abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50666349
Dames, heren,

Ik ben nog student en ben al haast 5 jaar werkzaam binnen een winkelketen.
Ik ben begonnen met een 0-urencontract, het was echt een bijbaantje.
Dit bijbaantje is een beetje uit de hand gelopen en inmiddels heb ik een 20-urencontract omdat ik op een gegeven moment iedere week minstens 20 uur draaide en als dat langer duurt als 3 maanden heb je daar recht op. Ik heb mijn werkgever toen op mijn rechten gewezen. Daar zijn twee gesprekken over geweest en in eerste instantie vond ze het niet slim van mij i.v.m. belasting enzo. Na nog een gesprek heb ik het er toch doorheen geduwd.
Het enige probleem was dat ik niet in het huidige filiaal kon blijven werken omdat daar geen uren voor me waren, dus werd ik overgeplaatst naar een ander splinternieuw filiaal. Kreeg netjes reiskostenvergoeding enzo, allemaal prima geregeld en ik ben er heel blij mee.

Maar wat wil nu het geval:
Ik ben half februari overgeplaatst naar die andere winkel. Ik heb meegeholpen met de winkelinrichting, daar de winkel nog niet was geopend. Vanaf de start ben ik erbij geweest. En vanaf de start houd ik mij als normale verkoopster bezig met taken die eigenlijk vallen onder de taakomschrijving van een (assistent-)bedrijfsleider als je het mij vraagt.

Houd even in je achterhoofd dat ik gewoon verkoopster ben en eigenlijk naar mijn idee alleen verantwoordelijk ben dat er een hoop omzet wordt gedraaid:
- Ik doe de weekadministratie. Als er ook maar iets niet klopt word ik op het matje geroepen bij de assistent-bedrijfsleider, kan me verantwoorden en dan mag zij het mooi uitzoeken.
- Ik beheer de kluis. Als daar een kluisverschil in zit word ik op het matje geroepen door de assistent-bedrijfsleider, moet tekst en uitleg geven en ook dan mag zij het uitzoeken omdat ik vind dat dit buiten mijn takenpakket valt.
- Ik heb contacten met het geldafstortbedrijf en verzorg dit iedere week. Iedere week zorg ik er dus voor dat een niet nader te noemen bedrag overgeleverd wordt aan dit bedrijf die het vervolgens zal storten.
- De drie dagen per week dat ik er ben stuur ik het personeel aan (5 man). Het betreft allemaal nieuwe collega's die nog erg afwachtend zijn en echt opgeleid meoten worden. Dingen moeten worden uitgelegd en eigen gemaakt.. maar dat komt niet vanzelf, dat vraagt veel sturing van iemand met kennis van zaken (ik in dit geval).
- Vanaf dat we open gingen heb ik mijn nieuwe collega's opgeleid, tekst en uitleg gegeven over alle voorkomende zaken in de winkel. De assistent-bedrijfsleider is er niet op dagen dat ik werk.
- Ik moet ervoor zorgen dat alle artikelen op tijd bijbesteld worden. Gebeurt dit niet goed, dan wordt de winkel niet bevoorraad en dan krijg je dus lege vakken. Kan ik weer gaan uitleggen aan de assistent-bedrijfsleider waarom dit zo is.
- Ik handel gesprekken met leveranciers af.

Dit zijn zomaar een paar dingen die nu even in me op komen terwijl ik dit aan het typen ben, maar er zijn er vast meer.
Overigens wil ik erbij zeggen dat geen van mijn collega's dit werk ook doen. Of ik doe het, of de assistent-bedrijfsleider doet het, maar die is er haast nooit wanneer ik er ben. Dat komt omdat zij nog op therapeutische basis werkt en daarom parttime aanwezig is.

Ik krijg meer en meer het gevoel dat taken op mij worden afgeschoven terwijl ik er infeite geen zak mee te maken heb. Ik zie cijfers, geld, andere zaken die mij geen mieter aan gaan. Maar waar wel van wordt verwacht dat ik er verantwoord mee omga.

Nu heb ik voor 6 juli een gesprek staan met de rayonmanager. Dat is weer de persoon die boven de assistent-bedrijfsleider staat. Zij belde mij vanmiddag toevallig op met de vraag of ik die dag een uurtje tijd heb, omdat ze het over mij en mijn plannen wil hebben. De rayonmanager is ervan op de hoogte dat ik meer uit mijzelf wil halen binnen dit bedrijf omdat het werk dat ik doe, heel erg leuk vind.

Ik krijg alleen nu absoluut niet betaald voor de verantwoordelijkheid die ik draag.
In mijn ogen zijn dit allemaal taken die toebehoren aan een (assistent)bedrijfsleider en wordt het nu op mij afgeschreven. Lekker makkelijk, want ik heb veel kennis van de zaken hier op de werkvloer en ik ben lekker goedkoop, immers ik ben nog student.

Kan ik het maken om loonsverhoging te vragen?
Ik ben benieuwd wat de rayonmanager 6 juli gaat vertellen.. Ik heb al een vermoeden wat en dan zal die loonsverhoging vanzelf ter sprake komen. Maar mocht het vermoeden niet uitkomen, kan ik het dan maken om loonsverhoging te vragen?

Hoe kijken jullie hier tegenaan?
pi_50666629
ik zou zoiso loonsverhoging vragen, of bij de concurrent gaan werken waar je meer verdient als filaalmanager ofzo
tenzij je daarvoor word aangenomen nu
en vraag gelijk of dat jou taken zijn of dat die kut bedrijfslijert zich er makkelijk vanaf maakt en miss die er wel uitgeflikkerd kan worden en jij zijn haar baan in kan nemen
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  woensdag 20 juni 2007 @ 20:47:26 #3
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_50666673
Het verbaast me dat je niet allang om meer salaris gevraagd hebt. De taken die je extra doet horen in mijn ogen, met alle respect, niet bij een simpele verkoopster. Ik zou al deze punten die je hier noemt op papier zetten en er een goed verhaal bij verzinnen waarom jij denkt dat je meer geld waard bent dan dat je nu krijgt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_50666802
met terugwerkende kracht vanaf januari loonsverhoging aanvrage
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_50667159
Ik zou toch eens kijken tijdens dat gesprek of het niet mogelijk is de functie van assistent bedrijfsleidster te gaan vervullen. Als jullie beiden part timen, lijkt me dat best kunnen. En daarbij komt natuurlijk automatisch een loonsverhoging kijken.
Mocht dit niet mogelijk zijn, zou ik al die extra werkzaamheden en verantwoordelijkheden weigeren.
pi_50667758
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 20:47 schreef karr-1 het volgende:
Het verbaast me dat je niet allang om meer salaris gevraagd hebt. De taken die je extra doet horen in mijn ogen, met alle respect, niet bij een simpele verkoopster. Ik zou al deze punten die je hier noemt op papier zetten en er een goed verhaal bij verzinnen waarom jij denkt dat je meer geld waard bent dan dat je nu krijgt.
Dat wilde ik inderdaad ook gaan doen voor dat gesprek dat ik 6 juli aanstaande heb.
Hmm ja.. of die assistent-bedrijfsleider zich er nu makkelijk vanaf maakt... Ik vind eerlijk gezegd van wel.
Alle dingen die niet opgelost worden.. Ik krijg echt het idee dat zij denkt: Och dat doet Monique wel.. die weet wel hoe ze daarmee moet omgaan.

Ik voel me zo verantwoordelijk terwijl ik dat in mijn huidige positie met mijn huidige loon niet zou moeten zijn. Ik krijg ook veel antwoorden van mensen uit de kring waarmee ik omga dat ik het werk er allang bij neer had moeten gooien

In de afgelopen 5 jaar heb ik 8 verschillende bedrijfsleiders boven mij gehad en iedere bedrijfsleider wilde weer wat anders. Had weer zijn eigen regeltjes en dingetjes. Ik ben toen gewoon zelfstandig dingen uit gaan zoeken omdat dingen niet liepen zoals ze zouden moeten lopen en ondertussen heb ik aan deze mensen laten zien dat ik het kan.

En daar maken deze mensen handig gebruik van...

Ik zie het eerlijk gezegd nog wel gebeuren dat ik 6 juli te horen krijg dat de huidige assistent-bedrijfsleider vertrekt en dat ik word gevraagd om haar functie over te nemen.
Ik bedoel.. heb de afgelopen 5 jaar dit 8 keer zien gebeuren.. Bijna ieder half jaar wel een.. en het half jaar is weer bijna om dus

Mjaah kutonderneming zou je kunnen zeggen. Ik vind dat ze slecht met hun personeel omgaan.
Ben echt heel benieuwd wat ze gaan zeggen. Maar kan maar beter niet op de zaken vooruit lopen. Dadelijk is het niet zo en hoop ik op dingen die toch niet gaan gebeuren.

Maar bedankt voor jullie antwoorden in ieder geval
Het geeft me een geruststellend gevoel dat ik de dingen niet verkeerd zie, maar dat ook mensen hier, die mij niet kennen maar die ook al heel wat jaren werkervaring hebben, er ongeveer hetzelfde over denken.
pi_50667849
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 20:47 schreef karr-1 het volgende:
Het was in eerste instantie ook niet meer dan een bijbaantje om mijn huur te kunnen betalen he
Ik had van tevoren ook nooit verwacht dat dit zou gaan gebeuren.
pi_50677986
zolang je goed kan formulieren waarom je vindt dat je een loosverhoging moet krijgen is er toch niets aan de hand?
als je gewoon alles op een rijtje zet, alle punten nettigs aangeeft moet er geen probleem zijn lijkt mij
The Older I Get, The Better I Was
pi_50680560
maar Monique, en de Bruna dan?

ik zou je missen in Deurne
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_50680597
Hoeveel krijg je nu dan?
pi_50698361
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 07:56 schreef freak1 het volgende:
maar Monique, en de Bruna dan?

ik zou je missen in Deurne
Wat is dit? .. Wie ben jij?

Anyway.. Het gaat om de Bruna. Ik wilde het bedrijf niet bij de naam noemen omdat ik anders hier een beetje reclame loop te maken enzo
pi_50698472
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 08:01 schreef snellejelle het volgende:
Hoeveel krijg je nu dan?
Hahaha je gaat me uitlachen.
Ik sta me iedere keer uit te sloven voor ... jawel .... 7,84 per uur.

Jaja ik weet het .. had allang eerder voor mezelf op moeten komen.
Maar nu gaat het 6 juli gebeuren.

Ik ben er trouwens al een beetje achter gekomen waar het gesprek de 6e onder andere over zal gaan.
Ik weet niet of de mensen hier bekend zijn met het Bruna-concept. Een aantal Bruna's in Nederland hebben in het pand ook een postagentschap zitten. Nu gaan ze me 6 juli vragen of ik ook deze scholing wil doen (dat houdt in een maand lang fulltime scholing he!! Niet effe een cursus van een paar uurtjes).

Dat betekent nog meer kennis van zaken.

Maar dan moeten ze wel over de brug komen.
Ik kan natuurlijk volgend jaar ook gewoon in het onderwijs gaan werken (want zit nu in PABO 4... bijna klaar). De kans dat ik voglend jaar een eigen klas krijg is heeeeel klein, vandaar dat het onderwijs mij op dit moment minder trekt. Of twee verschillende banen. En Bruna en onderwijs trekt me ook wel. Ik vind die afwisseling prettig.

Heeft men nog meer adviezen?
pi_50701939
Op naar de tien euro per uur
pi_50702674
Had ik zelf eigenlijk ook al aan gedacht.
Mooi bedrag om te vragen? Kan ik wel maken dus?

Tja ze willen me hebben of niet.
Vorige week maandag hebben ze nog toegegeven tijdens een heftig werkoverleg dat ze zonder mij nergens waren... dussuh..

Tis kiezen of delen
Als ze me echt willen hebben komen ze wel over de brug
pi_50728145
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 17:44 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Wat is dit? .. Wie ben jij?

Anyway.. Het gaat om de Bruna. Ik wilde het bedrijf niet bij de naam noemen omdat ik anders hier een beetje reclame loop te maken enzo
hoi!

ik kom uit asten, hoezo?

maar je moet gewoon niet iedere keer zo gemeen kijken als ik in de bruna ben, en je moet gewoon een keer mee uitgaan zeg ik dan! je hebt toch gen relatie
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_50728308
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 14:07 schreef freak1 het volgende:

[..]

hoi!

ik kom uit asten, hoezo?

maar je moet gewoon niet iedere keer zo gemeen kijken als ik in de bruna ben, en je moet gewoon een keer mee uitgaan zeg ik dan! je hebt toch gen relatie
Muwhahaa boos kijken.. meestal komt dat omdat ik zo geconcentreerd bezig ben
Volgende keer moet je maar even komen zeggen dat jij het bent.. want heb geen idee hoe je deruit ziet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')