Ja het heeft inderdaad best lang geduurd voordat men die klap weer geheel te boven was. Maar daarna ging het hard met de prijzenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 22:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Goeie vraag.
't Was wat zoekwerk, maar ik vond wat bruikbaars:
[afbeelding]
bron: nyfer; risico's op de huizenmarkt (pdf).
Dat is geen cumulerende lijn volgens mij.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 23:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
In dat grafiekje stijgt het totaal aantal huishoudens (waar het in de vraag om woningen toch om gaat) niet zo heel erg hard.
Moet je hier niet uit concluderen dat de kartel-zuchtige NVM de prijzen moedwillig probeert op te drijven om zo de courtage voor de makelaars omhoog te krijgen? Waarom is dat verschil zo groot tussen de prijsindex van de koopwoningen en de indexwaarden die de NVM afgeeft?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 22:14 schreef sigme het volgende:
't Was wat zoekwerk, maar ik vond wat bruikbaars:
[afbeelding]
Nee, bij mammie thuis. Of in plaats van dat mensen scheiden, blijven ze bijelkaarwonen. Je kunt het je misschien niet voorstellen, maar in de jaren 50 waren er bijzonder weinig banen voor vrouwen. Dat betekende dus dat je aan de man moest, of je wilde of niet.quote:Op zondag 8 juli 2007 00:04 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Eenpersoonshuishoudens slapen allemaal onder een brug?
We praten over de jaren '80quote:Op zondag 8 juli 2007 00:07 schreef gronk het volgende:
[..]
Nee, bij mammie thuis. Of in plaats van dat mensen scheiden, blijven ze bijelkaarwonen. Je kunt het je misschien niet voorstellen, maar in de jaren 50 waren er bijzonder weinig banen voor vrouwen. Dat betekende dus dat je aan de man moest, of je wilde of niet.
*zucht*.quote:Op zondag 8 juli 2007 00:21 schreef Zwaardvisch het volgende:
Natuurlijk is de hypotheekrente ook een oorzaak. Mensen kopen een groter huis dan nodig, om een hypotheek te kunnen blijven houden. Waarop hypotheekverstrekkers weer handig inspelen.
En dat is het gevolg.quote:Op zondag 8 juli 2007 00:25 schreef gronk het volgende:
[..]
*zucht*.
Nee, mensen betalen meer geld voor hetzelfde huis. Want ze worden handig tegen elkaar uitgespeeld door de makelaar. Vraag maar eens rond bij mensen die in amsterdam een huis willen kopen.
Gevolg van wat, wijsneus?quote:
Gevolg van het feit dat mensen eerder een duur huis kopen, om de hypotheekrenteaftrek te handhaven. Daardoor ontstaat er ook meer vraag naar duurdere woningen, maar in die vraag wordt slechts gedeeltelijk voorzien doordat de sociale woningbouw de voorkeur krijgt.quote:
Erm.... yeah.quote:Op zondag 8 juli 2007 01:09 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Gevolg van het feit dat mensen eerder een duur huis kopen, om de hypotheekrenteaftrek te handhaven. Daardoor ontstaat er ook meer vraag naar duurdere woningen, maar in die vraag wordt slechts gedeeltelijk voorzien doordat de sociale woningbouw de voorkeur krijgt.
Als jij zo doorgaat hou je straks veel tijd over voor andere dingen.quote:Op zondag 8 juli 2007 01:12 schreef gronk het volgende:
[..]
Erm.... yeah.
Als je zo doorgaat ben je een stevige concurrent voor Martijn_77 in de strijd voor de GonnieVanOudenallen-award.
Hoezo?quote:Op zondag 8 juli 2007 01:15 schreef Zwaardvisch het volgende:
Als jij zo doorgaat hou je straks veel tijd over voor andere dingen.
quote:Op maandag 25 juni 2007 22:10 schreef du_ke het volgende:
Weer zo'n huilebak die ervandoor gaat zonder eerst dit land terug te betalen wat het in je geïnvesteerd heeft?
Niks mis mee hoor, stadsmensquote:Op zondag 8 juli 2007 01:45 schreef Arcee het volgende:
Ja, dan woon je mooi goedkoop en dan kijk je hier tegenaan, of zo:
[afbeelding]
Geen wonder dat je dan bijna niks hoeft te betalen.![]()
Ik vind van nietquote:Nederland.![]()
RCquote:Elies.
Exactly, I rest my case.quote:Op zondag 8 juli 2007 01:49 schreef ElizabethR het volgende:
Ik kijk trouwens hier tegenaan
[afbeelding]
Daarom zit jij daar en ik hier.quote:Ik vind van niet
Gek!!quote:
Precies!! Maar jij hoort in een of andere walgelijke wolkenkrabberstad hoor!!!quote:Daarom zit jij daar en ik hier.
Daar heb je tenminste iets te kijken.quote:Op zondag 8 juli 2007 01:54 schreef ElizabethR het volgende:
Gek!!
Dat jij de skyline van NY boven mijn uitzicht prefereert zeg!! Onbegrijpelijk voor mij!!
Ja, en jij in dit deprimerende oord hieronder.quote:Precies!! Maar jij hoort in een of andere walgelijke wolkenkrabberstad hoor!!!
Heb je ook een albert heijn om de hoek zitten?quote:Op zondag 8 juli 2007 01:49 schreef ElizabethR het volgende:
Ik kijk trouwens hier tegenaan
[afbeelding]
Je zegt het al, de bevolkingsgroei is dus niet relevant.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 23:37 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Van krap 900.000 eenpersoonsgezinnen in 1980 naar 2,5 miljoen in 2005 geeft natuurlijk een opwaartse druk op de huizenprijzen als er weinig gebouwd wordt.
Het speelt wel mee in de verschillen met bijvoorbeeld België waar het bevolkingsaantal ongeveer stabiel is gebleven de afgelopen 50 jaar.quote:Op zondag 8 juli 2007 16:30 schreef rebel6 het volgende:
Het idee dat Nederland niet op kon bouwen tegen de hoge bevolkingsgroei lijkt me dus onzin.
Als de huizengroei gelijke tred hield met de bevolkingsgroei zou je hier ook stabiele prijzen hebben, daar heb je volgens mij geen stabiel bevolkingsaantal voor nodig.quote:Op zondag 8 juli 2007 21:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het speelt wel mee in de verschillen met bijvoorbeeld België waar het bevolkingsaantal ongeveer stabiel is gebleven de afgelopen 50 jaar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |