abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51253880
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 23:17 schreef Yildiz het volgende:

[..]

De laatste 2-3 lessen sowieso ja. .
Dat lukt mijn nóóit, denk ik nu. Maar dat dacht ik toen ik begon ook over drie minuten.
pi_51254795
quote:
Op zondag 8 juli 2007 07:49 schreef Toeps het volgende:
Dat lukt mijn nóóit, denk ik nu. Maar dat dacht ik toen ik begon ook over drie minuten.
Je gaat wel even een terugslag krijgen ja. Met kleine pauzes tussen het lopen is het veel makkelijker omdat je rust neemt. De eerste paar keren dat je dus 30 minuten vol loopt merk je dat het moeilijk is en ik heb het zelf ook een paar keer moeten smokkelen omdat ik echt stuk zat. Na een tijdje begin je een beetje door te krijgen hoe je met snelheid kunt spelen en merk je dat je lichaam zich herstelt tijdens het hardlopen. Dus in plaats v/d pauzes gebruik je nu het hardlopen op een lager tempo om te herstellen. Hoe het voor mij gister ging:

Start was redelijk chaotisch en druk. We zijn helemaal achteraan begonnen. Continue mensen inhalen is namelijk veel fijner dan ingehaald worden De eerste kilometer loopt lastig en is het vooral een kwestie van rustig blijven. Je kunt niet je normale tempo lopen namelijk. Je pakt halverweg eens een paar stoepjes mee om toch wat mensen in te halen maar goed het is lastig. Na een kleine kilometer is de groep voldoende verspreid om zelf lekker te kunnen lopen.

Op dat moment kon ik dus kijken wat ik kon en ik merkte dat ik sneller was dan alles wat er om me heen liep en toen begon ik met inhalen. Ik liep eens met een groepje mee, merkte dat dat echt te langzaam was en sprong door naar het volgende groepje. Wat ik wilde voorkomen is dat ik alleen kwam te lopen, ik ben dus echt van groep naar groep gaan spring.

Iets voor de 2km kwam ik iemand tegen die net iets langzamer liep dan ik tot dan toe deed maar ik merkte ook dat ik iets terug moest nemen om fatsoenlijk het einde te halen. Ik ben daar een kilometer lang achter blijven hangen. Toen ik het idee kreeg dat ik genoeg hersteld was, draaide de route rechtsaf tussen een paar weilanden met volle tegenwind. In eerste instantie dacht ik wel dat ik gewoon in kon halen maar ik merkte gewoon dat het veel extra kracht kost die je niet in snelheid omzet. Ik ben het eerste stuk achter hem blijven hangen en toen er een klein stuk voor de wind en dwars op de wind kwam heb ik tempo gemaakt en ben ik een groep naar voren gesprongen. Toen weer een meter of 500 tegen de wind en toen ben ik weer achter iemand blijven hangen. Ondertussen toch een keer gesprongen, deze man liep wel erg langzaam

Toen kwamen we weer dwars op de wind te lopen met bescherming van een dijk. Eerste wat je voelt is direct de klap van de warmte, die voel je niet met tegenwind. De volgende kilometers herhaalde het hele verhaal zich en was het een kwestie van optrekken, aanhangen, inhalen, optrekken etc. etc..

Toen kwam er een stuk lopen over de kade. Een heel dun paadje langs het water. Ik kwam na een meter of 250 direct al achter een groep te hangen die op 90% liep van wat ik toen liep. Inhalen was in theorie mogelijk maar met al dat hogere gras leek me dat niet erg verstandig. Het kost heel veel kracht en je loopt een risico op blessures. Kortom, ik besloot om rustig mee te lopen en, zoals ik eerder al aangaf, om dit tempo te gebruiken om te herstellen. Na anderhalve kilomter oid kwam er meer ruimte en toen was ik genoeg hersteld om op ruim 100% te lopen. Groepje was zo ingehaald natuurlijk want die liepen hun normale tempo.

Toen draaide de weg naar rechts en zag ik dat het nog een kilometer lopen was en dus ging ik maar even al m'n krachten in de strijd gooien en op een 120% van m'n normale tempo lopen. Ik had me iets verkeken op de afstand want op 500m van het eind moest ik weer terug naar 100% en bleef ik hangen achter een man met z'n zoontje. Naar de streep toe liep het jongetje weg van zn vader en ging ik mee. Op 300m v/d finish haalde we nog een zwalkende man in en net toen ik dat jongetje in wilde halen bedacht ik wel dat dat heel lullig zou zijn om als grote vent van 23, een klein jongetje van 12 op de finish in te halen en dus ben ik 10 meter achter hem blijven lopen. Op de finish werd ik nog ingehaald door iemand die nog met een noodgang aan kwam maar ach, like I even care

Was een leuke dag, hopelijk hebben jullie iets aan het verslag. Binnenkort gaan we zeker weer wedstrijden doen, het is namelijk echt veel leuker dan trainingen en omdat wij nu overstappen op een ander schema waarbij we een aantal kilometers moeten lopen ipv een aantal minuten, gaat dat ook veel makkelijker.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zondag 8 juli 2007 @ 12:31:02 #93
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_51256612
Hahaa, mooi verslag! .
En dan te bedenken dat je 10 weken geleden amper 2 km achter elkaar kon rennen zeker.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_51256662
Precies ja M'n voorbereiding was 2 jaar lang bank hangen en student spelen Met heel af en toe een beetje buggyen
pi_51263088
Ik vind het trouwens ook echt leuk, dat rennen! Zometeen les 3, ik heb er nu al zin in. Wat ik me nog wel afvraag, omdat ik het dus echt leuk blijk te vinden, is welke zaken ik nu moet gaan aanschaffen. Ik ren nu namelijk op "normale" sportschoenen, maar ik wil wel gaan kijken naar echte hardloopschoenen. Iemand tips waar ik deze een beetje professioneel kan gaan aanschaffen? Ik wil namelijk geen blessures oplopen omdat ik op verkeerde schoenen ren. Ook een goede sportbeha lijkt me geen overbodige luxe . Vergeet ik nog dingen?
  zondag 8 juli 2007 @ 22:24:00 #96
48233 Auticia
warriorette
pi_51273007
quote:
Op zondag 8 juli 2007 16:55 schreef hummus het volgende:
Ik vind het trouwens ook echt leuk, dat rennen! Zometeen les 3, ik heb er nu al zin in. Wat ik me nog wel afvraag, omdat ik het dus echt leuk blijk te vinden, is welke zaken ik nu moet gaan aanschaffen. Ik ren nu namelijk op "normale" sportschoenen, maar ik wil wel gaan kijken naar echte hardloopschoenen. Iemand tips waar ik deze een beetje professioneel kan gaan aanschaffen? Ik wil namelijk geen blessures oplopen omdat ik op verkeerde schoenen ren. Ook een goede sportbeha lijkt me geen overbodige luxe . Vergeet ik nog dingen?
Op hardloopschoenen kan je het beste niet bezuinigen. Bij de meeste sportzaken kunnen ze je hier goed over adviseren, in sommige winkels kan je een footscan doen, maar dit is niet persé noodzakelijk om tot een goede schoen te komen. Demping is heel belangrijk gezien dat wanneer je hardloopt, je 2 tot 3 maal je lichaamsgewicht op je voeten krijgt. Ze kunnen je daar adviseren aan de hand van hoe vaak en hoe ver je loopt, of je evt blessures hebt, hoe je voet zich afwikkelt (bij overpronatie heb je een speciale schoen nodig). Bij hardloopschoenen is het meestal dat hoe hoger de prijs, hoe beter de demping, steun en comfort.
Ik ben zelf vorige week begonnen met hardlopen en heb de Asics Gel-Cumulus VIII aangeschaft (voorvoetdemping ) en ben hier tot nu toe heel erg tevreden over.

Doorgaans doe je met hardloopschoenen ongeveer 1 à 1,5 jaar.

Verder kan je het zo gek maken als je zelf wil. Om het comfort van je schoenen te verhogen kan je hardloopsokken kopen (van Falke kosten ze vanaf 11 euro per paar), deze houden je voeten droog en koel.
Ik heb zelf bij een clinic van Nike een hardloopshirt gekregen, en moet zeggen dat dat erg prettig rennen is, ik had een katoenen broek aan, die na het lopen zeiknat van het zweet was, maar mijn bovenlichaam was helemaal droog.
I bet you are flying inside.
pi_51286601
Zo les 24 was best zwaar!! Had niet gedacht dat ik 20 minuten achtereen zou volhouden, maar het lukte dus blijkbaar wel. Over de gehele les gem. 10,6 km/h gelopen dus het ging erg netjes
Het mooi kotsende meisje.
pi_51296552
Straks ga ik les 2 lopen. Heb er al wel zin in, hoop dat het net zo lekker gaat als de eerste les. Mijn spierpijn is zo goed als over, tijd voor nieuwe...
Morgen maar eens even kijken voor goede hardloopschoenen, dat lijkt me toch wel handig.
pi_51298507
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 00:55 schreef it_was_me het volgende:
Ik heb vandaag een 2de poging gedaan en het ging beter. Nog niet goed maar ik merk vooruitgang. Ik blijf wel les 1 lopen totdat ik die naar tevredenheid heb gedaan.
Het is me gelukt!! Ik heb les 1 volledig gelopen! ik heb nu de startconditie die verreist om dit progamma te lopen.

Op naar les 2!
Inspiratieloos!
pi_51338747
Les 4 gerend ! Ik had nooit gedacht dat het zo lekker zou zijn, lopen . En dan bedenken dat ik jarenlang heb zitten zeiken over joggers "die toch nergens heenliepen en uiteindelijk kom je toch weer thuis, waarom ging je dan überhaupt weg". .
  dinsdag 10 juli 2007 @ 21:32:11 #101
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_51339457
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 17:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
Vandaag les 18 gedaan. En dat viel toch een beetje tegen op 't einde . Weet niet of dat aan het moment van de dag lag (heb rond half 2 gelopen; normaal pas na zessen), maar haalde die laatste 7 minuten niet helemaal .
Vanavond les 19 gelopen. Dat ging stukken beter dan de vorige les. Prima volgehouden. Denk dat dat toch aan het moment van lopen ('s ochtends/'s middags/'s avonds) ligt .
pi_51341906
Eindelijk les 27 af, laatste topic wat in myAT gaat staan...
pi_51342715
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:28 schreef MaxPower het volgende:
Ga je er nu mee stoppen dan?
  dinsdag 10 juli 2007 @ 23:11:48 #104
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_51343930
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:28 schreef MaxPower het volgende:
Ben jaloers op je.

Ga je niet door tot 10km?
pi_51350669
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:44 schreef hummus het volgende:

[..]

Ga je er nu mee stoppen dan?
Nee... ik ga het nu onderhouden op eigen muziek... ben nu wel een beetje zat van de muziek van Evy. Wellicht stap ik over naar het 'amateur-hardloperstopic'.
pi_51350677
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 23:11 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Ben jaloers op je.

Ga je niet door tot 10km?
Misschien na de zomer. Drie keer per week 5 km vind ik eerst wel mooi genoeg.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 21:59:29 #107
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_51444394
zo, na een aanzienlijk aantal weken niet gelopen te hebben, vandaag maar rustig weer geprobeerd.
was bij les 5 begonnen, net les 4 weer gelopen.
ging best okay, wel zwaar, voelde op zeker moment mijn linker knie wel weer
maar niet zo erg gelukkig, nu hopen dat het niet weer opspeelt..
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_51444890
Zo, dat was les 5, op deze heerlijke benauwde warme zweterige zomeravond. Ik vond het wel zwaar, maar wederom volgehouden. Volgens mij moet ik wel een betere warming-up doen, want m'n kuiten gingen op een gegeven moment aardig zeer doen. Gelukkig na het uitlopen (ik loop eigenlijk altijd langer dan die laatste drie minuten uit omdat ik altijd zo'n eind van huis verzeild raak ) geen last meer van.

Hulde aan iedereen die dit doet ik weet hoe lekker het is, maar ook gezond natuurlijk, en daar gaat het om!
pi_51445177
Heerlijk hardloopweer vanavond

Ging dan ook lekker.
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  vrijdag 13 juli 2007 @ 22:35:36 #110
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_51445456
Ben benieuwd hoe morgen les 21 gaat ... Zal wel tegenvallen met die warmte. Ff een geschikt moment uitzoeken .
pi_51448125
Ik heb Les 3 gedaan vandaag. Het gaat lekker. Ben ook best trots op mezelf
Vraag aan de meer ervaren lopers: Ik heb iedre keer wel ergens last van maar niet zodanig dat ik denk te stoppen met de les. Wat me wel irriteert is de last van mijn kuiten en mijn scheenbeen. Iemand tips , suggesties of zo?
Inspiratieloos!
  vrijdag 13 juli 2007 @ 23:51:56 #112
48233 Auticia
warriorette
pi_51448327
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 23:46 schreef it_was_me het volgende:
Vraag aan de meer ervaren lopers: Ik heb iedre keer wel ergens last van maar niet zodanig dat ik denk te stoppen met de les. Wat me wel irriteert is de last van mijn kuiten en mijn scheenbeen. Iemand tips , suggesties of zo?
Wat voor schoenen heb je?
I bet you are flying inside.
pi_51449737
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 23:51 schreef Auticia het volgende:

[..]

Wat voor schoenen heb je?
Celtics
Inspiratieloos!
pi_51518491
Ben vandaag toe aan les 5, het gaat echt lekker tot nu toe. Alleen na de eerste les spierpijn gehad, daarna nergens meer last van. Het is vandaag wel erg warm om te lopen, maar ik ben toch pas om 8 uur thuis, dus voor een uurtje of negen kom ik er ook niet aan toe. Heb me wel voorgenomen om gewoon op de voorgeschreven dag te gaan, welk weer het ook is, want anders komt de klad er in en ik ben net zo trots op mezelf
pi_51518961
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 00:31 schreef it_was_me het volgende:
Celtics
Zijn het echte hardloopschoenen? Sportschoenen zijn eigenlijk een no-go, echte hardloopschoenen schelen alles.
pi_51521410
Gisteren les 9 gedaan, ik heb dus 5 minuten aan één stuk gelopen! Dat betekent dat ik nu wél in staat zou zijn de helse middelbare-school-kilometer te rennen! Woei!
  FOK!fotograaf maandag 16 juli 2007 @ 14:46:01 #117
18921 freud
Who's John Galt?
pi_51522275
quote:
Op maandag 16 juli 2007 14:19 schreef Toeps het volgende:
Gisteren les 9 gedaan, ik heb dus 5 minuten aan één stuk gelopen! Dat betekent dat ik nu wél in staat zou zijn de helse middelbare-school-kilometer te rennen! Woei!
Lekker joh! Zijn van die mijlpalen ja +. De volgende was die '3km in 12 minuten' grens bij mij...

Geen mp3 hardlooplessen vanavond, maar een fietser naast me ter vermaeck. Even kijken of ik de 10km ga halen buiten. Heb net een weekje niet gelopen om mijn spieren bij te laten komen, dus ben benieuwd of het geholpen heeft! Heb die mp3 maar gelaten voor wat het is. Ben er te eigenwijs voor .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_51522383
3km in 12minuten

Dan mag je wel even goed doortrainen Als je eerste mijlpaal 5 minuten lopen is dan spring je echt niet even over naar 3km in 12 minuten hoor
  maandag 16 juli 2007 @ 14:51:29 #119
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_51522465
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 23:46 schreef it_was_me het volgende:
Klinkt als verkeerde plaatsing van de voet, te geforceerd als het ware. Ik heb er de ene keer wel last van, maar als je dan "losser" gaat lopen dan merk je dat je dat meteen eruit loopt.

Zoek anders even op "shinsplint" voor meer tips.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 18 juli 2007 @ 00:05:06 #120
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_51578774
pfff net les vijf gelopen, en sneu, maar niet gehaald. Tijdens Chiuauaua moest ik echt effe eerder stoppen. Daarna wel gewoon uitgelopen.
Vandaag voor het eerst buiten gelopen, op het voetbalveld hier. En dat loopt toch een stukkie anders dan de loopband in de sportschool. Toch vind ik het vreemd, normaal, die ik eerst nog wat andere dingen van te voren, 5 minuten fietsen, 10 minuten cross-trainer en 3 fitness oefeningen. Nu heb ik alleen hardgelopen en nu haal ik het ineens niet. Misschien niet genieg opgewarmd ofzo.

Ook voor het eerst de hond meegenomen (pup van 6 maanden. Ging best goed, maar 1 keer op d'r poot gestaan... wel confonterend hoor, dat beest loopt 3 keer de afstand die ik loop en heeft aan het eind nog energie voor drie sessies...
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')