Ik ga zo slapen denk ik ja, eigelijk nuquote:Op woensdag 20 juni 2007 00:31 schreef Emel het volgende:
iedereen slapen?
Sevap, zegeningen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 09:39 schreef Emel het volgende:
ik krijg net deze mail van een bekende:
Asalam ou alaikoum,
Een man liep op straat en zag iets op een muur staan,
hij stond even stil en nam zijn tijd om het te lezen.
Er stond met grote letters:
*'Qull huwa Allah oe ahad Allah hu
alsamad Lam yalid wa lam youlad Wa lam yakoun lahu koufanahad'*.
Terwijl hij het geschrift las stond er op afstand een man naar hem te
kijken. De man bleef op afstand staan totdat de lezende man klaar was, toen liep de man op hem af en zei het volgende tegen hem:
Weet jij dat jij minstens 470 Hasanaats ontvangen hebt alleen door het
lezen van dit geschrift?De persoon die dit op de muur geschreven heeft
heeft ook 470 Hasanaats gekregen,
zelfs ik heb 470 Hasanaats gekregen alleen voor het typen van deze email!
Hasanaats zijn iets prachtigs is het niet?
Iets wat goed is voor iedereen, iets wat je kan redden!
Aarzel dan niet en stuur deze mail door naar iedereen in je adressenlijst.
Gun ze deze Hasanaats, gun het jezelf ook!
Want voor iedereen die dit leest ontvang jij ook weer wat.
Wees goed, niet alleen voor jezelf maar ook voor een ander!
Moge Allah je hiervoor belonen InshaAllah!
Wa alaikoum ou salam
wat zijn Hasanaats?
dan heb ik net ook 470 sevap gekregenquote:
-470quote:Op woensdag 20 juni 2007 09:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Eigenlijk is het haram om de Koran latijns op te stellen
Voor het lezen van een letter van de Koran is 1 zegening, voor het foutlezen van een letter, 2 zegeningenquote:
quote:Op woensdag 20 juni 2007 09:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Voor het lezen van een letter van de Koran is 1 zegening, voor het foutlezen van een letter, 2 zegeningen
quote:Als je niet in staat bent de Koran te lezen, dan kun je het beste hiernaar luisteren. Wat betreft het lezen van de vertaling van de Koran, dit valt onder het opdoen van kennis waarvoor men ook beloond zal worden maar weliswaar niet met de beloofde beloning van tien hasanaat per letter.
aaah, 2 zegeningenquote:Op woensdag 20 juni 2007 09:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Voor het lezen van een letter van de Koran is 1 zegening, voor het foutlezen van een letter, 2 zegeningen
quote:Op woensdag 20 juni 2007 09:56 schreef Emel het volgende:
zelf lezen dus..
ik vraag me af, of ik weer op zelfde niveau kan komen..toen was ik zo goed.
tss!quote:
Overtref hem maarquote:Op woensdag 20 juni 2007 09:57 schreef Emel het volgende:
[..]
tss!
ik kon echt de Koran goed lezenik was de beste leerling
![]()
ik kon beter dan hem!quote:Op woensdag 20 juni 2007 09:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Overtref hem maar
http://youtube.com/watch?v=v6gKA1nm9qE![]()
zit nog steeds te luisteren hoor..quote:Op woensdag 20 juni 2007 10:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je reageert zelfde minuut en filmpje is 2 min.![]()
je hoeft niet in alles goed te zijn hoorquote:
Haterquote:Op woensdag 20 juni 2007 10:04 schreef Emel het volgende:
[..]
je hoeft niet in alles goed te zijn hoor![]()
![]()
quote:
Van de een naar ander onderwerp, Allah is trots op je.quote:Op woensdag 20 juni 2007 10:05 schreef Emel het volgende:
zullen de agenten in hun uniform komen vanmiddag?![]()
quote:Op woensdag 20 juni 2007 10:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Van de een naar ander onderwerp, Allah is trots op je.
Allah geeft jou wel een uniform, inshaAllah
ik sla jequote:
quote:
En dus mag ze mij slaan?quote:Op woensdag 20 juni 2007 10:24 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dat doen haar patiënten al... uhum... uhum... sorry...![]()
![]()
![]()
neequote:
flauwe grapquote:Op woensdag 20 juni 2007 10:24 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dat doen haar patiënten al... uhum... uhum... sorry...![]()
![]()
![]()
leuk, maar knip lengte van die links nu eens een keerquote:Op woensdag 20 juni 2007 10:31 schreef TheMagnificent het volgende:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-5844385290987780695
sorry, zal niet meer doenquote:
ik gehoorzaam geen manquote:Op woensdag 20 juni 2007 10:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Goedzo, je begint al te gehoorzamen.![]()
Ja, dat is altijd zo met video.google.nl...quote:Op woensdag 20 juni 2007 10:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
leuk, maar knip lengte van die links nu eens een keer
Nee, hoor hoeft niet, kijk maar hoe ik je link quote, zo doet hij het ook, of gewoon je link een naam geven viaquote:Op woensdag 20 juni 2007 10:38 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ja, dat is altijd zo met video.google.nl...![]()
mijn vader heeft me niet opgevoed om me te laten domineren door mannenquote:
Is je vader een man?quote:Op woensdag 20 juni 2007 10:39 schreef Emel het volgende:
[..]
mijn vader heeft me niet opgevoed om me te laten domineren door mannen![]()
Tamam abi...quote:Op woensdag 20 juni 2007 10:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, hoor hoeft niet, kijk maar hoe ik je link quote, zo doet hij het ook, of gewoon je link een naam geven via[afbeelding]
quote:
Nee man, grapje, hemen küsme...quote:Op woensdag 20 juni 2007 10:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Neuh, als je het zo opvat, hoeft het al niet meer
ik heb respect voor mijn vader (en moeder).quote:
Küstümquote:Op woensdag 20 juni 2007 10:41 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Nee man, grapje, hemen küsme...![]()
Dus als jouw moeder zegt gehoorzaam een man?quote:Op woensdag 20 juni 2007 10:41 schreef Emel het volgende:
[..]
ik heb respect voor mijn vader (en moeder).![]()
''Babaya itaat, Allaha itaattir.''quote:Op woensdag 20 juni 2007 10:41 schreef Emel het volgende:
[..]
ik heb respect voor mijn vader (en moeder).![]()
wat versta jij onder gehoorzamen? doen wat de man zegt?quote:Op woensdag 20 juni 2007 10:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus als jouw moeder zegt gehoorzaam een man?
Wat versta jij niet onder gehoorzamen?quote:Op woensdag 20 juni 2007 10:43 schreef Emel het volgende:
[..]
wat versta jij onder gehoorzamen? doen wat de man zegt?
gehoorzamen klinkt zo negatiefquote:Op woensdag 20 juni 2007 10:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat versta jij niet onder gehoorzamen?
quote:Op woensdag 20 juni 2007 10:45 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=BVHpxrPqV6Q![]()
Dus eigenlijk is zijn initiatief onderhevig aan jouw besluit of compromis?quote:Op woensdag 20 juni 2007 10:48 schreef Emel het volgende:
[..]
gehoorzamen klinkt zo negatief
ik wil wel rekening houden met wat een man van mij vraagt, als hij het goed beargumenteert waarom hij iets wel niet wil. Als het niet strookt met wie ik ben..moeten we kijken naar een compromis.
nee hoor, samenquote:Op woensdag 20 juni 2007 10:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is zijn initiatief onderhevig aan jouw besluit of compromis?
Werkt niet.quote:Op woensdag 20 juni 2007 10:52 schreef Emel het volgende:
[..]
nee hoor, samengelijkwaardige relatie he
hoezo niet?quote:
jij bent ook altijd van een gelijkwaardige relatie..of is dat veranderd?quote:
Ik geloof in communicatie en dialoog, maar niet in gelijkwaardigheid, niet in praktijk iig.quote:Op woensdag 20 juni 2007 10:55 schreef Emel het volgende:
[..]
jij bent ook altijd van een gelijkwaardige relatie..of is dat veranderd?
communicatie en dialoog zijn essentiele dingen in een relatie. Zonder dat overleeft de relatie niet. Veel relaties gaan ook stuk door slecht of niet communiceren met elkaar. Partners leven langs elkaar heen, overleggen/praten weinig met elkaar.quote:Op woensdag 20 juni 2007 10:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik geloof in communicatie en dialoog, maar niet in gelijkwaardigheid, niet in praktijk iig.
quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:01 schreef Emel het volgende:
[..]
communicatie en dialoog zijn essentiele dingen in een relatie. Zonder dat overleeft de relatie niet. Veel relaties gaan ook stuk door slecht of niet communiceren met elkaar. Partners leven langs elkaar heen, overleggen/praten weinig met elkaar.
ik denk dat het ook geven en nemen is.
quote:maar niet in gelijkwaardigheid, niet in praktijk iig.
weet je wat het is, mensen zijn nu zo egocentrisch bezig, ook in een relatie. Dwangmatig proberen ze een gelijkwaardige relatie te hebben, wat niet gaat. Wat dat betreft geef ik je gelijk. Mensen gaan in een relatie ook hun eigen koers varen. Relatie wordt een machtspelletje, wie heeft het voor het zeggen?quote:
manquote:Op woensdag 20 juni 2007 11:08 schreef Emel het volgende:
[..]
weet je wat het is, mensen zijn nu zo egocentrisch bezig, ook in een relatie. Dwangmatig proberen ze een gelijkwaardige relatie te hebben, wat niet gaat. Wat dat betreft geef ik je gelijk. Mensen gaan in een relatie ook hun eigen koers varen. Relatie wordt een machtspelletje, wie heeft het voor het zeggen?
quote:
Hoe kom je er bij?quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:13 schreef Emel het volgende:
nu over dit hebben: hoe komt het dat er zoveel vrouwen in cehennem zitten in vergelijk tot de mannen?
regelmatig gehoordquote:
Omdat vrouwen sex als wapen gebruiken.quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:14 schreef Emel het volgende:
ik vroeg dat aan mijn moeder: "omdat vrouwen hun man niet respecteren en niet liefhebben".
dat klopt ook..en ze hebben geen respectquote:Op woensdag 20 juni 2007 11:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Omdat vrouwen sex als wapen gebruiken.
moskee, boeken, mensen (vraag niet welk boek)quote:
Generalisatiequote:Op woensdag 20 juni 2007 11:16 schreef Emel het volgende:
[..]
dat klopt ook..en ze hebben geen respect
Ja, ik ken het is een hadith, maar nogmaals heeft een context.quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:17 schreef Emel het volgende:
[..]
moskee, boeken, mensen (vraag niet welk boek)
Ik heb dit verhaaltje op een andere forum gelezen. Weet jij wat er van waar is?quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, ik ken het is een hadith, maar nogmaals heeft een context.
quote:Er kwam eens een vrome oudere moslim vrouw naar de profeet en de profeet zei tegen haar: ''wist je dat oudere vrouwen het paradijs niet zullen betreden''. En opeens begon de vrouw te huilen...ze was een vrome vrouw die naar de wetten van Allah swt heeft geprobeert te leven...en ze wist dat haar tijd naderde en ze dacht dus ik zal het paradijs niet betreden...maar de profeet en daar staat hij bekend om als hij iemand laat huilen met een uitspraak, zal hij diegene ook laten lachen, zelfs die vreugde zal meer zijn dan dat verdriet op dat moment....
De profeet vroeg aan een paar metgezellen om haar terug te halen...en toen ze terug kwam bij de profeet zei de profeet: ''het is waar er zullen geen oudere vrouwen zijn in het paradijs, omdat iedereen in het paradijs 33 jaar zal zijn.
zal wel voor bepaalde groep zijn ja, was niet mijn bedoeling om (uberhaupt) te generaliseren.quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Generalisatie![]()
Neej, betreft een specifiek groep vrouwen, roddelaars, sex als wapen, etc.
Respect voor je echtgenote gaat both ways.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |