X zie ik af en toe. Departementquote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:44 schreef pingu_ het volgende:
Kennyman, alleen is hij er al een tijdje niet geweest. =X
Gezellig, bij meneer Demmink!quote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:16 schreef DS4 het volgende:
SCH op Ministerie van Justitie. Als ik hem dan maar dingen in mag fluisteren.
Dan mag jij proberen sociale zaken in goede banen te leiden.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:56 schreef Fastmatti het volgende:
Alle linkse users. Zodat ze eens met eigen ogen kunnen zien hoe 'zielig' al dat tuig wat ze onderhouden werkelijk is.
Dat is een makkie.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:49 schreef du_ke het volgende:
Dan mag jij proberen sociale zaken in goede banen te leiden.
Probleem is dat hij niet mee wil doen aan afpersingquote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:55 schreef digitaLL het volgende:
HenriOsewoudt als minister van financien![]()
Kan hij het gestolen belastinggeld terug laten storten en zonder geld zal de rest van de overheid een echte baan moeten gaan zoeken.
Erg idealistisch duo, zeker Elseetje (niets mis mee, maar op die positie moet je kunnen balanceren).quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:42 schreef EchtGaaf het volgende:
Du_ke als staatssecretaris voor Milieu. Het ministerschap voor milieu had ik al Elseetje toebedeeld. Ik denk dat die twee een ijzersterk duo vormen voor milieubeheer![]()
Ik zou jou graag zien als minister van koloniale zaken.quote:[b]Op dinsdag 19 juni 2007 17:42 schreef EchtGaaf
Dat klopt. Maar goed en scherp beleid begint juist met idealisme!quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Erg idealistisch duo, zeker Elseetje (niets mis mee, maar op die positie moet je kunnen balanceren).
Ik wil geen zakenkabinetquote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Stel hier je FOK-users-zakenkabinet samen
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:37 schreef EchtGaaf het volgende:
Als de coalitiepartijen verder uit elkaar liggen, dan zou ik liever Du_Ke als minister willen.
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:44 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dan nog vind ik het beter opgezet.![]()
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:40 schreef Boze_Appel het volgende:
Elseetje en du_ke in een kabinet ... dat wordt emigreren.
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:42 schreef EchtGaaf het volgende:
Napalm: als minister of staatssecretaris van EZ of financiën? Veel kennis en ervaring op beide terreinen.
Misschien schiet de rest mij wel later binnen.
Dan moet eerst het ontslagrecht worden aangepast. Eerst moet namelijk de volledige top van de ambternaren vervangen worden. Het heeft geen zin om minister te zijn terwijl je ambternaren je tegenwerken.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan mag jij proberen sociale zaken in goede banen te leiden.
voor 90.000 per stuk raak je ze kwijt. Dat is overzichtelijk.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:50 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dan moet eerst het ontslagrecht worden aangepast. Eerst moet namelijk de volledige top van de ambternaren vervangen worden. Het heeft geen zin om minister te zijn terwijl je ambternaren je tegenwerken.
Daarom lijk jij mij de goede man op de juiste plaats.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:49 schreef Napalm het volgende:
[..]
![]()
Al zou ik bij EZ streven naar opheffing![]()
Defensie lijkt me voor jou geschikter, ik denk dat je daar iets meer affiniteit me heb als ik je zo inschat.quote:Onderwijs en Defensie wil ik ook wel.
De vraag s of dat wel zo goed is; de minister bestuurt, de ambtenaren bedenken.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:53 schreef EchtGaaf het volgende:
ik denk dat je daar iets meer affiniteit me heb als ik je zo inschat.
Wat bestuurt de minister dan? Het grootste gedeelte van de ministers is gewoon een slaaf van zijn ambternaren. Als er dan eens een sterke minister aan het roer staat wordt er alles aan gedaan om de minister te laten vallen. Als dit niet lukt dan gaan de plannetjes van de ambternaren gewoon voor vier jaar de kast in.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:57 schreef Napalm het volgende:
[..]
De vraag s of dat wel zo goed is; de minister bestuurt, de ambtenaren bedenken.
Ik denk het wel. Zonder affiniteit met een departement, zou ik het niet kunnen aansturen, denk ik....Want al werk je op hoofdlijnen, als je kritisch wilt zijn als minister lijkt mij een gezonder interesse onontbeerlijk, toch?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:57 schreef Napalm het volgende:
[..]
De vraag s of dat wel zo goed is; de minister bestuurt, de ambtenaren bedenken.
Niet boos zijn. Jij bent meer op je plaats in het parlement.quote:
Ja, dat zou ze voortvarend doen. Ik vergelijk ze maar al te graag met Femke Halsema. Net zo scherp in het debat denk ik.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niet boos zijn. Jij bent meer op je plaats in het parlement.
Dat is helaas waar. YEs Minister zat dichter bij de realiteit dan men denkt.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:01 schreef Fastmatti het volgende:
Wat bestuurt de minister dan? Het grootste gedeelte van de ministers is gewoon een slaaf van zijn ambternaren. Als er dan eens een sterke minister aan het roer staat wordt er alles aan gedaan om de minister te laten vallen. Als dit niet lukt dan gaan de plannetjes van de ambternaren gewoon voor vier jaar de kast in.
Mij lijkt het werkelijk vreselijk om minister te zijn.
Dat ga je niet menen he dan moet iedereen verplicht gelukszoekers knuffelenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:16 schreef DS4 het volgende:
Ook de Minister van Justitie moet de wet uitvoeren. Ik vind het wel prima als de Minister van nature een beetje sceptisch is over de wettelijke regeling. Dan haalt deze nl. al snel de overkill eruit.quote:Op woensdag 20 juni 2007 07:57 schreef Specsavers het volgende:
Dat ga je niet menen he dan moet iedereen verplicht gelukszoekers knuffelen
Is het niet zinvoller dat jij minister wordt en ik in de oppositie ga?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:16 schreef DS4 het volgende:
Misschien als een linkse Frits Wester bij de publieke omroep?quote:Op woensdag 20 juni 2007 09:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Is het niet zinvoller dat jij minister wordt en ik in de oppositie ga?
Ik ben trouwens niet politiek actief en zal dat ook niet snel worden of ik moet nog eens stoppen in de journalistiek.
Idd. Hij is zeer beheerst en altijd correct. Hij beschikt over veel kennis. Zou ie politiek actief zijn ?quote:Op woensdag 20 juni 2007 10:27 schreef venomsnake het volgende:
Sidekick, zegt zo nu en dan verstandige dingen en is niet zo'n blaaskaak.
Minister van Buitenlandse zaken.![]()
Goed topic.
Nee, jij kan kiezen voor wat moet, maar sceptisch blijven omdat jouw idealen wat in de weg zitten. Mooie balans wordt dat denk ik. Alleen heb je iemand nodig die technisch het e.e.a. zal aangeven en daar kom ik dan mee op de proppen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 09:35 schreef SCH het volgende:
Is het niet zinvoller dat jij minister wordt en ik in de oppositie ga?
Teveel eer voor mij dat jij denkt dat mijn benoeming ergens toe zal leiden...quote:Ik ben trouwens niet politiek actief en zal dat ook niet snel worden of ik moet nog eens stoppen in de journalistiek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |