Ik lust geen toffee, maar ik moet het gewoon proberen!quote:Op zondag 23 september 2007 23:14 schreef minilotje het volgende:
[..]
Het blijft gaaf. Oók na het driehonderdste blikkie.![]()
Allemaal (rol)fondant...m'n moeder lust namelijk geen marsepein maar dat had ook gekuntquote:Op dinsdag 12 februari 2008 08:22 schreef -Banaan- het volgende:
Heel mooi! Is het fondant wat je over de taart hebt heen gelegd? En de roosjes ook, of heb je die van marsepein gemaakt?
Kun je dat dan per rol kopen?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 18:43 schreef Trusten het volgende:
[..]
Allemaal (rol)fondant...m'n moeder lust namelijk geen marsepein maar dat had ook gekunt
Ik dacht dat het rolfondant heette omdat je het kunt uitrollenquote:
Uhm...paar uur fondant kleuren, roosjes maken enz (beginnerquote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:54 schreef Daviid het volgende:
[..]
Oh my.. wtf hij is echt mooi man.. Hoeveel werk zit erin?
Oke, dat doe ik je niet naquote:Op dinsdag 12 februari 2008 23:06 schreef Trusten het volgende:
[..]
Uhm...paar uur fondant kleuren, roosjes maken enz (beginner) en 2 uurtjes voor bakken en vullen en nog 1,5 uur voor bekleden en decoreren denk ik....drie volle avonden over gedaan
Het is beide mierzoet...bijna pure suiker (en amandelen...bij marsepein). Maar het is de eerste keer dat ik zo'n taart heb gebakken, eerste keer dat ik met fondant heb gewerkt e.d. dus vandaar beginner. Ik heb wel vaker taarten gemaakt maar dat was bijv appeltaart, monchoutaart enz weinig bijzonders.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 23:14 schreef Shakti het volgende:
[..]
Oke, dat doe ik je niet na. Maar het ziet er wel super uit!! Klasse. En hoezo beginner?? Het is er zeker niet aan af te zien dat je dit voor t eerst doet.
![]()
Fondant is toch ook van dat zoete spul? Of was marsepein nu zo zoet? Ik eet het nooit, mag het helaas niet hebben, teveel suiker en aanverwante zaken.
www.maakjetaart.nl webshopquote:Op woensdag 13 februari 2008 15:39 schreef Susanne81 het volgende:
De taart ziet er echt geweldig uit Trusten! Waar kun je fondant eigenlijk kopen?
Dat ziet er echt superlekker uitquote:Op donderdag 7 februari 2008 15:06 schreef Logician het volgende:Broodpudding
Nodig:
4 eetlepels suiker
3 mokken melk
2 eieren
2 zakjes vannile suiker
2 eetlepels kaneel
2 chocolader brownies
1 zakje chocolade glazuur
1 oud bruin bood
roomboter
Bereiding:
Verwarm de oven voor op 200 graden.
Verkruimel het gehele oude bruin brood en de 2 chocolade brownies in 1 grote kom/bak/pan.
Mix de eieren, melk, kaneel, vanille suiker en suiker door elkaar, daarna giet je het mengsel bij het brood en kneed je dit totdat het een glad papje is.
Vet een overschaal in met roomboter en doe het papje hier in en zet dit 45min in de oven.
In de laatste 10min doe je het chocoglazuurzakje in een pannetje met heet kraanwater en dit strijk je als de oven klaar is over de broodpudding.
Zet de broodpudding 2 uur in de koelkast, en klaar
*Ook lekker om er door te doen, rozijnen/kersen.
[ afbeelding ]
(plaatje is zonder chocolade en met rozijnen, ook erg lekker!)
quote:Op woensdag 13 februari 2008 15:51 schreef Trusten het volgende:
[..]
www.maakjetaart.nl webshop
www.deleukstetaartenshop.nl
bestel ik het
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |