Ja dat is zwaar klote ja.quote:Op maandag 18 juni 2007 23:59 schreef Dos37 het volgende:
Yankees degradeerden Mets trouwens afgelopen 2 dagen.
Aanvankelijk wel, maar de Astros gaan in de 5e inning van 1-4 naar 6-4.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 00:07 schreef maartena het volgende:
Houston, you've got a problem.
De Angels wel te verstaan.
Ik weet het, ik weet het....quote:Op dinsdag 19 juni 2007 05:45 schreef fanneke het volgende:
Aanvankelijk wel, maar de Astros gaan in de 5e inning van 1-4 naar 6-4.
Ik denk dat je playoff game tussen de Yanks en Orioles bedoelt,toen Jeffrey Maier de bal ving voor de Orioles' outfielder dat kon.quote:Op donderdag 21 juni 2007 22:45 schreef vivelafete het volgende:
Ik kan me nog vaag herinneren dat ik een keer bij een baseballwedstrijd (volgens mij was dat zelf een playoff wedstrijd) zag dat een klein jochie op de tribune een bal ving met zijn handschoen, waardoor een speler de bal niet meer kon vangen. Hij 'schoof' zijn handschoen nog net tussen de handschoen van de speler en de bal. Heeft iemand hier toevallig een filmpje van?? Ik heb al wat gezocht, maar kon het zelf niet vinden.
Helaas wat mij betreft, maar ik weet dat het een aantal hier op het forum veel deugt zal doen! Proficiat!quote:Op vrijdag 22 juni 2007 00:15 schreef Playmaker het volgende:
En de Rockies sweepen de Yanks.Clemens al na 4.1 innings uit de wedstrijd gehaald.
Zo verlies je zes wedstrijden als pitcher en pak je je eerste winst met een complete game shutoutquote:Op vrijdag 22 juni 2007 00:31 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Helaas wat mij betreft, maar ik weet dat het een aantal hier op het forum veel deugd zal doen! Proficiat!
Ook dit is trouwens weer een voorbeeldje van hoe raar baseball wel niet kan zijn: Zo win je 11 uit 12 wedstrijden, zo word je gesweept!
Ik denk dat de meeste Nederlanders kijken via NASN, het North American Sports Network, bij alle kabelproviders zit ie in het digitale pakket. (In ieder geval bij de "grote 3" Casema, Essent, en UPC, en ook zeker bij CaiWay). Dat kijkt toch een heel stuk plezieriger dan zo'n sopcast geval denk ik, en digitale TV is in Nederland heel erg betaalbaar.quote:
das waar, kijkt wel wat relaxter op tv.. heb geen digitale tv helaasquote:Op vrijdag 22 juni 2007 01:17 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste Nederlanders kijken via NASN, het North American Sports Network, bij alle kabelproviders zit ie in het digitale pakket. (In ieder geval bij de "grote 3" Casema, Essent, en UPC, en ook zeker bij CaiWay). Dat kijkt toch een heel stuk plezieriger dan zo'n sopcast geval denk ik, en digitale TV is in Nederland heel erg betaalbaar.
Ik kijk het ook gewoon op TV, maar zit op het juiste continent daarvoor.
Waarom bestel je het niet gewoon? In Emmen hebben ze dat toch wel?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 01:25 schreef NrSiX het volgende:
das waar, kijkt wel wat relaxter op tv.. heb geen digitale tv helaas
Heel jammer, jaquote:
quote:
jawel, maar kwoon nog thuis.. nog 2 maand, daarna ga ik op mezelf.. komt dan welquote:Op vrijdag 22 juni 2007 01:29 schreef maartena het volgende:
[..]
Waarom bestel je het niet gewoon? In Emmen hebben ze dat toch wel?
quote:The tests appear to be in, and the results appear to be dire. ESPN.com reported late Thursday night that Miguel Tejada has suffered a fractured left wrist, an injury that will likely end his consecutive games streak. Tejada, who has played in 1,152 consecutive games, could be out for two months or more.
Is al een paar keer voorgekomen.Dan kijkt men naar onderling resultaat.Is die ook gelijk dan spelen beide teams één beslissende wedstrijd tegen elkaar.Die wedstrijd word meteen na het reguliere seizoen gespeeld.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:45 schreef vivelafete het volgende:
Even een vraagje:
Cleveland en Detroit staan nu gedeeld eerste in hun division. Wat gebeurd er eigenlijk als de 2 beste teams van een division op het eind van het seizoen precies gelijk staan, qua winst- en verliespartijen (en dus ook qua percentage)? gaat er dan gekeken worden naar het onderling resultaat? En is dit eigenlijk weleens voorgekomen? vast wel?
quote:Op zondag 24 juni 2007 23:59 schreef maartena het volgende:
http://sportsillustrated.(...)p/index.html?cnn=yes
quote:Op maandag 25 juni 2007 01:01 schreef Playmaker het volgende:
[..]
Ziet er trouwens uit dat de Giants ook vandaag van de Yanks gaan winnen.Daar kan zelfs Clemens als relief pitcher(!) niets aan doen.
Ik dacht dat bij gelijke stand ten alle tijden een beslissingswedstrijd wordt gespeeld. Anders is het wel erg vaak gelijk geweest ins eries. Kijk maar eens naar het aantal teams dat 163 wedstrijden in een seizoen heeft gehad.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:45 schreef Playmaker het volgende:
[..]
Is al een paar keer voorgekomen.Dan kijkt men naar onderling resultaat.Is die ook gelijk dan spelen beide teams één beslissende wedstrijd tegen elkaar.Die wedstrijd word meteen na het reguliere seizoen gespeeld.
Ik kan me slechts 3 one-game playoffs herinneren:quote:Op maandag 25 juni 2007 08:07 schreef ruudbackus het volgende:
[..]
Ik dacht dat bij gelijke stand ten alle tijden een beslissingswedstrijd wordt gespeeld. Anders is het wel erg vaak gelijk geweest ins eries. Kijk maar eens naar het aantal teams dat 163 wedstrijden in een seizoen heeft gehad.
BoSox schijnen ook de #1 kandidaat te zijn om Mark Buehrle in te lijven.Dan zou hun pitching staff dit jaar wel erg sterk zijn zeg....quote:Op maandag 25 juni 2007 01:05 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
![]()
Red Sox gewonnen van de Padres. Beckett en Papelbon, meer was er niet nodig om de Padres op twee runs te houden. 11,5 voor op de Yankees. Ik ga de Blue Jays maar es in de gaten houden
![]()
OK, dan klopt dat spel wat ze promoten op NASN niet (out of the park basebebal) dat heeft namelijk bij elke gelijke stand een play-off.quote:Op maandag 25 juni 2007 08:38 schreef Playmaker het volgende:
[..]
Ik kan me slechts 3 one-game playoffs herinneren:
1995:Mariners-Angels om de AL West titel
1998:Cubs-Giants om de NL Wildcard
1999:Mets-Reds om de NL Wildcard
Kijk,in 2001 hadden de Cardinals en Astros precies dezelde record,maar wonnen de Astros hun divisie omdat ze de season series hadden gewonnen.Daarom hoefden ze ook geen one-game playoff te spelen.Hetzelfde gebeurde vorig jaar met de Padres en Dodgers.Zelfde record,maar de Padres hadden ondeling meer wedstrijden gewonnen,dus wonnen zij de divsie.
Meest aantal punten in één inning door één team:quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:48 schreef vivelafete het volgende:
Sinds mijn ouder een maand of 2 geleden naar de states zijn geweest en ze voor mij een Brewers-petjes mee hebben genomen, ben ik 'fan' van de Brewers! Erg leuk team, en wat doen ze het goed! Zeker in vergelijking met vorige seizoenen! Ik hoop dat ze de playoffs bereiken, als ze doorgaan zoals ze nu doen gaat dat zeker lukken. Leuk om een team echt een beetje te volgen, want zo doen andere wedstrijden er ook weer veel meer toe (voor de Brewers zijn dit vooral de Cubs en de Cardinals) Gister hebben ze ook weer een divisie-concurrent (Astros) verslagen, onder meer door een 9-run 6de inning. In die inning twee homeruns, waaronder een grand slam homerun van de catcher Johnny Estrada! Weet iemand toevallig wat het meest aantal gescoorde punten in 1 inning is? En ben ook wel benieuwd naar het meest aantal punten in een wedstrijd!Dan nog even een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=iyvzVHkzeAc
Ik wist zo gauw geen andere termen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 03:31 schreef maartena het volgende:
Sweepen en gesweept...... Veramerikanisering van de Nederlandse taal!
Met Stevie Wonder als opening pitcher zeker?quote:Op donderdag 28 juni 2007 01:42 schreef Playmaker het volgende:
[..]
Meest aantal punten in één inning door één team:
NL: 16 - Boston Beaneaters(1894)
AL: 14 - Boston Red Sox(2003)/Cleveland Indians(1950)
Meest aantal punten gescoord door 2 teams in één game:
NL: 49 - Chicago 26-23 Philadelphia(1922)
AL: 36 - Boston 22-14 Philadelphia(1950)
Meest aantal punten gescoord door één team in één game:
NL: 36 - Chicago Cubs(1897)
AL: 29 - Boston Red Sox(1950)/Chicago White Sox(1955)
en Ray Charles als catcherquote:Op donderdag 28 juni 2007 08:21 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Met Stevie Wonder als opening pitcher zeker?
Och, met Santana op de heuvel is dat geen schande.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 04:10 schreef popolon het volgende:
Tigers verliezen met 11-1. OUCHH
Prachtig inderdaad, nog even 3-5 omzetten in 6-5 in de laatste inning. Ik moet er toch vaker aan denken dat ik NASN hebquote:Op vrijdag 29 juni 2007 23:24 schreef popolon het volgende:
Cubs ! Wat een einde.
Ze winnen alsnog in de 9e.
Play of the week bij ESPN. Die catch van Texas en dan ook nog die worp naar 1B.quote:Op zondag 24 juni 2007 07:27 schreef fanneke het volgende:
Mariners winnen na het pak slaag van gisteren (16-1 !!!) vanavond gelukkig weer wel.
Giants winnen in de 13e van de yanks. De enige series van het seizoen dat ik voor de Giants ben.
Gisteravond (vrijdag) naar een wedstrijd in de Minor League (Class A) geweest: Boise Hawks vs Salem-Keizer Volcanoes. Leuke avond gehad, alhoewel het niveau natuurlijk niet zo hoog ligt met al die jonkies. Klein stadion (met zo'n 3.500 toeschouwers bijna vol), veel ouders met kinderen die zich zoals in de Majors de gehele wedstrijd vol eten en drinken.
De Antilliaan Sharlon Schoop speelde voor de Volcanoes. Verder nog opvallend veel Nederlandse achternamen zoals Stolp, Van Elderen en Schermerhorn. Het blijken overigens allemaal Amerikanen te zijn.
quote:Mike Hargrove announces resignation, effective July 2; John McLaren named 12th manager in Mariners history
07/01/2007 2:05 PM ET
MLB.com
SEATTLE -- Seattle Mariners Manager Mike Hargrove announced today that he has decided to resign, effective at the end of today's game vs. the Toronto Blue Jays. Hargrove was named manager of the club on Oct. 20, 2004. He is fifth among active managers with 1,187 career wins, including 191 with Seattle, heading into today's game.
"Over the past several weeks, I have come to the realization that to be fair to myself and the team, I can not continue to do this job if my passion has begun to fade. I want to stress how much I respect, and love, the players in the clubhouse, and the coaches and staff that we have in place here, and I can not stress enough what a tremendous place this is to work because of the people who work above me. I am very proud of the work we've done to turn this club around in three years, and I have high expectations for the team this season."
Executive Vice President & General Manager of Baseball Operations Bill Bavasi announced today the Mariners have named John McLaren as field manager, effective tomorrow. McLaren has agreed to a contract for the remainder of the 2007 season. Per club policy, terms of the deal were not announced. McLaren is the 12th full-time manager in franchise history.
"Mike took over the team at a difficult point in time, taking over after the 2004 season. He has been a 'team player', and successfully developed a group of young, inexperienced players from our farm system and incorporated several veterans into a winning team. As a result, we are in much better shape today than we were when Mike came to town," Bavasi said. "I would like to thank Mike for his efforts. We're disappointed that he has decided to step down, but we respect his decision. We wish him, Sharon and his family all the best.
"I believe that Mac provides us with an opportunity to have as seamless a transition as possible," Bavasi continued. "He knows the club and has been intimately involved in every decision we've made this season. We had a chance to see him run the club for a few days earlier this season, and I have every confidence that he will help us achieve the goals we've set."
McLaren, 55, rejoined the Mariners this year as bench coach. He is in his 21st season as a big league coach and his 11th with Seattle. His 11 seasons as a Mariners coach are the most by any coach in Mariners history. This is his first Major League managing job. He ran the team for a pair of games June 2 and 3 (2-0) while Hargrove attended his daughter's high school graduation.
"I am really looking forward to the challenge of taking over this club and continuing to build on what Mike has established here," McLaren said. "When I came back here I said I wanted to be a part of taking this team back to the post-season, and back to what our fans expect and deserve. That's still the case. My focus, and the focus of every one of my coaches is to help these players achieve what they are capable of, and that's getting this team back to the post-season."
McLaren managed in the Toronto minor league system for eight years prior to working as a Major League coach. He made his managerial debut with Medicine Hat in the Pioneer League in 1978. He guided Kinston to the first half title in 1981, and managed Southern League Championship clubs in 1984 and 1985. He was named Co-Manager of the Year in the Southern League in 1985.
Mac also managed Winter League baseball for the Willard team in Colombia (1981 and 1982) and managed in Venezuela in the winter with Lara (1984, 1985, 1986, 1987 and 1993) and LaGuaira (1997 and 1998).
Prior to re-joining Seattle in this season, McLaren spent 15 years as a coach on the staffs of manager Lou Piniella, including spending from 1993-2002 in Seattle.
McLaren began his big league coaching career in 1986 as the Toronto Blue Jays third base coach (1986-1990). He was the bullpen coach for Boston in 1991, and was the bullpen coach for Cincinnati in 1992. He joined the Mariners in 1993 as bullpen coach (1993-94) and was named bench coach in 1995. McLaren was the Seattle third base coach in 1996 and 1997, and returned to the manager's side in 1998 as bench coach (1998-2002). He was the bench coach with Tampa Bay from 2003-2005 and spent the 2006 season working as a special assignment scout for Tampa Bay.
Hargrove, 55, has led the Mariners to a 44-33 start this season, good for second in the American League West and (4.0 games behind the LA Angels) and second in the Wild Card standings (1.0 game behind Detroit). He has recorded a record of 191-210 (.476) overall with Seattle, as the team improved to 69 wins in 2005 and 78 wins in 2006. Seattle is on pace for 93 wins this season. Hargrove has a career mark of 1,187-1,173 in his big league managing career with Cleveland (1991-1999), Baltimore (2000-2003) and Seattle. He won five Central Division Titles (1995-99) and two American League Pennants (1995 and 1997).
Hargrove has agreed to continue to work with the Mariners as a Special Assistant to the Executive VP, Player Personnel, joining John Boles, Dan Evans and Ken Madeja in that role.
Was ook wel weer een leuke wedstrijd, en voor de verandering een zondagmiddagwedstrijd, dus makkelijk te volgen vanuit Nederland.quote:Op zondag 1 juli 2007 22:27 schreef mitt het volgende:
Gelukkig winnen de Angels in een thriller, 4-3 tegen de Orioles.
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:37 schreef Colplay het volgende:
A-Rod geblesseerd en moet misschien naar disabled list
quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:30 schreef maartena het volgende:
Mariners kregen gisteren een enorm pak slaag van Kansas City!17-3
Vijf Tigers.quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:28 schreef mitt het volgende:
[..]
en over de All Star votes zal ik maar zwijgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |