Als ik je chef was kon je dan gelijk optiefen wegens werkweigering.quote:Op maandag 18 juni 2007 22:46 schreef Lidl het volgende:no way dat ik het ooit zou doen
me eigen plee doe ik en verder niemands plee en zeker niet op mijn werk
Die gedachte heb ik dus ook. Ik zit er niet op te wachten om wc's schoon te maken waar alle soorten mensen allerlei soorten dingen hebben gedaan.quote:Op maandag 18 juni 2007 22:46 schreef Lidl het volgende:no way dat ik het ooit zou doen
Doe je de deur achter je reet dicht, als je op weg gaat naar het uitzendbureau ?quote:Op maandag 18 juni 2007 22:52 schreef nVincible het volgende:
Die gedachte heb ik dus ook. Ik zit er niet op te wachten om wc's schoon te maken waar alle soorten mensen allerlei soorten dingen hebben gedaan.![]()
quote:Op maandag 18 juni 2007 22:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als ik je chef was kon je dan gelijk optiefen wegens werkweigering.
detailhandel heeft het moeilijk momenteelquote:Op maandag 18 juni 2007 22:53 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Doe je de deur achter je reet dicht, als je op weg gaat naar het uitzendbureau ?
Voor jou 10 anderen.
Jij ook niet met jouw werkinstelling.quote:Op maandag 18 juni 2007 22:54 schreef Lidl het volgende:
[..]fucking boeiend voor een kutbaan in een V&D, ze zoeken tegenwoordig overál personeel:')
En als jij mijn baas was had ik voorgesteld om het goede voorbeeld te geven samen met je managementteam:')(niet dat jij ooit zohoog zou komen maar 't gaat om het idee
Dat is deze tijd wel anders nu zo overal staan te springen om mensen die willen komen werkenquote:Op maandag 18 juni 2007 22:53 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Doe je de deur achter je reet dicht, als je op weg gaat naar het uitzendbureau ?
Voor jou 10 anderen.
Gelukkig maar dat ik een managers functie bekleedtquote:Op maandag 18 juni 2007 22:55 schreef BrandX het volgende:
[..]
Jij ook niet met jouw werkinstelling.
quote:Op maandag 18 juni 2007 22:58 schreef Lidl het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat ik een managers functie bekleedt![]()
Maar die werken sàvonds niet.quote:Op maandag 18 juni 2007 23:00 schreef Lidl het volgende:
[..]
Lekker boeiendTdaar zijn typmiepen voor om dat te verbeteren
Helemaal gelijk, moet je eens zien als die kantoor juppen of managers gevraagd wordt om de plee schoon te maken of zelfs maar de vuilnis buiten te zettenquote:Op maandag 18 juni 2007 23:14 schreef Repeat het volgende:
Ben het wel met de TS eens, ik hoor iedereen met zn grote mond over "werkweigering" nog wel als zij ipv hun kantoorbaan ineens de plee moeten schrobben, dat doe je dan toch ook niet.
Jup, zo was het toentertijd ook in de supermark waar ik werkte. En dan was ik geen vakkenvuller, maar kassamedewerker. Schoonmaakwerkzaamheden hoorden daar gewoon bij. Leuk is anders, dat wel.quote:Op maandag 18 juni 2007 23:35 schreef Maanvis het volgende:
Ik moest het ook gewoon doen in de supermarkt waarin ik toendertijd werkte. Dat was gebruikelijk, en ik heb nooit iemand er moeilijk over horen doen. Aangezien het iets tijdelijks is zou ik het gewoon doen, en als het permanent wordt dan zou ik het op laten nemen in mijn functieomschrijving. Verder kan je baas je idd ontslaan op grond van werkweigering als je het niet doet. Tenminste, ik heb nog niet van een 'wc schoonmaak clausule' gehoord.
Wat mij betreft hadden ze met zijn allen op mogen sodemieterenquote:Op maandag 18 juni 2007 23:51 schreef Lidl het volgende:
En ja hoofdkantoor wist wat voor groep er werkte en dat ze het meende dat ze met ze allen tegelijk op zouden stappen
Inderdaad. Wat een huilie ben je TSquote:Op maandag 18 juni 2007 23:35 schreef Maanvis het volgende:
Ik moest het ook gewoon doen in de supermarkt waarin ik toendertijd werkte. Dat was gebruikelijk, en ik heb nooit iemand er moeilijk over horen doen. Aangezien het iets tijdelijks is zou ik het gewoon doen, en als het permanent wordt dan zou ik het op laten nemen in mijn functieomschrijving. Verder kan je baas je idd ontslaan op grond van werkweigering als je het niet doet. Tenminste, ik heb nog niet van een 'wc schoonmaak clausule' gehoord.
En verder valt het wel mee met de smerigheid. Je kunt tenslotte altijd handschoenen aan doen en desnoods speciale kleding ervoor aantrekken. Kortom, niet zeuren. Later als je op jezelf woont zul je toch ook je eigen stronthoop moeten schoonmaken, tenzij je een "Cor" in dienst neemt, maarja, Cors kunnen ook ziek worden he?
Ik heb momenteel 10 man onder me, en heb een inkomen van ¤ 4000,- Dus het gaat prima dank je wel.quote:Op maandag 18 juni 2007 22:54 schreef Lidl het volgende:
[..]fucking boeiend voor een kutbaan in een V&D, ze zoeken tegenwoordig overál personeel
En als jij mijn baas was had ik voorgesteld om het goede voorbeeld te geven samen met je managementteam(niet dat jij ooit zohoog zou komen maar 't gaat om het idee
)
Ho eens even, je hebt het hier wel over een vakkenvuller bij de V&D he? Waarschijnlijk staat er iets over 'Alle andere voorkomende werkzaamheden' in zijn contract vermeld, en daar valt nou net het WC's schoonmaken onder..quote:Op dinsdag 19 juni 2007 08:01 schreef Viking84 het volgende:
Hoef je niet te doen lijkt me, als dat niet bij je omschreven werkzaamheden hoort. Een jurist op een advocatenkantoor gaat toch ook niet z'n eigen plee schoonmaken?
Ik werkte eens als voedingsassistente in een verpleeghuis. Toen had een bewoner naast de wc gepoept / gekotst (weet niet meer wat). Vroeg een verzorgster ook of ik dat even op wilde ruimen, omdat de schoonmaakster al weg was. "Forget it," zei ik. "Ik ben daar net zo min voor aangenomen als jij".
Als ik het bovenstaande lees blaas je wel erg hoog van de toren!! Je voelt je wel erg beter dan een ander. Trouwens een een man van 70 noem je geen sjonnie. Mischien moet je eens een paar weken alleen maar WC's schoonmaken!quote:Op maandag 18 juni 2007 22:41 schreef nVincible het volgende:
Hoi!
Ik werk sinds een halfjaar bij de V&D op een niet nader te noemen *kuch*alphen*proest* locatie. Normaal hebben we Cor, onze schoonmaaksjonnie van een jaar of 70 die elke dag bij de wc's zit, een praatje met iedereen maakt en aan het eind van de dag de wc's schoonmaken. Cor heeft een tijdje geleden een ongeluk gehad, en hij is dus een tijd niet aanwezig. Als oplossing voor het schoonmaken van de wc's, krijgt elke week een andere afdeling de beurt. Toen ik dat hoorde had ik al zoiets van 'mooi niet', maar aangezien mijn afdeling deze week de beurt was, ga ik er maar eens eens achteraan.
Is het toegestaan om aangesteld te worden als schoonmaker van de wc's als je aangenomen bent voor werk in de winkel? Ik ben volgens mij contract vulploegmedewerker (vakkenvuller), en het lijkt me niet dat het dan de bedoeling is dat ik wc's schoon ga maken.
In het kort: Is mijn baas wel juist bezig als hij ons, winkelpersoneel, de wc's laat schoonmaken?
Ik kan er geen regels over vinden op het internet, dan krijg je pagina's met standaard uitspraken als "werk aan de winkel" en over weblogs waarin mensen bijhouden hoe ze hun wc schoonmaken.
signing out,
jullie schoonmaakturk-voor-vandaag.
Is het afdelingshoofd (of hoe dat daar heet) er in jouw ogen wél te goed voor? Zo ja, waarom?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:05 schreef Tinkepink het volgende:
Beste TS, kun je begronden waarom jij te goed bent om de wc schoon te maken en iemand anders niet? En dat bedoel ik echt letterlijk. Waarom zou jij daar te goed voor zijn?
Nee, maar die heeft het voor het zeggen he. En vaak zijn zijn prioriteiten iets belangrijker dan die van een vakkenvuller, welke dus eenvoudiger een kwartiertje gemist kan worden om ff een borsteltje door de plee te halen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:18 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Is het afdelingshoofd (of hoe dat daar heet) er in jouw ogen wél te goed voor? Zo ja, waarom?
Dat doet hij dus niet, hij schakelt gewoon zijn eigen personeel in. En als er 'alle voorkomende werkzaamheden' in je contract staat, kan je dus gewoon de plee's gaan schoonmaken... Of optiefen natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:32 schreef DennisMoore het volgende:
Die 70-jarige was er vast wel langer dan een kwartiertje mee bezig.
Het afdelingshoofd schakelt maar tijdelijk een schoonmaakbedrijf in.
Ja en dan vraagt de werkgever zich opeens af na een paar maanden hoe het nu komt dat er minder colli per uur gevuld worden bij de ploeg die ook moet wc poetsen. En wat blijkt dan dat je mensen beter aan hun eigen werkzaamheden kunt houden.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:56 schreef DennisMoore het volgende:
Straks denkt de werkgever: Goh, dat werkt eigenlijk prima zo, ik heb geen schoonmaker meer nodig.
Waarom laat ie niet gewoon voor een paar maanden (?) een schoonmaakbedrijf opdraven?
Omdat dat 'te duur' is?
Ik vind het altijd erg grappig dat, mensen helemaal onderaan de (sociale) arbeidsladder, zich te goed voelen om de WC te poetsenquote:Op maandag 18 juni 2007 22:46 schreef Lidl het volgende:no way dat ik het ooit zou doen
Floormanager of werk je op de communicatie afdelingquote:Op maandag 18 juni 2007 22:58 schreef Lidl het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat ik een managers functie bekleedt![]()
Nee en aangezien het poets mannetje even ziek is en nog niet vervangen is heeft de V&D er voor gekozen om even het huidige personeel dit te laten opvangen. Als dit nu structureel zou worden voor 1/2 jaar dan is het heel wat anders. We hebben het hier over een jong persoon die denkt dat hij wc's poetsen niet onder de noemer "alle voorkomende werkzaamheden" doen hoort.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:04 schreef DennisMoore het volgende:
WC's poetsen lijkt me ook niet onder 'alle voorkomende werkzaamheden' vallen voor V&D-winkelmedewerkers. Anders was er niet een speciaal mannetje voor ingeschakeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |