quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:07 schreef Mickmek het volgende:[..]
Mevrouw W. had net een schone blouse aangetrokken. Louwes heeft zelf verteld dat mevrouw W. 's morgens iets roods droeg. De Waiszvisjes hebben geprobeerd Maurice te waarschuwen, maar Maurice wilde niet luisteren. Louwes vertelt alleen maar leugens, dat heeft de recherche Deventer ook ontdekt.
Michael heeft in het vooronderzoek aan alle onderzoeken meegewerkt en er is geen spat DNA van hem gevonden, noch op de blouse, noch in het nagelvuil. Michael was eerst verdacht maar de politie begreep dat Michael het niet gedaan kon hebben. Hij is door meerdere mensen vanaf rond 22.00 uur in de soos gesignaleerd, maar ik denk al eerder.
In de tijdlijn kan Michael het daarom ook niet gedaan hebben, want het huis is na de moord goed schoongemaakt: alle sporen zijn gewist. Die messteken zijn heel precies geplaatst. Michael was in veel kroegen geweest die dag. Dat lukt niet met een slok op en in een driftbui, zoals de Louwesaanhang beweert.
De politie was Louwes op het spoor gekomen door een opstapeling aan bewijs, regelmatig geld van de weduwe storten op zijn priverekening, hij had zich verwond op de avond van de moord etc. etc., telefoontje van 16 seconden om 20.36 van Deventer terwijl Louwes had verteld dat hij rond 20.00 uur had gebeld.
Ik vind de argumenten die je aanvoert en die volgens jou tegen Louwes pleiten even zwak als de argumenten die je aanvoert ten gunste van Michael.
Ik zeg er bij dat ik me pas sinds kort in deze zaak ben gaan verdiepen en mezelf daarom echt niet in staat acht een oordeel uit te spreken over wel of geen daderschap van bepaalde personen, (maar zelfs rechters komen er soms niet uit dus.....) Ik zou dan ook niet durven beweren dat wanneer blijkt dat Louwes 100% onschuldig is, dat dan Michael automatisch 100% schuldig is. Er zijn nog zoveel meer personen die naar mijn mening als potentieel dader in aanmerking komen.
Maar Mickmek wat me opvalt is dat je veel van horen zeggen hebt. De weduwe zou volgens jou een schone bloes hebben aangetrokken. Wie heeft dat met zoveel woorden aan de recherche verklaard? Niemand toch? De enige die daarover een verklaring heeft afgelegd is de werkster en die zegt dat de weduwe zich na thuiskomst van haar bezoek aan de huisarts niet heeft verkleed omdat het werk dat zij in de slaapkamer ging doen dat niet noodzakelijk maakte.
Het echtpaar Waiszvis baseert hun twijfel aan de onschuld van Louwes niet op een bewezen feit maar op iets waarvan Louwes zelf zegt het niet zeker te weten. Hij kon zich niet precies herinneren wat de weduwe die ochtend voor kleding droeg. Ja... hij dacht dat het iets roods was, waarschijnlijk een rok met een witte bloes erop en daaroverheen een gillet.Maar misschien was het wel een mantelpakje. Hij geeft aan het echt niet met 100% zekerheid te kunnen zeggen dus waar hebben die Waiszvisjes het nou over?
En waar staat zwart op wit te lezen dat het Deventer rechercheteam tot de ontdekking is gekomen dat Louwes leugens vertelt?
Wat zegt het over de onschuld van Michael dat er van hem geen DNA is aangetroffen op de PD en ook geen DNA of bloedspatten van het slachtoffer op zijn kleding?
Dat zegt helemaal niets. Stel dat Michael de moord gepleegd zou hebben, dan zou hij daarbij handschoenen gedragen kunnen hebben en een bivakmust of iets dergelijks.
Dat de kleding van een dader van een zwaar misdrijf onder de bloedsporen of DNA van zijn slachtoffer zou moeten zitten blijkt vanuit de praktijk niet noodzakelijk het geval te hoeven zijn.
Ook op Louwes kleding is geen spoor van bloed of DNA van het slachtoffer aangetroffen, ook niet in zijn auto en dat terwijl hij haar die dag toch ten minste 1 maal heeft bezocht.
Dat Michael nogal wat alcohol achter de kiezen had houdt niet in dat hij niet in staat zou zijn om onder die omstandigheden een moord te plegen. Iemand die gewend is regelmatig veel te drinken (en uit wat ik gelezen heb kon Michael daar wel wat van) kan vaak heel wat hebben zonder dat daarbij zijn motoriek verstoord raakt.
Met het schoonmaken van de PD hoeft ook niet direct nadat de weduwe was omgebracht een begin te zijn gemaakt. Als de moord niet te laat op de avond is gepleegd dan wist de dader dat hij nog de hele nacht de tijd had om sporen te wissen. Misschien heeft hij er nog wel anderen bij gehaald om hem te helpen de boel op te ruimen. Ik vind dat alcoholgebruik van Michael echt geen alibi dat hem vrijpleit.