Stukje brood bij de maaltijdsoep? Dan zit ik wel vol hoor.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:46 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ja.. maar maaltijdsalade/soep kan ik echt niet op leven
dan denk ik.. wanneer komt t hoofdgerecht
nasi is toch niet gezond? vind t ook niet lekker.. doe dan maar foe yong hai
wraps is wel lekkermaar ook niet echt gezond ??
Alleen sla is ook wel wat weinig voor een maaltijdsalade! Er moet fusili door (dat vult), kip, groente, sla en alles wat je maar lekker vind. Plus een magere dressing (beetje mayo, yoghurt en bieslook in een bakje doen).quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:02 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
omg dat at ik gisterdas zo droog en bah en goedkoop
haha.. dan is mijn maag misschien een bodemloosgat..
ik had een x (blijkbaar) maaltijdalade toen ik bij iemand at... kweet niet.. was gewoon sla niet anders dan anders
en ik huh wtf eten jullie alleen sla??
Nou, als je er maar genoeg in stopt is het een maaltijdsalade. Een gewone salade zit (bij mij dan he) meestal geen kip of pasta in. Fusili is van die wokkelmacaroni.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:06 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ja dat bedoel ik gewone sla
wat is fusli?
iig kip, groente, sla dressing enz
maar dat eet ik altijd als "gewone" sla.. is dat opeens een maaltijdsla
welkom terug en lees idd maar niet terugquote:Op woensdag 20 juni 2007 13:32 schreef Sylvana het volgende:
Ik ben er weer, en ik ga echt niet alles teruglezen, zowat 2 topics vol in die 6 dagen
Ik heb 6 heerlijke dagen achter de rug gehad, alleen niet echt op mn eten gelet, maar de schade valt mee, ben maar een halve kilo aangekomen en zit weer op 57 kg.
Nu weer een paar dagen gewoon thuis, dus dan kan ik weer normaal eten en ga wel een keer extra naar de sportschool en dan komt het wel goed
Fusilli klinkt als wokkelpastaquote:Op woensdag 20 juni 2007 13:06 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ja dat bedoel ik gewone sla
wat is fusli?
iig kip, groente, sla dressing enz
maar dat eet ik altijd als "gewone" sla.. is dat opeens een maaltijdsla
maaltijdsaladequote:Op woensdag 20 juni 2007 15:32 schreef Miss_S het volgende:
maaltijdsalade
jammer dat we dat nooit eten
Wat voor kool gebruik je daarvoor? En doe je die dan rauw of een beetje gekookt? Het klinkt erg lekker, heb een een receptje?quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:16 schreef Chicolate het volgende:
Ik vind maaltijdsalades juist heerlijk, vooral in de zomer. Dan kan je toch niet heel veel meer op. Bijvoorbeeld koolsalade: veel kool, gerookte kip, sla, noten en nog wat dingen. Eventueel aardappelpuree erbij, maar dat is vaak niet eens nodig. Zoals Alcarin al zegt: ik zit er best vol van
Ik eet vaak een boterham met kaas en komkommer. Ook kaas, kam en komkommer is lekker. Kaas en tomaat ook. Ham, kaas en tomaat ook. En ham en komkommer. En ham en tomaat. Of ham, tomaat en komkommer. Of kaas, tomaat en komkommer. Of ham, kaas, komkommer en tomaat. Keuze genoeg, maar dezen zijn erg lekker en simpel.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:20 schreef Viking84 het volgende:
He eergisteren was ik bij een overleg over een project en toen had één van de aanwezigen boterhammen met sla, komkommer etc ertussen en toen dacht ik: hm lijkt mij ook wel lekker zoiets. Enig idee wat ik allemaal op zo'n boterham zou kunnen doen?.
Wat let je om zelf eens boodschappen te doen en zelf eens te koken voor je ouders? Zullen zij vast ook wel waarderen na een dag werken. Kun je trouwens wel koken? Als je ouders het lekker vinden willen ze het vast zelf ook wel eens (voor je) maken.quote:Op woensdag 20 juni 2007 15:32 schreef Miss_S het volgende:
maaltijdsalade
jammer dat we dat nooit eten
enigste goede reden om inderdaad op jezelf te gaan wonenquote:Op woensdag 20 juni 2007 16:17 schreef BabblingBrook het volgende:
Ik heb ooit eens een lekker maaltijdsalade gegeten, met veel knoflook, mozarella en nog meer lekker hapjes. Ik was alleen de enige van de familie die m lekker vind en voor jezelf koken terwijl er nog 4 andere hongerige mondjes rondlopen vind ik niet eerlijk.
Op jezelf wonen! WOEI
Kook je er toch aardappels of puree bij, of je bakt aardappels op.quote:Op woensdag 20 juni 2007 16:13 schreef Miss_S het volgende:
nee mijn ouders zijn niet blij na een lange dag werken als ik dan een maaltijdsalade maak
omdat ik weet dat hun dat niet als echt eten beschouwen
en ja ik kan koken dat deed ik eerst een paar dagen in de week maar nu werk ik vaak tot 7 uur dus dan gaat het niet
ja maar dan word het gewoon eten met sla erbijquote:Op woensdag 20 juni 2007 16:25 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Kook je er toch aardappels of puree bij, of je bakt aardappels op.
Honger jezelf toch niet uit joh. Over 5 maanden weeg je dan 100 kg ipv 98. Gewoon blijven eten zodat je niet iedere keer met zo'n onbevredigd hongergevoel zit. Wel lekker trouwens, patatjesquote:Op woensdag 20 juni 2007 16:41 schreef Miss_S het volgende:
we eten vanavond friet
heb vandaag nog maar weinig op dus moet ff kijken hoe dat valt
neem alleen maar salade en een broodje hamburger van de grill
hoezo zou ik over 5 maanden 100 kilo wegen?quote:Op woensdag 20 juni 2007 16:43 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Honger jezelf toch niet uit joh. Over 5 maanden weeg je dan 100 kg ipv 98. Gewoon blijven eten zodat je niet iedere keer met zo'n onbevredigd hongergevoel zit. Wel lekker trouwens, patatjesMaar een hamburger is nog lekkerder
![]()
Uh Saskia weegt geen 98 kg meer hoorquote:Op woensdag 20 juni 2007 16:43 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Honger jezelf toch niet uit joh. Over 5 maanden weeg je dan 100 kg ipv 98. Gewoon blijven eten zodat je niet iedere keer met zo'n onbevredigd hongergevoel zit. Wel lekker trouwens, patatjesMaar een hamburger is nog lekkerder
![]()
Snap ik wel hoor.quote:Op woensdag 20 juni 2007 16:45 schreef Miss_S het volgende:
[..]
hoezo zou ik over 5 maanden 100 kilo wegen?
en ik eet zo weinig omdat gister er steeds alles uitkwam
ja maar ik lijn nietquote:Op woensdag 20 juni 2007 16:49 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Snap ik wel hoor.Ik ben alleen bang dat je te weinig eet op een dag. En de dag dat je niet meer lijnt, ineens weer veel aankomt. Snappie? Ik bedoel t goed, beetje last van moedergevoelens
![]()
Ik denk dat Babblingbrook bedoelt dat je je basaalmetabolisme een beetje om zeep hebt geholpen. Ik denk dat ze daar wel eens gelijk in kon hebben. Zoals je zelf ook al eens zei zul je dan inderdaad nooit meer op 2000kcal per dag kunnen komen, omdat je dan aankomt. Jij zegt dat je bij 1600kcal per dag gelijk blijft.quote:Op woensdag 20 juni 2007 16:45 schreef Miss_S het volgende:
[..]
hoezo zou ik over 5 maanden 100 kilo wegen?
en ik eet zo weinig omdat gister er steeds alles uitkwam
Weet ik ook wel, maar ze is begonnen als een meid van 98 kiloquote:Op woensdag 20 juni 2007 16:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Uh Saskia weegt geen 98 kg meer hoor(en anders verstopt ze het wel érg goed
).
Zo, ik ben ook weer thuis. Weer zitten statistieken op de uni. Morgen weer aan de schrijf (en dan een keer écht, Renske!!!!!!!!) en maandag weer statistieken. Joy!.
waarom zou het niet gezond zijnquote:Op woensdag 20 juni 2007 16:50 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Ik denk dat Babblingbrook bedoelt dat je je basaalmetabolisme een beetje om zeep hebt geholpen. Ik denk dat ze daar wel eens gelijk in kon hebben. Zoals je zelf ook al eens zei zul je dan inderdaad nooit meer op 2000kcal per dag kunnen komen, omdat je dan aankomt. Jij zegt dat je bij 1600kcal per dag gelijk blijft.
Het houdt gewoon in dat je eigenlijk je hele leven op je eten moet letten en dit patroon vast moet houden, anders word je inderdaad weer 100 kilo.
Maar goed, als je dat 5 jaar kan, kun je het ook 50 jaar denk ik. Of het gezond is? Ik weet het niet.
Nou, das inderdaad niet echt bewezen ofzo. Ik denk alleen dat je lichaam gemaakt is om ongeveer 1900-2100 (voor een gemiddelde vrouw van 60 kilo ofzo) te verbranden. Die marge is echt niet zo groot dat 1600 of minder daarin valt. En dus durf ik niet te zeggen dat het gezond is.quote:Op woensdag 20 juni 2007 16:55 schreef Miss_S het volgende:
waarom zou het niet gezond zijn
Ik verkondig mijn ideeën hier inderdaad regelmatig, en ben het niet met alles wat hier gezegd wordt eens. Soms lees ik hier inzichten die volgens mij niet kloppen, en daar reageer ik dan op. Het is een feit dat voor iedereen afvallen anders werkt, maar sommige dingen die sommige mensen denken kloppen gewoon niet. Daar mag ik toch wel wat van zeggen? Ik heb gewoon 't beste met iedereen voor.quote:maar waarom ben jij er zo van overtuigd dat wat jij doet gezond is en wat de rest doet nooit gezond kan zijn?
quote:en hoe dan ook ben ik er toch echt wel gezonder op geworden
en gezonder gaan leven dan ik 5 jaar geleden deed
Welkom en succesquote:Op woensdag 20 juni 2007 17:37 schreef LieveJuf het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier in dit topic, maar ben van de week (maandag) begonnen met de wel bekende Sonja.
Het gaat me nu eigenlijk best goed af alleen nu zit ik met een vraag en misschien weten jullie het antwoord wel
In het weekend eet ik altijd wat chipjes, maar dit is natuurlijk niet goed. Maar om nou helemaal niets te pakken in het weekend gaat me niet lukken denk ik. Wat zou ik kunnen pakken? Gewoon Light chips of iets van Snack a Jacks? Of iets anders?
Alvast bedankt !
Groetjes, LieveJuf
Sonja raadt Japanse mix aan. Wat je ook kunt doen is gewoon een kommetje pakken, daar wat chips in doen en de rest van de zak ver weg opbergen. Als je gewoon een kommetje chips eet is er niks aan de hand, lijntechnisch dan. Noten zijn trouwens ook gezond.quote:Op woensdag 20 juni 2007 17:37 schreef LieveJuf het volgende:
In het weekend eet ik altijd wat chipjes, maar dit is natuurlijk niet goed. Maar om nou helemaal niets te pakken in het weekend gaat me niet lukken denk ik. Wat zou ik kunnen pakken? Gewoon Light chips of iets van Snack a Jacks? Of iets anders?
Groetjes, LieveJuf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |