Hoi, wat begrijp je niet aan 'serieuzer forum'?quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:13 schreef Edwinuss het volgende:
ze zijn ermee geboren, snap dat dan..
quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:38 schreef Iblis het volgende:
Ik heb er zelf geen, maar ik kan me voorstellen dat aan de binnenkant een haarspeldje zit? (Wat kale Joden dan doen weet ik ook niet.)
Gewoon niet extreme bewegingen met je hoofd maken (denk ik, ik ben niet kaal.) En gewoon je hand ff op je hoofd als je bukt.quote:
Nieten?quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:38 schreef Iblis het volgende:
Ik heb er zelf geen, maar ik kan me voorstellen dat aan de binnenkant een haarspeldje zit? (Wat kale Joden dan doen weet ik ook niet.)
Volgens mij dragen joodse vrouwen geen keppeltje! Maar die truc kan natuurlijk wel ook door mannen gebruikt worden.quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:27 schreef Invictus_ het volgende:
Schijnbaar gebruikt vrouwenvolk haarlak om omhoogkruipen & wegschuiven te voorkomen. Ouwe Jiddische truc?
Joden (met een hoofdletter dus) zijn leden van de etnische groep Joden. Wat jij waarschijnlijk bedoelt zijn joden (joodsgelovigen).quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:06 schreef Maanvis het volgende:
Deze vraag heb ik al eerder gesteld, maar van dat topic is niets terecht gekomen. Bij deze dus nogmaals de vraag in een wat serieuzer forum.
Beste Joden, hoe voorkomen jullie dat jullie keppeltje van jullie hoofd af flikkert als je ff met je hoofd schudt?
Overigens hoeft het toch ook niet per se een keppel te zijn, maar kan het ook een andere vorm van hoofdbedekking zijn? (Chassidische joden zie je b.v. vaak met een hoed, maar ik geloof dat die dan onder die hoed nog een keppel dragen.)quote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:05 schreef k3vil het volgende:
Een keppel is trouwens geen mitva (voorschrift) dat ontrokken is uit de Thora, maar een toevoeging door rabbijnen.
Zoiets, maar dan met de spike aan de onder(binnen)kant van de helm?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 11:45 schreef Floripas het volgende:
Je zou eens een Israelische legerkeppel moeten zien. Die blijven zelfs zitten als je van de Aswandam springt en door het kolkende water zwemt.
Ja, dat is overigens ook een toespeling op een Kabbalistisch concept, zoals overigens alles wat men aan rituelen doet.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:18 schreef Iblis het volgende:
[..]
Overigens hoeft het toch ook niet per se een keppel te zijn, maar kan het ook een andere vorm van hoofdbedekking zijn? (Chassidische joden zie je b.v. vaak met een hoed, maar ik geloof dat die dan onder die hoed nog een keppel dragen.)
Zó intens fout.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:25 schreef Friek_ het volgende:
Maar ja, er zullen we dingen op de jodenmarkt zijn hiervoor. Als daar geen jood profijt van heeft gemaakt kijk ik wel raar op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |