abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50693740
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:17 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Zal ik vermelden dat ik hun website heb bekeken en toen helemaal overtuigd was, of is dat een beetje te slijmerig?
Niet letterlijk, maar waarom zou je niet vermelden dat "de sfeer/houding van Bedrijf zoals die overkwam op de website je erg prettig/leuk/whatever lijkt, en dat het je heel leuk lijkt om het team te komen versterken?"

Als ze een team hebben ten minste.... en anders is het een uitdaging om geheel zelfstandig een project te mogen opstarten en te begeleiden... Als je dat weer leuk vindt ten minste.

Kortom, probeer er een "gevoel" aan mee te geven... Een beetje gevoel mag best, sterker nog, brieven worden geselecteerd op gevoel!
pi_50693918
Overigens ik zou een (papieren) brief sturen, gevolgd door een "herinnerings" mailtje een paar dagen/weekje later.
In de mail, zet je onopgemaakte tekst waarin je verwiijst naar je geattachtede PDF's die je knetterstrak hebt gemaakt. In je mailtje zet je natuurlijk ook nog links naar je portfolio..

Je potentiele werknemer hoeft dan alleen nog maar te klikken ipv de brief lezen, en dan het adres overtikken...

Makkelijk maken dus

But that's me...
  donderdag 21 juni 2007 @ 15:26:52 #28
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_50693921
Sinds wanneer zet je je eigen adres bovenaan? Ik zet altijd het adres van de geadresseerde bovenaan, dan plaats, datum en dan betreft:. Daarna aanhef, aangeven waar je de vacature vandaan hebt enzo, waarom je voor het bedrijf en de functie kiest, waarom het bedrijf voor jou moet kiezen, afsluiten, naam, adres, bijlages vermelden.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  donderdag 21 juni 2007 @ 15:26:54 #29
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_50693922
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:21 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nee, "Geachte mevrouw.." gaat prima samen met "Met vriendelijke groet,".

Ik werk in één van de meest formele bedrijfstakken die er zijn (accountantskantoren), zelfs bij ons gebruik je "Hoogachtend" eigenlijk alleen in de communicatie met de Belastingdienst. (En extreem wanbetalende cliënten)
Ik hoopte eigenlijk een goede indruk te maken met een extra zakelijk tintje... Mijn vader krijgt veel sollicitatiebrieven (hij is helaas pas vanavond weer terug) onder ogen en zeker 'broekies' als ik schijnen er een ware sport van te maken om het te verknallen. Sollicitatiebrieven op kladpapier enzo, of e-mailtjes in de trant van "Ey gast, eppie nog weruk vor mai? "

Maar "met vriendelijke groet" is dus niet te informeel?
pi_50693958
Ow...

Wat is je sterke kant? Waarom vermeld je die niet...
  donderdag 21 juni 2007 @ 15:28:16 #31
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_50693981
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:26 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Sinds wanneer zet je je eigen adres bovenaan? Ik zet altijd het adres van de geadresseerde bovenaan, dan plaats, datum en dan betreft:. Daarna aanhef, aangeven waar je de vacature vandaan hebt enzo, waarom je voor het bedrijf en de functie kiest, waarom het bedrijf voor jou moet kiezen, afsluiten, naam, adres, bijlages vermelden.
Heb een aantal voorbeeldbrieven bekeken en het lesboek nederlands van mijn zusje er eens bijgekapt, eigen adres moet bovenaan
  donderdag 21 juni 2007 @ 15:29:36 #32
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_50694033
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:28 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Heb een aantal voorbeeldbrieven bekeken en het lesboek nederlands van mijn zusje er eens bijgekapt, eigen adres moet bovenaan
Ik zal eens in mijn oude boek kijken... nee, eigen adres onderaan.
pi_50694062
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:26 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Ik hoopte eigenlijk een goede indruk te maken met een extra zakelijk tintje... Mijn vader krijgt veel sollicitatiebrieven (hij is helaas pas vanavond weer terug) onder ogen en zeker 'broekies' als ik schijnen er een ware sport van te maken om het te verknallen. Sollicitatiebrieven op kladpapier enzo, of e-mailtjes in de trant van "Ey gast, eppie nog weruk vor mai? "

Zorg dan voor een nette lettertype, mooie marges, esthetisch wit, mooi opgesomde cv, print in donkergrijs ipv zwart en doe een 3-slags zigzag vouw en dan in een kabinet envelop.

Ondanks dat ik op creatieve beroepen solliciteer(de) waren mijn brieven altijd knetter en knetter strak.
  donderdag 21 juni 2007 @ 15:30:38 #34
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_50694075
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:27 schreef jack4ya het volgende:
Ow...

Wat is je sterke kant? Waarom vermeld je die niet...
Ik ben veel te verlegen

Maar serieus, ik zal even kijken of ik wat meer aan die motivatie kan doen
pi_50694120
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:26 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Nee, absoluut niet. Het past ook beter bij de toon van de rest van je tekst, die ook niet te formeel is. (ook niet te informeel trouwens)
  donderdag 21 juni 2007 @ 15:32:15 #36
158838 Crappery
Full House!!
pi_50694136
Zet erbij: Ik ben geen 9 tot 5 persoon, overwerken vind ik niet erg. Zelfs onbetaald!

donderdag 21 juni 2007 @ 15:32:28 #37
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_50694142
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:30 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Zorg dan voor een nette lettertype, mooie marges, esthetisch wit, mooi opgesomde cv, print in donkergrijs ipv zwart en doe een 3-slags zigzag vouw en dan in een kabinet envelop.

Ondanks dat ik op creatieve beroepen solliciteer(de) waren mijn brieven altijd knetter en knetter strak.
Ik dacht dat ik de enige was die donkergrijs altijd veel mooier vond staan dan zwart

Maar dan van die envelop gaat deze keer niet op, sollicitanten dienen alleen per e-mail een gok te wagen, anders worden ze niet overwogen
pi_50694152
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:29 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ik zal eens in mijn oude boek kijken... nee, eigen adres onderaan.
Conclusie: Zolang het er maar netjes en overzichtelijk uitziet
pi_50694172
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:30 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Ik ben veel te verlegen

Maar serieus, ik zal even kijken of ik wat meer aan die motivatie kan doen
Je motivatie moet dan zijn waarom JIJ DIE baan wil.

Je sterke kant is dan waarom het bedrijf JOU wil.
  donderdag 21 juni 2007 @ 15:34:06 #40
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_50694212
quote:
mooi opgesomde cv
Ik heb er eens een van intermediair.nl gehaald, met mooie tekstvakken om het overzichtelijk te maken:

http://intermediair.nl/artikel.jsp?id=87851

Al staat de volgorde me niet aan. Ik begin altijd met opleidingen, dan werkervaring, dan overig (waar wat interesses staan, wat vaardigheden enzo).
  donderdag 21 juni 2007 @ 15:35:26 #41
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_50694263
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:32 schreef woutabest het volgende:

[..]

Conclusie: Zolang het er maar netjes en overzichtelijk uitziet
Ja, daar gaat het uiteindelijk om. Maar ik vind het dus ook fijner uitzien als mijn adres gewoon bij mijn naam staat. Ook omdat er al genoeg geneuzel boven de daadwerkelijke brief staat.
pi_50694291
quote:

[..]

Helemaal goed, alleen gebruik ik liever een vel papier wat nét iets gebroken wit is (valt net wat meer op in de stapel). Bovendien gebruik ik van dat mooie, dikke kwaliteitspapier, niet van dat goedkope standaard laserjet-flutpapier.
  donderdag 21 juni 2007 @ 15:44:03 #43
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_50694585
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:35 schreef DonJames het volgende:

[..]

Helemaal goed, alleen gebruik ik liever een vel papier wat nét iets gebroken wit is (valt net wat meer op in de stapel). Bovendien gebruik ik van dat mooie, dikke kwaliteitspapier, niet van dat goedkope standaard laserjet-flutpapier.
Of een geel post-it briefje. Serieus: mijn vader heeft echt een keer een 'brief' gehad op zo'n dingetje
  donderdag 21 juni 2007 @ 15:46:15 #44
158838 Crappery
Full House!!
pi_50694673
Wat is je vader dan?
  donderdag 21 juni 2007 @ 15:46:37 #45
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_50694688
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:44 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Of een geel post-it briefje. Serieus: mijn vader heeft echt een keer een 'brief' gehad op zo'n dingetje
Maar je valt wel op.
  donderdag 21 juni 2007 @ 15:48:05 #46
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_50694734
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:33 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Je motivatie moet dan zijn waarom JIJ DIE baan wil.
daar zit het 'm nou net. Dat bedrijf is niet echt 'anders' dan alle andere bedrijven waar ik eventueel ga soliciteren. Mijn motivatie is dan ook hoofdzakelijk de korte reistijd en dat het beter op mijn cv staat dan vakkenvullen bij de plaatselijke supermarkt. Kijk, als het nou een bedrijf was geweest als Hallmark ofzo, dan had ik zo 10 A4tjes aan motivatie vol kunnen typen, maar helaas... Ik zal het dn toch een beetje moeten hebben van slap lullen en daar ben ik geen held in
  donderdag 21 juni 2007 @ 16:02:27 #47
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_50695207
Oke, toch maar eens proberen dan:

"De meeste mensen omschrijven mij als vriendelijk, rustig en sociaal. Ik werk zowel goed zelfstandig als in teamverband en pik dingen snel op. Het lijkt mij bijzonder prettig om te werken in een professionele organisatie waar men weet waar men mee bezig is. Dat (bedrijf) de winnaar van (prijs) is, motiveerde mij daarom extra om te solliciteren naar een baan binnen uw bedrijf."

Is dit een goede motivatie?
pi_50695467
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:48 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

daar zit het 'm nou net. Dat bedrijf is niet echt 'anders' dan alle andere bedrijven waar ik eventueel ga soliciteren. Mijn motivatie is dan ook hoofdzakelijk de korte reistijd en dat het beter op mijn cv staat dan vakkenvullen bij de plaatselijke supermarkt. Kijk, als het nou een bedrijf was geweest als Hallmark ofzo, dan had ik zo 10 A4tjes aan motivatie vol kunnen typen, maar helaas... Ik zal het dn toch een beetje moeten hebben van slap lullen en daar ben ik geen held in
Ik denk dat dat voor 9 vd 10 mensen geldt
  donderdag 21 juni 2007 @ 16:14:17 #49
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_50695562
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 16:10 schreef woutabest het volgende:

[..]

Ik denk dat dat voor 9 vd 10 mensen geldt
Ik denk dat motivatie het achterneefje is van de sollicitatiegesprek vraag: "Waar zie jij jezelf over drie jaar?"

Vreselijk
  donderdag 21 juni 2007 @ 16:18:32 #50
115814 Drumpie
Zie Signature.
pi_50695723
Edit post op aanvraag van Lente_Ninja

[ Bericht 49% gewijzigd door Drumpie op 23-06-2007 00:35:52 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')