abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50823444
quote:
Op maandag 25 juni 2007 15:44 schreef moussie het volgende:
reken maar eens uit wat voor kostenbesparing dat wordt op de lange termijn ..
0,-

Dat geld wat ze besparen op het boek gaat regelrecht naar het programmeren van de software. Ik denk dat je dat enorm overschat Sowieso ontgaat me het nut van digitale boeken. Leren gaat voor geen meter van achter een schermpje.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_50823779
quote:
Op maandag 25 juni 2007 15:44 schreef moussie het volgende:

[..]

kinderen horen ook buiten te spelen en niet dagen achter elkaar wachtend op hun beurt in de bieb door te brengen
Schoolgaande kinderen hebben te leren.....
quote:
stond het niet, anders had ik het wel gedaan .. want als er iemand hier in dit huis eerst de manuals uitpluist tot de laatste yota voor de stekker in het stopcontact gaat ben ik dat wel
ja joh, vandaar dat ik dat ding, nu ik het wel weet, zo goed onderhoud, er geheugen bijprik, de grafische kaart ga upgraden etc
Heb je dat ding voor nop gehad ...of betaald?
quote:
en wie zegt dat we daar niet naar toe werken .. iedere brugpieper ipv giga-stapels schoolboeken 1 PC en het meeste materiaal digitaal .. reken maar eens uit wat voor kostenbesparing dat wordt op de lange termijn ..
Juist ja.....iedere brugpieper
quote:
wat een rare vergelijking .. je bent en blijft overtuigd dat een PC een luxe-artikel is, alleen maar omdat die voor jou niet echt noodzakelijk is ?
Ik heb in omgevingen gewerkt waar die pc noodzaak was.....
Maar ben realistisch genoeg dat een pc dat lang niet altijd is.
Je boodschappenlijstje in excel printen en afdruken over je faser is een luxe je kunt het net zo goed met een stukkie potlood op de achterkant van een enveloppe krabbelen. (Sneller en millieuvriendelijker ook)
En als die koters een beetje taalbeheersing en rekenvaardigheid bijgebracht zou worden komt een rekenmachientje tm drie HAVO nicht im Frage.
quote:
dit word vervallen in herhalingen .. pff .. voor een laatste keer dan .. een 12-jarige mag niet werken maar heeft wel een PC nodig voor het werk dat die van school moet doen
Een twaalf jarige heeft geen pc nodig voor schoolwerk.....
Kom eens met voorbeelden?
Er zijn andere informatioebronnen dan het internet

En dan doe jij gewoon even een zaterdagje asperges steken, bloembollen pellen, de telegraaf bezorgen een avondje mensen lastigvallen met telemarketeren...... dan s die $55 zo verdient
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_50826231
bijstandsroyalty
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_50826845
quote:
Op maandag 25 juni 2007 15:37 schreef FJD het volgende:

[..]

Het is inderdaad altijd mogelijk, het blijven immers PCs van een jaar of 10 oud. Over het algemeen is er echter weinig tot niets mee aan de hand. Dat maakt het niet minder erg natuurlijk maar het risico ervan is niet zo heel groot.
het is een risico dat je liever niet neemt als je zo weinig centjes hebt
quote:
Dat kan ik wel begrijpen maar dan zou je ook door kunnen sparen tot 130,- en een volledige P4 met garantie kopen zoals hier is te zien.
deze week ¤ 119, komt nog de monitor, toetsenbord, muis en verzendkosten bij
maar idd .. dat kan ook, een door een bedrijf opgeknapt tweedehands met 1 maand garantie .. voor ons ervaren internetters een makkie om te vinden en met voldoende verstand van zaken om te kunnen zeggen dat het geen parel is maar genoeg om mee te beginnen (het zijn bijna de specs van mijn eerste kastje, die had 1100Mhz en een floppy, die ik trouwens nog steeds heb, voor de biosflashes)
quote:
Het is dus lang niet nodig om PCs van een euro of 400 te leveren maar dat is wel wat de gemeente gaat doen vrees ik en dat is dan toch echt niets meer dan luxe.
hehe, ik denk dat de gemeente ook denkt dat 200 n00bs op oude PC's uiteindelijk duurder zou kunnen uitpakken dan dat deze mensen het zelf moeten gaan uitzoeken met de garantiebepalingen
quote:
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat je verstaat onder een goede grafische kaart en of deze AGP of PCI-E is? Ik kan eens kijken of ik nog ergens iets in een doos heb liggen, PCs zijn toch een hobby van me en icm met m'n luiheid slingert er geregeld nog iets rond
iig iets beters dan de oude geforce (mx 4000, 128 mb) .. moet op dit bord dus dat beperkt de keuze nogal .. dus ik ben atm aan het twijfelen of ik niet eerst de mobo zou gaan doen en dan pas de kaart ..
quote:
Het gaat me niet zozeer om het bedrag. Wat voor de een veel geld is, is voor de ander weinig geld, daar wil ik niet over oordelen. Het gaat mij er meer om dat je het brengt als een essentieel onderdeel van een schoolcarriere van je kind. Een schoolcarriere die ook bekostigd moet worden. Boeken, uitjes en ga zo maar door kosten je ook allemaal geld. Dan vraag ik me af waarom je daarvoor wel geld vrij kunt krijgen maar niet voor de extra kosten van de PC en waarom daar dan de overheid maar voor moet zorgen.
dat is het nou juist, de rest kost ook al allemaal, en dan ook dat nog er bovenop .. en dan moet je maar een kind hebben dat ineens in de hoogte schiet, daardoor moeite krijgt met zijn evenwicht en om de haverklap thuis komt met gaten in broeken, schoenen of jassen .. breek me de b** niet open

bekijk het eens van een iets andere kant .. je minimuminkomen is berekend op basis van "noodzakelijke kosten van bestaan", daarin zijn dit soort extra kosten voor kinderen dus niet meegenomen, voor je schoolgaande kinderen krijg je sinds jaar en dag inkomensafhankelijke tegemoetkoming in de studiekosten (voor de schoolboeken) .. maar voor de PC die een aantal jaren zijn intrede heeft gemaakt en een steeds groter wordend gedeelte van het lespakket bestrijkt bestaat er nog niets ..
wachtende op regelgeving dien aangaande helpen wij als maatschappij in de tussentijd diegenen die anders tussen wal en schip geraken .. de kids van de minima ?

en nee, dit zeg ik niet uit eigen belang, ik denk alleen dat deze helpende hand op de lange duur in ons aller belang is
en voor ons gezin .. ik kus de grond onder de voeten van diegene die dit plan bedacht heeft .. het heeft niet alleen mijn kinderen geholpen maar ook mij
quote:
Maar je beloont de ouders vervolgens wel door ze een PC te geven. Investeer dan in het beschikbaar maken van een PC ruimte voor schoolgaande kinderen. Daar hebben alleen de kinderen profijt van en niet de ouders.
mwah, dan kom je dus weer bij kosten voor ruimte, personeel etc plus dat je er idd beperkt word tot huiswerk cq hoe werk ik op de computer, secretaresse-werk zeg maar ..
dus de algemene computerkennis (hoe beveilig ik mijn PC thuis, bvb) blijft op een (mi te) laag peil om in de toekomst lekker mee te kunnen draaien .. het medium is te complex daarvoor
pleased to meet you
pi_50827033
Je overschat het nut van een PC echt. De meest essentiele dingen leren ze toch wel op school of bij een vriendje.
pi_50828110
quote:
Op maandag 25 juni 2007 17:26 schreef moussie het volgende:

[..]

het is een risico dat je liever niet neemt als je zo weinig centjes hebt
[..]

deze week ¤ 119, komt nog de monitor, toetsenbord, muis en verzendkosten bij
CRT tje kun je tegenwoordig gratis krijgen...of moet het een lcdtje zijn?
quote:
iig iets beters dan de oude geforce (mx 4000, 128 mb)
Het ding was toch voor LES/SCHOOL toestanden?
Of is het stiekum toch voor spelletjes?
quote:
dat is het nou juist, de rest kost ook al allemaal, en dan ook dat nog er bovenop .. en dan moet je maar een kind hebben dat ineens in de hoogte schiet, daardoor moeite krijgt met zijn evenwicht en om de haverklap thuis komt met gaten in broeken, schoenen of jassen .. breek me de b** niet open
Dat heeft ieder kind hoor, niet allen het jouwe
quote:
bekijk het eens van een iets andere kant .. je minimuminkomen is berekend op basis van "noodzakelijke kosten van bestaan",
PC niet noodzakelijk en zit dus niet inbegrepen....
quote:
daarin zijn dit soort extra kosten voor kinderen dus niet meegenomen, voor je schoolgaande kinderen krijg je sinds jaar en dag inkomensafhankelijke tegemoetkoming in de studiekosten (voor de schoolboeken) ..
Voor lesmateriaal etc ....dus een oud pctje als dat boeken zou besparen
pi_50831001
quote:
Op maandag 25 juni 2007 18:06 schreef desiredbard het volgende:

[..]

CRT tje kun je tegenwoordig gratis krijgen...of moet het een lcdtje zijn?
lcd'tje zou wel lekker zijn, zo ruim ben ik niet behuisd nl, dat heb je wel vaker met zo'n laag inkomen

maar CRT en gratis .. ? misschien in de randstad maar niet hier .. pas nog een Hansol gekocht voor ¤ 25, en dat was echt het goedkoopste in de buurt ..
quote:
Het ding was toch voor LES/SCHOOL toestanden?
Of is het stiekum toch voor spelletjes?
en daarvoor word die dan ook gebruikt .. je wil zeggen dat ik niet mag upgraden of zo ?
quote:
Dat heeft ieder kind hoor, niet allen het jouwe
duh, maar voor de ouder met een laag inkomen is de impact daarvan iets harder .. niet waar .. ?
zoals ik eerder al voor heb gerekend .. met kinderbijslag en toeslagen moeten wij het doen van nog geen ¤ 20 per dag voor voeding, kleding, verzorging en de rest die buiten de vaste lasten valt .. dat is sowieso al geen vetpot, iets opsparen met dat soort bedragen is dus anyway al geen makkie, en het is wel heel erg lullig als je je moeizaam bij elkaar gescharrelde bedragen ziet verdwijnen als sneeuw voor de zon omdat de ene broek na de andere en het ene paar gympen na het andere je budget voor de broodnodige PC (of upgrade ervan) opsouperen
quote:
PC niet noodzakelijk en zit dus niet inbegrepen....
mwah, het is eerder dat de regelgeving zoals gewoonlijk achter de feiten aanhuppelt .. binnenkort is het standaard en voor iedereen, dit is alleen maar een tussenfase op een weg die wij maar net hebben betreden .. maar ik snap wel dat jij wat aanpassingsmoeilijkheden hebt, je hebt geen kids en dan groei jij daarin niet echt mee
quote:
Voor lesmateriaal etc ....dus een oud pctje als dat boeken zou besparen
gezien de ontwikkeling .. vooruit in tijd en technologie .. lijkt het me toch verstandiger om een wat modernere PC te geven .. die is dan goed genoeg voor de gehele schooltijd, kan verder met de tijd mee (upgrades weet je wel) en tegen die tijd dat die echt af is is onze scholier hopelijk een studentje en/of verdient de volgende PC zelf .. of de regelgeving is tegen die tijd dusdanig aangepast dat het de realiteit reflecteert ergo de PC zit net als de boeken bij de basisvergoedingen
pleased to meet you
pi_50837827
quote:
Op maandag 25 juni 2007 19:29 schreef moussie het volgende:

[..]

lcd'tje zou wel lekker zijn, zo ruim ben ik niet behuisd nl, dat heb je wel vaker met zo'n laag inkomen
Overal een excuus voor
quote:
en daarvoor word die dan ook gebruikt .. je wil zeggen dat ik niet mag upgraden of zo ?
Je mag van mij alles.....vooral betalen zoals de rest van ons doet
Ik spaar ook liever dan ik uitgeef....
De hypocrisie om lagere incomens dus pc's cadeau te doen.... wel het geld om te upgraden dus ??
quote:
duh, maar voor de ouder met een laag inkomen is de impact daarvan iets harder .. niet waar .. ?
zoals ik eerder al voor heb gerekend .. met kinderbijslag en toeslagen moeten wij het doen van nog geen ¤ 20 per dag voor voeding, kleding, verzorging en de rest die buiten de vaste lasten valt .. dat is sowieso al geen vetpot, iets opsparen met dat soort bedragen is dus anyway al geen makkie, en het is wel heel erg lullig als je je moeizaam bij elkaar gescharrelde bedragen ziet verdwijnen als sneeuw voor de zon omdat de ene broek na de andere en het ene paar gympen na het andere je budget voor de broodnodige PC (of upgrade ervan) opsouperen

het leven is zo hard
Man zeur niet ik kom rond van 10-20 per dag....
Wat overblijft van die 20 per dag betaald mijn hypotheek, drie auto's de vacantie de pc laptop huisdieren vacantie etc....
quote:
gezien de ontwikkeling .. vooruit in tijd en technologie .. lijkt het me toch verstandiger om een wat modernere PC te geven .. die is dan goed genoeg voor de gehele schooltijd, kan verder met de tijd mee (upgrades weet je wel) en tegen die tijd dat die echt af is is onze scholier hopelijk een studentje en/of verdient de volgende PC zelf .. of de regelgeving is tegen die tijd dusdanig aangepast dat het de realiteit reflecteert ergo de PC zit net als de boeken bij de basisvergoedingen
Ach ik kan me voorstellen dat jij het beargumenteerd op die manier...gelijk heb je
Maar vooralsnog...dan ieder scholier/student een pc op kosten van de regering/gemeente....
en ik wil je wel eens horen als daardooruitkeringen niet omhoog kunnen
pi_50839545
wat is idd de toegevoegde waarde van een pc in het lagere onderwijs.
neem bijvoorbeeld die grafische rekenmachines.

ipv dat ze bij wiskunde leren hoe een formule is gevonden, hoe die werkt en wat je ermee kunt leren ze nu alleen hoe je die formule invoert op de rekenmachine en hoe je grafiekjes eruit kan laten komen.

een computer kan makkelijk zijn maar de basiskennis leer je denk ik beter klassikaal dan vanaf een pc of iets dergelijks.

en als je dan een verslag moet maken waarom niet op school, in de bieb? bij ons hadden we na schooltijd pc;s in overvloed...
pi_50839858
Je moet leren dat je ergens moeite voor moet doen, en dat niet alles in je schoot komt vallen! Werk maar voor die PC's!

Maar intussen..
Stijn krijgt een Engelstalige nanny want 'dit is de gevoelige periode.. dan pikken ze alles zo snel op, he'.. Kasten vol educatief speelgoed... Vioolles.. Bijles als Stijn dyslexie heeft of 'motivatieproblemen' Stijn's oom zit bij de Rotary.. en regelt een leerzame buitenlandstage voor Stijn. Via een studievriendje van Pa vindt Stijn een baan waar hij helemaal zijn ei in kwijt kan.

Maar die verwende minima-kids.. Die werken maar voor die PC! Die moeten leren dat je ergens moeite voor moet doen, en dat niet alles in je schoot komt vallen!

Toen mijn pa op school zat kregen de arme kinderen ook boeken van school. Nu zijn het PC's. men gaat dus gewoon met de tijd mee.
pi_50842621
quote:
Op maandag 25 juni 2007 22:57 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Je moet leren dat je ergens moeite voor moet doen, en dat niet alles in je schoot komt vallen! Werk maar voor die PC's!
idd
quote:
Maar intussen..
Stijn krijgt een Engelstalige nanny want 'dit is de gevoelige periode.. dan pikken ze alles zo snel op, he'.. Kasten vol educatief speelgoed... Vioolles..
Idd en voor die Nanny. werken mamma en pappa 40+ per week , heben hard gestudeerd.
quote:
Bijles als Stijn dyslexie heeft of 'motivatieproblemen'
Die bijles is onafhankelijk van Stijns ouders inkomen, en als ze prive gaan...wordt hier EXTRA voor betaald en worden er dingen gelaten of overuren gewerkt
quote:
Stijn's oom zit bij de Rotary.. en regelt een leerzame buitenlandstage voor Stijn.
Stijns grootouders hebben dus ook al hard gewerkt en hun kinderen geleerd dat de zon niet voor niets op gaat. Zijn oom die ook al "een success" is...dat kan geen toeval zijn....
En buitenlandstage...is dat zaligmakend.... je bedoelt betaalde buitenlandse vacantie
En met sociale vaardigheden is dat echt niet zo moeilijk geregeld
quote:
Via een studievriendje van Pa vindt Stijn een baan waar hij helemaal zijn ei in kwijt kan.
Man je bent lachwekkend....dat feloof je toch zelf niet meer heden ten dage.
Cijferlijsten prestaties en papieren.... en idd contacten die je zelf opdoet
quote:
Maar die verwende minima-kids.. Die werken maar voor die PC! Die moeten leren dat je ergens moeite voor moet doen, en dat niet alles in je schoot komt vallen!
Dat hebben de ouders van de missen en bovenklasse kids ook op die manier geleerd
quote:
Toen mijn pa op school zat kregen de arme kinderen ook boeken van school. Nu zijn het PC's. men gaat dus gewoon met de tijd mee.
Het bewijs dat het gratis verstrekken niet helpt....
pi_50845217
quote:
Op maandag 25 juni 2007 15:56 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Schoolgaande kinderen hebben te leren.....
Inderdaad, als ze thuis komen meteen aan het huiswerk zetten, tot ze naar bed gaan. Spelen is voor de rijke kinderen!
quote:
[..]

Heb je dat ding voor nop gehad ...of betaald?
Dat heeft ze al uitgebreid uit de doeken gedaan:
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 19:20 schreef moussie het volgende:
duh ..
ik heb mijn eerste PC iets van 7 jaar geleden op afbetaling gekocht bij een postorderbedrijf, omdat ik niet voor een lening in aanmerking kom mocht ik het op afbetaling doen met 18% rente, die kast was dus al overleden voor ik klaar was met afbetalen .. en dat kon ik alleen maar doen omdat ik tot dat moment geen schulden had
gelukkig kregen mijn kinderen ook zo'n aanbod van de gemeente, kort nadat mijn kastje overleden was, een compleet systeem voor maximaal ¤ 1000, zonder internet trouwens, dat betaal ik zelf, en die hebben we nog steeds, ik heb er wat geheugen bijgeprikt en ben nu aan het sparen voor een betere grafische kaart ..
maar in die bijna 4 jaar dat die hier nu staat is daar niet alleen menig werkstuk op gemaakt, moeders heeft zichzelf ook wijs gemaakt
zo zit ik nu weer achter het toetsenbord en de monitor van mijn oude overleden systeem, met mijn nieuwe kast die ik niet al te lang geleden heb gekocht en waarmee ik hoop over een paar maanden vanuit huis te kunnen telewerken

zoals ik al zei, ik heb me in eerste instantie in de schulden gestoken voor zo'n PC omdat die nu eenmaal nodig is tegenwoordig, alles wat ik nu van PC's en software weet heb ik mezelf geleerd, en als het me lukt met dat baantje heb ik daar ook zelf voor gezorgd, het CWI heeft geen baantjes voor mensen in mijn situatie ..
quote:
Op maandag 25 juni 2007 15:56 schreef desiredbard het volgende:
[..]

Ik heb in omgevingen gewerkt waar die pc noodzaak was.....
Maar ben realistisch genoeg dat een pc dat lang niet altijd is.
Je boodschappenlijstje in excel printen en afdruken over je faser is een luxe je kunt het net zo goed met een stukkie potlood op de achterkant van een enveloppe krabbelen. (Sneller en millieuvriendelijker ook)
En als die koters een beetje taalbeheersing en rekenvaardigheid bijgebracht zou worden komt een rekenmachientje tm drie HAVO nicht im Frage.
Ja ik ook! Sterker nog: ik heb op school gezeten en zelfs op de universiteit toen er nog niet eens computers gebruikt werden. Nog van de mechanische rekenapparaten gebruikt. Prachtig!
Maar dat was wel voor jij geboren was. En ik ken mensen die ik nog steeds de aanschaf van een computer af zou raden. Gewoon: omdat ze liever tuinieren dan FOKken!
Maar: in de zorg heb ik mensen, uitstekende krachten, in paniek zien raken omdat ze bang waren voor een muis! Het boodschappenlijstje in Excel is van jou welbewust gezever en dat de koters geen rekenvaardigheid en taalbeheersing bijgebracht krijgen is a) niet aan hen te verwijten en b) helaas standaard tegenwoordig. En dat weet je ook, of je bent echt te stom om voor de duivel te dansen. Jety alternatief is, dat je kwaadaardig bezig bent!
quote:
[..]

Een twaalfjarige heeft geen pc nodig voor schoolwerk.....
Kom eens met voorbeelden?
Er zijn andere informatiebronnen dan het internet
Dat er andere informatiebronnen zijn dan internet en dat leren opzoeken in boeken en bibliotheken gewenst is, ben ik met je eens. Maar scholen gaan tegenwoordig prat op een ELO: electronische LeerOmgeving. Dan zoek je 's morgens via internet op wat je lesrooster voor die dag is. En je hebt alle voorgaande berichten gemist, blijkbaar. Dus voor de zekerheid in vet: in veel schoolboeken zitten tegenwoordig CD-roms en ik weet niet hoe jij die af wilt spelen, maar volgens mij is daar toch echt een computer voor nodig. Capice?
quote:
En dan doe jij gewoon even een zaterdagje asperges steken, bloembollen pellen, de telegraaf bezorgen een avondje mensen lastigvallen met telemarketeren...... dan s die $55 zo verdientd
Welja joh. Je hebt twee kinderen, woont in de stad en bent ziek. Dan ga je een zaterdagje werken in de landbouw! Verder weet ik wel waar je een computer koopt voor ¤ 55: bij de Kringloop of de Emmaus. In het laatste geval heb je nog vriendelijke mensen voor als het misgaat. Een P II, 128 Mb RAM, 4 Gb harde schijf.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_50845277
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 00:11 schreef desiredbard het volgende:

[..]

idd
[..]

Idd en voor die Nanny. werken mamma en pappa 40+ per week , heben hard gestudeerd.
[..]

Die bijles is onafhankelijk van Stijns ouders inkomen, en als ze prive gaan...wordt hier EXTRA voor betaald en worden er dingen gelaten of overuren gewerkt
[..]

Stijns grootouders hebben dus ook al hard gewerkt en hun kinderen geleerd dat de zon niet voor niets op gaat. Zijn oom die ook al "een success" is...dat kan geen toeval zijn....
En buitenlandstage...is dat zaligmakend.... je bedoelt betaalde buitenlandse vacantie
En met sociale vaardigheden is dat echt niet zo moeilijk geregeld
[..]

Man je bent lachwekkend....dat feloof je toch zelf niet meer heden ten dage.
Cijferlijsten prestaties en papieren.... en idd contacten die je zelf opdoet
[..]

Dat hebben de ouders van de missen en bovenklasse kids ook op die manier geleerd
[..]

Het bewijs dat het gratis verstrekken niet helpt....
Je zet jezelf wel aardig voor schut!
Ik rust mijn Kees!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_50845395
quote:
Op maandag 25 juni 2007 22:51 schreef Bresser het volgende:
wat is idd de toegevoegde waarde van een pc in het lagere onderwijs.
neem bijvoorbeeld die grafische rekenmachines.

ipv dat ze bij wiskunde leren hoe een formule is gevonden, hoe die werkt en wat je ermee kunt leren ze nu alleen hoe je die formule invoert op de rekenmachine en hoe je grafiekjes eruit kan laten komen.

een computer kan makkelijk zijn maar de basiskennis leer je denk ik beter klassikaal dan vanaf een pc of iets dergelijks.

en als je dan een verslag moet maken waarom niet op school, in de bieb? bij ons hadden we na schooltijd pc;s in overvloed...
Ik ben het hartgrondig met je eens, voor wat betreft het lager onderwijs. Tegenwoordig heet dat de basisschool, geloof ik.
Als ik bijles geef, probeer ik het kind zelf te laten rekenen. Het liefst uit het hoofd, of anders op papier met een potlood. Invoeren op een rekenapparaat is vaak langzamer als je goed kunt hoofdrekenen. De tafels leren! Al was het alleen maar om je rekenmachine te controleren op foute intoetsingen.

Kennelijk had je een rijke school met voldoende PC's. Hier, in een universiteitsstad met voldoende universiteitsbibliotheken, klaagt een student zelfs over beperkte toegang.tot internet. Dus hier, op de universiteit, hebben we na schooltijd geen PC's in overvloed.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 08:34:05 #255
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_50847479
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 02:20 schreef Kees22 het volgende:

Kennelijk had je een rijke school met voldoende PC's. Hier, in een universiteitsstad met voldoende universiteitsbibliotheken, klaagt een student zelfs over beperkte toegang.tot internet. Dus hier, op de universiteit, hebben we na schooltijd geen PC's in overvloed.
De student klaagt dat de PC voor meneer te langzaam is. Er zijn dus gewoon computers, maar niet naar de wensen van deze student. Bovenalles zijn er meer opties dan enkel een bieb gegeven. Maar daar gaat men niet op in, want nee je mag niet werken op je 12. De link hiertussen blijft mij vooralsnog vaag, maar begrip voor zulke reacties heb ik wel. Je moet je immers ergens aan vast kunnen klampen.

Daartegenover een opmerking van een andere ervaringsdeskundige:
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 09:45 schreef Matthew_Star het volgende:
De gemeentes Amsterdam en Amstelveen doet dit al enkele jaren. Ik werkte voorheen voor het bedrijf dat de computers en de service verleende. Echt, alle vooroordelen die ik ooit had over die uitkeringstrekkers zijn volledig bevestigd in de tijd dat ik er mee te maken had. Zelfs aan de telefoon heb je binnen 1 zin door dat het weer zo'n soosklantje is.
Maar goed. Ik vind het allemaal wel best hoor. Kennelijk is het bedenken van andere oplossingen volledig verkeerd en moeten we de paupers des lands maar snel in de watten leggen. Daar zullen ze van leren. En als je daar anders over denkt dan ben je brutesk.. dan gun je een kansloze geen kans!

Misschien moeten we ze dan ook maar meteen een dikke PC geven, want alleen rijke kinderen kunnen nu de nieuwste spellen spelen en dat is zielig; alle kinderen horen immers te spelen. Speciaal zielig voor mensen die maar 20 euro per dag kunnen uitgeven.

Ik ben blij dat ik niet zo opgevoed ben iig en het verschil zal zich over een x aantal jaren laten zien.

[ Bericht 4% gewijzigd door JaZekerZ op 26-06-2007 08:41:02 ]
pi_50847655
quote:
Op maandag 18 juni 2007 20:43 schreef LordNemephis het volgende:

[..]

Wat een geneuzel zeg! Je hebt het over minima, mensen die simpelweg geen inkomen hebben om een PC te kunnen aanschaffen.
geen inkomen nee...maar vaak wél een ellendelang strafblad hebben, de buurt terroriseren, geen belasting betalen (nee, juist een uitkering ontvangen) en een wiethandeltje hebben......
Haleloeja
pi_50848171
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 02:20 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik ben het hartgrondig met je eens, voor wat betreft het lager onderwijs. Tegenwoordig heet dat de basisschool, geloof ik.
Als ik bijles geef, probeer ik het kind zelf te laten rekenen. Het liefst uit het hoofd, of anders op papier met een potlood. Invoeren op een rekenapparaat is vaak langzamer als je goed kunt hoofdrekenen. De tafels leren! Al was het alleen maar om je rekenmachine te controleren op foute intoetsingen.

zelfs op de middelbare school zie ik het nut niet echt in van pc's.
elementaire vakken leer je beter uit een boek dan van een pc.

op de uni zie ik mensen de pc gebruiken voor info opzoeken, een verslagje typen of complexe rekenprogramma's waar je als middelbare scholier niet mee te maken krijgt.

iedereen doet alsof een computer een zegen is, een onontbeerlijk apparaat.
maar wie zegt dat dat zo is, geestelijke afstomping, luiheid en tijdverspilling...

een tijd terug was er zelfs een journaliste die als wijze van proef tv en pc een maand uit huis tiefde, en ze werd er een stuk blijer van en had meer tijd.

en trouwens als student zijnde kun je ook gewoon een oude laptop kopen of meedoen aan een pc-prive project.

het geval waar ik nu op type is 4 jaar oud en ook ooit zo betaald, hij is traag maar windows xp, office 2007, spss, films en muziek, hij doet het nog allemaal.

(oke, af en toe een spelletje mijnenveger, dat doe ik stiekem ook nog wel eens)
pi_50848609
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 08:34 schreef JaZekerZ het volgende:
Ik ben blij dat ik niet zo opgevoed ben iig en het verschil zal zich over een x aantal jaren laten zien.
wtf .. en nu gaan we het ook nog hebben over de opvoeding ?
hoeveel uitkeringsgerechtigden ken jij eigenlijk zelf of is je oordeel volledig gebaseerd op die 100 gevallen in de probleemwijken van sbs6 ?

en fyi .. als het ook maar even had gekund (kon niet, eerst ziekenhuis en daarna weken lopen met een drain onder waar ooit een tiet zat) had ik toen, na het overlijden van kastje no1, wel wat bedacht om het zelf te kunnen bekostigen, en weet je ook waarom ? Om mijn kids voor mensen zoals jou te beschermen, je kent ze nog niet eens, je kent de ouders en hun omstandigheden nog niet eens, je veroordeelt hun op basis van .. ja van wat eigenlijk .. een sbs6 uitzending van 10 jaar geleden ?
Enig idee hoe kwetsend jouw opmerkingen zijn voor kids, kids die dus echt helemaal niets kunnen doen aan hoe hun ouders zijn, of dat nou ziek, lui of gewoon dom is ? En nadat zij dan hebben gelezen hoe jij en anderen over hun denken, jullie minachting voor hun hebben geproefd, daarna verwacht je dat zij zich met liefde te pletter werken voor jouw AOW ?
Wat denk je dat kinderen zullen leren van commentaren als die van jou en oa desirebard .. een ikke-ikke-en-de-rest-kan-stikke mentaliteit .. zij hebben niets van jullie te verwachten en omgekeerd idem dito dan maar ?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat ik niet zo ben opgevoed en mijn kinderen ook niet zo opvoed ..

en tja, of het verschil over een x aantal jaren te zien zal zijn .. I dunno .. zit er garantie op jouw lichamelijke en psychische gezondheid dan ?
pleased to meet you
pi_50848639
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 08:46 schreef Gelderland het volgende:

[..]

geen inkomen nee...maar vaak wél een ellendelang strafblad hebben, de buurt terroriseren, geen belasting betalen (nee, juist een uitkering ontvangen) en een wiethandeltje hebben......
nog zo een die zijn info uit en tv-programma van 10 jaar geleden heeft ?
pleased to meet you
pi_50848773
toch is het in leven laten van deze zwakkelingen slecht.

vroeger was het survival of the fittest en zouden dit soort slappe figuren geen kans maken.
nu is er voor elk figuur wel iets zodat ze niet dood gaan waardoor het slappe deel van de genenpool overeind blijft.
het nadelige gevolg is dat dit soort zwakkelingen een ding hebben wayt ze wel goed kunnen en dat is neuken zonder condoom.
nog meer zwakkelingen die wij in leven moeten houden waardoor de genenpool nog meer vervuild en de sterken dreigen uit te sterven omdat ze geen tijd meer hebben om kinderen te maken.

mijn oplossing, wil je een gratis pc dan in duo-pack met gratis sterrilisatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')