Werkgevers mogen rustig meer betalen. Die 19ct is de bovengrens om belastingvrij te vergoeden.quote:Op donderdag 21 juni 2007 22:57 schreef DABAMaster het volgende:
TS: wettelijk (zakelijk) gezien kost een auto max. 19 cent per kilometer. Een werkgever kan dat vergoeden (maximaal) aan de werknemer. Dus kan jij gaan onderhandelen naar 19 cent toe
Idd... een auto kost absoluut meer per km.quote:Op donderdag 21 juni 2007 23:11 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Werkgevers mogen rustig meer betalen. Die 19ct is de bovengrens om belastingvrij te vergoeden.
wtfquote:Op donderdag 21 juni 2007 23:00 schreef beerten het volgende:
TS: het is een schrale troost, maar prijs je gelukkig dat je ouders je leren met geld om te gaan.
Hmmmmm, mijn gelijk.....quote:Op vrijdag 22 juni 2007 03:09 schreef Sjibble het volgende:
[..]
wtfwil jij eens snel oprotten
TS: Ze willen je gewoon naaien.. meebetalen aan de verzekering is onzin. Je zou alleen de benzine moeten betalen en de schade die je mogelijk maakt. 30 cent per km
160 cent per liter, dus iets van 1 op 5?
Auto's kunnen dus echt geen 1 op 5 rijden, mits 10 liter inhoud ofzo ( ik zeg maar wat)
Je ouders naaien jewat een paupers
![]()
Alleen benzine betalen of niks.
Ik betaal ook zelf mn benzine, geen problemen, maar dat was de voorwaarde omdat ik em ook kreeg he![]()
![]()
Moeten betalen? Wie is ook alweer de eigenaar van de auto?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 03:09 schreef Sjibble het volgende:
TS: Ze willen je gewoon naaien.. meebetalen aan de verzekering is onzin. Je zou alleen de benzine moeten betalen en de schade die je mogelijk maakt. 30 cent per km
160 cent per liter, dus iets van 1 op 5?
De auto uitlenen is zeker geen plicht. Als je dat niet wil, hoef je dat dan ook zeker niet te doen. Hier lijkt het schandalige bedrag echter een andere reden te hebben: inkomen.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 09:34 schreef FJD het volgende:
[..]
Moeten betalen? Wie is ook alweer de eigenaar van de auto?
Je hebt maar te luisteren naar je ouders. Net alsof het een plicht is dat ouders hun auto uitlenen aan een opgeschoten puber met een roze papiertje. Als het bedrag je niet bevalt dan koop je maar je eigen auto.
Pubers die denken recht te hebben op de auto van hun ouders
Zelf betaal ik overigens alleen voor de bezine![]()
Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat ze bezig zijn hun kind een beetje op te voeden. Voor je het weet gaat je kind er de hele dag met je auto vandoorquote:Op vrijdag 22 juni 2007 09:37 schreef Frrreek het volgende:
De auto uitlenen is zeker geen plicht. Als je dat niet wil, hoef je dat dan ook zeker niet te doen. Hier lijkt het schandalige bedrag echter een andere reden te hebben: inkomen.
Ouders die willen bijverdienen aan hun kind
Laat hem dan maximaal een aantal kilometers privé rijden. Met 2000km / maand privé moet je als student wel toekomen. Dus 2000km mag hij rijden, meer niet. Zo simpel maak je het.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 09:43 schreef FJD het volgende:
Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat ze bezig zijn hun kind een beetje op te voeden. Voor je het weet gaat je kind er de hele dag met je auto vandoor
Ik vind het wel pedagogisch verantwoord van je oudersquote:Op donderdag 21 juni 2007 22:51 schreef PouwelZ het volgende:
Ik daarentegen betaal 30 cent per kilometer (eerst zelfs 35 cent, maar na wat zeuren is er 5 cent vanaf gegaan). Ze willen dus ook dat ik betaal voor de waardedaling en verzekering enzo. Nou heb ik alles nagerekend en 30 cent is nog te weinig per kilometer (tering wat is dat autorijden duur!), dus in dat opzicht heb ik niets te klagen.
Hoezo? 30 cent per km is (wanneer je afschrijving, verzekering, ouderhoud en wegenbelasting meetelt) echt niet boven de kostprijs hoor...quote:Op vrijdag 22 juni 2007 09:37 schreef
Hier lijkt het schandalige bedrag echter een andere reden te hebben: inkomen.
Ouders die willen bijverdienen aan hun kind
2000 km per maand wtfquote:Op vrijdag 22 juni 2007 09:45 schreef Athmozz het volgende:
Laat hem dan maximaal een aantal kilometers privé rijden. Met 2000km / maand privé moet je als student wel toekomen. Dus 2000km mag hij rijden, meer niet. Zo simpel maak je het.
Ik zeg privéquote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:04 schreef sungaMsunitraM het volgende:
2000 km per maand wtf
Wou je elke dag met de auto naar school/uni ofzo?
Logischquote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:07 schreef Athmozz het volgende:
Ik zeg privé. Km's voor school / project / eindwerk vind ik meer dan logisch dat ze gratis zijn, dat zijn nl studiekosten.
www.opus.nlquote:Privé heb ik ook wel eens een maand dat ik aan 6à700 raak, en ik rijd al amper. 1x DVD's gaan kopen levert mij al een ritje van 600km op...
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:07 schreef Athmozz het volgende:
Km's voor school / project / eindwerk vind ik meer dan logisch dat ze gratis zijn, dat zijn nl studiekosten. Mijn examens ga ik altijd met de auto gaan doen (ben te verstrooid om met de fiets te rijden, als ik met de auto ergens mijn aandacht niet op heb loop ik zelf minder risico); het zou maar al te gek zijn dat ik daarvoor moet betalen.
WTF, kan je ze dan niet op laten sturen?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:07 schreef Athmozz het volgende:
1x DVD's gaan kopen levert mij al een ritje van 600km op...
Ik zie die ouders al met een schrijfblokje in de auto zitten om de kilometerstand bij te houden.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:04 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Hoezo? 30 cent per km is (wanneer je afschrijving, verzekering, ouderhoud en wegenbelasting meetelt) echt niet boven de kostprijs hoor...
Als je er een prijskaartje aan hangt leer je je kinderen mss ook wel om zelf kritisch naar hun autogebruik te kijken.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:16 schreef Frrreek het volgende:
Nogmaals: als je het gebruik wil beperken kan je ook gewoon "NEE" zeggen.
Even ter verduidelijking; ik ben Belg. Hier is het een RECHT om een eerste studie te doen, en is de ouder verplicht die te betalen, evenals hem te onderhouden tot het afstuderen van zijn 1ste studie (mag bij de ouders thuis wonen, een appartement / kot is niet verplicht). Studiekosten vergoed krijgen is hier geen voorrecht.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:10 schreef FJD het volgende:
LogischLigt dit aan mij of wat
Ik krijg ook een heleboel studiekosten vergoed van m'n ouders en als dat niet het geval was geweest dan had ik het zelf betaald maar ik zie het op geen enkel moment als logisch. Het is een voorrecht en daar ben ik blij mee.
Het gaat om de legequote:www.opus.nl
www.bigdennis.com
www.play.com
Zowel lege als bespeelde DVDs zijn niet heel veel goedkoper ergens te krijgen. Zeker niet als je 600km moet rijden
Je hebt m volgehangen met tupperware, RVS uitlaatsierstuk, racetankdopsticker, een vette boombox erin, aluminium versnellingspooksierstuk en pluchen dobbelsteentjes aan de achteruitkijkspiegel?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:32 schreef Profesor het volgende:
(en de wagen vol met zooi te stoppen.)
Nee, lege bakjes van de Mac.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:35 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Je hebt m volgehangen met tupperware, RVS uitlaatsierstuk, racetankdopsticker, een vette boombox erin, aluminium versnellingspooksierstuk en pluchen dobbelsteentjes aan de achteruitkijkspiegel?
Zei de pauperouder tegen zichzelf terwijl hij het resultaat van zijn sloeberschap goed probeerde te praten?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:23 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Als je er een prijskaartje aan hangt leer je je kinderen mss ook wel om zelf kritisch naar hun autogebruik te kijken.
Ik heb geen kinderen en ik mag gratis de auto van paps lenen (behalve voor vakantie ofzo, dan betaal ik de benzine zelf)quote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:46 schreef Frrreek het volgende:
[..]
Zei de pauperouder tegen zichzelf terwijl hij het resultaat zijn sloeberschap goed probeerde te praten?
Je hoeft kinderen niet dood te knuffelen hoor. Je moet ze ook bepaalde dingen bijbrengen en een van die dingen is dat een auto nu eenmaal duur is. Dat kun je 100x tegen ze zeggen maar dan halen ze hun schouders op.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:46 schreef Frrreek het volgende:
Zei de pauperouder tegen zichzelf terwijl hij het resultaat van zijn sloeberschap goed probeerde te praten?
Wat is er dan slecht aan de auto nemen? Hoe meer ik met mijn auto rijd en vervuil, hoe sneller de elektrische auto's erdoor gaan komen. Milieuproblematiek is allemaal overhyped; ik heb onlangs nog een reportage gezien waaruit bleek dat het broeikaseffect door het gebruik van roetfilters ed alleen maar versneld wordt. Die roetpartikeltjes hingen in een hoge luchtlaag en hielden daar het zonlicht wat tegen, zodat de opwarming daardoor minder was.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:49 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Maar ik heb wel het verstand om niet voor ieder wissewasje met de auto te gaan als ik (bijna) net zo makkelijk de fiets of het OV kan pakken.
Voor de mensen die naast de weg wonen en die roetdeeltjes inademen zijn ze ook super gezond hèquote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:55 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Wat is er dan slecht aan de auto nemen? Hoe meer ik met mijn auto rijd en vervuil, hoe sneller de elektrische auto's erdoor gaan komen. Milieuproblematiek is allemaal overhyped; ik heb onlangs nog een reportage gezien waaruit bleek dat het broeikaseffect door het gebruik van roetfilters ed alleen maar versneld wordt. Die roetpartikeltjes hingen in een hoge luchtlaag en hielden daar het zonlicht wat tegen, zodat de opwarming daardoor minder was.
Omdat in 90% van de gevallen het niet zo gemakkelijk is? Ik gebruik ook heel soms het openbaar vervoer, en dan enkel op niet spitsuren. Als ik in het spitsuur ergens moet zijn is het ofwel de auto, ofwel de fiets (als het een korte afstand is én het is goed weer) ofwel de taxi.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 11:00 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Waarom onnodig geld en benzine opstoken als je net zo makkelijk een andere vorm van vervoer kan kiezen?
Opvallend dat juist de goedkoopste flatjes vlak langs de snelweg staan, dus mensen hebben ook altijd iets te kiezen jaquote:Op vrijdag 22 juni 2007 11:08 schreef Athmozz het volgende:
Mensen die naast de grote weg gaan wonen weten dat het er iets minder gezond is, moet je er maar niet gaan wonen als je met je gezondheid in zit.
Exact, en na mijn stage ga ik denk ik ook maar eens een auto kopen.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:08 schreef erikkll het volgende:
Ik betaal voor korte ritjes niets, en voor lange ritten de benzine!
Jij bent zeker zo'n superouder die denkt alles te weten en voelt zich helemaal de man hier.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 09:43 schreef FJD het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat ze bezig zijn hun kind een beetje op te voeden. Voor je het weet gaat je kind er de hele dag met je auto vandoor
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:10 schreef Lausteen het volgende:
30 ct per kilometer is wel triest hoor, moet je als je douchet ook per liter water betalen?
Ik heb dat altijd zon onzin gevonden.. Serieus, wat denken die mensen nou? Als je gratis in hun auto mag rijden, dat je dan gaat denken dat als je zelf een auto koopt, het ook gratis is? Sorry hoor, maar wat voor mongooltje denk je dan dat je als ouder op de wereld gezet hebtquote:Op donderdag 21 juni 2007 23:03 schreef BobbyB het volgende:
Wat beerten zegt. Denk dat het niet zozeer is dat je ouders dat geld van die auto terug willen, maar meer dat je zelf ook inziet wat het kost om auto te rijden zodat je later niet voor verassingen komt te staan en dat je je er dus bewust van bent.
Het ligt er natuurlijk ook wel aan wat voor een afstanden je er mee rijdt.
Hangt er van af hoeveel er met die auto gereden wordt natuurlijk. Die waar ik mee rijdt doen mijn ouders zo'n 50à100km / maand mee, en ik zo'n 300km / maand. Mijn ouders betalen alles aan die auto (ook benzine), dus ik vind het maar meer dan logisch dat ik er wat voor betaal ook. Anders hadden ze voor de paar km's die zij er mee rijden nooit de investering moeten doen om een nieuwe auto te kopen. Ze hebben er 16.000¤ voor gegeven (auto + BIV + verzekering). Voor die prijs konden zij makkelijk 10.000km met de taxi rijden, wat voor hen neer komt op 8 jaar rijden zonder dat ze nog 1¤ aan die auto mogen uitgeven van herstelling / benzine / onderhoud...quote:Op zaterdag 23 juni 2007 15:27 schreef Buschetta het volgende:
Ouders die hun kinderen voor dingen laten betalen![]()
Ik zou ook geen 5 ton aan een huis uitgeven. Ben blij dat m'n pa daar anders over dachtquote:Op zaterdag 23 juni 2007 15:39 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Hangt er van af hoeveel er met die auto gereden wordt natuurlijk. Die waar ik mee rijdt doen mijn ouders zo'n 50à100km / maand mee, en ik zo'n 300km / maand. Mijn ouders betalen alles aan die auto (ook benzine), dus ik vind het maar meer dan logisch dat ik er wat voor betaal ook. Anders hadden ze voor de paar km's die zij er mee rijden nooit de investering moeten doen om een nieuwe auto te kopen. Ze hebben er 16.000¤ voor gegeven (auto + BIV + verzekering). Voor die prijs konden zij makkelijk 10.000km met de taxi rijden, wat voor hen neer komt op 8 jaar rijden zonder dat ze nog 1¤ aan die auto mogen uitgeven van herstelling / benzine / onderhoud...
Dan is het maar logisch dat ik wat betaal ook, anders kon ik nooit met een auto met hetzelfde confort gereden hebben (ik zou nl geen 16.000¤ uitgeven aan een eerste auto).
Ik begrijp niets van jouw Nederlands...quote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:14 schreef Athmozz het volgende:
Mijn ouders zijn daar mee begonnen toen mijn zus alleen gaan wonen is als ze 16 was. Aangezien ze minderjarig was waren mijn ouders half verplicht om haar appartement te betalen (ze wou niet in een van mijn ouders omdat ze dan het gevoel had dat ze gecontroleerd werd).
Sinds die keer dat ik hem niet meer voor de deur kon zetten moest ik ook gaan betalenquote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:27 schreef ChillyWilly het volgende:
Mijn ouders waren al lang blij als ik hem weer heel voor de deur neerzette
Yep dat is inderdaad het geval.quote:Op zondag 24 juni 2007 00:59 schreef Johnns het volgende:
Ik zie het al voor me, dat ik een kilometerregistratie moest bijhouden en aan het eind van de maand even moest aftikken
Zo nauwgezet wordt dat niet bijgehouden hoor, als ik zeg dat ik ermee naar een vriendin ga die 10km verder woont en ik rijd ermee naar de zee en terug (160km), dan gaan zij dat verschil niet merken hoor. Ze gaan er gewoon van uit dat de getallen die ik doorgeef ongeveer kloppen.quote:Op zondag 24 juni 2007 00:59 schreef Johnns het volgende:
Ik zie het al voor me, dat ik een kilometerregistratie moest bijhouden en aan het eind van de maand even moest aftikken
en om de zoveel tijd gooi ik er op eigen innitiatief wat benzine inen bij langere reisjes moet ik de benzine wel zelf betalen (of iig na afloop bijvullen) maar dat lijkt me niet meer dan logisch
Waar zie jij me dat zeggen? Ik zeg enkel dat mijn ouders dat niet eens zouden zien. Ik licht ze niet op, als het geld op is omdat ik teveel km's gereden heb meld ik gewoon aan mijn pa dat mijn rekening leeg is en hij vult ze weer bij. Alsof het mij dan kan schelen dat ik moet betalen, ik betaal toch met het geld dat hij me geeft.quote:Op zondag 24 juni 2007 08:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus je licht eigenlijk je ouders op , bent er trots op en zet het op Fok
24000 km per jaarquote:Op vrijdag 22 juni 2007 09:45 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Laat hem dan maximaal een aantal kilometers privé rijden. Met 2000km / maand privé moet je als student wel toekomen. Dus 2000km mag hij rijden, meer niet. Zo simpel maak je het.
Neen, veel te drukquote:Op zondag 24 juni 2007 09:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:
OV kaart niet goed genoeg voor meneer?
Volgens mij ben je dus ook geen standaard student? Alks je zo structureel een auto nodig (denkt) te hebben heb je als ouders weinig keus, of je koopt een auto voor je kind, of je laat'm de auto gebruikenquote:Op zondag 24 juni 2007 09:47 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Neen, veel te druk. Ik neem de fiets of de auto, heel soms de trein en dan enkel 1ste klasse (dan kan je tenminste altijd zitten). Verder rijd ik zelf maar een 4000km privé, en een 2000 voor het school.
edit; verder zet ik er maar een getal op; het kan nl best zijn dat ik 1 maand 2000km rij en dat ik dan 3 maand amper privé rijdt...
Als ik binnen mijn vriendenkring kijk is het niet eens zo ongewoon dat studenten vaak met de auto over en weer rijden. Een vriend van me doet bijna alles met zijn auto (Mercedes 250D). Hij gaat ermee naar school (6km ver), we gaan ermee gaan poolen... Het zijn allemaal kleine afstanden, maar hij wordt echt veel gebruikt. Een andere vriend heeft een Peugeot 306, en rijdt daar ook zeer veel km's mee.quote:Op zondag 24 juni 2007 10:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Maar ik denk dat het meer is dat je geen zin hebt om net als alle ammdere studenten in de trein/bus te zitten. Leuk voor jou dat je ouders daarin meegaan, maar het lijkt me niet de norm in het algemeen.
ik ga het gewoon in mijn signature zettenquote:Op zondag 24 juni 2007 10:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik wist niet dat je een Belg was, dan wordt het OV een heel andere zaak. Volgende keer gelijk zeggen mischien?![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |