iddquote:Op maandag 25 juni 2007 22:57 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Je moet leren dat je ergens moeite voor moet doen, en dat niet alles in je schoot komt vallen! Werk maar voor die PC's!
Idd en voor die Nanny. werken mamma en pappa 40+ per week , heben hard gestudeerd.quote:Maar intussen..
Stijn krijgt een Engelstalige nanny want 'dit is de gevoelige periode.. dan pikken ze alles zo snel op, he'.. Kasten vol educatief speelgoed... Vioolles..
Die bijles is onafhankelijk van Stijns ouders inkomen, en als ze prive gaan...wordt hier EXTRA voor betaald en worden er dingen gelaten of overuren gewerktquote:Bijles als Stijn dyslexie heeft of 'motivatieproblemen'
Stijns grootouders hebben dus ook al hard gewerkt en hun kinderen geleerd dat de zon niet voor niets op gaat. Zijn oom die ook al "een success" is...dat kan geen toeval zijn....quote:Stijn's oom zit bij de Rotary.. en regelt een leerzame buitenlandstage voor Stijn.
Man je bent lachwekkend....dat feloof je toch zelf niet meer heden ten dage.quote:Via een studievriendje van Pa vindt Stijn een baan waar hij helemaal zijn ei in kwijt kan.
Dat hebben de ouders van de missen en bovenklasse kids ook op die manier geleerdquote:Maar die verwende minima-kids.. Die werken maar voor die PC! Die moeten leren dat je ergens moeite voor moet doen, en dat niet alles in je schoot komt vallen!
Het bewijs dat het gratis verstrekken niet helpt....quote:Toen mijn pa op school zat kregen de arme kinderen ook boeken van school. Nu zijn het PC's. men gaat dus gewoon met de tijd mee.
Inderdaad, als ze thuis komen meteen aan het huiswerk zetten, tot ze naar bed gaan. Spelen is voor de rijke kinderen!quote:Op maandag 25 juni 2007 15:56 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Schoolgaande kinderen hebben te leren.....
Dat heeft ze al uitgebreid uit de doeken gedaan:quote:[..]
Heb je dat ding voor nop gehad ...of betaald?
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 19:20 schreef moussie het volgende:
duh ..
ik heb mijn eerste PC iets van 7 jaar geleden op afbetaling gekocht bij een postorderbedrijf, omdat ik niet voor een lening in aanmerking kom mocht ik het op afbetaling doen met 18% rente, die kast was dus al overleden voor ik klaar was met afbetalen .. en dat kon ik alleen maar doen omdat ik tot dat moment geen schulden had
gelukkig kregen mijn kinderen ook zo'n aanbod van de gemeente, kort nadat mijn kastje overleden was, een compleet systeem voor maximaal ¤ 1000, zonder internet trouwens, dat betaal ik zelf, en die hebben we nog steeds, ik heb er wat geheugen bijgeprikt en ben nu aan het sparen voor een betere grafische kaart ..
maar in die bijna 4 jaar dat die hier nu staat is daar niet alleen menig werkstuk op gemaakt, moeders heeft zichzelf ook wijs gemaakt
zo zit ik nu weer achter het toetsenbord en de monitor van mijn oude overleden systeem, met mijn nieuwe kast die ik niet al te lang geleden heb gekocht en waarmee ik hoop over een paar maanden vanuit huis te kunnen telewerken
zoals ik al zei, ik heb me in eerste instantie in de schulden gestoken voor zo'n PC omdat die nu eenmaal nodig is tegenwoordig, alles wat ik nu van PC's en software weet heb ik mezelf geleerd, en als het me lukt met dat baantje heb ik daar ook zelf voor gezorgd, het CWI heeft geen baantjes voor mensen in mijn situatie ..
Ja ik ook! Sterker nog: ik heb op school gezeten en zelfs op de universiteit toen er nog niet eens computers gebruikt werden. Nog van de mechanische rekenapparaten gebruikt. Prachtig!quote:Op maandag 25 juni 2007 15:56 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ik heb in omgevingen gewerkt waar die pc noodzaak was.....
Maar ben realistisch genoeg dat een pc dat lang niet altijd is.
Je boodschappenlijstje in excel printen en afdruken over je faser is een luxe je kunt het net zo goed met een stukkie potlood op de achterkant van een enveloppe krabbelen. (Sneller en millieuvriendelijker ook)
En als die koters een beetje taalbeheersing en rekenvaardigheid bijgebracht zou worden komt een rekenmachientje tm drie HAVO nicht im Frage.
Dat er andere informatiebronnen zijn dan internet en dat leren opzoeken in boeken en bibliotheken gewenst is, ben ik met je eens. Maar scholen gaan tegenwoordig prat op een ELO: electronische LeerOmgeving. Dan zoek je 's morgens via internet op wat je lesrooster voor die dag is. En je hebt alle voorgaande berichten gemist, blijkbaar. Dus voor de zekerheid in vet: in veel schoolboeken zitten tegenwoordig CD-roms en ik weet niet hoe jij die af wilt spelen, maar volgens mij is daar toch echt een computer voor nodig. Capice?quote:[..]
Een twaalfjarige heeft geen pc nodig voor schoolwerk.....
Kom eens met voorbeelden?
Er zijn andere informatiebronnen dan het internet
Welja joh. Je hebt twee kinderen, woont in de stad en bent ziek. Dan ga je een zaterdagje werken in de landbouw! Verder weet ik wel waar je een computer koopt voor ¤ 55: bij de Kringloop of de Emmaus. In het laatste geval heb je nog vriendelijke mensen voor als het misgaat. Een P II, 128 Mb RAM, 4 Gb harde schijf.quote:En dan doe jij gewoon even een zaterdagje asperges steken, bloembollen pellen, de telegraaf bezorgen een avondje mensen lastigvallen met telemarketeren...... dan s die $55 zo verdientd
Je zet jezelf wel aardig voor schut!quote:Op dinsdag 26 juni 2007 00:11 schreef desiredbard het volgende:
[..]
idd
[..]
Idd en voor die Nanny. werken mamma en pappa 40+ per week , heben hard gestudeerd.
[..]
Die bijles is onafhankelijk van Stijns ouders inkomen, en als ze prive gaan...wordt hier EXTRA voor betaald en worden er dingen gelaten of overuren gewerkt
[..]
Stijns grootouders hebben dus ook al hard gewerkt en hun kinderen geleerd dat de zon niet voor niets op gaat. Zijn oom die ook al "een success" is...dat kan geen toeval zijn....
En buitenlandstage...is dat zaligmakend.... je bedoelt betaalde buitenlandse vacantie
En met sociale vaardigheden is dat echt niet zo moeilijk geregeld
[..]
Man je bent lachwekkend....dat feloof je toch zelf niet meer heden ten dage.
Cijferlijsten prestaties en papieren.... en idd contacten die je zelf opdoet
[..]
Dat hebben de ouders van de missen en bovenklasse kids ook op die manier geleerd
[..]
Het bewijs dat het gratis verstrekken niet helpt....
Ik ben het hartgrondig met je eens, voor wat betreft het lager onderwijs. Tegenwoordig heet dat de basisschool, geloof ik.quote:Op maandag 25 juni 2007 22:51 schreef Bresser het volgende:
wat is idd de toegevoegde waarde van een pc in het lagere onderwijs.
neem bijvoorbeeld die grafische rekenmachines.
ipv dat ze bij wiskunde leren hoe een formule is gevonden, hoe die werkt en wat je ermee kunt leren ze nu alleen hoe je die formule invoert op de rekenmachine en hoe je grafiekjes eruit kan laten komen.
een computer kan makkelijk zijn maar de basiskennis leer je denk ik beter klassikaal dan vanaf een pc of iets dergelijks.
en als je dan een verslag moet maken waarom niet op school, in de bieb? bij ons hadden we na schooltijd pc;s in overvloed...
De student klaagt dat de PC voor meneer te langzaam is. Er zijn dus gewoon computers, maar niet naar de wensen van deze student. Bovenalles zijn er meer opties dan enkel een bieb gegeven. Maar daar gaat men niet op in, want nee je mag niet werken op je 12. De link hiertussen blijft mij vooralsnog vaag, maar begrip voor zulke reacties heb ik wel. Je moet je immers ergens aan vast kunnen klampen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 02:20 schreef Kees22 het volgende:
Kennelijk had je een rijke school met voldoende PC's. Hier, in een universiteitsstad met voldoende universiteitsbibliotheken, klaagt een student zelfs over beperkte toegang.tot internet. Dus hier, op de universiteit, hebben we na schooltijd geen PC's in overvloed.
Maar goed. Ik vind het allemaal wel best hoor. Kennelijk is het bedenken van andere oplossingen volledig verkeerd en moeten we de paupers des lands maar snel in de watten leggen. Daar zullen ze van leren. En als je daar anders over denkt dan ben je brutesk.. dan gun je een kansloze geen kans!quote:Op woensdag 20 juni 2007 09:45 schreef Matthew_Star het volgende:
De gemeentes Amsterdam en Amstelveen doet dit al enkele jaren. Ik werkte voorheen voor het bedrijf dat de computers en de service verleende. Echt, alle vooroordelen die ik ooit had over die uitkeringstrekkers zijn volledig bevestigd in de tijd dat ik er mee te maken had. Zelfs aan de telefoon heb je binnen 1 zin door dat het weer zo'n soosklantje is.
geen inkomen nee...maar vaak wél een ellendelang strafblad hebben, de buurt terroriseren, geen belasting betalen (nee, juist een uitkering ontvangen) en een wiethandeltje hebben......quote:Op maandag 18 juni 2007 20:43 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
Wat een geneuzel zeg! Je hebt het over minima, mensen die simpelweg geen inkomen hebben om een PC te kunnen aanschaffen.
zelfs op de middelbare school zie ik het nut niet echt in van pc's.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 02:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik ben het hartgrondig met je eens, voor wat betreft het lager onderwijs. Tegenwoordig heet dat de basisschool, geloof ik.
Als ik bijles geef, probeer ik het kind zelf te laten rekenen. Het liefst uit het hoofd, of anders op papier met een potlood. Invoeren op een rekenapparaat is vaak langzamer als je goed kunt hoofdrekenen. De tafels leren! Al was het alleen maar om je rekenmachine te controleren op foute intoetsingen.
Kennelijk had je een rijke school met voldoende PC's. Hier, in een universiteitsstad met voldoende universiteitsbibliotheken, klaagt een student zelfs over beperkte toegang.tot internet. Dus hier, op de universiteit, hebben we na schooltijd geen PC's in overvloed.
wtf .. en nu gaan we het ook nog hebben over de opvoeding ?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 08:34 schreef JaZekerZ het volgende:
Ik ben blij dat ik niet zo opgevoed ben iig en het verschil zal zich over een x aantal jaren laten zien.
nog zo een die zijn info uit en tv-programma van 10 jaar geleden heeft ?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 08:46 schreef Gelderland het volgende:
[..]
geen inkomen nee...maar vaak wél een ellendelang strafblad hebben, de buurt terroriseren, geen belasting betalen (nee, juist een uitkering ontvangen) en een wiethandeltje hebben......![]()
ghehe .. ik heb met mijn kids thuis dat pavlov-gedoe gedaan .. tafels opdreunen ..quote:Op dinsdag 26 juni 2007 02:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik ben het hartgrondig met je eens, voor wat betreft het lager onderwijs. Tegenwoordig heet dat de basisschool, geloof ik.
Als ik bijles geef, probeer ik het kind zelf te laten rekenen. Het liefst uit het hoofd, of anders op papier met een potlood. Invoeren op een rekenapparaat is vaak langzamer als je goed kunt hoofdrekenen. De tafels leren! Al was het alleen maar om je rekenmachine te controleren op foute intoetsingen.
wat mij verbaasd is dat mensen echt verwachten dat zulke jonge kinderen dagelijks in de rij gaat staan in de bieb oid .. voor hun toekomstquote:Kennelijk had je een rijke school met voldoende PC's. Hier, in een universiteitsstad met voldoende universiteitsbibliotheken, klaagt een student zelfs over beperkte toegang.tot internet. Dus hier, op de universiteit, hebben we na schooltijd geen PC's in overvloed.
waarom verhuis je niet naar Noord-Korea .. lijkt mij het ideale land voor jouquote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:45 schreef Bresser het volgende:
toch is het in leven laten van deze zwakkelingen slecht.
vroeger was het survival of the fittest en zouden dit soort slappe figuren geen kans maken.
nu is er voor elk figuur wel iets zodat ze niet dood gaan waardoor het slappe deel van de genenpool overeind blijft.
het nadelige gevolg is dat dit soort zwakkelingen een ding hebben wayt ze wel goed kunnen en dat is neuken zonder condoom.
nog meer zwakkelingen die wij in leven moeten houden waardoor de genenpool nog meer vervuild en de sterken dreigen uit te sterven omdat ze geen tijd meer hebben om kinderen te maken.
mijn oplossing, wil je een gratis pc dan in duo-pack met gratis sterrilisatie.
klasse argument over een cynische opmerking met een grote kern van waarheidquote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:11 schreef moussie het volgende:
[..]
waarom verhuis je niet naar Noord-Korea .. lijkt mij het ideale land voor jou
Over vooroordelen gesprokenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:38 schreef moussie het volgende:
[..]
wtf .. en nu gaan we het ook nog hebben over de opvoeding ?
hoeveel uitkeringsgerechtigden ken jij eigenlijk zelf of is je oordeel volledig gebaseerd op die 100 gevallen in de probleemwijken van sbs6 ?
en fyi .. als het ook maar even had gekund (kon niet, eerst ziekenhuis en daarna weken lopen met een drain onder waar ooit een tiet zat) had ik toen, na het overlijden van kastje no1, wel wat bedacht om het zelf te kunnen bekostigen, en weet je ook waarom ? Om mijn kids voor mensen zoals jou te beschermen, je kent ze nog niet eens, je kent de ouders en hun omstandigheden nog niet eens, je veroordeelt hun op basis van .. ja van wat eigenlijk .. een sbs6 uitzending van 10 jaar geleden ?
Enig idee hoe kwetsend jouw opmerkingen zijn voor kids, kids die dus echt helemaal niets kunnen doen aan hoe hun ouders zijn, of dat nou ziek, lui of gewoon dom is ? En nadat zij dan hebben gelezen hoe jij en anderen over hun denken, jullie minachting voor hun hebben geproefd, daarna verwacht je dat zij zich met liefde te pletter werken voor jouw AOW ?
Wat denk je dat kinderen zullen leren van commentaren als die van jou en oa desirebard .. een ikke-ikke-en-de-rest-kan-stikke mentaliteit .. zij hebben niets van jullie te verwachten en omgekeerd idem dito dan maar ?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat ik niet zo ben opgevoed en mijn kinderen ook niet zo opvoed ..
en tja, of het verschil over een x aantal jaren te zien zal zijn .. I dunno .. zit er garantie op jouw lichamelijke en psychische gezondheid dan ?
quote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:40 schreef moussie het volgende:
[..]
nog zo een die zijn info uit en tv-programma van 10 jaar geleden heeft ?
quote:Op woensdag 20 juni 2007 09:45 schreef Matthew_Star het volgende:
De gemeentes Amsterdam en Amstelveen doet dit al enkele jaren. Ik werkte voorheen voor het bedrijf dat de computers en de service verleende. Echt, alle vooroordelen die ik ooit had over die uitkeringstrekkers zijn volledig bevestigd in de tijd dat ik er mee te maken had. Zelfs aan de telefoon heb je binnen 1 zin door dat het weer zo'n soosklantje is.
We zitten dus niet zover appart wat goed leren betreftquote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:06 schreef moussie het volgende:
[..]
ghehe .. ik heb met mijn kids thuis dat pavlov-gedoe gedaan .. tafels opdreunen ..
ik heb er gewoon een leuk spelletje van gemaakt .. geheugenoefeningen voor mezelf waarbij ik hun hulp nodig had .. en dat heeft uitstekend gewerkt, mi hebben ze er nog baat van
Dat vind ik vanzelfsprekend...en dat geld voor ieder kind.quote:wat mij verbaasd is dat mensen echt verwachten dat zulke jonge kinderen dagelijks in de rij gaat staan in de bieb oid .. voor hun toekomst
Dat is onzin...dat is net zoiets als dat tafelsdreunen...het niet doen heeft gevolgen.quote:Voor 12 tot 15 jarigen is dat een stukje zelfdiscipline/ eigen initiatief dat ze, op de enkele vroegrijpe bolleboos na, gewoon nog niet kunnen opbrengen, dat hebben ze nog niet geleerd omdat zij dat nog niet kunnen leren, daar zijn hun hersenen nog niet rijp voor ..
Er zijn toch kinderen danwel inmiddels ouders die hier wel in geslaagd zijn.quote:ik moet nu dit doen om over 10 jaar misschien een beloning daarvoor te ontvangen, dat is veel te abstract voor zulke jonge hersenen, dat inzicht krijg je pas een paar jaar later (omstreeks je 16de) ..
Nogmaals boeken en bieb.... ik heb afgezien van die ELO's nog geen reden gezien voor een pc.quote:waarom is dat zo moeilijk om te begrijpen hier voor sommigen, men blijft voor het gemak liever vergeten/negeren dat we het hebben over kinderen in een groeiproces en niet over volwassenen in een wat kleiner formaat ?
ooh, dus dit ding > ? < aan het eind van de zin betekend dat het een (voor)oordeel is ?quote:
als jij de moeite had genomen om mijn link naar de wetenschappelijke artikelen over de ontwikkeling van het brein te volgen had je al lang toe moeten geven dat ik gelijk hebquote:Als je nou de moeite had genomen mijn posts te lezen dan had je deze opmerkingen niet gemaakt. Even kijken of het zo misschien duidelijk wordt:
kinderen boven de minima krijgen die PC ook op 12jarige leeftijd, de kinderen van de minima lopen op deze manier een achterstand op die bijna niet in te halen isquote:- Kinderen van minima mogen van mij een steun in de rug krijgen. Een PC is overdreven. Ze missen dan een incentive.
zoals ik al vroeg, en hoeveel personen moest je daarvan onderhouden ? Want als ik alleen uitga van mezelf heb ik maar een tientje per dag per persoon .. en eentje in de groei dus cq om de haverklap nieuwe kleding en vooral schoeiselquote:- Zowel mijn vroegere als huidige situatie zit ver onder jouw 20 euro per dag. Waar baseer ik mijn oordeel op? op mezelf.
dus jij wil het kinderen die toch al in een achterstandssituatie zitten nog moeilijker maken want daar worden ze alleen maar sterker van .. sort off spartaans ?quote:- Het is een kwestie van mentaliteit; als je minder kansen hebt door wat voor omstandigheden dan ook, kun je beter uitgaan van wat je zelf nog kunt, niet van wat een ander voor je kan doen.
die stuk voor stuk op de lange duur duurder zijn dan dit initatief plus dat die kids de in de toekomst broodnodige ervaring met een PC niet opdoenquote:- Oplossingen voor de minima 'kids': Lidmaatschap voor de bieb; gratis internetcafé's; computers in een soort joint-venture van minima kopen met evt. steun van de gemeente; investeren in scholen, personeel enz dat ze de vraag naar PC's aankunnen, gebruik van universiteitsmogelijkheden. Hop, zo 6 alternatieven.
de een begint binnenkort aan haar studie journalistiek, de ander leert voor kok en mijn jongste spruit wil de kant van bouw-timmeren op .. dus de een verzorgt later je columns (of misschien heb je al wat van haar gelezen), de ander je lekkere maaltijd en de derde bouwt je huis .. anything else ?quote:- Het mag van mij alles kosten, zelf een minder brede A2 bij eindhoven, mits er een vorm van tegenprestatie in zit. En nee, dan bedoel ik niet werken (alhoewel ze dat vanaf 13 mogen) en nee, dan bedoel ik niet dat ze helemaal niet meer mogen spelen.
hoh, het enige wat ik me voor kon stellen dat onfortuinlijker was was ziek zijn omdat mijn ziekte in remissie is .. niet mijn woorden verdraaien ..quote:Tegenreacties:
- Niet voor kunnen stellen dat iemand onfortuinlijker is dan 20 euro per dag uit kunnen geven.
en die van 13 en 14 maar heel beperkt .. law of the landquote:- kinderen mogen op 12 niet werken
idd .. je hebt al die heissa gemist over jeugd die ongezond weinig beweegt ?quote:- kinderen moeten buiten spelen, niet in de rij gaan staan voor een computer.
onderhand wel ja, net als de schoolboeken .. maar ik begrijp dat jij liever achteruit wil in de tijd ipv vooruit ?quote:- er zitten cd-roms bij de schoolboeken, dus een Pc is een primair goed.
mwah, deze kids weten al lang dat het leven hard is .. diegenen die het moeten leren zijn de verwende rijkeluis kinderen die het vanzelfsprekend vinden dat hun ouders alles betalen tot ze 14 of 15 zijn en dan pas beginnen te werken voor hun extra's, upgrades of whatever ..quote:Je kunt me minachtend noemen, harteloos en stom..idioot en vooroordelend. Dat is allemaal niet erg. Het is voor deze 'kids' uiteindelijk beter om te leren dat het leven hard is.
onder andere mezelf, vrienden van mij, familie en kenissen. Ik ben erg goed bekend met deze materie.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:29 schreef moussie het volgende:
[..]
ooh, dus dit ding > ? < aan het eind van de zin betekend dat het een (voor)oordeel is ?
mi was het een vraag, eentje die jij niet beantwoord hebt .. hoeveel uitkeringsgerechtigden ken jij eigenlijk in het echt, waarop baseer jij je oordeel over die groep ?
Nee, ik heb wetenschapsfilesofie gehad.quote:[..]
als jij de moeite had genomen om mijn link naar de wetenschappelijke artikelen over de ontwikkeling van het brein te volgen had je al lang toe moeten geven dat ik gelijk heb
1) niet van de overheid. Biedt geen rechtvaardigingsgrond.quote:1) kinderen boven de minima krijgen die PC ook op 12jarige leeftijd, 2) de kinderen van de minima lopen op deze manier een achterstand op die bijna niet in te halen is
Daar zit ik nogsteeds ver onder.quote:[..]
zoals ik al vroeg, en hoeveel personen moest je daarvan onderhouden ? Want als ik alleen uitga van mezelf heb ik maar een tientje per dag per persoon .. en eentje in de groei dus cq om de haverklap nieuwe kleding en vooral schoeisel
[..]
Je hebt weer niet gelezen. Ik erken dat ze steun verdienen, alleen niet op deze manier.quote:dus jij wil het kinderen die toch al in een achterstandssituatie zitten nog moeilijker maken want daar worden ze alleen maar sterker van .. sort off spartaans ?
[..]
Je hebt weer niet gelezen. Het gaat mij niet om geld. Ik wil er zelfs de verbreding van de A2 voor opgeven. Een PC ontbeer ik ze helemaal nietquote:die stuk voor stuk op de lange duur duurder zijn dan dit initatief plus dat die kids de in de toekomst broodnodige ervaring met een PC niet opdoen
[..]
Dat vind ik geweldig. Hebben zij een gratis PC gehad?quote:de een begint binnenkort aan haar studie journalistiek, de ander leert voor kok en mijn jongste spruit wil de kant van bouw-timmeren op .. dus de een verzorgt later je columns (of misschien heb je al wat van haar gelezen), de ander je lekkere maaltijd en de derde bouwt je huis .. anything else ?
[..]
wat staat hier dan? :quote:hoh, het enige wat ik me voor kon stellen dat onfortuinlijker was was ziek zijn omdat mijn ziekte in remissie is .. niet mijn woorden verdraaien ..
quote:quote:Overigens is jouw situatie fortuinlijker dan de situatie waar ik uit kom en momenteel in zit.
? .. het enige wat ik kan bedenken dat mij fortuinlijker maakt is dat mijn ziekte in remissie is ..
voor de rest is het echt geen pretje om met zo weinig geld je puber een beetje tevreden te houden en zelf een beetje positief te blijven ondanks het feit dat mijn opties op verbetering nihil zijn .. want zelfs al lukt dat met dat telewerken, het blijft deeltijd dus mijn inkomen stijgt niet
Dit is relevant, omdat?quote:en ja, als ik in mijn eentje was zou ik het ook kunnen redden met veel minder, zoveel heb ik niet nodig, het maakt mij niet uit om 3 dagen droog brood te eten, zolang het maar bruin is .. maar zoiets kan je dus niet doen met kinderen in de groei, die hebben gezonde voeding nodig om op school te kunnen presteren
Beperkt, maar het kan dus welquote:en die van 13 en 14 maar heel beperkt .. law of the land
[..]
En dan wil je ze een PC schenkenquote:idd .. je hebt al die heissa gemist over jeugd die ongezond weinig beweegt ?
http://www.minvws.nl/persberichten/ds/campagne_beweging_vmbo.asp
[..]
Heb ik niet gezegd. Ik wil in mentaliteit vooruitquote:onderhand wel ja, net als de schoolboeken .. maar ik begrijp dat jij liever achteruit wil in de tijd ipv vooruit ?
Mee eens.quote:[..]
mwah, deze kids weten al lang dat het leven hard is .. diegenen die het moeten leren zijn de verwende rijkeluis kinderen die het vanzelfsprekend vinden dat hun ouders alles betalen tot ze 14 of 15 zijn en dan pas beginnen te werken voor hun extra's, upgrades of whatever ..
wat hier namelijk vergeten word is dit :
het is evenmin hun eigen verdienste dat er een PC staat als zij brugpieper worden .. hun ouders hebben er voor gewerkt en niet hun zelf
Tsjaa. kids uit 'gegoede gezinnen' Worden gestimuleerd, voorgelezen, naar de betere basisschool gestuurd, maken inderdaad braaf hun huiswerk. krijgen een hoog schooladvies (tezij ze echt achterlijk zijn) en denken dan dat huiswerk maken hard werken is en dat de rest ook maar moet gaan werken, dan krijgt men het vanzelf beter!quote:Op dinsdag 26 juni 2007 00:11 schreef desiredbard het volgende:
[..]
idd
[..]
Idd en voor die Nanny. werken mamma en pappa 40+ per week , heben hard gestudeerd.
[..]
Die bijles is onafhankelijk van Stijns ouders inkomen, en als ze prive gaan...wordt hier EXTRA voor betaald en worden er dingen gelaten of overuren gewerkt
[..]
Stijns grootouders hebben dus ook al hard gewerkt en hun kinderen geleerd dat de zon niet voor niets op gaat. Zijn oom die ook al "een success" is...dat kan geen toeval zijn....
En buitenlandstage...is dat zaligmakend.... je bedoelt betaalde buitenlandse vacantie
En met sociale vaardigheden is dat echt niet zo moeilijk geregeld
[..]
Man je bent lachwekkend....dat feloof je toch zelf niet meer heden ten dage.
Cijferlijsten prestaties en papieren.... en idd contacten die je zelf opdoet
[..]
Dat hebben de ouders van de missen en bovenklasse kids ook op die manier geleerd
[..]
Het bewijs dat het gratis verstrekken niet helpt....
Mischien had op jou vader en die jou dan wat meer moeten voorlezen, naar een betere school moeten sturen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:48 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Tsjaa. kids uit 'gegoede gezinnen' Worden gestimuleerd, voorgelezen, naar de betere basisschool gestuurd, maken inderdaad braaf hun huiswerk. krijgen een hoog schooladvies (tezij ze echt achterlijk zijn) en denken dan dat huiswerk maken hard werken is en dat de rest ook maar moet gaan werken, dan krijgt men het vanzelf beter!
Mijn opa heeft ook altijd keihard gewerkt. dan zou hij dus behoorlijk rijk moeten zijn, helaas, hij was het niet, omdat hij laaggschoold werk deed.
dan moet jij wel uit een hele rare familie- en kenissenkring komen dat je zo generaliserend praat over iedereen ..quote:Op dinsdag 26 juni 2007 13:41 schreef JaZekerZ het volgende:
onder andere mezelf, vrienden van mij, familie en kenissen. Ik ben erg goed bekend met deze materie.
en dat houd je tegen om naar de groeifases van de menselijke hersenen te kijken cq er rekening mee te houden ?quote:Nee, ik heb wetenschapsfilesofie gehad.
yup .. en zonder dat ding zouden zij het denk ik niet hebben gered .. zo heeft mijn dochter haar studie weer op kunnen pakken die zij destijds dankzij mijn ziekte niet af kon makenquote:Dat vind ik geweldig. Hebben zij een gratis PC gehad?
daar staat dat ik iemand die wat minder geld heeft maar wel gezond is fortuinlijker vind dan mezelf .. oa door het feit dat er voor mij geen verbetering inzit, dat wil het wel eens moeilijk maken om positief te blijven ..quote:wat staat hier dan? :
kinderen in de basisonderhoud anyway al duurder zijn dan een volwassenequote:Dit is relevant, omdat?
onvoldoende om op tijd een PC bij elkaar te kunnen verdien, daar ging het hier toch om ?quote:Beperkt, maar het kan dus wel
ja joh, die paar minuten op en neer en daarna weer uren binnen zitten om op je beurt te wachten, dat zal helpenquote:En dan wil je ze een PC schenkenoverigens is dat bewegen ook in te plannen, zoals naar de bieb fietsen.
ik ook .. dus niets meer van : de kinderen straffen voor de zonden van hun ouders ..quote:Heb ik niet gezegd. Ik wil in mentaliteit vooruit
hm?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:34 schreef moussie het volgende:
[quote]
[..]
dan moet jij wel uit een hele rare familie- en kenissenkring komen dat je zo generaliserend praat over iedereen ..
Dat houdt me tegen een theorie voor waar aan te nemen.quote:[..]
en dat houd je tegen om naar de groeifases van de menselijke hersenen te kijken cq er rekening mee te houden ?
Mooie mentaliteit. Daar ben ik naar op zoek. Overigens blijf ik van mening dat het ook zonder PC kan. Waar hadden ze die gratis PC dan vandaan?quote:[..]
yup .. en zonder dat ding zouden zij het denk ik niet hebben gered .. zo heeft mijn dochter haar studie weer op kunnen pakken die zij destijds dankzij mijn ziekte niet af kon maken
Maar het ging over geld, niet over gezondheid. Ook al is 'fortuinlijk' op meerdere manieren te interpreteren.quote:[..]
daar staat dat ik iemand die wat minder geld heeft maar wel gezond is fortuinlijker vind dan mezelf .. oa door het feit dat er voor mij geen verbetering inzit, dat wil het wel eens moeilijk maken om positief te blijven ..
want geloof mij .. ik doe het zo voor de helft minder als ik daarvoor mijn gezondheid terug zou krijgen en cq een kans op een betere toekomst
Okquote:[..]
kinderen in de basisonderhoud anyway al duurder zijn dan een volwassene
Dat zeg jij.quote:[..]
onvoldoende om op tijd een PC bij elkaar te kunnen verdien, daar ging het hier toch om ?
Het is altijd beter dan wanneer je helemaal niet hoeft te fietsen voor je msn. Bovendien: door het door mij geopperd alternatief zal er niet of nauwelijks gewacht hoeven te worden.quote:[..]
ja joh, die paar minuten op en neer en daarna weer uren binnen zitten om op je beurt te wachten, dat zal helpen
Ieder mens heeft zijn of haar situatie accepteren. Als die minder is dan een ander, dan is het maar zo. Ik vind niet dat je dan op deze manier steun van de overheid moet verwachten. In het bijzonder niet omdat alle alternatieven afgewezen worden. Dan laat de overheid maar in de bieb's en scholen investeren (zoals al 10000x gezegd.) Maar nee; de PC moet en zal thuis komen staan, gratis en voor niks. Dat is toch een belachelijk uitgangspunt. Maarja, jij vindt het weer belachelijk dat ik het belachelijk vind, and so on..quote:[..]
ik ook .. dus niets meer van : de kinderen straffen voor de zonden van hun ouders ..
de kinderen zijn niet verantwoordelijk voor het gedrag of de ziektes van hun ouders noch zijn zij verantwoordelijk voor het lesmateriaal dat zij van school krijgen aangeboden, en zij zijn er niet voor verantwoordelijk dat er onvoldoende PC's anderzins beschikbaar zijn (bieb,school, internetcafé, whatever) ..
Que? had ik niet al een aantal keer gezegd dat het me niet eens om het geld gaat?quote:food for thought :
een bonus/gouden handdruk minder voor de manager die jouw baantje weg heeft bezuinigd waardoor je nu in een uitkering zit en het niet zelf kan betalen en alle PC's voor minima uit Assen zijn betaald ?
Je kan voorlezen tot je een ons weegt, maar hooggeschoold werk is niet voor iedereen weggelegd. En met laaggeschoold werk komen de pieken niet zo snel. Mensen met een goede baan vergeten dat nog wel eens.. die denken als je maar oplet op school krijg je vanzelf een goede baan en kun je net zo rijk wordten als ik dus is het jouw schuld dat je arm bent.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:12 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Mischien had op jou vader en die jou dan wat meer moeten voorlezen, naar een betere school moeten sturen.
Ja het leven is hard ....maar denk je nu serieus dat de "rijken" van nu ook de "rijken" in 1900 waren?
tewach a man how to fish and you feed him for a day.....
En in deze zin geef je perfect aan waarom gekunselde gelijkheid nooit zal werken.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:58 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Je kan voorlezen tot je een ons weegt, maar hooggeschoold werk is niet voor iedereen weggelegd.
Klopt. Maar een PC kado gaat te ver. Verkeerd signaal. Ga maar naar de bieb,school,internetcafé,oom,universiteit bla bla enz. enz.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:08 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Maar het is niet zo dat mimnimakids per definitie niet het IQ voor een hoge opleiding hebben, en dat een PC dus weggegooid geld is..
Inderdaad. Sowieso ieder eigen mening.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:20 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Tsja. Dat is jouw persoonlijke mening.
Maar hierdoor werp je wel een extra hindernis op, en worden de kansen voor kleine dubbeltjes weer kleiner. En kwartjeskinderen hebben een grotere kans om door te stromen naar het vwo, waardoor het vwo volzit met kwartjeskinderen, waardoor iedereen weer denkt dat kwartjeskinderen slimmer zijn en het geen zin heeft in dubbeltjes te investeren. enzovoort enzovoort..
En over het ' luxeproduct' computer.. Er loopt op dit moment een project om derdewereldkindertjes van een spotgoedkoop laptopje te voorzien met een opwindbare batterij, om hun kansen te vergroten. Een computer luxe? Ze zouden ze niet aan kindertjes die onder een golfplaat wonen geven als dat zo was.
de manier waarop je praat over kinderen van mensen met een uitkering, zo te zien heb jij er geen hoge pet van opquote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:57 schreef JaZekerZ het volgende:
hm?
dat hersenen groeien is anders geen theorie hoor, net zomin als dat pubers met een ander gedeelte van hun hersenen denken theorie is .. als je die publicaties had gelezen zou je dat weten ..quote:Dat houdt me tegen een theorie voor waar aan te nemen.
idd, ik ben dan ook poepietrots op haar .. en van de gemeente, wij hadden dit project iets van bijna 4 jaar geleden of zoietsquote:Mooie mentaliteit. Daar ben ik naar op zoek. Overigens blijf ik van mening dat het ook zonder PC kan. Waar hadden ze die gratis PC dan vandaan?
jij probeert het te beperken tot geld .. ik heb het over de situatie in z'n geheel, dus ook over mijn toekomstperspectiefquote:Maar het ging over geld, niet over gezondheid. Ook al is 'fortuinlijk' op meerdere manieren te interpreteren.
12 uur per week en 4 weken 35 uur per week, dat is wat zij mogen werken, voor meestal pakweg ¤ 1 per uur .. reken maar uit ..quote:Dat zeg jij.
ik heb eerlijk gezegd liever dat ze thuis afspreken op msn, samen eerst een potje gaan voetballen als het buiten nog licht is en later op de avond hun huiswerk gaan maken ipv eerst uren in de bieb op hun beurt wachten om hun huiswerk te kunnen maken en pas als het donker is de tijd hebben om even buiten te komen en een beetje stoom af te blazen ..quote:Het is altijd beter dan wanneer je helemaal niet hoeft te fietsen voor je msn. Bovendien: door het door mij geopperd alternatief zal er niet of nauwelijks gewacht hoeven te worden.
huh, ieder mens moet zijn situatie accepteren .. wat is dat nou weer voor raar fatalisme ?quote:Ieder mens heeft zijn of haar situatie accepteren. Als die minder is dan een ander, dan is het maar zo. Ik vind niet dat je dan op deze manier steun van de overheid moet verwachten. In het bijzonder niet omdat alle alternatieven afgewezen worden. Dan laat de overheid maar in de bieb's en scholen investeren (zoals al 10000x gezegd.) Maar nee; de PC moet en zal thuis komen staan, gratis en voor niks. Dat is toch een belachelijk uitgangspunt. Maarja, jij vindt het weer belachelijk dat ik het belachelijk vind, and so on..
zoals ik eerder al zei is dit volgens mij alleen maar een tussenfase, we staan maar net aan het begin van de ELO, ik verwacht dat over een niet al te groot aantal jaren de PC net als de boeken nu, evtl zelfs in plaats van de (meeste) boeken, standaard is voor iedereen .. en tja, mi is dat toch iets waar je van begin af aan in mee moet kunnen groeien anders raak je hopeloos achter ..quote:Que? had ik niet al een aantal keer gezegd dat het me niet eens om het geld gaat?
Geef mij maar een rechtvaardigingsgrond waarom een kind van een minima dan deze PC gratis moet krijgen en een ander kind met 'rijkere' ouders niet. Als er dan toch zo nodig gratis PC's weggegeven moet worden zonder enige vorm van prestatieplicht, dan maar voor iedereen.
Vakschool moet ook terug.... vakmensen verdienen genoeg als ze goed zijnquote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:58 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Je kan voorlezen tot je een ons weegt, maar hooggeschoold werk is niet voor iedereen weggelegd. En met laaggeschoold werk komen de pieken niet zo snel. Mensen met een goede baan vergeten dat nog wel eens.. die denken als je maar oplet op school krijg je vanzelf een goede baan en kun je net zo rijk wordten als ik dus is het jouw schuld dat je arm bent.
Survival of the fittestquote:En al dat moeten knokken voor dingen schept juist geen gelijke kansen voor iedereen. Want als uit de ene groep mensen meer moeten knokken dan in de andere, zullen er meer mensen afvallen uit die eerste groep.
Ik heb geen toiletten met tandenborstels hoeven schrobben hoor, wel krantewijkje gehad en bakkies gepapieerd...niet omdat mijn ouders het niet konden betalen......maar omdat ze me de waarde van werken en geld wilde bijbrengen.... toegevn dat ik dat pas later ben gaan waarderen...... maar ik weet wat waarde en waarderimng is.quote:Er zullen wel een paar mensen zijn die uit de armoe omhoog kunnen trekken. (Die zijn supergedisciplineerd, maken toiletten schoon met een tandenborstel terwijl hun leeftijdgenotjes aan het knikkeren zijn, om die PC te kunnen betalen, en raken daardoor dermate gefrusteerd dat ze later op fora gaan mopperen dat zij het niet kado hebben gekregen, en de rest dat dus ook niet mag)
Aleereerstquote:Maar die paar zullen hoogstens 10% van de totale groep uitmaken. En van de Stijns en Sterres in de wereld schopt 80% het aardig ver (ruwe schatting). En dus zijn de kansen bij beide groepen niet gelijk. 10% kans voor een ' dubbeltjes' kind om een kwartje te worden en 80% kans voor een Stijn of Sterre. Dan gaat het spreekwoord voor de grote meerderheid idd op en bevestigen uitzonderingen slechts de regel.
In Nederland meer kansen...wat een onzin het is 2007 niet 1907quote:Op dinsdag 26 juni 2007 17:52 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Ik denk niet dat we het eens gaan worden hier. Ik vind het oneerlijk dat het ene kind bij de geboorte meer kansen heeft dan het andere, bij gelijke kwaliteiten. Sommige van jullie zijn bereid dit te accepteren, te accepteren dat het leven niet eerlijk is. Goed, maar als het leven niet eerlijk is, neem dat dan ook mee in de beoordeling van mensen die het minder getroffen hebben en scheld ze niet uit voor paupers.
Zoals als een PC's om spelletjes op te spelen voor de schoolgaande kinderenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 17:57 schreef desiredbard het volgende:en die mensen die niet willen ...willen wel een heleboel dingen
Onjuist. meer dan genoeg gezegd ookquote:Op dinsdag 26 juni 2007 17:31 schreef moussie het volgende:
[..]
de manier waarop je praat over kinderen van mensen met een uitkering, zo te zien heb jij er geen hoge pet van op
[..]
Jij weet geloof ik niet zoveel van wetenschapsfilesofie he? Maar als je wil geloven dat ik het expres negeer dan doe je dat maar lekkerquote:dat hersenen groeien is anders geen theorie hoor, net zomin als dat pubers met een ander gedeelte van hun hersenen denken theorie is .. als je die publicaties had gelezen zou je dat weten ..
maar ik snap het wel, het zijn wetenschappelijke feiten die jouw theorie onderuit halen en dat negeer je liever, anders klopt jouw wereldbeeld niet meer
[..]
Netjes. Het helpt dan voor 1 gezin. Maar uitzonderingen heb je altijd.quote:idd, ik ben dan ook poepietrots op haar .. en van de gemeente, wij hadden dit project iets van bijna 4 jaar geleden of zoiets
Dat 'wilde' ik helemaal niet, daar ging de discussie nu eenmaal over. Maar oude koeien -> sloot? Ik had iig het idee dat jij voor jouw situatie dacht dat het niet erger kon. Dat blijkt niet zo te zijn. Primaquote:[..]
jij probeert het te beperken tot geld .. ik heb het over de situatie in z'n geheel, dus ook over mijn toekomstperspectief
Gaan we weerquote:[..]
12 uur per week en 4 weken 35 uur per week, dat is wat zij mogen werken, voor meestal pakweg ¤ 1 per uur .. reken maar uit ..
en dat betekend dan dus dat een 13jarige langere uren maakt dan een volwassene .. van ½ 9 tot ¼ over 3 school, 2 uur werken en daarna nog minstens 2 uur huiswerk waarvoor je in de bieb 4 keer in de rij moet gaan staan (beurt is een half uurtje hier) .. en dat 1 vol jaar lang
'Je hebt liever...'? Ik heb zoveel lieverquote:[..]
ik heb eerlijk gezegd liever dat ze thuis afspreken op msn, samen eerst een potje gaan voetballen als het buiten nog licht is en later op de avond hun huiswerk gaan maken ipv eerst uren in de bieb op hun beurt wachten om hun huiswerk te kunnen maken en pas als het donker is de tijd hebben om even buiten te komen en een beetje stoom af te blazen ..
Voor de minder fortuinlijken zal ik het anders formuleren: ieder mens zijn eigen context. Je kunt moeilijk het feit negeren dat je ouders minima zijn, bijvoorbeeld.quote:[..]
huh, ieder mens moet zijn situatie accepteren .. wat is dat nou weer voor raar fatalisme ?
Dat is jouw mening, ik heb een anderequote:en mi is het geen steun van de overheid maar een investering die je als maatschappij doet voor een betere toekomst ..
je zou namelijk ook kunnen redeneren dat het uitgeven van schoolboeken op kosten van de gemeenschap idiotie is, kan je ook doen in de bieb, school, leescafé, net als mijn moeder en grootmoeder het deden ..
gzd accepteerden die generaties die situatie niet en ging men zoeken naar en werken aan oplossingen zodat elk kind thuis op zijn eigen tijd en in zijn eigen tempo kon leren .. en volgens mij is dat de maatschappij in z'n geheel alleen maar ten goede gekomen
Ik hang een andere visie aan.quote:[..]
zoals ik eerder al zei is dit volgens mij alleen maar een tussenfase, we staan maar net aan het begin van de ELO, ik verwacht dat over een niet al te groot aantal jaren de PC net als de boeken nu, evtl zelfs in plaats van de (meeste) boeken, standaard is voor iedereen .. en tja, mi is dat toch iets waar je van begin af aan in mee moet kunnen groeien anders raak je hopeloos achter ..
Er is wel geld voor een andere grafische kaart want er moeten huiswerkopdrachten spelletjes op gedaan worden......quote:Op dinsdag 26 juni 2007 17:59 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Zoals als een PC's om spelletjes op te spelen voor de schoolgaande kinderen
Gewoon nieuwsgierigheid hoor, maar welke wetenschapsfilOsofische argumenten of overwegingen heb jij om ortho-pedagogische en/of neurologische gegevens te "negeren"?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:09 schreef JaZekerZ het volgende:
Jij weet geloof ik niet zoveel van wetenschapsfilesofie he? Maar als je wil geloven dat ik het expres negeer dan doe je dat maar lekker![]()
ik ben idd nu al aan het sparen ja, want als die jongen hogerop wil zal hij zich in de loop van volgend jaar vertrouwder moeten maken met auto cad en dat trekt die oude kaart nietquote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:10 schreef desiredbard het volgende:
Er is wel geld voor een andere grafische kaart want er moeten huiswerkopdrachten spelletjes op gedaan worden......
niet erg veel nee, maar kom op zeg .. je hoeft alleen maar naar een baby te kijken, naar een puber en naar een volwassene om te kunnen constateren dat er een groeiproces plaatsvindt .. dat is toch geen theorie ?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:09 schreef JaZekerZ het volgende:
Jij weet geloof ik niet zoveel van wetenschapsfilesofie he? Maar als je wil geloven dat ik het expres negeer dan doe je dat maar lekker![]()
en ik durf zomaar te stellen dat ik, of beter gezegd mijn kids, niet de enigen zijn .. dat de rare aso's die geportreteerd worden bij sbs6 de uitzondering zijnquote:Netjes. Het helpt dan voor 1 gezin. Maar uitzonderingen heb je altijd.
als je daarnaast legt welke gemeenten wel en welke niet gezorgd hebben voor een computer voor de jeugd in het voortgezet onderwijs zou je al haast willen zeggen dat het project zijn eerste vruchten al begint af te werpen, dalende misdaadcijfersquote:In de gemeenten Rotterdam en Den Haag was een toename te zien in het aantal geregistreerde misdrijven. In de steden Amsterdam, Utrecht, Groningen en Nijmegen is het aantal geregistreerde misdrijven gedaald. Utrecht en Rotterdam blijven nog wel koploper met 191 misdrijven per 1000 inwoners, gevolgd door Amsterdam en Eindhoven met 170 misdrijven.
De meeste misdrijven worden gevormd door de vermogendelicten. Er is wel een landelijke daling te zien in dit misdrijf, maar in de gemeenten Eindhoven, Den Haag en Rotterdam steeg het aantal vermogensdelicten.
Het aantal vernielingen was het hoogst in Almere. Het is zelfs toegenomen ten opzichte van 2000. Dit geldt ook voor de steden Rotterdam, Den Haag en Eindhoven.
In Rotterdam werden de meeste geweldmisdrijven gepleegd. Ruim 2 procent van de inwoners in de leeftijd van 12 tot 79 jaar was het slachtoffers van een geweldsmisdrijf.
In zes van de tien grote steden steeg het aantal geweldsmisdrijven. Amsterdam, Groningen, Utrecht en Nijmegen lieten een daling van de geweldsmisdrijven zien.
Kuhnquote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:44 schreef Masterix het volgende:
[..]
Gewoon nieuwsgierigheid hoor, maar welke wetenschapsfilOsofische argumenten of overwegingen heb jij om ortho-pedagogische en/of neurologische gegevens te "negeren"?
Wat jij eerder in dit topic aanhaalde is een theorie. Dat heb ik niet zo verzonnen en daarover ga ik niet in discussie. Als je met wetenschappelijike publicaties gaat gooien maar ondertussen niet weet hoe je ze moet interpreteren dan is een onderhoud hierover volstrekt zinloos.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:41 schreef moussie het volgende:
[..]
niet erg veel nee, maar kom op zeg .. je hoeft alleen maar naar een baby te kijken, naar een puber en naar een volwassene om te kunnen constateren dat er een groeiproces plaatsvindt .. dat is toch geen theorie ?
vooroordeelquote:[..]
en ik durf zomaar te stellen dat ik, of beter gezegd mijn kids, niet de enigen zijn .. dat de rare aso's die geportreteerd worden bij sbs6 de uitzondering zijn
Erg snel geconcludeerd.quote:neem dit bvb ..
[..]
als je daarnaast legt welke gemeenten wel en welke niet gezorgd hebben voor een computer voor de jeugd in het voortgezet onderwijs zou je al haast willen zeggen dat het project zijn eerste vruchten al begint af te werpen, dalende misdaadcijfers
Je kan nog zoveel verdienen, als ' de kas' niet bij je past wordt je er maar knap ongelukkig van. Omgekeerd ook. Wat natuurlijk geen reden is om met de duimen te gaan zitten draaien..quote:Op dinsdag 26 juni 2007 17:57 schreef desiredbard het volgende:
[..]
In Nederland meer kansen...wat een onzin het is 2007 niet 1907
En al die zogenaamd low-skilled beroepen....
Weet je wat een stratenmaker verdiend, of een "gemeentelijk hovenier"
En wel eens gezien met wat voor bedragen men aan het eind van de week "de kas" verlaat .....
Nee laag inkomen ligt aan deeltijd werken of bepaald werk niet willen doen.
en die mensen die niet willen ...willen wel een heleboel dingen
hoe de opgedane kennis toe te passen in het onderwijs is idd een theorie .. maar dat jongerenhersenen nog moeten groeien en anders werken dan die van volwassenen is zover ik weet een vaststaand feitquote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:06 schreef JaZekerZ het volgende:
Wat jij eerder in dit topic aanhaalde is een theorie. Dat heb ik niet zo verzonnen en daarover ga ik niet in discussie. Als je met wetenschappelijike publicaties gaat gooien maar ondertussen niet weet hoe je ze moet interpreteren dan is een onderhoud hierover volstrekt zinloos.
we zullen zien .. ze zijn in Eindhoven nu ook begonnen met zo'n project ..quote:vooroordeel
[..]
Erg snel geconcludeerd.
quote:Scholieren mag men niet aanrekenen dat hun ouders van een minimum inkomen leven. Wát daar dan ook de oorzaak van is. Ik denk dat het voor alle partijen beter is als zo'n scholier thuis met een computer bezig is dan dat hij/zij uit verveling rotzooi gaat trappen op straat. Ik weet, uit ervaring, dat ingeval van sollicitatie de CV van een computer-analfabeet vaak opzij wordt gelegd ten gunste van hen die bijvoorbeeld een curus automatisering hebben gevolgd. En iedereen met redelijke computer-evaring zal toegeven dat een cursus een goede leidraad is, maar dat het thuis beschikken over een computer veel meer vaardigheden oplevert. Verder zou een werkloze computer analfabeet zich op den duur buitengesloten kunnen gaan voelen, hetgeen geen stimulans is voor verdere ontwikkeling van de persoon. Neem hierbij in aanmerking dat het algehele niveau van een computeraar omhoog getrokken wordt door de complexiteit van automatisering in het algemeen. Ik ben er van overtuigd dat miljoenen mensen nieuwe mogelijkheden in zichzelf hebben ontdekt door de computer. Dit levert meer geestelijke bagage en zelfvertrouwen op, waardoor hun kansen op de arbeidsmarkt stijgen.
hehe, sorry, komt door een paar links, opmerkingen en verwijzingen in dit topic .. kijk, dit soort mensen zijn het die een PC krijgen, na 1 zin wist ik al en blabla .. en meer van dat soort sh*tquote:Waarom dicht je mij eigenlijk steeds de vergelijking met de sbs6 aso's toe? Ik heb telkens erkend dat de kinderen van minima best steun mogen ontvangen, maar wel onder een tegenprestatie
zou ik nog wel kunnen accepteren als feit. Maar strikt genomen is ook dit een theorie. Diit:quote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:47 schreef moussie het volgende:
[..]
dat jongerenhersenen nog moeten groeien
vind ik bijvoorbeeld al te onzeker worden.quote:...en anders werken dan die van volwassenen
De tijd zal het leren. Dat gemeenten het overnemen van elkaar hoeft op zichzelf niet zoveel met succes te maken te hebben. Het zou kunnen, maar het kan bijvoorbeeld net zogoed zijn dat toevallig in deze gemeenten dezelfde (soorten) partijen aan de macht zijn. Het cijfermateriaal is overigens helemaal niet zo netjes geregeld bij de overheid. En het is heel erg lastig harde conclusies te trekken over de relatie PC->minder misdaad.quote:we zullen zien .. ze zijn in Eindhoven nu ook begonnen met zo'n project ..
het feit alleen al dat steeds meer gemeentes het doen is mi een indicatie dat het zoden aan de dijk zet, ik zit idd te goochelen met misdaad-statistieken en de vraag of dat samenhangt, ik neem aan dat de gemeentes over uitgebreider cijfermateriaal beschikken en het daarom overnemen ?
Klinkt bekend, ik kan daar ook niet tegen. Het zij je vergeven hoorquote:ik kwam trouwens al zoekend naar welke steden nou wel of niet zo'n project hebben een heel mooi stukje commentaar tegen dat ik even hier wil herhalen
[..]
[..]
hehe, sorry, komt door een paar links, opmerkingen en verwijzingen in dit topic .. kijk, dit soort mensen zijn het die een PC krijgen, na 1 zin wist ik al en blabla .. en meer van dat soort sh*t
want hé, je hebt het dus ook over mijn kinderen, en ik weet uit eigen ervaring hoe dit soort generalisaties aan kunnen komen, hoe kwetsend ze zijn voor een kind in de groei, hoe machteloos zo'n kind zich kan voelen na de zoveelste k*topmerking van zo'n rijkere lui's kindje dat dik zit te doen met de spullen die pa betaald heeft ..
en geloof me, het is echt geen makkie om zo'n puberaal kort lontje dan in toom te houden, die woede te kanaliseren naar "pff, laat maar l*llen, het gaat erom wat jij ermee doet !!"
Nouja, PC's zijn ook niet goed voor het milieu..veel energie in zowel gebruik als productie. Maargoed dat terzijde.quote:dus wat mij betreft mag de PC morgen in het lespakket, lesmateriaal grotendeels digitaal, nog hartstikke goed voor het milieu ook en de Nederlandse jeugd is klaar voor de toekomst .. dan zijn we zo'n beetje terug bij "gelijke kansen voor iedereen" wat het basismateriaal aangaat
hehe, is de grond onder je voeten echt grond of een gedeelte van je verbeelding .. dat soort idee dus ?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 23:12 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
zou ik nog wel kunnen accepteren als feit. Maar strikt genomen is ook dit een theorie. Diit:
[..]
vind ik bijvoorbeeld al te onzeker worden.
nou als het aan de partij ligt moeten er mi meer mensen op stemmen .. van amsterdam weet ik het, het kopje thee is PvdA, maar van de rest, geen idee eerlijk gezegdquote:De tijd zal het leren. Dat gemeenten het overnemen van elkaar hoeft op zichzelf niet zoveel met succes te maken te hebben. Het zou kunnen, maar het kan bijvoorbeeld net zogoed zijn dat toevallig in deze gemeenten dezelfde (soorten) partijen aan de macht zijn. Het cijfermateriaal is overigens helemaal niet zo netjes geregeld bij de overheid. En het is heel erg lastig harde conclusies te trekken over de relatie PC->minder misdaad.
idd, winst voor het milieu is zeker zolang niet het hele pakket gedigitaliseerd krenten wegen ..quote:Nouja, PC's zijn ook niet goed voor het milieu..veel energie in zowel gebruik als productie. Maargoed dat terzijde.
doe die prestatieplicht dan ook voor iedereen .. je krijgt die PC aan het begin van het voortgezet onderwijs , je betaald er per maand een x bedrag voor terug aan een fonds .. zeg ¤ 10 .. en als je na 4 jaar de school met een diploma afsluit krijg je het volle bedrag terug, na 5 jaar (tenzij VWO) een gedeelte ..quote:Op zich zitten wij niet zo ver van elkaar hoor, zeker als je nu bedoeld dat iedereen dan een PC zou krijgen. Maar als het voor een bepaalde groep geldt wil ik er echt een prestatieplicht voor zien...in wat voor vorm dan ook.
Dat is geeneens een heel erg slecht idee zeg, minder uitval op scholen denk ik.quote:Op woensdag 27 juni 2007 00:10 schreef moussie het volgende:
doe die prestatieplicht dan ook voor iedereen .. je krijgt die PC aan het begin van het voortgezet onderwijs , je betaald er per maand een x bedrag voor terug aan een fonds .. zeg ¤ 10 .. en als je na 4 jaar de school met een diploma afsluit krijg je het volle bedrag terug, na 5 jaar (tenzij VWO) een gedeelte ..
als je dan idd ma Tokkie, modelletje sbs 6, hebt, reken maar dat die het kind zit te pushen om dat diploma wel te halen, en liefst binnen 4 jaar om het maximale eruit te halen .. win-win ?
Voorzover ik weet (uit de wetenschapsbijlagen van Volkskrant en NRC) zijn er verschillen aantoonbaar tussen kinderhersens en volwassenenhersens. Dat betekent noodzakelijkerwijs, dat ze veranderen in de tussentijd. En ook, dat de werking verandert. Verder hoef je geen wetenschapsfilosoof te zijn om te constateren, dat kinderen anders denken dan volwassenen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 23:12 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
zou ik nog wel kunnen accepteren als feit. Maar strikt genomen is ook dit een theorie. Diit:
[..]
vind ik bijvoorbeeld al te onzeker worden.
Leuk idee!quote:Op woensdag 27 juni 2007 00:10 schreef moussie het volgende:
[..]
idd, winst voor het milieu is zeker zolang niet het hele pakket gedigitaliseerd krenten wegen ..
maar minder boeken om te slepen is anyway winst voor de ruggen van dat jonge grut, zeker voor die sprieten die je er tussen hebt zitten (die waarvan je voor de grap zegt dat ze blij moeten zijn met die zware tas, anders zouden ze wegwaaien)
[..]
doe die prestatieplicht dan ook voor iedereen .. je krijgt die PC aan het begin van het voortgezet onderwijs , je betaald er per maand een x bedrag voor terug aan een fonds .. zeg ¤ 10 .. en als je na 4 jaar de school met een diploma afsluit krijg je het volle bedrag terug, na 5 jaar (tenzij VWO) een gedeelte ..
als je dan idd ma Tokkie, modelletje sbs 6, hebt, reken maar dat die het kind zit te pushen om dat diploma wel te halen, en liefst binnen 4 jaar om het maximale eruit te halen .. win-win ?
Ja..ongeveer op die manier, wel minder zweverig hoor. Daar wil ik best een aparte discussie over houden hoor, maar niet hierquote:Op woensdag 27 juni 2007 00:10 schreef moussie het volgende:
[..]
hehe, is de grond onder je voeten echt grond of een gedeelte van je verbeelding .. dat soort idee dus ?
uiteindelijk is alles fictie/theorie omdat je kennis van het geheel nooit compleet kan zijn ?
Het is ook maar een voorbeeld van een andere verklaring. Er zijn er zo nog een aantal meer. Maar dan gaan we het over politieke agendering hebben en ook dat is een andere discussie..eerst deze nog oplossenquote:[..]
nou als het aan de partij ligt moeten er mi meer mensen op stemmen .. van amsterdam weet ik het, het kopje thee is PvdA, maar van de rest, geen idee eerlijk gezegd
Opgelost... compromis!quote:doe die prestatieplicht dan ook voor iedereen .. je krijgt die PC aan het begin van het voortgezet onderwijs , je betaald er per maand een x bedrag voor terug aan een fonds .. zeg ¤ 10 .. en als je na 4 jaar de school met een diploma afsluit krijg je het volle bedrag terug, na 5 jaar (tenzij VWO) een gedeelte ..
Vind ik een hele mooie oplossingquote:Op woensdag 27 juni 2007 09:17 schreef JaZekerZ het volgende:
Opgelost... compromis!![]()
Ik stem voor, we zijn eruit haha. Dat had ik eergister nog niet durven denken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |