abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50596143
Hoi!

Ik werk sinds een halfjaar bij de V&D op een niet nader te noemen *kuch*alphen*proest* locatie. Normaal hebben we Cor, onze schoonmaaksjonnie van een jaar of 70 die elke dag bij de wc's zit, een praatje met iedereen maakt en aan het eind van de dag de wc's schoonmaken. Cor heeft een tijdje geleden een ongeluk gehad, en hij is dus een tijd niet aanwezig. Als oplossing voor het schoonmaken van de wc's, krijgt elke week een andere afdeling de beurt. Toen ik dat hoorde had ik al zoiets van 'mooi niet', maar aangezien mijn afdeling deze week de beurt was, ga ik er maar eens eens achteraan.

Is het toegestaan om aangesteld te worden als schoonmaker van de wc's als je aangenomen bent voor werk in de winkel? Ik ben volgens mij contract vulploegmedewerker (vakkenvuller), en het lijkt me niet dat het dan de bedoeling is dat ik wc's schoon ga maken.

In het kort: Is mijn baas wel juist bezig als hij ons, winkelpersoneel, de wc's laat schoonmaken?

Ik kan er geen regels over vinden op het internet, dan krijg je pagina's met standaard uitspraken als "werk aan de winkel" en over weblogs waarin mensen bijhouden hoe ze hun wc schoonmaken.

signing out,
jullie schoonmaakturk-voor-vandaag.
pi_50596265
Check je contract maar 's op de roemruchte zinsnede 'alle voorkomende werkzaamheden'.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 juni 2007 @ 22:44:25 #3
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50596267
Jankerd, doe gewoon wat je gevraagd wordt zolang het geen extreem zwaar lichamelijk of gevaarlijk werk is.

En daarnaast zal er waarschijnlijk in je contract gewoon 'alle voorkomende werkzaamheden' staan.
  Boks-Chick maandag 18 juni 2007 @ 22:46:08 #4
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_50596331
Wat Treinhomo en Swetsenegger zeggen.
Dus verder niet zeiken, maar zeik opruimen, vort!
lolwut
  maandag 18 juni 2007 @ 22:46:35 #5
168508 Lidl
Zwartwerkers niet welkom
pi_50596349
no way dat ik het ooit zou doen me eigen plee doe ik en verder niemands plee en zeker niet op mijn werk
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 juni 2007 @ 22:51:19 #6
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50596520
quote:
Op maandag 18 juni 2007 22:46 schreef Lidl het volgende:
no way dat ik het ooit zou doen me eigen plee doe ik en verder niemands plee en zeker niet op mijn werk
Als ik je chef was kon je dan gelijk optiefen wegens werkweigering.
pi_50596547
quote:
Die gedachte heb ik dus ook. Ik zit er niet op te wachten om wc's schoon te maken waar alle soorten mensen allerlei soorten dingen hebben gedaan.

Edit: Hoe heet zo'n lijst met regels die vastgesteld zijn voor een sector? Net als dat je in de horeca tot een bepaalde leeftijd tot max. zo laat mag werken?
pi_50596597
quote:
Op maandag 18 juni 2007 22:52 schreef nVincible het volgende:
Die gedachte heb ik dus ook. Ik zit er niet op te wachten om wc's schoon te maken waar alle soorten mensen allerlei soorten dingen hebben gedaan.
Doe je de deur achter je reet dicht, als je op weg gaat naar het uitzendbureau ?
Voor jou 10 anderen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2007 22:53:22 ]
  maandag 18 juni 2007 @ 22:54:02 #9
3185 Adelante
To let it go now
pi_50596639
Zolang het niet structureel ander werk wordt, ben je verplicht af en toe w.c.'s te schobben.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 18 juni 2007 @ 22:54:25 #10
168508 Lidl
Zwartwerkers niet welkom
pi_50596664
quote:
Op maandag 18 juni 2007 22:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

fucking boeiend voor een kutbaan in een V&D, ze zoeken tegenwoordig overál personeel
En als jij mijn baas was had ik voorgesteld om het goede voorbeeld te geven samen met je managementteam (niet dat jij ooit zohoog zou komen maar 't gaat om het idee )
  maandag 18 juni 2007 @ 22:54:44 #11
3185 Adelante
To let it go now
pi_50596680
quote:
Op maandag 18 juni 2007 22:53 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Doe je de deur achter je reet dicht, als je op weg gaat naar het uitzendbureau ?
Voor jou 10 anderen.
detailhandel heeft het moeilijk momenteel
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  Boks-Chick maandag 18 juni 2007 @ 22:55:07 #12
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_50596698
quote:
Op maandag 18 juni 2007 22:54 schreef Lidl het volgende:

[..]

fucking boeiend voor een kutbaan in een V&D, ze zoeken tegenwoordig overál personeel:')
En als jij mijn baas was had ik voorgesteld om het goede voorbeeld te geven samen met je managementteam:')(niet dat jij ooit zohoog zou komen maar 't gaat om het idee
Jij ook niet met jouw werkinstelling.
lolwut
  maandag 18 juni 2007 @ 22:57:31 #13
168508 Lidl
Zwartwerkers niet welkom
pi_50596816
quote:
Op maandag 18 juni 2007 22:53 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Voor jou 10 anderen.
Dat is deze tijd wel anders nu zo overal staan te springen om mensen die willen komen werken paar jaar geleden zou ik je gelijk geven
  maandag 18 juni 2007 @ 22:58:39 #14
168508 Lidl
Zwartwerkers niet welkom
pi_50596881
quote:
Op maandag 18 juni 2007 22:55 schreef BrandX het volgende:

[..]

Jij ook niet met jouw werkinstelling.
Gelukkig maar dat ik een managers functie bekleedt
  maandag 18 juni 2007 @ 22:59:27 #15
3185 Adelante
To let it go now
pi_50596919
quote:
Op maandag 18 juni 2007 22:58 schreef Lidl het volgende:

[..]

maandag 18 juni 2007 @ 23:00:14 #16
168508 Lidl
Zwartwerkers niet welkom
pi_50596960
quote:
Op maandag 18 juni 2007 22:59 schreef Adelante het volgende:

[..]

Lekker boeiendT daar zijn typmiepen voor om dat te verbeteren
pi_50597198
Lijkt me raar dat ik er niks tegen in kan brengen. Ik ben aangenomen als vulploegmedewerker (vakkenvuller), en toen was er geen sprake van schoonmaakdingen. Ik vind het toch even een heel ander soort werk dan normaal.

Ik vraag het trouwens niet alleen voor mijzelf, maar ook voor de rest van mijn collega's.
pi_50597746
Ben het wel met de TS eens, ik hoor iedereen met zn grote mond over "werkweigering" nog wel als zij ipv hun kantoorbaan ineens de plee moeten schrobben, dat doe je dan toch ook niet.
pi_50597751
quote:
Op maandag 18 juni 2007 23:00 schreef Lidl het volgende:

[..]

Lekker boeiendT daar zijn typmiepen voor om dat te verbeteren
Maar die werken sàvonds niet.
Of je moet ze eens aan het bureau laten werken i.p.v. eronder.
  maandag 18 juni 2007 @ 23:19:03 #20
168508 Lidl
Zwartwerkers niet welkom
pi_50597952
quote:
Op maandag 18 juni 2007 23:14 schreef Repeat het volgende:
Ben het wel met de TS eens, ik hoor iedereen met zn grote mond over "werkweigering" nog wel als zij ipv hun kantoorbaan ineens de plee moeten schrobben, dat doe je dan toch ook niet.
Helemaal gelijk, moet je eens zien als die kantoor juppen of managers gevraagd wordt om de plee schoon te maken of zelfs maar de vuilnis buiten te zetten gaan ze verschrikkelijk steigeren en tegen werken
  maandag 18 juni 2007 @ 23:35:07 #21
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_50598690
Ik moest het ook gewoon doen in de supermarkt waarin ik toendertijd werkte. Dat was gebruikelijk, en ik heb nooit iemand er moeilijk over horen doen. Aangezien het iets tijdelijks is zou ik het gewoon doen, en als het permanent wordt dan zou ik het op laten nemen in mijn functieomschrijving. Verder kan je baas je idd ontslaan op grond van werkweigering als je het niet doet. Tenminste, ik heb nog niet van een 'wc schoonmaak clausule' gehoord.

En verder valt het wel mee met de smerigheid. Je kunt tenslotte altijd handschoenen aan doen en desnoods speciale kleding ervoor aantrekken . Kortom, niet zeuren. Later als je op jezelf woont zul je toch ook je eigen stronthoop moeten schoonmaken, tenzij je een "Cor" in dienst neemt, maarja, Cors kunnen ook ziek worden he?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_50598745
TS=Jankert!
pi_50598990
quote:
Op maandag 18 juni 2007 23:35 schreef Maanvis het volgende:
Ik moest het ook gewoon doen in de supermarkt waarin ik toendertijd werkte. Dat was gebruikelijk, en ik heb nooit iemand er moeilijk over horen doen. Aangezien het iets tijdelijks is zou ik het gewoon doen, en als het permanent wordt dan zou ik het op laten nemen in mijn functieomschrijving. Verder kan je baas je idd ontslaan op grond van werkweigering als je het niet doet. Tenminste, ik heb nog niet van een 'wc schoonmaak clausule' gehoord.
Jup, zo was het toentertijd ook in de supermark waar ik werkte. En dan was ik geen vakkenvuller, maar kassamedewerker. Schoonmaakwerkzaamheden hoorden daar gewoon bij. Leuk is anders, dat wel.
  maandag 18 juni 2007 @ 23:51:05 #24
168508 Lidl
Zwartwerkers niet welkom
pi_50599386
nou vroeger ( ) toen ik in de supermarkt werkte heeft een manager wel eens geprobeerd om kassapersoneel en vers-afdeling personeel de magazijn schoon te laten maken Dat heeft ie geweten
Hoeveel kwade brieven er niet naar het hoofdkantoor zijn gegaan met dreiging van direct ontslag nemen enzo week later was er zo'n josti van sociale werkplaats die het ging doen om een stuiver bij te verdienen
En ja hoofdkantoor wist wat voor groep er werkte en dat ze het meende dat ze met ze allen tegelijk op zouden stappen
  † In Memoriam † dinsdag 19 juni 2007 @ 00:36:30 #25
43556 miss_dynastie
pi_50601030
quote:
Op maandag 18 juni 2007 23:51 schreef Lidl het volgende:
En ja hoofdkantoor wist wat voor groep er werkte en dat ze het meende dat ze met ze allen tegelijk op zouden stappen
Wat mij betreft hadden ze met zijn allen op mogen sodemieteren
pi_50602629
quote:
Op maandag 18 juni 2007 23:35 schreef Maanvis het volgende:

En verder valt het wel mee met de smerigheid. Je kunt tenslotte altijd handschoenen aan doen en desnoods speciale kleding ervoor aantrekken . Kortom, niet zeuren. Later als je op jezelf woont zul je toch ook je eigen stronthoop moeten schoonmaken, tenzij je een "Cor" in dienst neemt, maarja, Cors kunnen ook ziek worden he?
Inderdaad. Wat een huilie ben je TS niet dat ik het met plezier doe natuurlijk, maar zo heel af en toe een keertje, gewoon om te helpen kan best.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_50602666
De V&D in Alphen hè? Ik kom van de week wel even een paar keer langs om mijn endeldarm te legen
codecaster.tweakblogs.net
I wasn't masturbating, I was just cleaning it and it went off!
Taal is een communicatieprotocol. Een protocol staat of valt met het correct toepassen van de regels die het omhelst.
pi_50603389
VWO'ers met een bijbaantje :_)
pi_50603401
stel je niet aan en ga poetsen slet
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 08:01:16 #30
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50603432
Hoef je niet te doen lijkt me, als dat niet bij je omschreven werkzaamheden hoort. Een jurist op een advocatenkantoor gaat toch ook niet z'n eigen plee schoonmaken?

Ik werkte eens als voedingsassistente in een verpleeghuis. Toen had een bewoner naast de wc gepoept / gekotst (weet niet meer wat). Vroeg een verzorgster ook of ik dat even op wilde ruimen, omdat de schoonmaakster al weg was. "Forget it," zei ik. "Ik ben daar net zo min voor aangenomen als jij".
Niet meer actief op Fok!
pi_50603438
Wat staat er in je contract?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 juni 2007 @ 08:22:43 #32
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50603611
quote:
Op maandag 18 juni 2007 22:54 schreef Lidl het volgende:

[..]

fucking boeiend voor een kutbaan in een V&D, ze zoeken tegenwoordig overál personeel
En als jij mijn baas was had ik voorgesteld om het goede voorbeeld te geven samen met je managementteam (niet dat jij ooit zohoog zou komen maar 't gaat om het idee )
Ik heb momenteel 10 man onder me, en heb een inkomen van ¤ 4000,- Dus het gaat prima dank je wel.
Het interesseert me geen reet of er baantjes genoeg zijn en mensen te kort. Klootzakjes met jouw instelling pleur ik eruit. Wat heb ik aan mensen die te besodemietert zijn om verder te kijken dan hun neus lang is?

En toen ik net van school kwam heb ik ook de WC schoongemaakt, koffie gezet, etc. Dat hoort erbij als 'jongste bediende'.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 08:37:41 #33
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_50603768
ik heb dat nooit gedaan, wel afwas gedaan enzo toen ik nog in een winkel werkte, maar schoonmaakwerkzaamheden niet. Snap ook niet dat een V&D niet gewoon een schoonmaakali in dienst heeft.
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
  dinsdag 19 juni 2007 @ 08:51:50 #34
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_50603988
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 08:01 schreef Viking84 het volgende:
Hoef je niet te doen lijkt me, als dat niet bij je omschreven werkzaamheden hoort. Een jurist op een advocatenkantoor gaat toch ook niet z'n eigen plee schoonmaken?

Ik werkte eens als voedingsassistente in een verpleeghuis. Toen had een bewoner naast de wc gepoept / gekotst (weet niet meer wat). Vroeg een verzorgster ook of ik dat even op wilde ruimen, omdat de schoonmaakster al weg was. "Forget it," zei ik. "Ik ben daar net zo min voor aangenomen als jij".
Ho eens even, je hebt het hier wel over een vakkenvuller bij de V&D he? Waarschijnlijk staat er iets over 'Alle andere voorkomende werkzaamheden' in zijn contract vermeld, en daar valt nou net het WC's schoonmaken onder..
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_50604172
De werkhouding van tegenwoordig...

Huilie!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_50604497
quote:
Op maandag 18 juni 2007 22:41 schreef nVincible het volgende:
Hoi!

Ik werk sinds een halfjaar bij de V&D op een niet nader te noemen *kuch*alphen*proest* locatie. Normaal hebben we Cor, onze schoonmaaksjonnie van een jaar of 70 die elke dag bij de wc's zit, een praatje met iedereen maakt en aan het eind van de dag de wc's schoonmaken. Cor heeft een tijdje geleden een ongeluk gehad, en hij is dus een tijd niet aanwezig. Als oplossing voor het schoonmaken van de wc's, krijgt elke week een andere afdeling de beurt. Toen ik dat hoorde had ik al zoiets van 'mooi niet', maar aangezien mijn afdeling deze week de beurt was, ga ik er maar eens eens achteraan.

Is het toegestaan om aangesteld te worden als schoonmaker van de wc's als je aangenomen bent voor werk in de winkel? Ik ben volgens mij contract vulploegmedewerker (vakkenvuller), en het lijkt me niet dat het dan de bedoeling is dat ik wc's schoon ga maken.

In het kort: Is mijn baas wel juist bezig als hij ons, winkelpersoneel, de wc's laat schoonmaken?

Ik kan er geen regels over vinden op het internet, dan krijg je pagina's met standaard uitspraken als "werk aan de winkel" en over weblogs waarin mensen bijhouden hoe ze hun wc schoonmaken.

signing out,
jullie schoonmaakturk-voor-vandaag.
Als ik het bovenstaande lees blaas je wel erg hoog van de toren!! Je voelt je wel erg beter dan een ander. Trouwens een een man van 70 noem je geen sjonnie. Mischien moet je eens een paar weken alleen maar WC's schoonmaken!
pi_50604674
Maar eh... wat doe je moeilijk. Als je geen WC's wil schonnmaken dan zoek je toch gewoon een andere baan. Ik lees net dat er werk zat is.

Een WC schoonmaken moet voor de TS niet zo moeilijk zijn. Aan zijn reactie te lezen is het zelf een flapdrol.
pi_50604833
Je kan je ook druk maken om niks, maar idd ga gewoon ander werk zoeken ze staan overal toch om je te springen!
pi_50605209
Straks denkt de werkgever: Goh, dat werkt eigenlijk prima zo, ik heb geen schoonmaker meer nodig.

Waarom laat ie niet gewoon voor een paar maanden (?) een schoonmaakbedrijf opdraven?
Omdat dat 'te duur' is?
pi_50606944
EHUHAUHUAHUH werk ej bij V&D

Ik ook
  dinsdag 19 juni 2007 @ 11:05:32 #41
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_50607129
Beste TS, kun je begronden waarom jij te goed bent om de wc schoon te maken en iemand anders niet? En dat bedoel ik echt letterlijk. Waarom zou jij daar te goed voor zijn?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_50607548
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 11:05 schreef Tinkepink het volgende:

Beste TS, kun je begronden waarom jij te goed bent om de wc schoon te maken en iemand anders niet? En dat bedoel ik echt letterlijk. Waarom zou jij daar te goed voor zijn?
Is het afdelingshoofd (of hoe dat daar heet) er in jouw ogen wél te goed voor? Zo ja, waarom?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 juni 2007 @ 11:30:52 #43
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50607934
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 11:18 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Is het afdelingshoofd (of hoe dat daar heet) er in jouw ogen wél te goed voor? Zo ja, waarom?
Nee, maar die heeft het voor het zeggen he. En vaak zijn zijn prioriteiten iets belangrijker dan die van een vakkenvuller, welke dus eenvoudiger een kwartiertje gemist kan worden om ff een borsteltje door de plee te halen.
pi_50607992
Die 70-jarige was er vast wel langer dan een kwartiertje mee bezig.
Het afdelingshoofd schakelt maar tijdelijk een schoonmaakbedrijf in.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 juni 2007 @ 11:34:29 #45
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50608060
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 11:32 schreef DennisMoore het volgende:
Die 70-jarige was er vast wel langer dan een kwartiertje mee bezig.
Het afdelingshoofd schakelt maar tijdelijk een schoonmaakbedrijf in.
Dat doet hij dus niet, hij schakelt gewoon zijn eigen personeel in. En als er 'alle voorkomende werkzaamheden' in je contract staat, kan je dus gewoon de plee's gaan schoonmaken... Of optiefen natuurlijk.
pi_50608719
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 09:56 schreef DennisMoore het volgende:
Straks denkt de werkgever: Goh, dat werkt eigenlijk prima zo, ik heb geen schoonmaker meer nodig.

Waarom laat ie niet gewoon voor een paar maanden (?) een schoonmaakbedrijf opdraven?
Omdat dat 'te duur' is?
Ja en dan vraagt de werkgever zich opeens af na een paar maanden hoe het nu komt dat er minder colli per uur gevuld worden bij de ploeg die ook moet wc poetsen. En wat blijkt dan dat je mensen beter aan hun eigen werkzaamheden kunt houden.
pi_50609227
WC's poetsen lijkt me ook niet onder 'alle voorkomende werkzaamheden' vallen voor V&D-winkelmedewerkers. Anders was er niet een speciaal mannetje voor ingeschakeld.
pi_50609969
quote:
Ik vind het altijd erg grappig dat, mensen helemaal onderaan de (sociale) arbeidsladder, zich te goed voelen om de WC te poetsen
pi_50610187
quote:

[..]

Floormanager of werk je op de communicatie afdeling

Nee vast verantwoordelijke van de versafdeling bji de Lidl

Ik vind het altijd ERG grappig als mensen intelligent proberen te doen om met spelling DT schrijven en dan fouten gaan maken, hilarisch. Jij bent echt geen manager jongen

[ Bericht 34% gewijzigd door Emu op 19-06-2007 12:51:37 ]
pi_50610390
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 12:04 schreef DennisMoore het volgende:
WC's poetsen lijkt me ook niet onder 'alle voorkomende werkzaamheden' vallen voor V&D-winkelmedewerkers. Anders was er niet een speciaal mannetje voor ingeschakeld.
Nee en aangezien het poets mannetje even ziek is en nog niet vervangen is heeft de V&D er voor gekozen om even het huidige personeel dit te laten opvangen. Als dit nu structureel zou worden voor 1/2 jaar dan is het heel wat anders. We hebben het hier over een jong persoon die denkt dat hij wc's poetsen niet onder de noemer "alle voorkomende werkzaamheden" doen hoort.

Maar laat hem maar in opstand komen ik wacht met smart het klaagbaak topic: " ik ben onterecht onstlagen omdat ik geen wcs wou poetsen" af.

En dan het volgende topic in wgr dat hij een rechtzaak wilt aanspannen,
en vervolgens nog een klb topic dat hij door een rechter uitgelachen werd.
pi_50610517
Goeie uitspraken in dit topic die ik wel tegen mijn lieve baas kan gebruiken.

Ik voel me inderdaad te goed om wc's te poetsen waar iedereen zijn dagelijkse frustraties uit, anders was ik wel schoonmaker geworden. Toen ik er begon, kon ik ook niet weten dat dit er bij zou horen.
  † In Memoriam † dinsdag 19 juni 2007 @ 12:42:50 #52
43556 miss_dynastie
pi_50610570
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 12:04 schreef DennisMoore het volgende:
Onzin. TS moet gewoon niet zo miepen. En jij ook niet trouwens. Ff de plee doen, wat is dat nou.
pi_50610907
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 12:42 schreef miss_dynastie het volgende:

Onzin. TS moet gewoon niet zo miepen. En jij ook niet trouwens. Ff de plee doen, wat is dat nou.
'gewoon'

Afdelingschef dient 'gewoon' tijdelijk een andere schoonmaker te regelen, en 'gewoon' de winkelmedewerkers te laten doen wat ze altijd deden en waarvoor ze ook ingehuurd zijn.

WC's schoonmaken heeft nooit tot de 'voorkomende werkzaamheden' van winkelmedewerkers gehoord, dus waarom nu ineens wel. Dat is een wijziging van de functie, ook al is het maar 'tijdelijk' (yeah right, als het bevalt, wordt het permanent).
  † In Memoriam † dinsdag 19 juni 2007 @ 12:54:07 #54
43556 miss_dynastie
pi_50610939
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 12:53 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

'gewoon'

Afdelingschef dient 'gewoon' tijdelijk een andere schoonmaker te regelen, en 'gewoon' de winkelmedewerkers te laten doen wat ze altijd deden en waarvoor ze ook ingehuurd zijn.
Hier ZIJN ze ook voor ingehuurd. Afdelingschef regelt ook tijdelijk een andere schoonmaker, iedereen steekt even zijn handen uit de mouwen en klaar. Dat gemiep en gezeur altijd.
pi_50611041
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 12:54 schreef miss_dynastie het volgende:

Hier ZIJN ze ook voor ingehuurd.
Nee, het heeft nooit tot de taken behoord.
quote:
Afdelingschef regelt ook tijdelijk een andere schoonmaker
Waar staat dat in dit topic?
quote:
iedereen steekt even zijn handen uit de mouwen en klaar. Dat gemiep en gezeur altijd.
Dat jij graag toiletten schoonmaakt, wil niet zeggen dat anderen dat ook doen.
pi_50611050
quote:

[..]

'gewoon'

Jij bent vast een socialist

Man deze schoonmaker is ziek, en de manager vraag aan IEDEREEN om de WC te poetsen, waarschijnlijk komt dat er op neer dat elke medewerker 2 keer een half uurtje WC moet poetsen, waarover ga je moeilijk doen he. En dit valt dus wel degelijk onder de werkzaamheden die een supermarkt medewerker normaliter doet.

Is net zoals in een pretpark, je bestuurd atrracties, en als het park begint leeg te lopen, poets je peuken etc weg. Een vakkenvuller heeft over zulk soort dingen echt wel niet te klagen. En met een instelling dat iedereen een taak heeft, en dat daar totaal niet van afgeweken mag worden (dan laat ik nog buiten beschouwing of personen zich er te goed voor voelen of niet) ga je in het hedendaagse bedijfsleven zeker niet ver komen. Dat is namelijk erg inflexibel zijn.

Bovendien heb ik voor iedereen van bovenaan tot onderaan de ladder respect, maar op mensen onderaan de ladder die zich te goed voelen om de WC te poetsen, daar kijk ik terecht sterk op neer
pi_50611187
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 12:57 schreef Emu het volgende:

Man deze schoonmaker is ziek
Heeft een ongeluk gehad, ik lees nergens hoe lang deze meneer uit de running is.
quote:
en de manager vraag aan IEDEREEN om de WC te poetsen, waarschijnlijk komt dat er op neer dat elke medewerker 2 keer een half uurtje WC moet poetsen
Waarschijnlijk? Misschien ook niet. Wat maakt het uit hoeveel werk het is? Het is smerig, het behoort niet tot de functie, en de chef kan makkelijk als alternatief een schoonmaakbedrijf inhuren.
quote:
En dit valt dus wel degelijk onder de werkzaamheden die een supermarkt medewerker normaliter doet.
Maar niet tot de werkzaamheden die TS normaliter doet. Dat heeft niets met een supermarkt te maken.
quote:
Is net zoals in een pretpark
TS werkt ook niet in een pretpark.
quote:
in het hedendaagse bedijfsleven zeker niet ver komen. Dat is namelijk erg inflexibel zijn.
Ik zie de connectie niet tussen toiletten schrobben in de V&D en het ver komen in het bedrijfsleven. Moet TS 't op z'n CV gaan zetten? "Ik ben flexibel, want niet te beroerd om toiletten te schrobben..." .
pi_50611312
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 13:01 schreef DennisMoore het volgende:

Maar niet tot de werkzaamheden die TS normaliter doet. Dat heeft niets met een supermarkt te maken.
In de tijd dat ik bij een supermarkt werkte hoorde het schoon en proper houden vande winkel toch echt wel tot mijn taken pakket (welke klant wil nu in een gore winkel rondlopen) , sinds wanneer horen hierbij geen toiletten meer?
pi_50611474
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 13:05 schreef Basp1 het volgende:

In de tijd dat ik bij een supermarkt werkte hoorde het schoon en proper houden vande winkel toch echt wel tot mijn taken pakket (welke klant wil nu in een gore winkel rondlopen) , sinds wanneer horen hierbij geen toiletten meer?
Het zal best dat jij dat deed in de supermarkt.

TS echter werkt niet in een supermarkt, en het behoort niet tot de normale taken van een winkelmedewerker in de V&D. Er is een speciale medewerker voor.
pi_50611517
Stel je voor zeg, ik werk op een kantoor met een paar honderd mensen... Het schoonmaakbedrijf zou failliet gaan en we moeten dan zelf de toiletten schrobben? Dacht het niet. .
pi_50611641
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 13:01 schreef DennisMoore het volgende:Ik zie de connectie niet tussen toiletten schrobben in de V&D en het ver komen in het bedrijfsleven. Moet TS 't op z'n CV gaan zetten? "Ik ben flexibel, want niet te beroerd om toiletten te schrobben..." .
Nee? Wel TS zal daar nooit afdeling runnen, want hij zou voor korte periode een schoonmaakbedrijf inhuren. Zo boven zijn budgetten komen, zodat het filiaal geen winst meer maakt, en zou dan buiten gekiepperd worden van bovenaf. En dat allemaal omdat hij aan zijn werknemers niet durfde vragen om sporadisch, voor een beperkte periode het toilet te poetsen (wrs dan zelfs nog gewoon eff vloer dweilen en product in de WC ofzo ).
pi_50611702
Vragen mag altijd. Alleen accepteer dan ook een 'nee'.
Anders is het geen vragen maar opdragen.
  † In Memoriam † dinsdag 19 juni 2007 @ 13:18:02 #63
43556 miss_dynastie
pi_50611703
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 12:57 schreef DennisMoore het volgende:
Nee, het heeft nooit tot de taken behoord.
Jawel hoor, alle voorkomende werkzaamheden.
quote:
Waar staat dat in dit topic?
quote:
Op maandag 18 juni 2007 22:41 schreef nVincible het volgende:
Als oplossing voor het schoonmaken van de wc's, krijgt elke week een andere afdeling de beurt.
Dat de oplossing je wellicht niet aanstaat is een ander verhaal.
quote:
Dat jij graag toiletten schoonmaakt, wil niet zeggen dat anderen dat ook doen.
Het moet gewoon gebeuren, klaar. Ook door de miepjes en zeurtjes van deze wereld.
pi_50611819
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 13:18 schreef miss_dynastie het volgende:

Jawel hoor, alle voorkomende werkzaamheden.
Wat volgens mij inhoudt: "de werkzaamheden die normaliter voorkomen voor een winkelmedewerker".
Zodat je niet ieder klein prutsdetail in de functie-omschrijving hoeft uit te typen.

Het houdt m.i. niet in dat je door dat zinnetje verplicht bent om álle werkzaamheden te doen die je chef kan verzinnen. Straks laat ie ze nog de muren opnieuw witten, "omdat dat ook wel eens moet gebeuren".
quote:
Het moet gewoon gebeuren, klaar. Ook door de miepjes en zeurtjes van deze wereld.
Het moet 'gewoon' gebeuren. Door een schoonmaker.
pi_50612415
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 13:12 schreef DennisMoore het volgende:
Stel je voor zeg, ik werk op een kantoor met een paar honderd mensen... Het schoonmaakbedrijf zou failliet gaan en we moeten dan zelf de toiletten schrobben? Dacht het niet. .
Ik kan het nog beter stellen ik werk op een kantoor, en als productie medewerkers weer eens de plee zo goor als de pest hebben gemaakt wil ik ook wel eens even de WC gaan schoonmaken. De schoonmakers komen pas savonds. Dat ik veel duurder ben dan een schoonmaker maakt me niets uit, en mijn werkgever blijkbaar ook neit anders had hij mij dat wel verboden, of meteen sochtends bij constatering van vervuiling een poetsploeg gebeld.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 14:30:04 #66
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_50614288
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 13:21 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Wat volgens mij inhoudt: "de werkzaamheden die normaliter voorkomen voor een winkelmedewerker".
Zodat je niet ieder klein prutsdetail in de functie-omschrijving hoeft uit te typen.
Precies. En incidenteel de WC schoonmaken behoort gewoon tot die taken. Niet structureel. Wel incidenteel. ZEKER als de klus over iedereen verspreidt wordt.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_50615711
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 14:30 schreef Xtreem het volgende:

behoort gewoon tot die taken
Da's jouw mening. .
Maar TS moet 's effe wat meer info geven.
pi_50616599
Laat je niet gebruiken voor dit soort werkzaamheden. Tuurlijk kan je het doen, maar dan wel voor meer salaris en onder andere voorwaarden.

Ben ooit bij een speelgoedzaak begonnen met vakken vullen, tot ik ineens in het magazijn stellages van 80 kilo stond te slepen en op te bouwen. Dag erop was ik weg. Voor jou honderd anderen, dat klopt. Maar voor de V&D ook honderd anderen.
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
pi_50617515
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 13:15 schreef Emu het volgende:

[..]

Nee? Wel TS zal daar nooit afdeling runnen, want hij zou voor korte periode een schoonmaakbedrijf inhuren. Zo boven zijn budgetten komen, zodat het filiaal geen winst meer maakt, en zou dan buiten gekiepperd worden van bovenaf. En dat allemaal omdat hij aan zijn werknemers niet durfde vragen om sporadisch, voor een beperkte periode het toilet te poetsen (wrs dan zelfs nog gewoon eff vloer dweilen en product in de WC ofzo ).
Ik wil ook absoluut geen afdeling running, ben je mal. Er zijn trouwens 5 of 6 afdelingen, dat betekent dat het dus elke anderhalve maand raak is voor een afdeling, en dan meermaals per week. Dat is níet sporadisch. Overigens is het schoonmaken van de wc's met een borstel op een steel met schoonmaakspul de bril en die hele pot onderboenen, anders zou het niet schoon worden.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 16:01:26 #70
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_50617859
quote:

[..]

Bij de lidl?
Because they will last that long.
pi_50618082
Jezus TS wat ben je een fucking jankerd zeg niet normaal.... beetje smet vrees zeker?
I'm not the man you think I am!
  dinsdag 19 juni 2007 @ 16:44:57 #72
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_50619398
quote:
Op maandag 18 juni 2007 22:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Enne, als ik vragen mag, wie doet er het toilet schoonmaken bij jouw werk?

Als ik TS was had ik het ook niet gedaan. Daarbij, het is van tevoren ook niet bekend gemaakt. Als het vantevoren tegen me verteld was dat er een variabel rooster was betreft dit schoonmaken op het werk, dan had ik er geen probleem mee gehad.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 16:54:25 #73
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_50619688
quote:

[..]

'gewoon'

WC's schoonmaken heeft nooit tot de 'voorkomende werkzaamheden' van winkelmedewerkers gehoord, dus waarom nu ineens wel. Dat is een wijziging van de functie, ook al is het maar 'tijdelijk' (yeah right, als het bevalt, wordt het permanent).
Je werkt zeker bij een gemeente of provincie?
pi_50619823
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 16:54 schreef Alicey het volgende:

Je werkt zeker bij een gemeente of provincie?
Er zijn grenzen.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 16:59:25 #75
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_50619860
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 15:29 schreef dddour het volgende:
Laat je niet gebruiken voor dit soort werkzaamheden. Tuurlijk kan je het doen, maar dan wel voor meer salaris en onder andere voorwaarden.

Ben ooit bij een speelgoedzaak begonnen met vakken vullen, tot ik ineens in het magazijn stellages van 80 kilo stond te slepen en op te bouwen. Dag erop was ik weg. Voor jou honderd anderen, dat klopt. Maar voor de V&D ook honderd anderen.
Dat is dan ook een heel andere situatie. 80 kilo slepen is veel zwaarder dan vakken vullen.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 17:00:21 #76
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_50619898
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 16:58 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Er zijn grenzen.
Ik vind dat toch een ambtenarenmentaliteit. In dit geval ben ik het eik wel met Swets eens.
pi_50619901
En wc's schoonmaken is veel smeriger dan vakken vullen.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 17:05:44 #78
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_50620091
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 17:00 schreef DennisMoore het volgende:
En wc's schoonmaken is veel smeriger dan vakken vullen.
Van wc's schoonmaken word je niet smerig.
pi_50620140
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 17:05 schreef Alicey het volgende:

[..]

Van wc's schoonmaken word je niet smerig.
Dat zegt hij ook niet
  dinsdag 19 juni 2007 @ 17:10:16 #80
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_50620302
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 17:06 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Dat zegt hij ook niet
Het is de enige vorm van smerigheid die relevant is in dit betreffende geval die ik kan bedenken.
pi_50620474
Het uitgangspunt is gewoon dat er een nieuwe schoonmaker of schoonmaakbedrijf wordt ingeschakeld. Pas wanneer dat op een of andere manier onmogelijk is, doe je een beroep op andere medewerkers.

'k Heb nog geen argumenten gehoord waarom het onmogelijk zou zijn om een schoonmaakbedrijf te bellen. Zeker voor de toekomst wel handig, een man van 70 jaar (?) zal nog wel 's vaker uitvallen...
pi_50620548
Maar wanneer gaat 't nou concreet gebeuren , we willen wel een live verslag hoe het nou is afgelopen !
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_50620571
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 17:10 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het is de enige vorm van smerigheid die relevant is in dit betreffende geval die ik kan bedenken.
Van smerig werk hoef je niet smerig te worden. Ingewanden verwijderen kun je steriel doen, maar ik vind het smerig werk. Net als publieke of personeelstoiletten schoonmaken.

Zou je ook vinden dat de TS de WC moest schoonmaken als hij accountant was ipv vakkenvuller?
pi_50620718
Tja, men loopt hier nu wel op KLB-wijze te roepen dat TS niet moet zeiken en 'gewoon' wc's moet schrobben... niet aanstellen, blabla. Maar hoeveel zouden daadwerkelijk zélf elke anderhalve maand meermaals per week publieke toiletten willen schrobben wanneer hun baas dat vraagt?
pi_50623465
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 17:20 schreef DennisMoore het volgende:
Tja, men loopt hier nu wel op KLB-wijze te roepen dat TS niet moet zeiken en 'gewoon' wc's moet schrobben... niet aanstellen, blabla. Maar hoeveel zouden daadwerkelijk zélf elke anderhalve maand meermaals per week publieke toiletten willen schrobben wanneer hun baas dat vraagt?
Ik was eigenlijk nog nergens die 1 1/2 maand tegen gekeomen en dat ze het meermaals per week moeten doen. Ik neem aan dat er wel 6 afdelingen bij de V&D zijn, dus 1* per week per afdeling.

Toch nu ik er evern aan terug denk een ex van mij heeft ook ooit de V&D gewerkt, bij de camping afdeling. Daar was een keer in een tent die opgesteld was een drol gedraaid en die moest ze van de baas ook opruimen.
  † In Memoriam † dinsdag 19 juni 2007 @ 18:43:24 #86
43556 miss_dynastie
pi_50623520
quote:
Ik. Omdat ik word betaald om te werken en niet om uit mijn neus te peuteren.
pi_50623590
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 18:43 schreef miss_dynastie het volgende:

Ik. Omdat ik word betaald om te werken en niet om uit mijn neus te peuteren.
Zum Befehl!
pi_50623644
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 18:41 schreef Basp1 het volgende:

Ik was eigenlijk nog nergens die 1 1/2 maand tegen gekeomen en dat ze het meermaals per week moeten doen. Ik neem aan dat er wel 6 afdelingen bij de V&D zijn, dus 1* per week per afdeling.
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 15:53 schreef nVincible het volgende:

Er zijn trouwens 5 of 6 afdelingen, dat betekent dat het dus elke anderhalve maand raak is voor een afdeling, en dan meermaals per week. Dat is níet sporadisch.
  † In Memoriam † dinsdag 19 juni 2007 @ 18:47:51 #89
43556 miss_dynastie
pi_50623686
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 18:41 schreef Basp1 het volgende:
Toch nu ik er evern aan terug denk een ex van mij heeft ook ooit de V&D gewerkt, bij de camping afdeling. Daar was een keer in een tent die opgesteld was een drol gedraaid en die moest ze van de baas ook opruimen.
Kijk, en dat zou ie dan mooi zelf mogen doen.
pi_50623983
Het is mij aan het begin van mijn vakkenvullerscarrière ( )ook verteld dat je wel eens voor onaangename verrassingen kon komen te staan. Wat moet je doen als een moeder met een ziek kind de winkel in komt, en dat kind kotst de vloer onder (pas nog gebeurd)? Je duwt niet die moeder een emmer en een dweil in d'r handen, maar laat een van de medewerkers het opruimen. Klantvriendelijkheid.

Maar wanneer zoals in dit geval het ernaar lijkt uit te gaan zien dat het geintje langer dan een paar dagen gaat duren valt dit inderdaad buiten je contract. Ik zou even kijken wat er in je CAO staat.
Taal is een communicatieprotocol. Een protocol staat of valt met het correct toepassen van de regels die het omhelst.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 19:07:57 #91
154392 Vodkat
Honda V4 Power
pi_50624376
Public toilets are icky

Ik heb het ook moeten doen, bij verschillende winkels.
Maar gelukkig niet bij de V&D, daar loopt namelijk iedereen naar binnen om even een Nr1 of Nr2 te doen ....

Ik zou er niet blij mee zijn, maar ik denk niet dat ik zou weigeren.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 19:20:19 #92
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_50624852
Als ik je baas was en ik hoorde dit gelamzeik dan zou ik er eerst eens effe een bruine jongen in laten zakken voor jij mag poetsen !
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_50626960
Als m'n opoe wieltjes had, dan was ze een autobus.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 20:22:09 #94
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_50627219
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 17:16 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Van smerig werk hoef je niet smerig te worden. Ingewanden verwijderen kun je steriel doen, maar ik vind het smerig werk. Net als publieke of personeelstoiletten schoonmaken.

Zou je ook vinden dat de TS de WC moest schoonmaken als hij accountant was ipv vakkenvuller?
Ja, uitgaande van de verdere gegeven situatie.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 20:23:33 #95
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_50627264
quote:
Wanneer dat noodzakelijk zou zijn zou ik dat doen. Sowieso doe ik al een en ander aan schoonmaakwerk zo nu en dan. Blijft er ook lekker leefbaar door.
pi_50627467
Waarom zou het in dit geval noodzakelijk zijn?
  dinsdag 19 juni 2007 @ 20:44:42 #97
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_50628021
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 20:29 schreef DennisMoore het volgende:
Waarom zou het in dit geval noodzakelijk zijn?
Omdat de persoon die er over gaat ziek is.
pi_50628110
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 20:44 schreef Alicey het volgende:

Omdat de persoon die er over gaat ziek is.
Zoals gezegd, dan bel je effe met een schoonmaakbedrijf.
Er is geen noodzaak om het winkelmedewerkers te laten doen.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 21:44:29 #99
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_50630274
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 20:47 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Zoals gezegd, dan bel je effe met een schoonmaakbedrijf.
Er is geen noodzaak om het winkelmedewerkers te laten doen.
Andersom zie ik geen noodzaak voor een schoonmaakbedrijf wanneer het een probleem betreft waar intern een oplossing voor gevonden kan worden.
pi_50631534
Als de TS ballen had gehad dan had hij gelijk al aan de bel getrokken. Nee.. TS wacht tot hij aan de beurt is en begint dan te huilen. Alle overige collega's hebben het wel gedaan maar hij voelt zich te goed. Op zo'n persoon (lees TS) kan je lekker bouwen en lekker collegiaal.

Nogmaals als TS ballen had gehad dan had hij als eerste aan moeten geven dat hij dit werk niet wil doen.
pi_50633396
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 21:44 schreef Alicey het volgende:

[..]

Andersom zie ik geen noodzaak voor een schoonmaakbedrijf wanneer het een probleem betreft waar intern een oplossing voor gevonden kan worden.
Er is intern vast ook wel iemand die met een boormachine om kan gaan, zodat hij het scheefgezakte V&D-logo eindelijk weer eens recht kan hangen. Maar daar gaat het niet om, het is z'n werk niet.
  woensdag 20 juni 2007 @ 15:56:58 #102
35189 Troel
scherp en bot
pi_50656440
Als hier de schoonmaakster ziek is heb ik er geen probleem mee om hier het toilet schoon te maken. Maar dat komt ook omdat ik het zelf ook gebruik en ik het prettig vind een schoon toilet te hebben.

Maar ik neem aan data TS zelf nooit gebruik maakt van de toiletten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 20 juni 2007 @ 17:08:58 #103
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_50658573
Hmm... Als het nou voor een enkel keertje is, dan zou ik niet al te moeilijk doen, maar dat is hier volgens mij niet het geval. V&D moet niet de huilie uithangen en gewoon tijdelijk een schoonmaakbedrijf optrommelen. Hebben die gasten ook weer werk
  Eindredactie Games woensdag 20 juni 2007 @ 17:24:46 #104
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_50659127
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 13:15 schreef Emu het volgende:

[..]

Ja, je kan ook mensen ontslaan omdat ze geen wc's willen schoonmaken. Dan heb je ineens personeelstekort en kan de rest van het personeel harder werken. Gevolg? Ontevredenheid bij het personeel. Gevolg? ze zijn vaker ziek. Leuke vicieuze cirkel krijg je dan...:')
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  woensdag 20 juni 2007 @ 17:58:51 #105
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_50660155
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 17:24 schreef donald_dick het volgende:
Gevolg? ze zijn vaker ziek.
En daar krijg je ook weer lekker vieze toiletten door