien wat de exacte hoeveelheid voor een 6-vorm zou moeten zijn.
Dat zelfs 39 procent van [moslim]vrouwen zelf het geoorloofd vinden als ze geslagen worden onder bepaalde omstandigheden, en dat is als ze seks weigeren, als ze het eten aan laten branden en als ze ruzie heeft met haar man.
pi_55142444
het doet me denken aan tieten...

ik ga volgende week een taart bakken, die ik ga besmeren met een heel erg lekker prutje...

hoe kan ik deze prut er zo netjes mogelijk op smeren? het zou het mooist zijn als het er echt glas op zit, maar waarschijnlijk gaat dat niet geheel lukken

iemand tips?
pi_55142504
quote:
Op zondag 9 december 2007 12:30 schreef JoPiDo het volgende:
quote:
Op zondag 9 december 2007 10:37 schreef Humanist het volgende:
Het recept, alhier, voor de "Marcella's tietenkoekjes"
  zondag 9 december 2007 @ 15:16:21 #204
112545 Muck
pi_55146405
quote:
Op zondag 9 december 2007 12:30 schreef JoPiDo het volgende:

ik ga volgende week een taart bakken, die ik ga besmeren met een heel erg lekker prutje...

hoe kan ik deze prut er zo netjes mogelijk op smeren? het zou het mooist zijn als het er echt glas op zit, maar waarschijnlijk gaat dat niet geheel lukken

iemand tips?
met een pannenkoekenmes
pi_55213839
ik weet niet of ik hier moet zijn maar misschien kunnen jullie me wel helpen.
Hoe lang is een muffin die je zelf bakt ongeveer houdbaar en lekker? hoe bewaar ik ze het beste?
  woensdag 12 december 2007 @ 12:20:27 #206
112545 Muck
pi_55213921
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:17 schreef draculettetje het volgende:
Hoe lang is een muffin die je zelf bakt ongeveer houdbaar en lekker? hoe bewaar ik ze het beste?
helaas maar een paar dagen
in een goed afgesloten trommel (koekblik oid) zijn ze wel even houdbaar, maar ze wroden heel erg snel droog
pi_55213957
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:17 schreef draculettetje het volgende:
Ik denk dat ze na een dag of 2 eigenlijk niet meer lekker zijn....misschien als je ze in een luchtdichte bak bewaard dat ze dan wat langer lekker blijven.

Goeie tip is misschien ook dat je muffins heel goed kan invriezen! Gewoon bewaren in een goed afgesloten plastic zak. Op kamertemperatuur laten ontdooien en daarna een paar minuten in de hete oven zetten zodat ze weer bakvers worden
pi_55214107
dus als ik ze vrijdag nodig heb is het niet zo slim ze vandaag te gaan bakken?
  woensdag 12 december 2007 @ 12:27:21 #209
112545 Muck
pi_55214133
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:26 schreef draculettetje het volgende:
dus als ik ze vrijdag nodig heb is het niet zo slim ze vandaag te gaan bakken?
ik denk dat je beter een dagje kunt wachten
pi_55214239
geldt dat zo'n beetje voor alle cake?
moet ik ff wat plannen omdraaien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')