abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50604447
quote:
AMSTERDAM - Een rechtse columnist bij het paradepaardje van de linkse NPS. Vrienden hadden me al gewaarschuwd: zoiets kan natuurlijk nooit goed gaan. Maar ach, dacht ik, dat zal toch wel meevallen?

Ze worden als uit publieke middelen gefinancierd programma immers geacht voor alle politieke standpunten ruimte te maken? En bovendien, ze hadden in plaats van de keurig linkse Plasterk toch maar even een rechtse rouwdouwer als ondergetekende ingehuurd. " Met algemene stemmen aangenomen", zo verzekerde eindredactrice Corinne Hegeman me.

Mijn eerste column was een harde uithaal naar Volkskrant-hoofdredacteur Pieter Broertjes. Die had zich, op het hoogtepunt van de rel over de dubbele paspoorten, laten strikken voor een journalistendebat over de vraag 'Hoe verslaan we Wilders'. Dat kon een objectief journalist niet maken, vond ik. Ik verwees ook naar het feit dat zijn krant een paar dagen voor de verkiezingen een volkomen uit de lucht gegrepen verhaal had gepubliceerd over martelingen door Nederlandse soldaten in Irak.

[..]

bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)Buitenhof.html?p=1,2
Het is weer zo ver bij de Staats Omroep.
Het is een kwestie van tijd, dat Rechts terug gaat slaan met een soort Nederlandse versie van Fox nieuws.

Het zal niet lang meer duren voordat alle media met het meeste bereik, in handen is van de kapitalisten (zoals ik al jaren voorspelde hier op het forum )
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_50604523
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 09:19 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het is een kwestie van tijd, dat Rechts terug gaat slaan met een soort Nederlandse versie van Fox nieuws.

Het zal niet lang meer duren voordat alle media met het meeste bereik, in handen is van de kapitalisten (zoals ik al jaren voorspelde hier op het forum )
Goed dat er internet is voor jullie dan toch?
Dan kun je ten minste de waarheid vertellen. .
Als je niet geband wordt.
I´m back.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 09:25:33 #3
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_50604572
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 09:19 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Rechtstreeks gejat bij GS. Zelfs je mening. Dan kopieër ik ook maar meteen een reactie daar:
quote:
en dan naar Fox News verwijzen, dan begrijp je het volgens mij niet helemaal. Dat is net zo Fair and Balanced als de Chinese Staats TV!!
pi_50604575
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 09:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Goed dat er internet is voor jullie dan toch?
Als het internet er niet was geweest, dan waren we nu nog afhankelijk van de bireven-van-lezers-sectie in de kranten, waarvan de meeste kritische brieven linea recta de prullenbak in gingen.

Er gaat heel veel veranderen de komende jaren in Media Land.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 19 juni 2007 @ 09:26:14 #5
2964 Armageddon
pi_50604595
En mijn eigen reactie hier:
quote:
"Met een talkshow door prof. Bob Smalhout bijvoorbeeld." Kan dit meteen ingevoerd worden!? Ik dank u hartelijk!!!!!
pi_50604640
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 09:25 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Rechtstreeks gejat bij GS. Zelfs je mening. Dan kopieër ik ook maar meteen een reactie daar:
[..]
Lijkt me logisch. De rest probeert dit nieuws in de doofpot te houden
pi_50604668
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 09:25 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als het internet er niet was geweest, dan waren we nu nog afhankelijk van de bireven-van-lezers-sectie in de kranten, waarvan de meeste kritische brieven linea recta de prullenbak in gingen.

Er gaat heel veel veranderen de komende jaren in Media Land.
Ja, maar ik zie geen doorbraak ontstaan door toedoen van jou, hoor.
Noch overigens door GeenStijl. GeenStijl is al een niche website.
Maar goed, hoe zie je het allemaal voor je, die veranderingen in Medialand de komende jaren. Ben wel benieuwd.
I´m back.
pi_50604681
Een FOK News-achtige zender in Nederland? Soms is de oplossing erger dan de kwaal. Fox News verzwijgt niet alleen zaken, ze verdraaien de waarheid ook nog eens keihard. De NOS kan misschien objectiever, maar FOX News is zeker 10 keer zo vooringenomen.
pi_50604716
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 09:26 schreef Armageddon het volgende:
En mijn eigen reactie hier:
[..]
Ik neem aan dat dit sarcastisch bedoeld is?
I´m back.
pi_50604753
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 09:30 schreef Elfletterig het volgende:
Een FOK News-achtige zender in Nederland? Soms is de oplossing erger dan de kwaal. Fox News verzwijgt niet alleen zaken, ze verdraaien de waarheid ook nog eens keihard.
Je je ziet het goed precies zoals de StaatsOmroep doet.
Wat mij betreft komt er een zender zoals Fox, die eigenlijk netzoals de Staatsomroep is, maar dan wat rechtser.

En het enige grote verschil is, dat wij allemaal meebetalen aan de StaatsOmroep en voor een zender als Fox niet.
pi_50604791
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 09:33 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Je je ziet het goed. Wat mij betreft komt er een zender zoals Fox, die eigenlijk netzoals de Staatsomroep is, maar dan wat rechtser.

En het enige grote verschil is, dat wij allemaal meebetalen aan de StaatsOmroep en voor een zender als Fox niet.
Dus je streeft geen objectiviteit na?
I´m back.
pi_50604808
De docu over FOXnieuws vond ik vrij choquerend, omdat het zo vreselijk opzichtig was wat de voorkeuren waren van de programmamakers, terwijl ze dus pretenderen heel eerlijk te zijn. Journalisten kunnen echter niet objectief zijn, elk verhaal moet van een zijde belicht worden, een volledig en 100% objectief verhaal bestaat simpelweg niet. Dat 'links', in de vorm van de publieke omroepen wellicht, nogal in de meerderheid zijn, daar ben ik het zeker mee eens. Dat de VK-hoofdredacteur hier z'n medewerking aan verleend zou hebben, kan absoluut niet. Ik denk echter wel dat er, zelfs binnen de publieke omroep, ruimte is voor een rechts tegengeluid. Lijkt mij persoonlijk overigens zeker interessant. Ik ben zelf vrij links, maar ik zou zeker naar een talkshow met een rechtse inslag kijken, denk ik.
pi_50604810
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 09:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus je streeft geen objectiviteit na?
Wat mij betreft gaan we eerst precies zo handelen zoals de StaatsOmroep altijd al heeft gedaan, dan zien we wel verder.
pi_50604865
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 09:36 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wat mij betreft gaan we eerst precies zo handelen zoals de StaatsOmroep altijd al heeft gedaan, dan zien we wel verder.
Dus verwijt je hen nu wél of niet dat ze niet objectief zijn (volgens jou)?
I´m back.
pi_50605267
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 09:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus verwijt je hen nu wél of niet dat ze niet objectief zijn (volgens jou)?
Tuurlijk verwijt ik dat de StaatsOmroep, ze doen dat namelijk van mijn centen.
pi_50605342
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 09:59 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Tuurlijk verwijt ik dat de StaatsOmroep, ze doen dat namelijk van mijn centen.
Maar op zich vind je niet objectief nieuws toch wel kunnen?
Stel dat de NOS van 'jouw centen' een subjectief rechts beeld zouden geven van de werkelijkheid, dan ben je het daar wel mee eens?
I´m back.
pi_50605349
Niks nieuws onder de zon, is al jaren zo.
pi_50605359
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar op zich vind je niet objectief nieuws toch wel kunnen?
Stel dat de NOS van 'jouw centen' een subjectief rechts beeld zouden geven van de werkelijkheid, dan ben je het daar wel mee eens?
Niks is objectief, alleen niet van mijn centen gewoon.

90% van al het nieuws dat wij binnen krijgen is slap gelul, maar we lezen/kijken het, omdat we allemaal ge-entertained willen worden. (Erg zijn wij mensen eigenlijk)

Ik lees bijvoorbeeld de telegraaf en geenstijl, omdat die het nieuws brengen zoals ik het wil zien, ik heb ook de nrc tot mijn beschikking en die lees ik zelden, omdat zij nooit het nieuws brengen zoals ik het wil lezen.
pi_50605395
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:02 schreef SteveBallmer het volgende:
Niks nieuws onder de zon, is al jaren zo.
De hardwerkende mannen en vrouwen van ons land worden sytematisch gemanipuleerd door de media hè. .
I´m back.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 10:06:02 #20
2964 Armageddon
pi_50605424
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De hardwerkende mannen en vrouwen van ons land worden sytematisch gemanipuleerd door de media hè. .
Word jij nou nooit eens moe van jezelf?
pi_50605451
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:03 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Niks is objectief, alleen niet van mijn centen gewoon.

90% van al het nieuws dat wij binnen krijgen is slap gelul, maar we lezen/kijken het omdat we allemaal ge-entertained willen worden.

Ik lees bijvoorbeeld de telegraaf en geenstijl omdat die het nieuws brengen zoals ik het wil zien, ik heb ook de nrc en die lees ik zelden omdat zij nooit het nieuws brengen zoals ik het wil lezen.
Mm, dus als het niet in he straatje past dan wil je er niets van weten?
Dus ook van wederhoor, moet jij niets weten?
Ik zou nl. wel eens de andere kant van het verhaal van Livestro willen weten. Het zou zomaar eens een huilie kunnen zijn, net als veel gebande usertjes op Fok!.
I´m back.
pi_50605497
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:04 schreef Ryan3 het volgende:
De hardwerkende mannen en vrouwen van ons land worden sytematisch gemanipuleerd door de staatsmedia hè. .
pi_50605505
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mm, dus als het niet in he straatje past dan wil je er niets van weten?
Dus ook van wederhoor, moet jij niets weten?
Ik zou nl. wel eens de andere kant van het verhaal van Livestro willen weten. Het zou zomaar eens een huilie kunnen zijn, net als veel gebande usertjes op Fok!.
Alles past in mijn straatje, alle media brengen over het algemeen hetzelfde nieuws, alleen de ondertoon is verschillend en de ondertoon bepaald of ik de media aantrekkelijk vind of niet.

Bijvoorbeeld de Telegraaf brengt meestal saillante details naar buiten, die de linkse kerk het liefst onder de pet wilt houden.
pi_50605517
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:06 schreef Armageddon het volgende:
Word jij nou nooit eens moe van jezelf?
Nee. Hij vindt zichzelf helemaal geweldig.
pi_50605553
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:08 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]
Dus de media ventileren de mening van de staat? Van de regering? Dus toen we een lpf-vvd-cda regering hadden, ventileerde de NOS de mening van die coalitie?
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')