Lang niet elke school heeft heeft gymnasium.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 20:29 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik proef de frustratie door je posts heen... Niet gehaald? Dit is slechts een wilde gok hoor. Ik dacht gewoon: "Laat ik eens een wilde gok doen!" No pun intended! Ik gis slechts naar de oorzaak van je jaloerse frustratie, maak je niet dik.
Mensen die zeggen dat het 'niks' is, waren gewoon óf niet goed genoeg voor Latijn/Grieks óf te lui. Zo simpel is het. Je moet namelijk wel degelijk een extra prestatie leveren, waardoor je voor andere vakken lagere cijfers kunt halen. Of denk je dat iemand die Atheneum nèt aankan, hetzelfde resultaat haalt incl. Latijn/Grieks? Dacht het niet.
Voor de rest is het allemaal je eigen keus, inderdaad, dus ik zeik ook niet dat het alleen een VWO diploma + Latijn is. Je hebt er toch zo goed als niets meer aan, maar dat is nog geen reden om het te bagatelliseren.
Ik deed geen gymnasium omdat mijn school dat niet had. En daarnaast zeg ik dat omdat TS heel graag wil dat gymnasium iets hogers is dan atheneum terwijl dat niet zo is.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 20:29 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik proef de frustratie door je posts heen... Niet gehaald? Dit is slechts een wilde gok hoor. Ik dacht gewoon: "Laat ik eens een wilde gok doen!" No pun intended! Ik gis slechts naar de oorzaak van je jaloerse frustratie, maak je niet dik.
Mensen die zeggen dat het 'niks' is, waren gewoon óf niet goed genoeg voor Latijn/Grieks óf te lui. Zo simpel is het. Je moet namelijk wel degelijk een extra prestatie leveren, waardoor je voor andere vakken lagere cijfers kunt halen. Of denk je dat iemand die Atheneum nèt aankan, hetzelfde resultaat haalt incl. Latijn/Grieks? Dacht het niet.
Voor de rest is het allemaal je eigen keus, inderdaad, dus ik zeik ook niet dat het alleen een VWO diploma + Latijn is. Je hebt er toch zo goed als niets meer aan, maar dat is nog geen reden om het te bagatelliseren.
Er werd ook niet gezegd dat gymnasium en atheneum hetzelfde is, er werd alleen aan je uitgelegd dat het allebei vwo is.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:24 schreef Kikker_kermit het volgende:
[..]
Ja, dan zeg je het dus al zelf dat het niet hetzelfde is
Precies, boeie.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 20:37 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik deed geen gymnasium omdat mijn school dat niet had. En daarnaast zeg ik dat omdat TS heel graag wil dat gymnasium iets hogers is dan atheneum terwijl dat niet zo is.
En boeie verder.
Dus jij wil zeggen dat de vrouw beter is dan de man of andersom?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Precies, boeie.
Maar gymnasium is wel hoger dan atheneum. Gymnasium is Atheneum+1. Verder maakt het niet uit, maar mensen moeten niet gaan doen alsof het precies hetzelfde is.
Een manke vrouw en een manke vent zijn allebei mank. Maar dan geldt nog niet dat: manke vrouw = manke man.
Het is beide gewoon VWO en dus qua niveau gelijk. Basta.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:46 schreef SuperHarregarre het volgende:
Nee, Saekerhett, je slaat de plank volledig mis. De meeste mensen nemen namelijk niks extra bij hun atheneum. Daarom is Gymnasium over het algemeen moelijker. Behalve inderdaad als ze bij Atheneum ook een extra vak nemen. Daar zeg ik ook niks over. De meerderheid doet dat echter niet.
Het niveau van de gegeven vakken op atheneum en gymnasium is identiek.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:46 schreef SuperHarregarre het volgende:
Nee, Saekerhett, je slaat de plank volledig mis. De meeste mensen nemen namelijk niks extra bij hun atheneum. Daarom is Gymnasium over het algemeen moelijker. Behalve inderdaad als ze bij Atheneum ook een extra vak nemen. Daar zeg ik ook niks over. De meerderheid doet dat echter niet.
En doe niet zo ongelofelijk dom met je vrouw beter dan de man. Mijn punt is, je kunt niet simpel zeggen dat iets aan elkaar gelijk is, omdat de basis hetzelfde is.
En de HAVO boeken zijn ook precies hetzelfde als VWO hoorquote:Op vrijdag 22 juni 2007 23:49 schreef Merkie het volgende:
[..]
Het niveau van de gegeven vakken op atheneum en gymnasium is identiek.
In de brugklas misschien. In de bovenbouw echt niet hoor.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 15:07 schreef Opperkwal het volgende:
[..]
En de HAVO boeken zijn ook precies hetzelfde als VWOhoorAlleen is de normering anders en moet je iets meer leren.
Nee hoor, weet vrij zeker dat ik in de derde boeken had waar VWO op stond en geen HAVO.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 23:13 schreef Opperkwal het volgende:
Alsof je 24 uur nodig hebt om te leren. Je hebt alleen iets minder vrije tijd.
@TC03, tot en met 3 HAVO heb je zoieso dezelfde boeken.
Je hebt meer vakken, maar het niveau is hetzelfde. Maar als je onderscheid maakt tussen gymnasium, dan zou je dat net zo goed moeten doen tussen N&T en C&M.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 16:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik ben het niet eens met wat hier beweerd wordt.
De vakken zijn gelijk, maar het geheel is niet gelijk.
1+1+1+1+1=5
1+1+1+1+1+1=6
De onderdelen zijn gelijk maar bij Latijn komt er een extra onderdeel bij. Alleen al daarom is 't hoger dan Atheneum. Dan laat ik nog buiten beschouwing dat als je ook moet leren voor Latijn, dat je dan tijd kwijt bent die je in de andere vakken had kunnen steken.
@Merki. Dat klopt wel. Het niveau van de onderlinge vakken is gelijk. Het geheel echter niet zoals TC beweert.
Doe je dat niet dan? Ik hoor anders genoeg mensen kotsen over C&M.quote:Op zondag 24 juni 2007 00:04 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je hebt meer vakken, maar het niveau is hetzelfde. Maar als je onderscheid maakt tussen gymnasium, dan zou je dat net zo goed moeten doen tussen N&T en C&M.
Het is meer, niet moeilijker.quote:Op zondag 24 juni 2007 02:19 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Doe je dat niet dan? Ik hoor anders genoeg mensen kotsen over C&M.
Gymnasium is gewoon moeilijker dan Atheneum. Basta.
Ik had in de derde volgens mij nog een vak waarbij ik inderdaad dezelfde boeken had als HAVO. Alleen wij moesten er drie behandelen in een jaar, de HAVO maar twee.quote:Op zondag 24 juni 2007 00:03 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee hoor, weet vrij zeker dat ik in de derde boeken had waar VWO op stond en geen HAVO.
Meer is moeilijker.quote:
Ik vind niet dat 'meer' per definitie moeilijker is.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:24 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Meer is moeilijker.
Je bent wel hardleers zeg.![]()
Nou bij ons op school was dat niet zo, en zaten we gewoon door elkaar in de klasquote:Op zondag 24 juni 2007 15:37 schreef Kikker_kermit het volgende:
En de boeken zijn inderdaad wel degelijk anders. Ik kan het weten, heb ze allebei gehad dus daar kan je ook niet onderuitkomen.![]()
Is het wel. Daarom zijn het ook meestal de slimme nerds die gymnasium doen.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:55 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik vind niet dat 'meer' per definitie moeilijker is. [afbeelding]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Saekerhett: Klopt, ik zat ook gewoon in een atheneumklas bij de andere vakken. Neemt niet weg dat ik bij tentamens altijd extra moest leren. Tijdens de examens had ik Wiskunde en Latijn op een dag. Dat is wel moeilijker dan je volledig kunnen focussen op alleen Wiskunde.
Als het niks voor zou stellen dan had iedereen wel gymnasium gedaan en dan waren er ook niet door de jaren heen zoveel mensen afgevallen. En geloof me, ze gingen bij bosjes.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
Voor gymnasium andere boeken dan atheneum? Dat is echt bullshit.quote:Op zondag 24 juni 2007 15:37 schreef Kikker_kermit het volgende:
En de boeken zijn inderdaad wel degelijk anders. Ik kan het weten, heb ze allebei gehad dus daar kan je ook niet onderuitkomen.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |