Lees maar eens over de Nederlandse federale reserve en de Europeesche bank...quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:01 schreef Harry4 het volgende:
Jullie EU-bashers vrezen het ergste, ik wil weten wat er te vrezen is.
Ik zie abosluut neit in wat de voordelen van de EU zijn buiten een economische en douane unie. Vooruit, monetair wil ik met de euro ook nog wel slikken maar waarom de EU bij mij in het dorp een weide moet subsidieren, een weg in Griekenland, brug in zuid-amerika of het studeren in het buitenland van studenten ontgaat mij volkomen. Ook zaken als een Europees leger en gelijk trekken van gevangenisstraffen in Europa vind ik een sta te ver.quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:01 schreef Harry4 het volgende:
[..]
Jullie EU-bashers vrezen het ergste, ik wil weten wat er te vrezen is.
Voordeel : De echte regering zit weer in Brabantquote:Op donderdag 21 juni 2007 12:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Noem de voordelen, en ik noem je de nadelen!
Zoals ik al zei, meer macht over meer mensen, bij.. minder mensen....quote:Op donderdag 21 juni 2007 11:51 schreef Boosoog het volgende:
122 Teletekst do 21 jun
Het Europees verdrag beoogt de vergrote
EU beter bestuurbaar te maken,door de
benoeming van een EU-president en het
inleveren van vetorechten.Doordat de
Europese commissie kleiner wordt,zullen
niet alle landen meer een commissaris
kunnen leveren.
De Nederlandse regering heeft gematigd
positieve verwachtingen van de top.
Let vooral op het vet gedrukte; Nederland adieu
Tuurlijk. Een besturend clubje vooral bestaande uit leden van grote buitenlandse staten met pure eigenbelangen en een eigen agenda. Die zullen vast wel zo begaan zijn met kleine landjes hoor. Niet dus. Het is absurd. Het komt er allemaal op neer dat nóg meer macht naar het buitenland gaat.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:01 schreef BlaZ het volgende:
Zie het probleem verder niet, heb meer vertrouwen in de EU regering als in de Nederlandse.
Je noemt nu net de dingen op waar ik geen bezwaar mee heb. Die structuurfondsen zijn één van de betere uitvindingen, en één Europees leger zou juist welkom zijn (alhoewel het een naieve gedachte is).quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:27 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ik zie abosluut neit in wat de voordelen van de EU zijn buiten een economische en douane unie. Vooruit, monetair wil ik met de euro ook nog wel slikken maar waarom de EU bij mij in het dorp een weide moet subsidieren, een weg in Griekenland, brug in zuid-amerika of het studeren in het buitenland van studenten ontgaat mij volkomen. Ook zaken als een Europees leger en gelijk trekken van gevangenisstraffen in Europa vind ik een sta te ver.
en waarvoor zou dat leger moeten worden ingezet?quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:05 schreef Klopkoek het volgende:
Je noemt nu net de dingen op waar ik geen bezwaar mee heb. Die structuurfondsen zijn één van de betere uitvindingen, en één Europees leger zou juist welkom zijn (alhoewel het een naieve gedachte is).
Nou ja, het is maar net wat je zo nadelig vindt aan he studeren in het buitenland voor studenten, ik zie het alleen maar als een voordeel. Het is volgens mij alleen maar voordeliger. Het financiëren van dat stukje weiland wordt juist minder, een brugje in Griekenland is goed voor de transport.quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:27 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ik zie abosluut neit in wat de voordelen van de EU zijn buiten een economische en douane unie. Vooruit, monetair wil ik met de euro ook nog wel slikken maar waarom de EU bij mij in het dorp een weide moet subsidieren, een weg in Griekenland, brug in zuid-amerika of het studeren in het buitenland van studenten ontgaat mij volkomen. Ook zaken als een Europees leger en gelijk trekken van gevangenisstraffen in Europa vind ik een sta te ver.
En wat is het probleem ? Ik woon buiten de randstad en we worden hier toch ook achtergesteld door de regering dus wat maakt dat nou uit.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:04 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Tuurlijk. Een besturend clubje vooral bestaande uit leden van grote buitenlandse staten met pure eigenbelangen en een eigen agenda. Die zullen vast wel zo begaan zijn met kleine landjes hoor. Niet dus. Het is absurd. Het komt er allemaal op neer dat nóg meer macht naar het buitenland gaat.
Ik zei ook: het is een naieve gedachte.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:06 schreef PJORourke het volgende:
Wat moeten we met een Europees leger? Als ze uitvergaderd zijn, is de oorlog al voorbij.
Een van die punten die je eigenlijk alleen op Europees niveau fatsoenlijk kunt aanpakken.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:09 schreef Harry4 het volgende:
[..]
Verder vind ik vooral dat er nog meer moet worden samengewerkt op het gebied van milieu.![]()
Dat probleem heb je toch altijd. Binnen landen bestaat er al onenigheid over of je mee moet doen in Irak, Afganistan.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:09 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
en waarvoor zou dat leger moeten worden ingezet?
wie beslist daarover? straks krijg je, door de inperking van macht van de afzonderlijke landen, dat je ineens levens van je eigen millitairen opoffert voor een strijd die je absoluut niet wilt.
Het kost gewoon veel tijd. Binnen de VS had vroeger elke staat ook een eigen legertje. Samenvoeging kost gewoon tientallen jaren.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:11 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik zei ook: het is een naieve gedachte.
Net zoals zoveel plannetjes van de EU. De idealen zijn prachtig maar de praktijk is een grote gruwel met als beste voorbeeld dat stabiliteitspact.
Op Europees verband waren we waarschijnlijk al teruggetrokken uit Irakquote:Op donderdag 21 juni 2007 14:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat probleem heb je toch altijd. Binnen landen bestaat er al onenigheid over of je mee moet doen in Irak, Afganistan.
Op details misschien ja... Maar als het gaat over onze wetten en hoe er van ons verwachtquote:Op donderdag 21 juni 2007 14:10 schreef BlaZ het volgende:
En wat is het probleem ? Ik woon buiten de randstad en we worden hier toch ook achtergesteld door de regering dus wat maakt dat nou uit.
Tsja... wat moeten we hier van zeggenquote:Polen zet WO-II in als argument
Bij de strijd om het stemgewicht van Polen in de EU heeft premier Jaroslaw Kazynski de Tweede Wereldoorlog als argument ingezet. Het aantal stemmen van de lidstaten is gebaseerd op het aantal inwoners. Dat zou hoger zijn geweest als de oorlog er niet was geweest, zei hij in een interview met de Poolse radio.
Zonder de oorlogsjaren zou Polen nu een natie van 66 miljoen inwoners geweest, bracht de premier naar voren. Tussen 1939 en 1945 kwamen 6,5 miljoen Polen om, onder wie 3,5 miljoen joden.
Polen lijkt niet akkoord te gaan met het inleveren van stemmen, waardoor de hele top in Brussel kan mislukken.
WO-II inzetten als argument....waar kennen we dat toch van. Dat die NOS nu plotseling zo verbaasd is...quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:21 schreef Harry4 het volgende:
Updatje:
[..]
Tsja... wat moeten we hier van zeggen
Dan beslist tenminste nog het nationale kabinet over deelname. Bij een europees leger zouden buitenlandse staten beslissen of je je eigen millitairen moet gaan inzitten. Defensie is absoluut iets waar de EU heel ver vandaan moet blijvenquote:Op donderdag 21 juni 2007 14:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat probleem heb je toch altijd. Binnen landen bestaat er al onenigheid over of je mee moet doen in Irak, Afganistan.
Amerika en de EU gaan vergelijken is appels en peren... Anders dan Amerika hebbenquote:Op donderdag 21 juni 2007 14:16 schreef BlaZ het volgende:
Het kost gewoon veel tijd. Binnen de VS had vroeger elke staat ook een eigen legertje. Samenvoeging kost gewoon tientallen jaren.
Dat Duitsland, als er geen WW II was geweest, nog meer inwoners had gehad dan nu en Polen dus naar verhouding nog minder stemmen zou hebben.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:21 schreef Harry4 het volgende:
Updatje:
Tsja... wat moeten we hier van zeggen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |