Bogarde wil eigenlijk zeggen :
'Twee schachrijnige persoonlijkheden, met een uitdrukking van kom niet in mijn buurt of ik sla de romp van je kop en pis in je nek. Ben verbaal niet sterk en Edgard ook niet en dat laten we blijken ook door zonder woorden uit te stralen dat we je huis weten te wonen en je fiets weten te stelen als je als journalist een verkeerde vraag stelt. Kom maar op ik lust je rauw, vieze minachtende persmuskieten. Ik trek mijn jasje voor minder uit. Alles heeft er mee te maken dat mijn vader 20 kinderen had jullie blanken zijn daar jaloers op. Ik was de jongste en moest vechten voor een snee brood met korst. Ik walg van de mensen die niet in een achterstandswijk zijn geboren. Ja ok daar wonen ook blanken maar die sloeg ik op hun smoel toen e 12 waren. Ik ben de sterkste en dat blijkt ook wel. Ik heb 5 jaar lang niet gevoetbald bij Chelsea, maar wel verdient. Alleen maar om de blanke voorzitter te pesten. Verder heb ik niks te melden dat kun je lezen in mijn boek. Waar Tong net een geweldige samenvatting heeft gegeven. Iemand nog een vraag voor ik je voor je muil sla ?'
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !