Kan natuurlijk ook een typefout betreffen.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:54 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Mijn docenten kunnen ook niet rekenen. Vandaag een balans op een tentamen waarvan het totaal 1.780.000 moest zijn. Aan de creditzijde was dat zo, maar de debetzijde was toch echt 1.760.000.
100 gram is ook goedquote:Op zaterdag 23 juni 2007 17:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ga het volgende week uitproberen bij de slager. Ik wil graag een ons rauwe ham en een pond varkensfilet. Ben benieuwd of een jong hulpje dan weet wat ik nodig heb.
Het is mij eigenlijk nog nooit eerder verteld dat deze termen niet meer gebruikt worden/ verboden zijn.
Zeg dat eigenlijk altijd bij de slager.![]()
Vraag me af of de slager me kan volgen als ik om 1 hectogram rauwe ham vraag.
En wat is ze dan? Hélène de Gier. Oftewel: een prutser.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
toenet op 3fm de pabo studente die de toest niet gehaald had en nu de instelling aanklaagde.
Kreeg 3 groep 5 sommetjes om op te lossen en had ze alle 3 fout.
![]()
![]()
Eh, nee, een link heb ik niet, maar in de oude ijkwet stond precies welke eenheden erkend waren (pond dus niet) en in artikel 5 van die wet stond dat het verboden was om goederen aan te bieden in andere eenheden dan de erkende eenheden.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:30 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Meen je dat serieus.... ? Linkje? Niet dat ik je niet geloof, maar dat is een leuk wetenswaardigheidje
vanaf nu bestel ik dus gewoon 5 hectogram
Volgens mij gewoon Nederlands, maar bronnen heb ik ook niet. Misschien NNI of TNO? Of Normbladen>quote:Op zondag 24 juni 2007 02:53 schreef HiZ het volgende:
[..]
Eh, nee, een link heb ik niet, maar in de oude ijkwet stond precies welke eenheden erkend waren (pond dus niet) en in artikel 5 van die wet stond dat het verboden was om goederen aan te bieden in andere eenheden dan de erkende eenheden.
Ik weet niet waar die regels naartoe zijn verhuisd, maar ik schat in dat het een EU verordening is.
Dat wordt natuurlijk veroorzaakt doordat we een juristen/beleidsmakers-landje zijn. Een land van uitvinders en bouwers zijn we al lang niet meer!quote:Op zondag 24 juni 2007 01:47 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Waar ik nog steeds niet tegen kan, is dat de exacte vakken in het verdomdhoekje gestopt worden en dat kunst nog steeds hoog in het vaandel staat. Het zijn zielepoten die denken dat je zonder wiskunde kunt overleven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |