abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50683327
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 10:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:
God is geen natuurkundig/biologisch/scheikundig etc verschijnsel bosbeetle dus die kun je inderdaad niet testen met een proef gericht op materie. Wat je kan doen is de bijbel testen op zijn geloofwaardigheid. Ik heb dat gedaan wat betreft de profeties en de enige conclusie die ik kon trekken is dat het boek goddelijk geïnspireerd moet zijn.
Houdt dat in dat Nostradamus ook een soort van God is? Ik ben van mening dat vele gebeurtenissen in de bijbel een kwestie van interpretatie is en er dus makkelijk een link gelegd kan worden met dingen die gebeurd zijn.
pi_50683448
Nee nostradamus was een tripkikker. Je kan inderdaad zelf gaan zitten interpreteren en links gaan zitten leggen, maar als het niet klopt heb je er niets aan.
  donderdag 21 juni 2007 @ 10:25:46 #178
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_50683542
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 10:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nee nostradamus was een tripkikker. Je kan inderdaad zelf gaan zitten interpreteren en links gaan zitten leggen, maar als het niet klopt heb je er niets aan.
Jij doet hetzelfde met de bijbel wat een hoop mensen met de verzen van Nostradamus doen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_50683559
Nee want de verzen van nostradamus zijn een samenraapsel zonder uitleg, daarom staan ze zo open voor subjectieve interpretatie. De bijbel legt haar eigen symboliek uit waardoor je de profeties aan de realiteit kan toetsen.
  Moderator donderdag 21 juni 2007 @ 10:33:25 #180
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_50683730
quote:
God is geen natuurkundig/biologisch/scheikundig etc verschijnsel bosbeetle dus die kun je inderdaad niet testen met een proef gericht op materie. Wat je kan doen is de bijbel testen op zijn geloofwaardigheid. Ik heb dat gedaan wat betreft de profeties en de enige conclusie die ik kon trekken is dat het boek goddelijk geïnspireerd moet zijn.
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 13:46 schreef Bosbeetle het volgende:
Als hier een verklaring op komt van 'god staat buiten alle wetten en is niet falsificeerbaar' dan kun je creationisme bij het potje psuedowetenschap gooien (voor mijn part ligt het daar al en lager).
Vandaar dat dit in onder het kopje levensbeschouwing staat dus.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 21 juni 2007 @ 10:34:04 #181
pi_50683746
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 10:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nee want de verzen van nostradamus zijn een samenraapsel zonder uitleg, daarom staan ze zo open voor subjectieve interpretatie. De bijbel legt haar eigen symboliek uit waardoor je de profeties aan de realiteit kan toetsen.
Alleen als je er in geloofd. Ik vind de bijbel net zo onzinnig als de versen van Nostradamus. Als je het letterlijk neemt is het onzin, en anders kan je er alle kanten mee op.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 21 juni 2007 @ 10:42:00 #182
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_50683966
Op www.skepticsannotatedbible.com staat een lange, lange rij van profeties die niet uit zijn gekomen. Eigenlijk klopt van dat hele boek geen bal. Ook de 'absurdities' en de 'contradictions' zijn leuk om te lezen.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_50684115
quote:
God zelf misschien niet. Alle fysische gevolgen die jij hier toeschrijft aan God wel. Ook allerlei 'karaktereigenschappen' die aan God worden toegeschreven hebben fysische implicaties.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_50684182
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 10:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Alleen als je er in geloofd. Ik vind de bijbel net zo onzinnig als de versen van Nostradamus. Als je het letterlijk neemt is het onzin, en anders kan je er alle kanten mee op.
Heb je hem weleens gelezen?
pi_50684209
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 10:33 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

[..]

Vandaar dat dit in onder het kopje levensbeschouwing staat dus.
Als jij God wil afschrijven moet je dat vooral doen.
pi_50684220
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 10:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ook allerlei 'karaktereigenschappen' die aan God worden toegeschreven hebben fysische implicaties.
Die moet je uitleggen
pi_50684333
Ik zou statistiek gaan leren, kwart voor 4 tentamen. Jullie houden me van me werk.
pi_50684543
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 10:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik zou statistiek gaan leren, kwart voor 4 tentamen. Jullie houden me van me werk.
Dat ga ik ook eerst nog even doen, half 2 tentamen.
Zal daarna wel een keer je openstaande vraag beantwoorden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_50684549
quote:
Even voor informatie gewoon, kan je dan in ieder geval een aantal onweerlegbare gebeurtenissen aangeven in de bijbel die 100% zeker zijn gebeurd in recente tijden, laten we zeggen, afgelopen 100 jaar.
pi_50684574
quote:
De Bijbel legt haar eigen symboliek lang niet altijd uit. Daarom hebben bijvoorbeeld de Joden ook zoiets als een Mishna.

En tsja, die profetieen.... ik neem ze altijd met een flinke korrel zout
  donderdag 21 juni 2007 @ 11:03:54 #191
pi_50684660
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 10:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Heb je hem weleens gelezen?
Gedeeltes, stukjes Qor'an, romans, liedteksten, sprookjes van Grimm. Overal kom je wijsheden tegen en dingen die de toekomst voorspellen. Dat ligt aan de structuur van de menselijke hersenen. Ze zijn gebouwd om verbanden te zien (of te maken als ze er niet zijn). Maar dat leer je misschien wel in je studie psychologie.
  donderdag 21 juni 2007 @ 11:09:48 #192
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_50684834
quote:
Tsja dat komt niet echt objectief meer over na al de aangekaarte punten van waar de bijbel het mis heeft Wat hier overigens wel uit volgt is dat je creationisme onder de geloven zet en niet bij de wetenschap. Das fijn want dan kunnen we het daar iig vast over eens zijn.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Moderator donderdag 21 juni 2007 @ 11:16:30 #193
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_50685029
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 10:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Als jij God wil afschrijven moet je dat vooral doen.
Ik zou god niet afschrijven als gelovers erin open stonden voor wetenschappelijke methode. Maar door te zeggen dat god buiten alles staat kun je elk tegenargument wegwuiven. En dat is wel een beetje makkelijk.
pi_50685164
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 11:16 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik zou god niet afschrijven als gelovers erin open stonden voor wetenschappelijke methode. Maar door te zeggen dat god buiten alles staat kun je elk tegenargument wegwuiven. En dat is wel een beetje makkelijk.
Ja omdat dat zo IS. Daarom doen we dat.
  donderdag 21 juni 2007 @ 11:25:17 #195
pi_50685249
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 11:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Gelukkig trekt de evolutie zich niets aan van jouw geloof en manier van debatteren.

Moet je niet studeren?
  Moderator donderdag 21 juni 2007 @ 11:26:32 #196
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_50685287
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 11:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het woordje 'IS' impliceert dat je bewijs hebt? Wat?

Een 'heilig' boek? Een revelatie? Een geloof?
pi_50685379
Lees de bijbel dan weet je hoe we tegen God aan moeten kijken.
  donderdag 21 juni 2007 @ 11:33:59 #198
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_50685541
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 11:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Lees wat goede studieboeken en/of doe een paar onderzoekjes en je weet dat evolutie klopt
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 21 juni 2007 @ 11:35:28 #199
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_50685596
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 11:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Als een naar heerschap dat niet wil dat wij appels eten?
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_50685741
Als jij dat er uit wil halen mag je dat doen. Je kan je ook afvragen of dat wel klopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')