Sprak je aan. Nu niet meer dus?quote:De vacature sprak me zeer aan, met name vanwege de diversiteit van de vorm te geven materialen.
Bedankt, die had ik dus even over het hoofd gezienquote:Op donderdag 21 juni 2007 14:58 schreef Lariekoek het volgende:
Je motivatie vind ik wel een beetje aan de magere kant.
[..]
Sprak je aan. Nu niet meer dus?![]()
Welnee, zoiets kun je toch beter in een gesprek doen.quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:04 schreef DonJames het volgende:
Ik vind het wel behoorlijk "standaard" allemaal. Het is niet fout, er zitten geen overduidelijke spelfouten in (alhoewel ik de tekst slechts vluchtig heb gelezen). Maar probeer wat meer te motiveren waarom je per sé bij dát bedrijf wil werken, en niet bij één van de 12.421 concurrenten.
- "De baan spreekt me zeer aan"... Klinkt idd logischer, maar het voelt dan een beetje als een Sinterklaas rijmpje... Of ben ik dan te pietluttig? (ja, hele flauwe woordspelingquote:Op donderdag 21 juni 2007 15:00 schreef mousemicky het volgende:
Ziet er helemaal niet slecht uit imho. Misschien dat je nog iets duidelijker kunt zijn in je motivatie waarom je juist bij dit bedrijf wilt werken? Je hebt het hier nu (volgens mij) maar 1 zinnetje over ("De vacature sprak me zeer aan, met name vanwege de diversiteit van de vorm te geven materialen").
Verder:
- Spreekt de vacature je aan, of toch gewoon de baan
- Ik neem aan dat je een CV toe voegt? Zet dit dan even onder je brief (Bijlage: Curriculum Vitae)
- Stuur je je brief per e-mail? Dan zou je als attachment misschien 1 of 2 voorbeelden van je eigen werk kunnen toevoegen (om het de lezer makkelijk te maken, en kun je ook meteen je beste werk showen)
Spel en stijlfouten heb ik verder niet kunnen vinden trouwens (en die naam zou ik idd ook zo doen)...
En ze gaan al die 100en sollicitanten uitnodigen voor een gesprek zodat ze je motivatie kunnen horen?quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:05 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Welnee, zoiets kun je toch beter in een gesprek doen.
Maar dan zou ik ook de aanhef moeten veranderen in "Beste", wat toch weer een beetje te informeel voelt. Het bedrijf is redelijk "zakelijk" (niet een stel gastjes die op een zolderkamertje een website voor bakker 'Het Sukkeltje' in elkaar flansen) dus ik ben liever te formeel dan te informeel.quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:04 schreef DonJames het volgende:
Verder, Hoogachtend zou ik veranderen in "Met vriendelijke groet". "Hoogachtend" schrijf je m.i. slechts aan de koningin, of als je ruzie hebt met iemand.
Die vlieger gaat niet altijd opquote:Op donderdag 21 juni 2007 15:04 schreef Nembrionic het volgende:
Er hoort ook geen komma voor "en"
Zoals ik al zei, ik vind de brief wat standaard. Waarschijnlijk kan iedereen die op die advertentie reageert wat TS kan, dan kan een goeie motivatie juist de doorslag geven.quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:05 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Welnee, zoiets kun je toch beter in een gesprek doen.
Dat vind ik dus ook lastig. Als ik eerlijk ben, zou het er waarschijnlijk zo uitzien:quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:05 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik mis ook een echte motivatie en wat jij voor het bedrijf kan betekenen. Ervaring met bepaalde programmatuur hoort mi in je cv.
Zal ik vermelden dat ik hun website heb bekeken en toen helemaal overtuigd was, of is dat een beetje te slijmerig?quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:12 schreef jack4ya het volgende:
Kijk nog eens goed naar hun site of vacature... staat er iets in wat je terug kunt koppelen in je brief?
Ik liet altijd heel subtiel doorschemeren dat ik hun site of vacature bestudeerd had dmv van een referentie ernaar in de brief. Dat vond ik een hint van interesse, naast de standaard opmerkingen.
Trouwens het IS interesse...
Ik weet eigenlijk niet of de hint ooit overgekomen is, maar bij de gesprekken, brieven die ik had, ben ik eigenlijk nooit AFgewezen!
Kun je niet opvallen met een vormgegeven sollicitatie? Een flashanimatie op cd ofzo.quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:15 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook lastig. Als ik eerlijk ben, zou het er waarschijnlijk zo uitzien:
"Ik wil graag bij jullie werken omdat ik dan maar 20 minuutjes hoef te fietsen en mijn vorige solicitatiegesprek helaas op niets is uitgelopen. Daarnaast ga ik nog liever bollenplukken met m'n tanden dan mijn handje ophouden bij oompje overheid, maar een beetje relevánte werkervaring opdoen zou toch wel leuk zijn"
Geef toe, ik zou in ieder geval wel opvallen![]()
Nee, "Geachte mevrouw.." gaat prima samen met "Met vriendelijke groet,".quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:10 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Maar dan zou ik ook de aanhef moeten veranderen in "Beste", wat toch weer een beetje te informeel voelt. Het bedrijf is redelijk "zakelijk" (niet een stel gastjes die op een zolderkamertje een website voor bakker 'Het Sukkeltje' in elkaar flansen) dus ik ben liever te formeel dan te informeel.![]()
Van wat ik heb gehoort (en dat kan natuurlijk fout zijn), vallen brieven en cv's onder de categorie: "doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg" en moet je dat soort franje bewaren voor je portfolio. Ik weet niet of ik dat risico durf te nemen...quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:18 schreef Skic. het volgende:
[..]
Kun je niet opvallen met een vormgegeven sollicitatie? Een flashanimatie op cd ofzo.
Ik vraag me ook af wat het CWI er van zou zeggen.quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:21 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Van wat ik heb gehoort (en dat kan natuurlijk fout zijn), vallen brieven en cv's onder de categorie: "doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg" en moet je dat soort franje bewaren voor je portfolio. Ik weet niet of ik dat risico durf te nemen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |