abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 juni 2007 @ 18:57:52 #101
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_50737962
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 14:49 schreef Harajuku. het volgende:
En iedereen is maar wereldvreemd dat jullie het ze moeten komen vertellen?
?
Wat bedoel je? Maar ERG weinig mensen denken uberhaupt na over hun toekomst. Dat is best schokkend eigenlijk. De meeste mensen interesseert ook niets dat verder dan 1 straat verderop gebeurt. Dat er een oplossing komt voor de miljoenen mensen die creperen elke dag interesseert ze ook niets. En van de bijbel weet vrijwel niemand iets af, dus ja, wij moeten het ze komen vertellen.
quote:
Ik heb ze trouwens nooit aan de deur gehad.
Wel 3 in de klas, mn broer en zus ook een stuk of 3 En nooit mee zingen met verjaardagen enzo maar wel t snoep aannemen hè
Als dat echt zo is, is dat niet netjes inderdaad. Ik neem niets aan.
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 15:13 schreef Burakius het volgende:
of je klampt je teveel vast aan deze wereld en maakt een vergelijking met de hemel en deze wereld.
Hoe kom je daar precies bij?
quote:
De hemel is vele malen mooier dan deze wereld, maar dit kan je je niet voorstellen.
Maar jij wel...
quote:
Om referentie te maken hebben de Jehova's toch maar deze wereld genomen lijkt wel.
Want? Hoezo?

Ten eerste geloven wij niet dat iedereen naar de hemel gaat. Er wordt duidelijk gesproken over een paradijs op aarde waar men zal leven. En hoe het daar zal zijn is niet uit onze eigen fantasie voortgekomen maar staat ''gewoon'' beschreven in de bijbel, dus....
-|-|- Peace Through Power -|-|-
  vrijdag 22 juni 2007 @ 19:01:59 #102
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_50738067
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 18:36 schreef Klit het volgende:
Ja raar he, het zijn net gewone mensen.
pi_50738078
Ik hoop echt dat er nog een keer een irritante zeikerige fuckin domme jehova aan mijn deur komt, maar ze komen nooit

Zelfs niet de jongere of laat staan vrouwelijke
  vrijdag 22 juni 2007 @ 21:58:12 #104
174520 BreakSpear
Sociaal & Liberaal
pi_50744014
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 12:33 schreef STORMSEEKER het volgende:
De meeste mensen houden toch van het leven, nietwaar? Als ik een gezond iemand vraag of die persoon zou willen sterven, is het antwoord altijd nee.
Over 1 jaar dan? Nee. 5 Jaar? Nee.
Je bent gezond, hebt te eten, te drinken, kunt af en toe nog iets bijzonders/leuks doen, over 20 jaar dan? Nee ook niet.

Als het goed gaat wil je gewoon absoluut niet dood. En dat is dan in DEZE wereld.
De wereld die de bijbel belooft zal vrij zijn van ziekte, honger, oorlog en alle andere gruwelen van deze wereld. Er is zat te eten, er is vrede, wie wil daar niet in leven?

Als ik moet kiezen tussen dat en niet-bestaan, dan weet ik het wel.
Wij geven mensen gewoon graag die keuze.
Ik denk dat vrijwel iedereen zou kiezen voor een eeuwig leven in het paradijs - tenminste als ze die keuze hebben.
Als God het kwaad wil voorkomen maar daar niet toe in staat is, dan is hij machteloos. Als hij dat kan, maar het niet wil is hij kwaadwillend. Als hij daartoe in staat is en het ook wil, waar komt dan het kwaad vandaan?
  vrijdag 22 juni 2007 @ 22:31:18 #105
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_50745305
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 18:57 schreef STORMSEEKER het volgende:

[..]

?
Wat bedoel je? Maar ERG weinig mensen denken uberhaupt na over hun toekomst. Dat is best schokkend eigenlijk. De meeste mensen interesseert ook niets dat verder dan 1 straat verderop gebeurt. Dat er een oplossing komt voor de miljoenen mensen die creperen elke dag interesseert ze ook niets. En van de bijbel weet vrijwel niemand iets af, dus ja, wij moeten het ze komen vertellen.
Heb jij test resultaten die dat ondersteunen? En als het niemand interesseert, laat die mensen dan in hun waarde in plaats van ze "lastig te vallen" met jouw geloof wat hen níet interesseert zoals je zelf zegt.
Als iemand zich wel voor een geloof gaat interesseren gebeurt dat ook wel zonder mensen aan de deur.
quote:
Als dat echt zo is, is dat niet netjes inderdaad. Ik neem niets aan.
Ja, echt triest. .
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 22:34:00 #106
73430 _F.U.B.A.R_
Dio perdona,Io no!
pi_50745408
Ik ben half italiaans en op een zondag ochten ook jehova's voor de deur (italiaanse nog wel)
Bel gaat, ik doe op en begind die kerel op eens in het italiaans tegen me te lullen (versta ik wel en spreek het ook ) denk laat hem ff gaan.
Het was zo lang geleden dat ik een jehova voor de deur gehad denk ff kijken of ze iets nieuws hebben.
Kerel rateld minuut of 10 door. (standaard verhaaltje maar dan op zn italiaans)
Kerel is klaar, ik zo van ok sjaak nu in het nederlands dan begrijp ik het ook.
die gast
kerel helemaal verontwaardig bent u dan geen italiaans ???
ik zo nee dat kun je toch horen ??
hij zo van ja maar die achter naam dan
ik zo eins 1!1!1!

nooit meer gezien daarna
#Gomorra
O’ terremot è vuler’ ‘e Dio, fa ben’ alla terra. Comm’ quann’ na persona sta mal’: accumula, accumula, finchè o s’ libera e sfoga, o mor!
  vrijdag 22 juni 2007 @ 22:45:15 #107
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_50745845
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 22:31 schreef Harajuku. het volgende:
Heb jij test resultaten die dat ondersteunen?
Ik spreek elke week genoeg mensen om dat vast te kunnen stellen, na zoveel jaar ja.
quote:
En als het niemand interesseert, laat die mensen dan in hun waarde in plaats van ze "lastig te vallen" met jouw geloof wat hen níet interesseert zoals je zelf zegt.
Als iemand zich wel voor een geloof gaat interesseren gebeurt dat ook wel zonder mensen aan de deur.
Er zijn gelukkig ook een enkele keer mensen die wel nadenken over hun toekomst en over meer dan alleen de alledaagse dingen en gelukkig maar die die er ook zijn, zij het inderdaad zeer sporadisch.
Wij laten iedereen in hun waarde, als men geen belangstelling heeft, gaan wij gewoon verder, geen probleem.
Mensen kunnen niet kiezen voor iets als ze er nog nooit van gehoord hebben, dus het is wel degelijk van belang dat wij mensen opzoeken om hen op de hoogte te stellen, wat zij er vervolgens mee doen is hun eigen zaak.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 22:50:19 #108
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_50746058
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 21:58 schreef BreakSpear het volgende:
Ik denk dat vrijwel iedereen zou kiezen voor een eeuwig leven in het paradijs - tenminste als ze die keuze hebben.
Tja, dat zou je denken, maar helaas kan het de meerderheid van de mensen werkelijk geen donder schelen waar deze wereld naar toe gaat.
Als je met een miljoen aan hun deur komt maken ze iedereen wakker en komen ze met grote vreugde naar de deur en halen degene die het komt brengen binnen met de grootste blijdschap.

Maar als je hen een gezond, lang, ja zelfs eeuwig leven aanbiedt (duizenden zijn er in de loop der geschiedenis naar op zoek geweest) , dan draaien ze zich gewoon om en slapen (letterlijk/figuurlijk) verder.

De boodschap is: iedereen HEEFT die keuze!
  vrijdag 22 juni 2007 @ 22:55:55 #109
181126 MouzurX
Misschien?
pi_50746286
Wat haat ik mensen die zeggen dat alleen de mensen die hun geloof aanhangen in de hemel komen zeg ..

Waarom kan je trouwens niet gewoon dood zijn wanneer je dood bent? net zoals een plant dood gaat.
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 22:50 schreef STORMSEEKER het volgende:

Maar als je hen een gezond, lang, ja zelfs eeuwig leven aanbiedt (duizenden zijn er in de loop der geschiedenis naar op zoek geweest) , dan draaien ze zich gewoon om en slapen (letterlijk/figuurlijk) verder.
Het kan (en is waarschijnlijk) gewoon onzin zijn dat geloof enz en dan heb je mooi je tijd zitten verdoen
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 23:01:40 #110
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_50746530
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 22:45 schreef STORMSEEKER het volgende:

[..]

Ik spreek elke week genoeg mensen om dat vast te kunnen stellen, na zoveel jaar ja.
Ja zo kan ik het ook.
quote:
Er zijn gelukkig ook een enkele keer mensen die wel nadenken over hun toekomst en over meer dan alleen de alledaagse dingen en gelukkig maar die die er ook zijn, zij het inderdaad zeer sporadisch.
Wij laten iedereen in hun waarde, als men geen belangstelling heeft, gaan wij gewoon verder, geen probleem.
Mensen kunnen niet kiezen voor iets als ze er nog nooit van gehoord hebben, dus het is wel degelijk van belang dat wij mensen opzoeken om hen op de hoogte te stellen, wat zij er vervolgens mee doen is hun eigen zaak.
Nee inderdaad. We hebben geen bibliotheek, geen tv, geen internet. Niemand die er ooit over gehoord heeft of de middelen heeft om er wat over op te zoeken .
En wie ben jij in godsnaam om te zeggen dat ík niet over míjn toekomst nadenk?! Wat arrogant om te denken dat jij zo superieur aan mij bent.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 23:05:32 #111
138448 PeZu
Suspended animation
pi_50746648
aaah gristenhonden op zieltjesjacht
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
  vrijdag 22 juni 2007 @ 23:06:30 #112
181126 MouzurX
Misschien?
pi_50746683
Weet je wat ik nou zo niet-logisch vind he:

Je leeft dus hier op aarde (meestal) 50-80 jaar en dan zou je dus voor wat je in die 50-80 jaar hebt gedaan naar de hel gaan of naar de hemel, wat voor eeuwig is.

Ligt het nou aan mij of is dat niet echt rechtvaardig?
  vrijdag 22 juni 2007 @ 23:15:26 #113
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_50746983
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 22:55 schreef MouzurX het volgende:
Wat haat ik mensen die zeggen dat alleen de mensen die hun geloof aanhangen in de hemel komen zeg ..

Waarom kan je trouwens niet gewoon dood zijn wanneer je dood bent? net zoals een plant dood gaat.
Geloof het of niet, maar ik geloof net als jij dat als je dood bent, je gewoon dood bent en verder niets.
Er leeft niets door en je weet niet, kunt niets voelen en bent nergens. Net als in een droomloze slaap.
Zonder bewustzijn. Dat iedereen naar de hemel zou gaan is iets wat velen leren, maar wat in strijd is met de bijbel, dus zo oneens zijn we het niet.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 23:18:12 #114
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_50747084
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 23:01 schreef Harajuku. het volgende:
Ja zo kan ik het ook.
Proefondervinderlijker kan het echt niet.
quote:
Nee inderdaad. We hebben geen bibliotheek, geen tv, geen internet. Niemand die er ooit over gehoord heeft of de middelen heeft om er wat over op te zoeken .
En wie ben jij in godsnaam om te zeggen dat ík niet over míjn toekomst nadenk?! Wat arrogant om te denken dat jij zo superieur aan mij bent.
Ik zeg nergens, maar dan ook nergens dat ik superieur ben aan wie dan ook. Ook zeg ik niet dat JIJ niet nadenkt over je toekomst, ik zeg slechts dat VEEL mensen dat niet doen en dat is gewoon een feit.

Als je iets niet kent en er nog nooit van gehoord hebt, hoe kun je dan ooit op het idee komen er naar te zoeken?

[ Bericht 0% gewijzigd door STORMSEEKER op 22-06-2007 23:24:33 ]
  vrijdag 22 juni 2007 @ 23:19:47 #115
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_50747147
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 23:06 schreef MouzurX het volgende:

Je leeft dus hier op aarde (meestal) 50-80 jaar en dan zou je dus voor wat je in die 50-80 jaar hebt gedaan naar de hel gaan of naar de hemel, wat voor eeuwig is.

Jehovah's Getuigen geloven niet, in tegenstelling tot de meeste christenen, in het bestaan van een hel.
Een hel is inderdaad niet rechtvaardig.

Details hierover zijn te vinden in: Leert de bijbel het bestaan van een 'hel'?
  vrijdag 22 juni 2007 @ 23:24:57 #116
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_50747305
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 23:18 schreef STORMSEEKER het volgende:

[..]

Proefondervinderlijker kan het echt niet.
Ja, nu we het erover hebben, ik vraag mensen dagelijks over God. Iedereen die ik sprak zei dat die niet bestaat dus geloof mij nu maar gewoon dat ie niet bestaat. .
quote:
Ik zeg nergens, maar dan ook nergens dat is superieur ben aan wie dan ook. Ook zeg ik niet dat JIJ niet nadenkt over je toekomst, ik zeg slechts dat VEEL mensen dat niet doen en dat is gewoon een feit.
Jij zegt dat mensen niet nadenken over hun toekomst omdat ze niet met geloof bezig zijn. En wie ben jij om dat te zeggen? Dat jij er andere meningen op na houdt is tot daar aan toe, maar om zulke statement te maken zoals jij deed net, nee.
quote:
Als je iets niet kent en er nog nooit van gehoord hebt, hoe kun je dan ooit op het idee komen er naar te zoeken?
Ken jij Bush? Christendom? Patat? Blair? Moslims? Ik kan me niet indenken dat je een onderzoek naar patat hebt gedaan. Mensen wéten dat het geloof bestaat, omdat dat algemene kennis is. Als mensen dán besluiten er meer over te weten willen komen, okay. Maar daar hebben we jou niet voor nodig.
Jij snapt zelf ook dondersgoed dat die mensen niet onder een steen worden en weten dat het bestaat. Ze hebben alleen geen behoefte om er meer over te weten te komen dus laat ze lekker.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 23:30:32 #117
181126 MouzurX
Misschien?
pi_50747475
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 23:19 schreef STORMSEEKER het volgende:

[..]

Jehovah's Getuigen geloven niet, in tegenstelling tot de meeste christenen, in het bestaan van een hel.
Een hel is inderdaad niet rechtvaardig.

Details hierover zijn te vinden in: Leert de bijbel het bestaan van een 'hel'?
Als het in de bijbel staat dan moeten christenen dit toch ook geloven of :S
  vrijdag 22 juni 2007 @ 23:39:12 #118
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_50747711
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 11:12 schreef Armageddon het volgende:
Ik houd ze altijd even met de kop tussen de deur en dan even flink de deur heen en weer rammen. "Weet je waar die bomen vandaan komen Trut?" "Uit een zaadje"
Nee man je moet zo zeggen van "WEET JE WAAR DE BOMEN HEENGAAN? TEGEN JE KOPPERS!"
*beng beng beng!
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 23:43:27 #119
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_50747828
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 23:24 schreef Harajuku. het volgende:
Ja, nu we het erover hebben, ik vraag mensen dagelijks over God. Iedereen die ik sprak zei dat die niet bestaat dus geloof mij nu maar gewoon dat ie niet bestaat. .
Haha. Je hoeft me niet te geloven natuurlijk, maar ik zeg slechts wat ik zelf opmerk.
quote:
Jij zegt dat mensen niet nadenken over hun toekomst omdat ze niet met geloof bezig zijn. En wie ben jij om dat te zeggen? Dat jij er andere meningen op na houdt is tot daar aan toe, maar om zulke statement te maken zoals jij deed net, nee.
Niet omdat ze niet per se met geloof bezig zijn, maar omdat ze blijkbaar vinden dat deze wereld goed genoeg is, terwijl duizenden sterven elke dag en er nog nooit vrede is bereikt na vele duizenden overeenkomsten en verdragen.
quote:
Ken jij Bush? Christendom? Patat? Blair? Moslims? Ik kan me niet indenken dat je een onderzoek naar patat hebt gedaan. Mensen wéten dat het geloof bestaat, omdat dat algemene kennis is. Als mensen dán besluiten er meer over te weten willen komen, okay. Maar daar hebben we jou niet voor nodig.
Jij snapt zelf ook dondersgoed dat die mensen niet onder een steen worden en weten dat het bestaat. Ze hebben alleen geen behoefte om er meer over te weten te komen dus laat ze lekker.
Wie ben JIJ om te zeggen dat ze er geen behoefte aan hebben? Velen niet inderdaad, maar sommigen wel. De mensen die juist wel op zoek zijn, die willen we vinden.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 23:48:25 #120
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_50747992
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 23:06 schreef MouzurX het volgende:

Vooral als je bedenkt dat je vanaf je crib geindoctrineerd word in de norm van de wereld waarin je geboren bent, hoe kun je dan uberhaupt jezelf zijn en op een eerlijke manier getoetst worden...door een almachtig intelligent opperwezen
  vrijdag 22 juni 2007 @ 23:50:25 #121
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_50748066
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 23:30 schreef MouzurX het volgende:
Als het in de bijbel staat dan moeten christenen dit toch ook geloven of :S
Tja, kijk, sommige dingen zijn gewoon wat moeilijker verwoord in de bijbel dan andere dingen (letterlijk vs. symbolisch bv) en dat kan soms nogal grote interpretatieverschillen opleveren.
Maar als je de context van de hele bijbel bekijkt zou je er uit moeten komen. Helaas wordt dat niet altijd even consequent gedaan. Verder zijn er in de loop van de geschiedenis van de grote kerken (Katholieke en later de protestantse) nogal wat onbijbelse leerstellingen ingeslopen (onsterfelijkheid van de ziel, kinderdoop, drie-eenheid, aanstellen van een paus enz).

Dus helaas is niet alles zo logisch en simpel als het lijkt. Ik zou het ook wel willen, maar het is helaas niet zo en dat maakt het voor niet-gelovigen ook niet makkelijker allemaal.
Het is toch ONBEGRIJPELIJK dat christelijke katholieken, christelijke protestanten afmaken in Ierland bijv.?
Jezus zei dat zijn volgelingen LIEFDE onder elkaar moesten hebben en zelf hun vijanden lief moesten hebben.
En deze ''christenen'' vermoorden elkaar..

[ Bericht 0% gewijzigd door STORMSEEKER op 23-06-2007 00:12:37 ]
  zaterdag 23 juni 2007 @ 00:09:43 #122
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_50748638
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 23:48 schreef BaajGuardian het volgende:
Vooral als je bedenkt dat je vanaf je crib geindoctrineerd word in de norm van de wereld waarin je geboren bent, hoe kun je dan uberhaupt jezelf zijn en op een eerlijke manier getoetst worden...door een almachtig intelligent opperwezen
Mensen uit ALLE talen, stammen, culturen, kleuren, landen en achtergronden kunnen voor God kiezen en doen dat ook. Toegegeven, in bepaalde culturen wordt het je wel erg moeilijk gemaakt.
Maar zelfs daar doen mensen het en God zal zoveel mogelijk mensen willen redden als hij kan, zonder zijn eigen regels te overtreden.
Je hoeft niets te zijn, je hoeft alleen maar te kiezen.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 00:23:47 #123
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_50749052
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 00:09 schreef STORMSEEKER het volgende:

[..]

Mensen uit ALLE talen, stammen, culturen, kleuren, landen en achtergronden kunnen voor God kiezen en doen dat ook. Toegegeven, in bepaalde culturen wordt het je wel erg moeilijk gemaakt.
Maar zelfs daar doen mensen het en God zal zoveel mogelijk mensen willen redden als hij kan, zonder zijn eigen regels te overtreden.
Word tijd dat je ook kennis krijgt over de origine van deze god waar je het over hebt.
Daarna praten we weer verder okay vriend?
  zaterdag 23 juni 2007 @ 00:23:52 #124
181126 MouzurX
Misschien?
pi_50749055
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 00:09 schreef STORMSEEKER het volgende:

[..]

Leuk christen worden in iran ofzo .... tegen de muur en paf.

Ik snap jou nou niet helemaal hoor want als er geen hel en hemel zijn enz waarom geloof je dan? want dan kan je toch doen wat je wilt? ( daarom hebben die geloven de hel en hemel verzonnen)
  zaterdag 23 juni 2007 @ 00:31:53 #125
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_50749252
Ik denk dat je in eindigheid een stuk minder gepushed bent om crimineel te zijn trouwens, want juist dan wil je zo lief mogelijk een kwalitatief leven, en dat is het makkelijkst via de geaccepteerde samenlevingsvorm. In oneindigheid kun je iig nog zeggen dat het op de schaal maar een seconde van je bestaan is je leven door te brengen als corrupt, en laat het nu net zo zijn dat de meest oorlogszuchtige maniakken gelovig waren, ik hoef maar één naam te noemen en dat is 'hitler'
De man die op zoek was naar het godenras, de arier. terwijl hij achter de speer die jezus doorboord zou hebben aanzat, en wilde hij koste wat het kost de technologie van vimana's en de disc van de tibetanen. Voer en communicatietuigen onzer elohim.

Oh en voor de slimmerik die hier "hemel en hel" bijhaalt.

Goed en slecht is relatief.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 00:56:00 #126
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_50749804
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 00:23 schreef MouzurX het volgende:
Leuk christen worden in iran ofzo .... tegen de muur en paf.
Niemand zegt ook dat het overal leuk is..
Helaas leidt onverdraagzaamheid tot de meest gruwelijke dingen.
quote:
Ik snap jou nou niet helemaal hoor want als er geen hel en hemel zijn enz waarom geloof je dan? want dan kan je toch doen wat je wilt? ( daarom hebben die geloven de hel en hemel verzonnen)
De hemel bestaat wel, alleen gaat men daar niet standaard naartoe.
De plaats van de mens is op aarde.
Ik geloof mede omdat dat kan leiden tot leven op een paradijsaarde. Ik vind de dood al erg genoeg.
Ik ben er niet bang voor, maar ik leef liever.
Het is niet zo dat als de hel niet blijkt te bestaan, je ineens geen reden meer hebt om te geloven ofzo.
Het gaat niet om angst, maar juist om liefde. Daarom bestaat de hel uberhaupt niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door STORMSEEKER op 23-06-2007 01:09:53 ]
  zaterdag 23 juni 2007 @ 01:01:43 #127
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_50749945
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 00:31 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik denk dat je in eindigheid een stuk minder gepushed bent om crimineel te zijn trouwens, want juist dan wil je zo lief mogelijk een kwalitatief leven, en dat is het makkelijkst via de geaccepteerde samenlevingsvorm. In oneindigheid kun je iig nog zeggen dat het op de schaal maar een seconde van je bestaan is je leven door te brengen als corrupt, en laat het nu net zo zijn dat de meest oorlogszuchtige maniakken gelovig waren, ik hoef maar één naam te noemen en dat is 'hitler'
De man die op zoek was naar het godenras, de arier. terwijl hij achter de speer die jezus doorboord zou hebben aanzat, en wilde hij koste wat het kost de technologie van vimana's en de disc van de tibetanen. Voer en communicatietuigen onzer elohim.
Wat wil je hier nou mee zeggen?

Idioten zijn er altijd geweest en het liefst beoefenden ze hun zieke daden in de naam van een god/God.
Maar De God haat zulke zieke dingen. Mensen hebben vele dingen gebruikt als excuus om te moorden en weet ik wat en geloof is daar 1 van.
Maar God heeft een afkeer van zulke mensen en zal zulk ''geloof'' nooit accepteren.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 01:10:34 #128
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_50750181
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 01:01 schreef STORMSEEKER het volgende:

[..]

Wat wil je hier nou mee zeggen?

Idioten zijn er altijd geweest en het liefst beoefenden ze hun zieke daden in de naam van een god/God.
Maar De God haat zulke zieke dingen. Mensen hebben vele dingen gebruikt als excuus om te moorden en weet ik wat en geloof is daar 1 van.
Maar God heeft een afkeer van zulke mensen en zal zulk ''geloof'' nooit accepteren.
Over welke god heb je het eigenlijk...
  zaterdag 23 juni 2007 @ 09:14:23 #129
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_50753478
hadden we et niet ergens anders over? iets met huisbezoeken...waar kunnen we ons af/aanmelden?
Starbucks, waar blijf je
pi_50753815
Ik heb ooit een relatie gehad met een Getuige, moest natuurlijk allemaal stiekem enzo. Ik heb me er destijds goed in verdiept en verbaasde me erover hoeveel er van dit geloof te leren valt. Er waren daarentegen wel een paar grote 'tegens' voor mij, zoals behandeling van homo's en het idee van hun eigen clubje. Ik ben dan ook niet overstag gegaan, mijn vriendin kon het niet verantwoorden en de relatie is beeindigd. De minpunten waren voor mij toch groter dan de pluspunten.

Vooral die respectloze idioten hier die die flauwe grapjes maken zouden zich eens in dit geloof moeten verdiepen, ze zouden er een hoop van kunnen leren. Een grote mond opzetten van 'respecteer mijn privacy' maar dan zelf elke vorm van respect ontberen... erg jammer.

Stormseeker, ik zie dat je uit Enschede komt; ik ken wel wat van je 'collega's'
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  zaterdag 23 juni 2007 @ 10:15:01 #131
170036 Klit
In medio virtus
pi_50753909
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 10:04 schreef vingerplant het volgende:
Ik heb ooit een relatie gehad met een Getuige, moest natuurlijk allemaal stiekem enzo. Ik heb me er destijds goed in verdiept en verbaasde me erover hoeveel er van dit geloof te leren valt.

Vooral die respectloze idioten hier die die flauwe grapjes maken zouden zich eens in dit geloof moeten verdiepen, ze zouden er een hoop van kunnen leren. Een grote mond opzetten van 'respecteer mijn privacy' maar dan zelf elke vorm van respect ontberen... erg jammer.
Precies, geen respect hebben voor elkaar is volgens mij op dit moment het grootste probleem in onze maatschappij.
Zonder respect voor elkaar en elkaars opvattingen zal de wereld in een zeer snel tempo vergaan.
Als het zo door gaat dan is de mensheid met vijf jaar aan zijn einde gekomen volgens mij.
Laedere facile, mederi difficile
  zaterdag 23 juni 2007 @ 10:16:16 #132
181126 MouzurX
Misschien?
pi_50753924
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 10:15 schreef Klit het volgende:

[..]

Precies, geen respect hebben voor elkaar is volgens mij op dit moment het grootste probleem in onze maatschappij.
Zonder respect voor elkaar en elkaars opvattingen zal de wereld in een zeer snel tempo vergaan.
Als het zo door gaat dan is de mensheid met vijf jaar aan zijn einde gekomen volgens mij.
5 jaar, dan ben ik nog maar 21, zo snel zal het niet gaan hoor ( hoop ik)
  zaterdag 23 juni 2007 @ 10:18:38 #133
170036 Klit
In medio virtus
pi_50753951
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 10:16 schreef MouzurX het volgende:

5 jaar, dan ben ik nog maar 21, zo snel zal het niet gaan hoor ( hoop ik)
Het zal sneller gaan dan dat we nu verwachten, Maar aan hen die geloven zal Onze Vader genadig zijn.
pi_50754166
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 10:15 schreef Klit het volgende:

[..]

Dit is geen ONZ-topic.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 10:58:41 #135
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_50754454
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 09:14 schreef doctor.starbucks het volgende:
hadden we et niet ergens anders over? iets met huisbezoeken...waar kunnen we ons af/aanmelden?
Als je bezocht wordt en je hebt daar echt, echt een hekel aan, dan zeg je duidelijk dat je niet meer bezocht wilt worden. Als het goed is wordt je dan opgeschreven en de volgende keer overgeslagen.
Maar dit is ieders eigen verantwoordelijkheid.
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 01:10 schreef BaajGuardian het volgende:
Over welke god heb je het eigenlijk...
Ik heb het over De God, de vader van Jezus, de maker van alles, genaamd Jehovah, letterlijk: JHWH of Jahweh.
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 10:04 schreef vingerplant het volgende:
Ik heb ooit een relatie gehad met een Getuige, moest natuurlijk allemaal stiekem enzo. Ik heb me er destijds goed in verdiept en verbaasde me erover hoeveel er van dit geloof te leren valt. Er waren daarentegen wel een paar grote 'tegens' voor mij, zoals behandeling van homo's en het idee van hun eigen clubje. Ik ben dan ook niet overstag gegaan, mijn vriendin kon het niet verantwoorden en de relatie is beeindigd. De minpunten waren voor mij toch groter dan de pluspunten.
Het is leuk te horen dat mensen tenminste nog moeite willen doen om zich in zaken te verdiepen.
Iedereen is daarna verder vrij om inderdaad te beslissen wat hij of zij er mee doet.
Relaties met mensen die niet geloven/andersgeloven, blijven altijd moeilijk en hoe vervelend het ook is, het voorkomt over het algemeen veel gedoe als je de relatie in de eerste plaats niet aangaat. Maar de liefde heb je soms niet in de hand

Sommigen denken ook van : ''ik trouw eerst en dan doe ik dan gewoon mijn best om mijn partner voor het geloof in interesseren'' , maar zo werkt het vaak niet. En als die persoon niet wil, of zelfs fel tegen is, ben je in de aap gelogeerd, want dan ben je meteen al zwaar verdeeld. Het is gewoon een heel moeilijk iets.
quote:
Ach,....die hou je altijd, gelukkig zijn enkelen niet zo.
quote:
Stormseeker, ik zie dat je uit Enschede komt; ik ken wel wat van je 'collega's'
Haha, dat is leuk. Ik zit er alweer een tijdje voor mijn studie en ken er redelijk wat nu
Kom je ook uit Enschede dan of zo?
  zaterdag 23 juni 2007 @ 11:01:06 #136
181126 MouzurX
Misschien?
pi_50754483
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 10:18 schreef Klit het volgende:

[..]

Het zal sneller gaan dan dat we nu verwachten, Maar aan hen die geloven zal Onze Vader genadig zijn.
Ja iedereen van ONS geloof is beter dan de rest, de rest gaat allemaal DOOD EN NAAR DE HEL!
Geloof is gewoon het vroegere racisme
  zaterdag 23 juni 2007 @ 11:06:06 #137
174520 BreakSpear
Sociaal & Liberaal
pi_50754575
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 22:50 schreef STORMSEEKER het volgende:

[..]

Tja, dat zou je denken, maar helaas kan het de meerderheid van de mensen werkelijk geen donder schelen waar deze wereld naar toe gaat.
Als je met een miljoen aan hun deur komt maken ze iedereen wakker en komen ze met grote vreugde naar de deur en halen degene die het komt brengen binnen met de grootste blijdschap.

De boodschap is: iedereen HEEFT die keuze!
NIEMAND heeft die keuze! Het enige wat iemand kan kiezen is of hij gelooft in een sprookje, of dat hij de harde realiteit aanvaardt. Niets meer, niets minder. Er is geen eeuwig leven, of in ieder geval is er geen enkele reden om aan te nemen dat we na onze dood verder leven. God bestaat niet, en de bijbel is niets meer dan een oud boek vol met aangedikte verhalen en sprookjes. Maar als je dat verteldt dan draaien alle gelovigen zich om en slapen verder.

.
quote:
This morning there was a knock at my door. When I answered the door I found a well groomed, nicely dressed couple. The man spoke first:

John:
"Hi! I'm John, and this is Mary."

Mary:
"Hi! We're here to invite you to come kiss Hank's ass with us."

Me:
"Pardon me?! What are you talking about? Who's Hank, and why would I want to kiss His ass?"

John:
"If you kiss Hank's ass, He'll give you a million dollars; and if you don't, He'll kick the shit out of you."

Me:
"What? Is this some sort of bizarre mob shake-down?"

John:
"Hank is a billionaire philanthropist. Hank built this town. Hank owns this town. He can do whatever He wants, and what He wants is to give you a million dollars, but He can't until you kiss His ass."

Me:
"That doesn't make any sense. Why..."

Mary:
"Who are you to question Hank's gift? Don't you want a million dollars? Isn't it worth a little kiss on the ass?"

Me:
"Well maybe, if it's legit, but..."

John:
"Then come kiss Hank's ass with us."

Me:
"Do you kiss Hank's ass often?"

Mary:
"Oh yes, all the time..."

Me:
"And has He given you a million dollars?"

John:
"Well no. You don't actually get the money until you leave town."

Me:
"So why don't you just leave town now?"

Mary:
"You can't leave until Hank tells you to, or you don't get the money, and He kicks the shit out of you."

Me:
"Do you know anyone who kissed Hank's ass, left town, and got the million dollars?"

John:
"My mother kissed Hank's ass for years. She left town last year, and I'm sure she got the money."

Me:
"Haven't you talked to her since then?"

John:
"Of course not, Hank doesn't allow it."

Me:
"So what makes you think He'll actually give you the money if you've never talked to anyone who got the money?"

Mary:
"Well, He gives you a little bit before you leave. Maybe you'll get a raise, maybe you'll win a small lotto, maybe you'll just find a twenty-dollar bill on the street."

Me:
"What's that got to do with Hank?"

John:
"Hank has certain 'connections.'"

Me:
"I'm sorry, but this sounds like some sort of bizarre con game."

John:
"But it's a million dollars, can you really take the chance? And remember, if you don't kiss Hank's ass He'll kick the shit out of you."

Me:
"Maybe if I could see Hank, talk to Him, get the details straight from Him..."

Mary:
"No one sees Hank, no one talks to Hank."

Me:
"Then how do you kiss His ass?"

John:
"Sometimes we just blow Him a kiss, and think of His ass. Other times we kiss Karl's ass, and he passes it on."

Me:
"Who's Karl?"

Mary:
"A friend of ours. He's the one who taught us all about kissing Hank's ass. All we had to do was take him out to dinner a few times."

Me:
"And you just took his word for it when he said there was a Hank, that Hank wanted you to kiss His ass, and that Hank would reward you?"

John:
"Oh no! Karl has a letter he got from Hank years ago explaining the whole thing. Here's a copy; see for yourself."

From the Desk of Karl
  • 1. Kiss Hank's ass and He'll give you a million dollars when you leave town.
  • 2. Use alcohol in moderation.
  • 3. Kick the shit out of people who aren't like you.
  • 4. Eat right.
  • 5. Hank dictated this list Himself.
  • 6. The moon is made of green cheese.
  • 7. Everything Hank says is right.
  • 8. Wash your hands after going to the bathroom.
  • 9. Don't use alcohol.
  • 10. Eat your wieners on buns, no condiments.
  • 11. Kiss Hank's ass or He'll kick the shit out of you.

Me:
    "This appears to be written on Karl's letterhead."

Mary:
    "Hank didn't have any paper."

Me:
    "I have a hunch that if we checked we'd find this is Karl's handwriting."

John:
    "Of course, Hank dictated it."

Me:
    "I thought you said no one gets to see Hank?"

Mary:
    "Not now, but years ago He would talk to some people."

Me:
    "I thought you said He was a philanthropist. What sort of philanthropist kicks the shit out of people just because they're different?"

Mary:
    "It's what Hank wants, and Hank's always right."

Me:
    "How do you figure that?"

Mary:
    "Item 7 says 'Everything Hank says is right.' That's good enough for me!"

Me:
    "Maybe your friend Karl just made the whole thing up."

John:
    "No way! Item 5 says 'Hank dictated this list himself.' Besides, item 2 says 'Use alcohol in moderation,' Item 4 says 'Eat right,' and item 8 says 'Wash your hands after going to the bathroom.' Everyone knows those things are right, so the rest must be true, too."

Me:
    "But 9 says 'Don't use alcohol.' which doesn't quite go with item 2, and 6 says 'The moon is made of green cheese,' which is just plain wrong."

John:
    "There's no contradiction between 9 and 2, 9 just clarifies 2. As far as 6 goes, you've never been to the moon, so you can't say for sure."

Me:
    "Scientists have pretty firmly established that the moon is made of rock..."

Mary:
    "But they don't know if the rock came from the Earth, or from out of space, so it could just as easily be green cheese."

Me:
    "I'm not really an expert, but I think the theory that the Moon was somehow 'captured' by the Earth has been discounted*. Besides, not knowing where the rock came from doesn't make it cheese."

John:
    "Ha! You just admitted that scientists make mistakes, but we know Hank is always right!"

Me:
    "We do?"

Mary:
    "Of course we do, Item 7 says so."

Me:
    "You're saying Hank's always right because the list says so, the list is right because Hank dictated it, and we know that Hank dictated it because the list says so. That's circular logic, no different than saying 'Hank's right because He says He's right.'"

John:
    "Now you're getting it! It's so rewarding to see someone come around to Hank's way of thinking."

Me:
    "But...oh, never mind. What's the deal with wieners?"

Mary:
    She blushes.

John:
    "Wieners, in buns, no condiments. It's Hank's way. Anything else is wrong."

Me:
    "What if I don't have a bun?"

John:
    "No bun, no wiener. A wiener without a bun is wrong."

Me:
    "No relish? No Mustard?"

Mary:
    She looks positively stricken.

John:
    He's shouting. "There's no need for such language! Condiments of any kind are wrong!"

Me:
    "So a big pile of sauerkraut with some wieners chopped up in it would be out of the question?"

Mary:
    Sticks her fingers in her ears."I am not listening to this. La la la, la la, la la la."

John:
    "That's disgusting. Only some sort of evil deviant would eat that..."

Me:
    "It's good! I eat it all the time."

Mary:
    She faints.

John:
    He catches Mary. "Well, if I'd known you were one of those I wouldn't have wasted my time. When Hank kicks the shit out of you I'll be there, counting my money and laughing. I'll kiss Hank's ass for you, you bunless cut-wienered kraut-eater."

With this, John dragged Mary to their waiting car, and sped off.

Bron: [url=http://www.jhuger.com/kisshank.php
  • ]http://www.jhuger.com/kisshank.php[/quote][/url]
    Als God het kwaad wil voorkomen maar daar niet toe in staat is, dan is hij machteloos. Als hij dat kan, maar het niet wil is hij kwaadwillend. Als hij daartoe in staat is en het ook wil, waar komt dan het kwaad vandaan?
    pi_50754702
    quote:
    Op zaterdag 23 juni 2007 10:58 schreef STORMSEEKER het volgende:

Het is leuk te horen dat mensen tenminste nog moeite willen doen om zich in zaken te verdiepen.
    Iedereen is daarna verder vrij om inderdaad te beslissen wat hij of zij er mee doet.
    Relaties met mensen die niet geloven/andersgeloven, blijven altijd moeilijk en hoe vervelend het ook is, het voorkomt over het algemeen veel gedoe als je de relatie in de eerste plaats niet aangaat. Maar de liefde heb je soms niet in de hand

Sommigen denken ook van : ''ik trouw eerst en dan doe ik dan gewoon mijn best om mijn partner voor het geloof in interesseren'' , maar zo werkt het vaak niet. En als die persoon niet wil, of zelfs fel tegen is, ben je in de aap gelogeerd, want dan ben je meteen al zwaar verdeeld. Het is gewoon een heel moeilijk iets.
    Ik heb er ook niet voor gekozen die relatie aan te gaan; de aap kwam pas uit de mouw toen ik vragen ging stellen over de familie enzo en waarom bepaalde 'relatiedingen' zeg maar (;)) niet konden. Toen waren we al een week of 6 onderweg en vond ik het waard me er in ieder geval in te verdiepen. Dat het zo is gelopen is is jammer, maar zij is nu gelukkig getrouwd met een geloofsgenoot
    quote:
    Haha, dat is leuk. Ik zit er alweer een tijdje voor mijn studie en ken er redelijk wat nu
    Kom je ook uit Enschede dan of zo?
    Jazeker, en ik had ook nog een collega hier die me er veel over heeft verteld. Zou zelfs nog een keer mee gaan naar een vergadering maar dat is er niet meer van gekomen

[/quote]
      zaterdag 23 juni 2007 @ 11:39:13 #139
    53191 STORMSEEKER
    Waakt Voortdurend..
    pi_50755116
    quote:
    Op zaterdag 23 juni 2007 11:06 schreef BreakSpear het volgende:
    NIEMAND heeft die keuze! Het enige wat iemand kan kiezen is of hij gelooft in een sprookje, of dat hij de harde realiteit aanvaardt. Niets meer, niets minder. Er is geen eeuwig leven, of in ieder geval is er geen enkele reden om aan te nemen dat we na onze dood verder leven. God bestaat niet, en de bijbel is niets meer dan een oud boek vol met aangedikte verhalen en sprookjes. Maar als je dat verteldt dan draaien alle gelovigen zich om en slapen verder.
    We hebben het hier niet over een sprookjesboek als ''Sneeuwwitje'' of ''zwaan kleef aan'', maar over een boek dat zo goed als enige iets zinnigs zegt over waar alles vandaan komt, waarom wij leven, wat de toestand is van de doden, wat de toekomst zal brengen, wat de oorzaak is van de ellende van deze wereld en wat daartegen gaat gebeuren.

Het is een boek met bewezen historische feiten en bevat raad en opmerkingen die de wetenschap pas veel later zelf heeft aangenomen (regels tegen verspreiding van ziekte, aarde is rond, een haas is een herkauwer, aarde rust nergens op, de waterkringloop enz.)

Er staan zelfs dingen in die pas veel later gebeurden (in detail) dan wanneer ze werden opgetekend.
    Profetieen vormen een krachtig bewijs voor de validiteit van de bijbel.
    Het is een zeer betrouwbaar boek en dit vergelijken met een sprookje is nog gekker dan appels met peren vergelijken.
      zaterdag 23 juni 2007 @ 12:10:35 #140
    174520 BreakSpear
    Sociaal & Liberaal
    pi_50755679
    quote:
    Op zaterdag 23 juni 2007 11:39 schreef STORMSEEKER het volgende:

[..]

We hebben het hier niet over een sprookjesboek als ''Sneeuwwitje'' of ''zwaan kleef aan'', maar over een boek dat zo goed als enige iets zinnigs zegt over waar alles vandaan komt, waarom wij leven, wat de toestand is van de doden, wat de toekomst zal brengen, wat de oorzaak is van de ellende van deze wereld en wat daartegen gaat gebeuren.

Het is een boek met bewezen historische feiten en bevat raad en opmerkingen die de wetenschap pas veel later zelf heeft aangenomen (regels tegen verspreiding van ziekte, aarde is rond, een haas is een herkauwer, aarde rust nergens op, de waterkringloop enz.)

Er staan zelfs dingen in die pas veel later gebeurden (in detail) dan wanneer ze werden opgetekend.
    Profetieen vormen een krachtig bewijs voor de validiteit van de bijbel.
    Het is een zeer betrouwbaar boek en dit vergelijken met een sprookje is nog gekker dan appels met peren vergelijken.
    Welke bewezen historische feiten? En over welke profetieen heb je het?

En wat het eerste deel van je reactie betreft: het is heel menselijk om alles te willen verklaren. Ook vroeger, alleen beschikte men niet over de kennis die we nu hebben. Het is dus heel logisch dat ze elkaar eeuwen lang verhalen vertellen over het hoe en waarom in de wereld waar wij in leven. Toen waren de mensen niet veel dommer dan nu, dus als je bijvoorbeeld ziek wordt door het eten van een varken dan zal je het de volgende keer wel laten. Ook belangrijke gebeurtenissen werden onthouden en doorverteld, soms werd zo'n verhaal flink aangedikt en soms totaal omgegooid. Verhalen van andere volkeren werden overgenomen, en natuurlijk aangepast. Hoe dan ook, uiteindelijk werden al die verhalen opgetekend, om vervolgens na een aantal generaties te worden samengevoegd, het resultaat: de bijbel of een ander oud religieus geschrift.

Dus je hebt gelijk: het is meer dan 'Sneeuwwitje' of 'Roodkapje'. Maar dan betekent het nog niet dat het waar is!
    pi_50755858
    quote:
    Maar dit is ieders eigen verantwoordelijkheid.
    Klinkt toch wel een beetje als een dreigement. Als jij mijn geloof niet aanvaardt dan ....

Ben zelf RK opgevoed en heb dit lang geleden achter me gelaten. Ik geloof wel in vrijheid en dat ieder mens moet doen wat hij/zij wil, op het gebied van geloven dan hè.

Het enige wat ik niet snap van sommige gelovigen is dat zij proberen om hun mening op te dringen aan mensen die dat niet willen. Kijk als jij wil geloven is dat jouw goed recht, zoals het ook mijn goed recht is om niet te geloven, maar val me er niet mee lastig. Ik ga toch ook niet zo dat ik tegen gelovigen prediken dat God niet bestaat o.i.d. Ik laat hen in hun waarde, laat mij dat dan ook.

De buren van mijn schoonouders waren Jehova's, hele aardige mensen. Ze probeerden in ieder geval niet om hun geloof aan ons op te dringen, kregen zelfs nog de tip om ons van de lijst af te laten halen zodat we niet meer bezocht werden en dit zonder het vingertje van: Maar dit je eigen verantwoordelijkheid.
    Is it wrong to talk to myself even when there’s nobody else?
    It's just a state of mind.
      zaterdag 23 juni 2007 @ 13:56:11 #142
    170036 Klit
    In medio virtus
    pi_50758004
    quote:
    Op zaterdag 23 juni 2007 12:19 schreef tbl1966 het volgende:

Maar dit je eigen verantwoordelijkheid.
    Het is toch ook je eigen verantwoordelijkheid, een ieder moet zelf weten wat hij doet en wat hij geloofd, dat is niet mijn verantwoordelijkheid.
    Dat is het enige wat er gezegd wordt, juist geen opgestoken vingertje dus.
    pi_50758860
    quote:
    Op zaterdag 23 juni 2007 13:56 schreef Klit het volgende:

[..]

Het is toch ook je eigen verantwoordelijkheid, een ieder moet zelf weten wat hij doet en wat hij geloofd, dat is niet mijn verantwoordelijkheid.
    Dat is het enige wat er gezegd wordt, juist geen opgestoken vingertje dus.
    Sorry hoor, maar dit wordt juist vaak op een toontje gezegd van "wie niet horen wil, moet maar voelen" of te wel : Ik heb het je toch gezegd. Maar zolang er nog niemand van gene zijde is teruggekomen om te vertellen hoe het paradijs eruit ziet of dat het ook daadwerkelijk bestaat wil ik niet door gelovigen bestookt worden met het geloof en het feit dat zij denken dat ze zieltjes voor dit geloof moeten winnen.

Als ik niet wens te geloven is dat mijn zaak, ik ga ook de deuren niet langs om mensen van mijn ideeën te overtuigen zodat zij niet meer geloven. Ieder z'n meug. Maar zoals ik daarnet al schreef, de gelovigen hebben meer moeite met 'leven en laten leven' dan ongelovigen.
    Is it wrong to talk to myself even when there’s nobody else?
    It's just a state of mind.
      zaterdag 23 juni 2007 @ 16:27:45 #144
    53191 STORMSEEKER
    Waakt Voortdurend..
    pi_50761608
    quote:
    Op zaterdag 23 juni 2007 14:33 schreef tbl1966 het volgende:
    Sorry hoor, maar dit wordt juist vaak op een toontje gezegd van "wie niet horen wil, moet maar voelen" of te wel : Ik heb het je toch gezegd.
    Ik bedoelde er niets vervelends mee, ik bedoelde slechts dat het inderdaad ieders eigen keus en verantwoording is tegenover God. Als jij dat beslist is het klaar, ik zal er niets van zeggen, het is je eigen keus. Jij gelooft er niet in, nou prima, jouw leven, jouw keuze.
    quote:
    en het feit dat zij denken dat ze zieltjes voor dit geloof moeten winnen.
    Het is geen piramidespel waarbij je zoveel mogelijk mensen moet winnen om zoveel mogelijk spaarpunten te krijgen ofzo, het is uit naastenliefde dat mensen over het naderende koninkrijk verteld wordt! Het gaat niet om ''dit geloof'', het gaat om de wil van God en een kans op eeuwig leven.
    Het is niet om te pesten, het is om te helpen. Maar dat wordt door velen niet op prijs gesteld, jammer, maar hun keuze, prima, zij zijn daar vrij in.
    quote:
    Als ik niet wens te geloven is dat mijn zaak, ik ga ook de deuren niet langs om mensen van mijn ideeën te overtuigen zodat zij niet meer geloven. Ieder z'n meug. Maar zoals ik daarnet al schreef, de gelovigen hebben meer moeite met 'leven en laten leven' dan ongelovigen.
    Dat is jouw zaak, dat klopt, maar dit zijn niet onze ideeen, maar dit is de hoop voor de toekomst.
    Het belangrijk genoeg om het mensen minstens 1 keer in hun leven te vertellen.
    Wij laten iedereen vrij verder om te doen wat ie wil en je zult ons niet met demonstratieborden zien staan bij een studio of weet ik waar. Ook lobbyen wij niet om via politiek (waar we sowieso niets mee te maken willen hebben) allerlei dingen verboden te krijgen, zoals sommige kerken.

Mensen moeten ZELF beslissen wat ze doen, maar we zijn vrij om iedereen te informeren over de bijbel en de komende dingen.

Beter wel gehoord en niet geluisterd dan niet gehoord en onterecht veroordeeld
    Wij vinden dat het onze plicht is mensen op zijn minst op de hoogte te stellen.
    Als er een ramp op komst is en jij alleen weet dat, ga je dan ook niet iedereen waarschuwen?
    Stel dat je het niet doet en er komt inderdaad een ramp, kleeft er dan geen bloed aan je handen?
    Zullen mensen niet zeggen: ''HAD HET MAAR GEZEGD'' ? We HEBBEN het gezegd en ieder beslist zelf wat hij of zij er mee doet.
      zaterdag 23 juni 2007 @ 17:20:42 #145
    53191 STORMSEEKER
    Waakt Voortdurend..
    pi_50763098
    quote:
    Op zaterdag 23 juni 2007 12:10 schreef BreakSpear het volgende:
    Welke bewezen historische feiten? / En over welke profetieen heb je het?
    A: Terwijl Babylon nog de wereldmacht was, voorzei de bijbel dat het veroverd zou worden door een symbolische tweehoornige ram, een afbeelding van „de koningen van Medië en Perzië” (Daniël 8:20). Zoals was voorzegd, werd Medo-Perzië de volgende wereldmacht toen het in 539 v.G.T. Babylon veroverde. Mettertijd kwam er echter een „geitebok”, geïdentificeerd als Griekenland, en die „stootte . . . de ram neer en brak zijn twee horens” (Daniël 8:1-7). Dit gebeurde in 332 v.G.T., toen Griekenland Medo-Perzië versloeg en de nieuwe wereldmacht werd.

B: Cyrus liet de joden naar hun land terugkeren. Ruim twee eeuwen voordien had Jehovah omtrent Cyrus voorzegd: „Al mijn welbehagen zal hij volledig ten uitvoer brengen” (Jesaja 44:28). In overeenstemming met de profetie liet Cyrus de gevangenen na 70 jaar, in 537 v.G.T., naar hun land terugkeren (Ezra 1:1-4). Er is een oude Perzische inscriptie gevonden, de Cyruscilinder genaamd, waarop duidelijk te lezen is dat het beleid van Cyrus erop was gericht gevangenen naar hun land te laten terugkeren. „Wat betreft de inwoners van Babylon,” zo zegt Cyrus volgens het verslag, „ik bracht (ook) al hun (vroegere) inwoners bijeen en gaf (hun) hun woonplaatsen terug.”

C: Jezus zei: „Wanneer gij voorts Jeruzalem door legerkampen ingesloten ziet, weet dan dat zijn verwoesting nabijgekomen is. Laten dan zij die in Judéa zijn, naar de bergen vluchten.” — Lukas 21:20, 21. In overeenstemming met de profetie trokken Romeinse legers onder Cestius Gallus in 66 G.T. tegen Jeruzalem op. Vreemd genoeg zette hij de belegering niet door maar, zoals de eerste-eeuwse geschiedschrijver Flavius Josephus berichtte, „verliet tegen aller verwachting de stad, zonder dat eenige tegenspoed zijn wanhoop aan den goeden uitslag rechtvaardigde”. Doordat het beleg onverwachts werd opgeheven, werd de gelegenheid geboden om Jezus’ instructie op te volgen en uit Jeruzalem weg te vluchten. De geschiedschrijver Eusebius berichtte dat het de christenen waren die vluchtten.

Nog geen vier jaar later, in 70 G.T., keerden de Romeinse legers onder generaal Titus terug en omsingelden Jeruzalem. Zij kapten kilometers in de omtrek bomen om en bouwden een ringmuur rond de stad, ’een versterking met puntige palen’. Hierdoor, zo merkte Josephus op, „was nu de Joden alle hoop op redding afgesneden”. Na een belegering van ongeveer vijf maanden werd, op drie torens en een gedeelte van een muur na, alles wat er nog overeind stond, „zoozeer met den grond gelijk gemaakt, dat een vreemdeling het nauwelijks gelooven zou, dat de plaats ooit bewoond geweest was”.

Dit is slechts een zeer, zeer kleine greep aan uitgekomen profetieën en daadwerkelijk gebeurde dingen die bewezen zijn door archeologie. (vele steden en gebeurtenissen die beschreven zijn in de bijbel zijn door ‘’kenners’’ als onzin bestempeld, alleen om er later achter te komen dat hun bestaan en gebeuren werkelijk bewezen werd door archeologische vondsten als tabletten, schilderingen en ruines)
    Dus mensen die de bijbel als historische onzin afdoen, doen er goed aan zich eens in de geschiedenis en de archeologie te verdiepen, dit kan namelijk leiden tot nogal andere inzichten.

PS.
    Dit vind ik persoonlijk een zeer bijzondere profetie:
    quote:
    Matth 24
    14 En dit goede nieuws van het koninkrijk zal op de gehele bewoonde aarde worden gepredikt tot een getuigenis voor alle natiën, en dan zal het einde komen.
    Nog nooit is een predikingswerk op de aarde verricht op zo'n grote schaal als heden ten dage.
    In vrijwel echt alle landen en talen wordt gepredikt en dat mensen over bijna de hele aarde het predikingswerk kennen is zeer treffend.

Honderd jaar geleden was er zo goed als geen sprake van een wereldprediking en alle grote kerken hebben het zo goed als af laten weten. Daarbij zijn predikers in de loop der jaren gruwelijk vervolgd, zowel door de kerken als door regeringen (zeker in de 1e en 2e wereldoorlog) en NOOIT heeft men het kunnen stoppen. Men zal het ook niet kunnen stoppen, want er is voorzegt dat het moet gebeuren en kijk....het gebeurt.
    pi_50764530
    maar moet dit prediken nu hier? met *hier* bedoel ik general chat. doe dit leuk ff elders, zeg, filesoefie, geloof, *ergens anders*

het was zo leuk hier.
    Your mind don't know how you're taking all the shit you see
    Dont believe anyone but most of all dont believe me
    God damn right it's a beautiful day Uh-huh
      zaterdag 23 juni 2007 @ 19:04:34 #147
    53191 STORMSEEKER
    Waakt Voortdurend..
    pi_50766087
    quote:
    Op zaterdag 23 juni 2007 18:08 schreef simmu het volgende:
    maar moet dit prediken nu hier? met *hier* bedoel ik general chat. doe dit leuk ff elders, zeg, filesoefie, geloof, *ergens anders*

het was zo leuk hier.
    Ja hallo, ben ik de topicstarter? Nee.

Jullie vragen, ik beantwoord slechts. Je hoeft niet eens per se op dit topic te klikken, dus wat is je punt nou?
      zaterdag 23 juni 2007 @ 19:05:29 #148
    138448 PeZu
    Suspended animation
    pi_50766115
    quote:
    Op zaterdag 23 juni 2007 19:04 schreef STORMSEEKER het volgende:

[..]

Ja hallo, ben ik de topicstarter? Nee.

Jullie vragen, ik beantwoord slechts. Je hoeft niet eens per se op dit topic te klikken, dus wat is je punt nou?
    dat je zeurt
    There's a virus in my brain
    And it's driving me insane
      zaterdag 23 juni 2007 @ 19:33:27 #149
    174520 BreakSpear
    Sociaal & Liberaal
    pi_50766857
    quote:
    Op zaterdag 23 juni 2007 17:20 schreef STORMSEEKER het volgende:

[..]

A: Terwijl Babylon nog de wereldmacht was, voorzei de bijbel dat het veroverd zou worden door een symbolische tweehoornige ram, een afbeelding van „de koningen van Medië en Perzië” (Daniël 8:20). Zoals was voorzegd, werd Medo-Perzië de volgende wereldmacht toen het in 539 v.G.T. Babylon veroverde. Mettertijd kwam er echter een „geitebok”, geïdentificeerd als Griekenland, en die „stootte . . . de ram neer en brak zijn twee horens” (Daniël 8:1-7). Dit gebeurde in 332 v.G.T., toen Griekenland Medo-Perzië versloeg en de nieuwe wereldmacht werd.

B: Cyrus liet de joden naar hun land terugkeren. Ruim twee eeuwen voordien had Jehovah omtrent Cyrus voorzegd: „Al mijn welbehagen zal hij volledig ten uitvoer brengen” (Jesaja 44:28). In overeenstemming met de profetie liet Cyrus de gevangenen na 70 jaar, in 537 v.G.T., naar hun land terugkeren (Ezra 1:1-4). Er is een oude Perzische inscriptie gevonden, de Cyruscilinder genaamd, waarop duidelijk te lezen is dat het beleid van Cyrus erop was gericht gevangenen naar hun land te laten terugkeren. „Wat betreft de inwoners van Babylon,” zo zegt Cyrus volgens het verslag, „ik bracht (ook) al hun (vroegere) inwoners bijeen en gaf (hun) hun woonplaatsen terug.”

C: Jezus zei: „Wanneer gij voorts Jeruzalem door legerkampen ingesloten ziet, weet dan dat zijn verwoesting nabijgekomen is. Laten dan zij die in Judéa zijn, naar de bergen vluchten.” — Lukas 21:20, 21. In overeenstemming met de profetie trokken Romeinse legers onder Cestius Gallus in 66 G.T. tegen Jeruzalem op. Vreemd genoeg zette hij de belegering niet door maar, zoals de eerste-eeuwse geschiedschrijver Flavius Josephus berichtte, „verliet tegen aller verwachting de stad, zonder dat eenige tegenspoed zijn wanhoop aan den goeden uitslag rechtvaardigde”. Doordat het beleg onverwachts werd opgeheven, werd de gelegenheid geboden om Jezus’ instructie op te volgen en uit Jeruzalem weg te vluchten. De geschiedschrijver Eusebius berichtte dat het de christenen waren die vluchtten.

Nog geen vier jaar later, in 70 G.T., keerden de Romeinse legers onder generaal Titus terug en omsingelden Jeruzalem. Zij kapten kilometers in de omtrek bomen om en bouwden een ringmuur rond de stad, ’een versterking met puntige palen’. Hierdoor, zo merkte Josephus op, „was nu de Joden alle hoop op redding afgesneden”. Na een belegering van ongeveer vijf maanden werd, op drie torens en een gedeelte van een muur na, alles wat er nog overeind stond, „zoozeer met den grond gelijk gemaakt, dat een vreemdeling het nauwelijks gelooven zou, dat de plaats ooit bewoond geweest was”.

Dit is slechts een zeer, zeer kleine greep aan uitgekomen profetieën en daadwerkelijk gebeurde dingen die bewezen zijn door archeologie. (vele steden en gebeurtenissen die beschreven zijn in de bijbel zijn door ‘’kenners’’ als onzin bestempeld, alleen om er later achter te komen dat hun bestaan en gebeuren werkelijk bewezen werd door archeologische vondsten als tabletten, schilderingen en ruines)
    Dus mensen die de bijbel als historische onzin afdoen, doen er goed aan zich eens in de geschiedenis en de archeologie te verdiepen, dit kan namelijk leiden tot nogal andere inzichten.

PS.
    Dit vind ik persoonlijk een zeer bijzondere profetie:
    [..]

Nog nooit is een predikingswerk op de aarde verricht op zo'n grote schaal als heden ten dage.
    In vrijwel echt alle landen en talen wordt gepredikt en dat mensen over bijna de hele aarde het predikingswerk kennen is zeer treffend.

Honderd jaar geleden was er zo goed als geen sprake van een wereldprediking en alle grote kerken hebben het zo goed als af laten weten. Daarbij zijn predikers in de loop der jaren gruwelijk vervolgd, zowel door de kerken als door regeringen (zeker in de 1e en 2e wereldoorlog) en NOOIT heeft men het kunnen stoppen. Men zal het ook niet kunnen stoppen, want er is voorzegt dat het moet gebeuren en kijk....het gebeurt.
    Iemand die de bijbel volledig als onzin afdoet zal zich er inderdaad wat beter in moeten verdiepen. Maar zoals ik al in mijn eerste reactie heb gezegd, zijn de verhalen in de bijbel behoorlijk aangedikt. Ook als er een historische gebeurtenis wordt beschreven. En aangezien grote delen van de bijbel pas op papier is gezet NADAT de een bepaalde gebeurtenis plaats heeft gevonden, is het ook niet zo moeilijk om een oude profetie (als die er al is) 'te laten kloppen'.

Maar als jij wil blijven geloven dat het allemaal echt zo gebeurd is, dan moet je dat vooral doen. Geloof je ook dat de wederkomst van Jezus nabij is? Ik denk dat je dan nog lang kan wachten....
      zaterdag 23 juni 2007 @ 19:35:26 #150
    174520 BreakSpear
    Sociaal & Liberaal
    pi_50766921
    Overigens moet ik wel toegeven dat Jehova's Getuigen een stuk consequenter zijn dan veel andere Christenen. Als ik zou geloven dat de gehele mensheid gedoemd is, dan zal ik ze ook proberen te redden.

Alleen is er geen enkele reden om dat te geloven natuurlijk!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')