Dag 1.
wij zochten na het opzetten van de tent ons eigen programma op, eerst Billy Talent(wordt die zanger voor een optreden in zijn ballen getrapt ofzo?), dan Chemical Romance gevolgd door Rufus
Wainwright(krijg nou wat, staat ie nou in vrouwenkleren?) dan
uiteraard de Beastie Boys, Muse.
De Beastie Boys...
Billy Talent Was goed lekker onpretentieus Rock-muzieken, beetje dansen, beetje opwarmen voor de rest. (ow, vergeef me mijn wat belgse uitdrukkingen, na een paar dagen tussen
onze buren ga je vanzelf subiet dat taaltje napraten )
Goed, My Chemical Romance, we stonden achter de hekken die de tweede ring vormden, nog ietwat schuw en onwennig (mijn neef vertelt altijd van die heftige verhalen over toen hij
nog hip was). My Chemical Romance is niet echt mijn favoriete band, Maar ze zijn live best goed eigenlijk, leuk op het podium, tijdens black parade deed de zanger ook echt zo'n
parade pasje over het hele podium, erg plezant!
Toen dus naar de pyramide voor Rufus Wainwright die ik overigens alleen maar kende van dat nummer in de Shrek film, dus een beetje onbekend terrein.
Zijn muziek was best ok, halverwege zijn optreden ging hij en de band zich backstage verkleden, hij kwam terug in een witte badjas en speelde een nummer op de piano, daarna ging
hij weer achter de zangmicrofoon en deed de badjas uit en lippenstift op(onder de badjas had hij een rok/jurk aan).
Toen kwam zijn band weer strak in het pak podium op en deden ze zo'n nummer die je in van die oude zwart-wit films ziet met met Rufus als vrouw. Bizar!
Daarna verder richting podium geworsteld om de Beastie Boys eens van dichtbij te aanschouwen, toch 1 van mijn favoriete bands ever.
Dat viel nog geheel niet mee om in de buurt te komen van het podium, totdat ineens de hele tent volliep en we naar voren geduwd werden door al die achter ons ook de tent in wilden.
En Toen! ik stond ongeveer 1/3 van de totale diagonaal van de tent verwijderd van het podium, vanaf het moment dat ze verschenen was het een pandemonium, aan alle kanten werd geduwd, gesprongen, geklapt, gejuicht.
We werden zo'n beetje plat gedrukt vooraan, maar het was het meer dan waard, 1 van mijn favoriete bands echt op zijn best gezien, alle toppers behalve fight for your right kwamen voorbij, mijn tenen doen nog zeer trouwens.
En toen Muse, ach, tja, echt wel goe hoor, maar hey, i just survived The Beastie Boys!
Dag 2
Ons Programma: Jason Mraz, Enter Shikari, Kings of Leon(omdat we te lui waren om weg bij het hoofd podium te lopen, wat een slechte live band is dat!), Kaiser Chiefs(whoohoo!),
Bloc Party, Queens of the Stone Age, Artic Monkeys en de afsluiter, Pearl Jam(ja, ik heb Alive mee"gezongen"
Jason Mraz, was niet mijn soort muziek iig, Enter Shikari was al beter, een beetje feest vooraan tenminste, voor de verandering hadden we het rechter gedeelte van het podium opgezocht, waar het er wat wilder aan toe ging, het podium werd door hekken in stukken gedeeld, soort van 2 halve manen die in het midden onderbroken werd voor security en camera mensen.
Het rechter deel van het podium bleek veel leuker dan het linker, net of alle fans van de optredende bands zich daar altijd verzamelden, kan ook aan de camera die boven dat vak hing hebben gelegen
Toen zijn we blijven staan en kwamen de Kings of Leon, echt heel erg slecht(ondanks het gastoptreden van Eddie Vedder) hoewel ze aan het eind van hun optreden wel beter klonken.
Dan Kaiser Chiefs, met al hun hits, hoef ik verder niet te beschrijven denk ik! JUMP! JUMP!
Bloc Party vond ik niet leuk, mijn vrienden wel, soit.
Queens of the Stone Age, man, wat een verassing! wat een goede live band is dat zeg! 1 van mijn favo's van het festival!
En daarna de Artic Monkeys met hun catchy tunes, maar echt, ze hadden net zo goed een Artic Monkeys CD op kunnen zetten, die gasten zijn echt saai,geen uitstraling!
Pearl Jam! Eddie Vedder op zijn best, behalve dat gezeik over de Irak-oorlog, daar knapte ik een beetje op af eerlijk gezegd, ik wil muziek, geen politiek!
Toch, erg, erg goed! (een vriendin vond het wel zielig voor de tamboerijnen die Eddie op het eind doodsloeg )
(dronken geworden)
3
Geen eensgezindheid deze dag, razorlight/hold steady was het eerste twistpunt, uiteindelijk naar beide geweest, eerst razorlight, dan the hold steady, hold steady was de leukere van de 2, soort van tweakers(nerds!) die muziek maken, cool!
Dan de keus tussen niks(Amy Winehouse&Blonde Redhead), we zijn bij het hoofdpodium gebleven, heb er nog spijt van, winehouse was te laat en slecht, zal vast bezopen zijn geweest.
Toen naar voren gegaan voor Snowpatrol, voor mij dé suprise van het festival, ik kende uiteraard wel de hits, maar ze zijn fantastisch live, ze betrekken het publiek bij het optreden, we hebben o.a. de wave gedaan .Ze klinken live gewoon echt tof!
Daarna kiezen: the Killers of Goose, ik ben bij the Killers gebleven, strak optreden, maar de zanger leek een beetje uitgeput, had geen zin om een show te maken iig.
Vervolgens hebben we Peter Gabriel en the Good The Bad and the Queen niet gekeken wegens energie problemen en maar een een nummer of 5 van Chemical Brothers.
Dag 4
Cold War Kids, Kooks, Interpol, Incubus, Australian Pink Floyd Show, Faithless.
Mijn Dag begon eigenlijk bij Incubus, Cold War kids hadden wel een paar goede nummers en the Kooks ook(daar wel bij geweest dus ), maar ik moest nog wat wakker worden.
Incubus was amazing, 1 van de betere van het festival, lekker meezingen en springen, we stonden zo goed als vooraan, erg leuk!
Daarna hebben we een klein stukje Damien Rice meegepikt, die gast speelt nogal veel covers! Hij heeft een goede stem overigens.
En dan de Australian Pink Floyd Show, we hadden echt geen zin om ons in de drukte te begeven om metallica te gaan kijken, overal waar je keek zondag zag je metallica shirts.
Australian Pink Floyd Show was echt goed, alle Pink Floyd fans die er op de weide waren hadden zich in de marquee verzameld, ben daar lekker uitgerust, beetje meebléren, zeer enthousiast publiek, ze zongen echt alles mee, leuk(we do'nt need no education!)!
Toen het staartje van Metallica meegepakt, Nothing else matters live bekeken, weer lekker meezingen.
Als laatst was Faithless aan de beurt, de afsluiter van het festival Feest! hupsen, springen, dansen, God is a DJ!
Het was fantastisch! zoveel goede bands!
1. Beastie boys
2. Pearl Jam
3. Snow Patrol
4. Queens of the Stone Age
5. Incubus
Das sind wir! Mittwoch morgen, ICE 1517 Richtung Berlin.