abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50813536
quote:
Op zondag 24 juni 2007 00:35 schreef moussie het volgende:

[..]

zoiets noem je dan investeren in de toekomst en zoals gewoonlijk is de uitkomst niet zeker .. maar chances are dat zonder PC een groter gedeelte van deze kinderen op een later tijdstip op een verkeerd traject terecht komt dat de samenleving nog meer geld gaat kosten dan dit
Gewoon werken voor die PC net als ieder ander.
quote:
je ouders hebben je opleiding zelf betaald, die heb je niet in de schoot geworpen gekregen van de samenleving ?
Hangt af van welke school ...ouders betalen een bijdrage ...
quote:
goh, en wat nou als die machinist een van die jongens is die een jaartje of wat geleden van de gemeente Amsterdam een computer kreeg, wat nou als die computer nou net dat duwtje in de rug was, de stimulans om verder te kijken dan je straat lang is ?
Allereerts praten we over Assen niet over Amsterdam, en
Blijkbaar zijn er genoeg mensen die het tot kaartjesknipper/machinist kunnen schoppen zonder PC van de gemeente (@kees22: welk indirect door de overheid gesponsord is)

Ik ben het gweoon zat dat de gemiddelde man moet schokken voor snoepreiosjes , PC's en zogenaamd allerlei andere horizonverbreding van zogenaamde kansarmen.

Laat die jochies maar een krantewijkje nemen en voor een pc sparen mochten ze er een nodig hebben...
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_50816015
quote:
Op maandag 25 juni 2007 11:02 schreef desiredbard het volgende:
Gewoon werken voor die PC net als ieder ander.
de kinderen van de wat beter gesitueerde ouders werken voor hun PC ?
quote:
Hangt af van welke school ...ouders betalen een bijdrage ...
en die bijdrage heet dan niet voor niets "vrijwillig" en is er voor de extra's die buiten het lespakket vallen, zoals sinterklaas, kleine excursies ed
quote:
Allereerts praten we over Assen niet over Amsterdam
zoals gezegd, Assen is niet de eerste stad waar dit gebeurt, eerder een van de laatsten
quote:
Ik ben het gweoon zat dat de gemiddelde man moet schokken voor snoepreiosjes , PC's en zogenaamd allerlei andere horizonverbreding van zogenaamde kansarmen.
aah, maar de minimumloner, die dus niet per definitie werkloos is, mag wel meebetalen aan het opknappen van musea, het plaatsen van kunst langs de weg, of rotondes erop die even later vervangen moeten worden omdat ze verkeerd berekent zijn, en aan een keur van subsidies voor projecten waar die dankzij zijn kleine geldbuidel nooit zal kunnen komen ?
quote:
Laat die jochies maar een krantewijkje nemen en voor een pc sparen mochten ze er een nodig hebben...
ben je nou echt zo dom of doe je alleen maar alsof ?
een kind van 12 mag nog niet werken cq die kan zijn eigen PC die die dan al nodig heeft niet bij elkaar werken !!
pleased to meet you
pi_50816263
quote:
Op zondag 24 juni 2007 11:48 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Er staan toch PC's op school.
en die zijn, door het gebrek aan personeel waarvoor het geld ontbreekt, maar heel beperkt toegankelijk
quote:
Sowieso ken ik nog mensen die de TU zonder PC doen. Het zijn er nog maar een paar, maar het kan dus wel. Alleen zul je wat beter moeten plannen.
en die jongen op de TU is hoe oud ? minstens 18 neem ik aan ?
dus jij verwacht dat een 12-jarige over dezelfde capaciteiten beschikt als een 18-jarige .. kinderen in de groei , moeten nog leren en zo, dat zegt je allemaal niets, 6 jaar verschil stelt niets voor ?
waarom slaan we de basisschool dan niet over en sturen de 6-jarigen meteen naar het voortgezet onderwijs, als dat zo makkelijk kan, 6 jaar leerproces overslaan ?
pleased to meet you
pi_50816734
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:25 schreef moussie het volgende:en die jongen op de TU is hoe oud ? minstens 18 neem ik aan ?
dus jij verwacht dat een 12-jarige over dezelfde capaciteiten beschikt als een 18-jarige .. kinderen in de groei , moeten nog leren en zo, dat zegt je allemaal niets, 6 jaar verschil stelt niets voor ?
waarom slaan we de basisschool dan niet over en sturen de 6-jarigen meteen naar het voortgezet onderwijs, als dat zo makkelijk kan, 6 jaar leerproces overslaan ?
Dit heeft geen flikker te maken met capaciteiten. Dit heeft te maken met het feit dat een PC met internet geen eerste levensbehoefte is.
pi_50817637
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:18 schreef moussie het volgende:

[..]

de kinderen van de wat beter gesitueerde ouders werken voor hun PC ?
Vaak wel... zo leer je je kinderen de waarde van geld
quote:
en die bijdrage heet dan niet voor niets "vrijwillig" en is er voor de extra's die buiten het lespakket vallen, zoals sinterklaas, kleine excursies ed
Dat zijn extra kosten...waar sowieso ook la potjes zijn voor de "minder gefortuneerden"
Maar ouders arm of rijk betalen geen lesgeld
quote:
zoals gezegd, Assen is niet de eerste stad waar dit gebeurt, eerder een van de laatsten
aah, maar de minimumloner, die dus niet per definitie werkloos is, mag wel meebetalen aan het opknappen van musea, het plaatsen van kunst langs de weg, of rotondes erop die even later vervangen moeten worden omdat ze verkeerd berekent zijn, en aan een keur van subsidies voor projecten waar die dankzij zijn kleine geldbuidel nooit zal kunnen komen ?
Hangt er vanaf wat je belangrijker vind... de kroeg of het museum.
Dan neemt pa of ma er maar een tweede baantje bij hoor
Of nogmaals de scholier in kwestie neemt een krantenwijk
quote:
ben je nou echt zo dom of doe je alleen maar alsof ?
een kind van 12 mag nog niet werken cq die kan zijn eigen PC die die dan al nodig heeft niet bij elkaar werken !!
Och de leeftijd is aangepast mischien, ik werkte wel bij vanaf mijn twaalfde ...maar dan nog
Er is in principe niets waar een computer inontbeerlijk voor is op het lager en middelbaar onderwijs.
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:43 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dit heeft geen flikker te maken met capaciteiten. Dit heeft te maken met het feit dat een PC met internet geen eerste levensbehoefte is.
pi_50817733
quote:
Op maandag 25 juni 2007 12:43 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

ik weet niet hoe dat bij de TU zit, maar ik neem toch aan dat je ook daar aardig wat dingen op de PC moet gaan doen
quote:
Overwegende, dat het gebruik van de computer-, print- en netwerkvoorzieningen voor werknemers en bezoekers onontbeerlijk is voor een goede functievervulling,
http://campus.tudelft.nl/live/pagina.jsp?id=a5c89662-0f85-4ec1-96a6-f3e4fb43cae8&lang=nl

en na even speuren
quote:
ICT op de TU Delft

Het onderwijs is in de afgelopen jaren fundamenteel veranderd door de steeds belangrijkere rol van Informatie en Communicatietechnologie. De collegezaal wordt steeds vaker gecombineerd met een digitale leeromgeving. Bij de TU Delft wordt ICT optimaal ingezet om de kwaliteit van onderwijs aan studenten te verhogen. Een uitstekend voorbeeld hiervan is Blackboard waarmee vrijwel alle opleidingen van de TU Delft werken.
Wat is Blackboard?

Blackboard is een digitale leeromgeving (DLO); een soort website waar docenten per cursus studiemateriaal en opdrachten kunnen aanbieden. Studenten en docenten kunnen onderling online met elkaar communiceren en ook het inleveren van uitgewerkte opdrachten en maken van zelftoetsen kan online plaatsvinden.
Wat biedt Blackboard?

* Informatie over het vak: zoals rooster, literatuur, mededelingen en informatie over de docent;
* Studietaken: opdrachten en zelftoetsen;
* Communicatie en samenwerking: e-mail, duscussielijst, groepswerk, chatten;
* Verwijzing naar informatiebronnen: links naar internetsites, aanbevolen literatuur;
* Studiemateriaal: studieteksten, sheets, oefententamens.

Hoe maak je gebruik van Blackboard?

Om gebruik te maken van DLO en andere facultaire voorzieningen heb je toegang tot het netwerk van de TU Delft (DuneT) nodig. Iedere student aan de TU Delft krijgt bij inschrijving een gratis inbel-account waarmee je kunt inloggen op DuneT.

De TU Delft beschikt op zowel de faculteiten als in de centrale bibliotheek over een groot aantal computerwerkplekken.
http://campus.tudelft.nl/live/pagina.jsp?id=466aac88-4c0b-49ad-b0e8-c3b4eb300861&lang=nl

of te wel, daar staan overal voldoende computers omdat je anders je werk niet goed kan doen .. geen wonder dat je je dan kan redden zonder eigen PC
pleased to meet you
pi_50817825
quote:
Op maandag 25 juni 2007 13:15 schreef moussie het volgende:

[..]

ik weet niet hoe dat bij de TU zit, maar ik neem toch aan dat je ook daar aardig wat dingen op de PC moet gaan doen
Niet het onderwerp verdraaien...we hadden het over scholieren niet studenten..... een student kan bijwerken heeft fnanciering om een pc te kopen

En op de Lagere/middelbare school heb je geen pc thuis nodig
pi_50818124
quote:
Op maandag 25 juni 2007 13:18 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Niet het onderwerp verdraaien...we hadden het over scholieren niet studenten..... een student kan bijwerken heeft fnanciering om een pc te kopen

En op de Lagere/middelbare school heb je geen pc thuis nodig
ik begon anders niet met die vergelijking hoor maar die wijsneus waarop ik reageerde, die wou de 18+er op de TU vergelijken met de brugpieper

voor de rest, jij hebt kinderen in het voortgezet onderwijs, jij weet wat ze allemaal meekrijgen aan cd-roms en opdrachten, online mededelingen ivm ziekte en veranderende lesroosters etc etc ?
zo niet, stfu over dingen waar je geen verstand van hebt .. het onderwijs is verandert sinds die tijd dat jij erop hebt gezeten, een PC is tegenwoordig wel noodzakelijk ..
pleased to meet you
pi_50818193
Dus er komen nog meer kwaliteits-Fok!kers bij.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_50818306
quote:
Op maandag 25 juni 2007 13:29 schreef moussie het volgende:
voor de rest, jij hebt kinderen in het voortgezet onderwijs, jij weet wat ze allemaal meekrijgen aan cd-roms en opdrachten, online mededelingen ivm ziekte en veranderende lesroosters etc etc ?
zo niet, stfu over dingen waar je geen verstand van hebt .. het onderwijs is verandert sinds die tijd dat jij erop hebt gezeten, een PC is tegenwoordig wel noodzakelijk ..
Jammer dat je heel de discussie verdraait. Het gaat er niet om of een PC noodzakelijk is maar of het noodzakelijk is dat de overheid de minima daar van gaat voorzien.

Daaraan durf ik te twijfelen. Ten eerste omdat het weer een belachelijk duur project gaat worden, ten tweede omdat je met een beetje zoeken al een PC kunt vinden voor een paar tientjes en ten derde omdat ik me bijna niet kan voorstellen dat minima niemand in de hele familie hebben die eens een keer een PCtje over heeft. Waarbij uiteraard vooral het tweede punt van belang is, zo duur is een PC helemaal niet meer. Als je eenmalig 55,- niet kunt missen of op kunt sparen dan vraag ik me af hoe je uberhaupt een kind naar school kan laten gaan.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_50819709
quote:
Op maandag 25 juni 2007 13:29 schreef moussie het volgende:

[..]

ik begon anders niet met die vergelijking hoor maar die wijsneus waarop ik reageerde, die wou de 18+er op de TU vergelijken met de brugpieper

Die dingen zijn toegankelijk op school via een school pc
Of een bibliotheek
En als een school zijn leerlkingen zo graag leerlingen online laat werken dan zorgt de school voor pc access voor IEDERE leerling, niet de gemeente voor een bepaalde doelgroep
pi_50819730
quote:
Op maandag 25 juni 2007 13:34 schreef FJD het volgende:

[..]

Jammer dat je heel de discussie verdraait. Het gaat er niet om of een PC noodzakelijk is maar of het noodzakelijk is dat de overheid de minima daar van gaat voorzien.
volgens mij word er een post eerder nog beweerd, voor de zoveelste keer in dit topic, dat een PC niet noodzakelijk is in het voortgezet onderwijs .. dus ik verdraai helemaal niets ..

en ja, de vraag is idd of wij inmiddels modern genoeg zijn om niet alleen de schoolboeken en het lesgeld gemeenschappelijk te betalen maar ook de PC's .. sinds wanneer is het ook alweer dat er geen lesgeld meer betaald hoeft te worden in het voortgezet onderwijs, hoeveel jaren hebben wij daarover gedaan ?
quote:
Daaraan durf ik te twijfelen. Ten eerste omdat het weer een belachelijk duur project gaat worden, ten tweede omdat je met een beetje zoeken al een PC kunt vinden voor een paar tientjes en ten derde omdat ik me bijna niet kan voorstellen dat minima niemand in de hele familie hebben die eens een keer een PCtje over heeft. Waarbij uiteraard vooral het tweede punt van belang is, zo duur is een PC helemaal niet meer. Als je eenmalig 55,- niet kunt missen of op kunt sparen dan vraag ik me af hoe je uberhaupt een kind naar school kan laten gaan.
zoals ik eerder al zei, dat is makkelijk praten voor iemand met ervaring, een n00b daarentegen word toch snel opgelicht op marktplaats ed ..
en ja, ¤ 55 is veel geld, daar moet ik een week van eten, dus ik kan het me niet veroorloven om zoveel uit te geven aan iets dat na 2 weken de geest geeft .. en wat nu ?
pleased to meet you
pi_50819876
quote:
Op maandag 25 juni 2007 14:09 schreef moussie het volgende:

[..]

volgens mij word er een post eerder nog beweerd, voor de zoveelste keer in dit topic, dat een PC niet noodzakelijk is in het voortgezet onderwijs .. dus ik verdraai helemaal niets ..

en ja, de vraag is idd of wij inmiddels modern genoeg zijn om niet alleen de schoolboeken en het lesgeld gemeenschappelijk te betalen maar ook de PC's .. sinds wanneer is het ook alweer dat er geen lesgeld meer betaald hoeft te worden in het voortgezet onderwijs, hoeveel jaren hebben wij daarover gedaan ?
Prima maar dan voor iedereen,
Dan heeft iemand met een pa op een 50k+ salaris net zo goed recht op een pc via overheid als iemand op minimum loon.
quote:
zoals ik eerder al zei, dat is makkelijk praten voor iemand met ervaring, een n00b daarentegen word toch snel opgelicht op marktplaats ed ..
Oh ja je wilt natuurlijk ook flightsimulator kunnen draaien op die bak...dat heeft echt met scholing te maken
quote:
en ja, ¤ 55 is veel geld, daar moet ik een week van eten, dus ik kan het me niet veroorloven om zoveel uit te geven aan iets dat na 2 weken de geest geeft .. en wat nu ?
Neem een bijbaantje ...
6-7 uurtjes extra en je hebt je ¤55 PC
pi_50820170
quote:
Op maandag 25 juni 2007 14:09 schreef moussie het volgende:
De PC is een veelzijdig apparaat. Het gemeenschappelijk betalen van een PC is dan ook niet nodig. Een school zou bv. wel met een groot bedrijf (een Alternate bv.) een mooie deal kunnen maken. Dat Alternate bv. oude PCs voor weinig levert en dat school die vervolgens met nog een stukje extra korting weer door verkoopt. Op die manier kun je ook voor weinig geld nog een fatsoenlijke PC hebben maar goed zoals ik al met dat MP voorbeeld zei. Voor een euro of 50 is het prima mogelijk om een PC te kopen.
quote:
Ja want MP is een broedplaats van criminaliteit en zonder stevige begeleiding kom je daar nooit zonder kleerscheuren vandaan. Gebruik gewoon common sense en er is niets aan de hand.
quote:
Het eerste is dus 10 weken lang 5,- per week sparen. Als je dat niet kunt missen dan snap ik niet hoe je het uberhaupt voor elkaar krijgt om een kind naar school te brengen. Los daarvan vind ik het dan ook onbegrijpelijk hoe iemand vanuit die situatie een kind op wil voeden. Er zijn natuurlijk altijd mensen die door overmacht in een minima situatie komen maar er zullen ook genoeg minima rondlopen die bij de geboorte van hun kind ook al geen geld over hielden. Ach ja, dat is dan weer een andere discussie.

Sowieso is het vreemd dat je eerst aangeeft dat een PC enorm belangrijk is voor kinderen op de middelbare school omdat ze anders een grote achterstand op zouden kunnen lopen ten opzichte van de leerlingen die wel een PC hebben maar vervolgens vindt je een bedrag van 50,- enorm veel geld voor deze ontzettend belangrijke investering.

Ten tweede ga je er al vanuit dat het na 2 weken de geest gaat geven wat natuurlijk nergens op slaat. De gemiddelde PC heeft een technische levensduur van een jaar of 15 tot 20 en waarschijnlijk nog wel veel meer. Natuurlijk kun je altijd een keer pech hebben maar doe niet alsof een PC van 50,- na een week altijd kapot gaat. Het gaat nml. altijd om P3 (of vergelijkbare) systeempjes en daar is niets mis mee behalve dat ze wat ouder zijn idd

Het is zo makkelijk om direct maar naar de overheid te wijzen en te doen alsof je er zelf echt helemaal niets aan kan doen. Die gevallen zijn er natuurlijk ook maar je doet nu alsof al die 200 minima er helemaal niets aan kunnen doen dat ze in die situatie zitten en er ook helemaal niets aan kunnen doen dat ze geen 50,- kunnen missen.
pi_50821197
quote:
Op maandag 25 juni 2007 14:09 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Die dingen zijn toegankelijk op school via een school pc
Of een bibliotheek
dat zijn ze niet .. niet iedere gemeente heeft een bieb en als die er is staan er in de verste verte niet genoeg PC's .. en de school is 's avonds gewoon gesloten en overdag beperkt beschikbaar ..
zoals ik eerder al zei, ik heb me destijds in de schulden gestoken voor een PC, en toen die kapot ging, oa dankzij mij gebrek aan ervaring (wist ik veel dat je dat ding geregeld moet stofzuigen tegen de stof cq verhitting), heeft mijn oudste zoon het toen bijna 3 maanden moeten doen zonder PC thuis, dus of op school, in de bieb of bij vrienden .. die jongen is dyslectisch dus heeft gewoon meer tijd nodig om iets te lezen, en dat lukte dus niet in de beperkte tijd die je krijgt .. en probeer een 14-jarige hormonenbom maar aan het verstand te krijgen dat je dan een tweede keer in de rij moet gaan staan in de bieb, niet 1 dag maar 5 dagen in de week .. je zag zijn cijfers dan ook kelderen ..
quote:
En als een school zijn leerlkingen zo graag leerlingen online laat werken dan zorgt de school voor pc access voor IEDERE leerling, niet de gemeente voor een bepaalde doelgroep
het is anders niet de school die bepaald dat er zoveel lesmateriaal digitaal worden aangereikt, dat is de algemene maatschappelijke ontwikkeling, wij, met z'n allen, doen steeds meer digitaal, dus zo gek is het niet dat de overheid het beleid daarop afstemt
pleased to meet you
pi_50821890
quote:
Op maandag 25 juni 2007 14:47 schreef moussie het volgende:

[..]

dat zijn ze niet .. niet iedere gemeente heeft een bieb en als die er is staan er in de verste verte niet genoeg PC's .. en de school is 's avonds gewoon gesloten en overdag beperkt beschikbaar ..
zoals ik eerder al zei, ik heb me destijds in de schulden gestoken voor een PC, en toen die kapot ging, oa dankzij mij gebrek aan ervaring (wist ik veel dat je dat ding geregeld moet stofzuigen tegen de stof cq verhitting), heeft mijn oudste zoon het toen bijna 3 maanden moeten doen zonder PC thuis, dus of op school, in de bieb of bij vrienden .. die jongen is dyslectisch dus heeft gewoon meer tijd nodig om iets te lezen, en dat lukte dus niet in de beperkte tijd die je krijgt .. en probeer een 14-jarige hormonenbom maar aan het verstand te krijgen dat je dan een tweede keer in de rij moet gaan staan in de bieb, niet 1 dag maar 5 dagen in de week .. je zag zijn cijfers dan ook kelderen ..
Niks mis met je beurt afwachten ...dat moet iedereen in de bieb .....
en RTFM zou ik zeggen , het staat in de gebruikshandleiding...
Als je die pc voor nop krijgt zal je dat ene hol intresseren...."oh ik krijg toch wel; een nieuwe"
Nu weet jij en je zoon de waarde van een PC
quote:
het is anders niet de school die bepaald dat er zoveel lesmateriaal digitaal worden aangereikt, dat is de algemene maatschappelijke ontwikkeling, wij, met z'n allen, doen steeds meer digitaal, dus zo gek is het niet dat de overheid het beleid daarop afstemt
Dat hangt toch echt van je school af.... en nogmaals dan zorgt de overheid maar voor een PC voor iedereen.....
Er moet eens gestopt worden met "de minima" alles cadeau te doen
Je zoon weet vast ook niet hoe een entrcoteje smaakt, het is wachten op de volgende projectgroep die met het idee komt een maal in de week zoiets te financieren..... Dit is niet zo persoonlijk bedoelt als het leest
Maar het is loon naar werken, ik was niet geweest waar ik nu ben zonder het werk van mijn ouders en mijn bijbaantjes. En ja om 4 uur je nest uit om een paar (destijds) gulden bij te verdienen heeft inderdaad enorme lidtekens achtergelaten op mijn tere kinderzieltje
pi_50822535
quote:
Op maandag 25 juni 2007 14:20 schreef FJD het volgende:

[..]

De PC is een veelzijdig apparaat. Het gemeenschappelijk betalen van een PC is dan ook niet nodig. Een school zou bv. wel met een groot bedrijf (een Alternate bv.) een mooie deal kunnen maken. Dat Alternate bv. oude PCs voor weinig levert en dat school die vervolgens met nog een stukje extra korting weer door verkoopt. Op die manier kun je ook voor weinig geld nog een fatsoenlijke PC hebben maar goed zoals ik al met dat MP voorbeeld zei. Voor een euro of 50 is het prima mogelijk om een PC te kopen.
zover ik weet gebeurt dat ook al op een aantal scholen en is er ook een algemene ontwikkeling om bedrijven meer te betrekken bij de laatste schooljaren van het voortgezet onderwijs om een betere aansluiting te krijgen ..
maar ja, dat is maar een beperkt aantal scholen en of dat ook al telt voor brugpiepers ?
quote:
Ja want MP is een broedplaats van criminaliteit en zonder stevige begeleiding kom je daar nooit zonder kleerscheuren vandaan. Gebruik gewoon common sense en er is niets aan de hand.
op marktplaats kan je geluk hebben en pech hebben .. en laat ik nou iemand kennen die idd zijn eerste PC van marktplaats heeft afgehaald en dat ding ging na 2 weken kapot .. en ja, die had iemand meegenomen met "verstand" (not me)
quote:
Het eerste is dus 10 weken lang 5,- per week sparen. Als je dat niet kunt missen dan snap ik niet hoe je het uberhaupt voor elkaar krijgt om een kind naar school te brengen. Los daarvan vind ik het dan ook onbegrijpelijk hoe iemand vanuit die situatie een kind op wil voeden. Er zijn natuurlijk altijd mensen die door overmacht in een minima situatie komen maar er zullen ook genoeg minima rondlopen die bij de geboorte van hun kind ook al geen geld over hielden. Ach ja, dat is dan weer een andere discussie.
het gaat niet om het sparen op zich maar om het feit dat je zit te gokken, ¤ 55 is een hoop geld voor iemand op het minimum, en om dat dan uit te geven aan iets dat na 2 weken de geest geeft .. je begrijpt dat dat niet leuk is ?
zo spaar ik nu dan ook voor een goede grafische kaart voor op dat kastje wat mijn kids toen gekregen hebben, en ik ga toch echt geen tweedehandse kopen, ik spaar liever even langer voor de luxe van garantie ..
quote:
Sowieso is het vreemd dat je eerst aangeeft dat een PC enorm belangrijk is voor kinderen op de middelbare school omdat ze anders een grote achterstand op zouden kunnen lopen ten opzichte van de leerlingen die wel een PC hebben maar vervolgens vindt je een bedrag van 50,- enorm veel geld voor deze ontzettend belangrijke investering.
het is voor mij ook enorm veel geld .. jij geeft het waarschijnlijk uit bij een avondje stappen, maar voor mij is het 1 week eten
quote:
Ten tweede ga je er al vanuit dat het na 2 weken de geest gaat geven wat natuurlijk nergens op slaat. De gemiddelde PC heeft een technische levensduur van een jaar of 15 tot 20 en waarschijnlijk nog wel veel meer. Natuurlijk kun je altijd een keer pech hebben maar doe niet alsof een PC van 50,- na een week altijd kapot gaat. Het gaat nml. altijd om P3 (of vergelijkbare) systeempjes en daar is niets mis mee behalve dat ze wat ouder zijn idd
heb het toch echt zien gebeuren .. en tja, als je voldoende centjes hebt is dat pech hebben, maar als je op van alles zit te besparen om die centjes op te kunnen hoesten is het een kleine ramp
quote:
Het is zo makkelijk om direct maar naar de overheid te wijzen en te doen alsof je er zelf echt helemaal niets aan kan doen. Die gevallen zijn er natuurlijk ook maar je doet nu alsof al die 200 minima er helemaal niets aan kunnen doen dat ze in die situatie zitten en er ook helemaal niets aan kunnen doen dat ze geen 50,- kunnen missen.
ik heb eerlijk gezegd geen idee of de ouders van deze kinderen er iets aan kunnen doen .. wat ik wel weet is dat de kinderen voor wie deze PC's bestemd zijn er niets aan kunnen doen
pleased to meet you
pi_50823041
quote:
Op maandag 25 juni 2007 15:23 schreef moussie het volgende:
op marktplaats kan je geluk hebben en pech hebben .. en laat ik nou iemand kennen die idd zijn eerste PC van marktplaats heeft afgehaald en dat ding ging na 2 weken kapot .. en ja, die had iemand meegenomen met "verstand" (not me)
Het is inderdaad altijd mogelijk, het blijven immers PCs van een jaar of 10 oud. Over het algemeen is er echter weinig tot niets mee aan de hand. Dat maakt het niet minder erg natuurlijk maar het risico ervan is niet zo heel groot.
quote:
het gaat niet om het sparen op zich maar om het feit dat je zit te gokken, ¤ 55 is een hoop geld voor iemand op het minimum, en om dat dan uit te geven aan iets dat na 2 weken de geest geeft .. je begrijpt dat dat niet leuk is ?
Dat kan ik wel begrijpen maar dan zou je ook door kunnen sparen tot 130,- en een volledige P4 met garantie kopen zoals hier is te zien. Het is dus lang niet nodig om PCs van een euro of 400 te leveren maar dat is wel wat de gemeente gaat doen vrees ik en dat is dan toch echt niets meer dan luxe.
quote:
zo spaar ik nu dan ook voor een goede grafische kaart voor op dat kastje wat mijn kids toen gekregen hebben, en ik ga toch echt geen tweedehandse kopen, ik spaar liever even langer voor de luxe van garantie ..
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat je verstaat onder een goede grafische kaart en of deze AGP of PCI-E is? Ik kan eens kijken of ik nog ergens iets in een doos heb liggen, PCs zijn toch een hobby van me en icm met m'n luiheid slingert er geregeld nog iets rond
quote:
het is voor mij ook enorm veel geld .. jij geeft het waarschijnlijk uit bij een avondje stappen, maar voor mij is het 1 week eten
Het gaat me niet zozeer om het bedrag. Wat voor de een veel geld is, is voor de ander weinig geld, daar wil ik niet over oordelen. Het gaat mij er meer om dat je het brengt als een essentieel onderdeel van een schoolcarriere van je kind. Een schoolcarriere die ook bekostigd moet worden. Boeken, uitjes en ga zo maar door kosten je ook allemaal geld. Dan vraag ik me af waarom je daarvoor wel geld vrij kunt krijgen maar niet voor de extra kosten van de PC en waarom daar dan de overheid maar voor moet zorgen.
quote:
ik heb eerlijk gezegd geen idee of de ouders van deze kinderen er iets aan kunnen doen .. wat ik wel weet is dat de kinderen voor wie deze PC's bestemd zijn er niets aan kunnen doen
Maar je beloont de ouders vervolgens wel door ze een PC te geven. Investeer dan in het beschikbaar maken van een PC ruimte voor schoolgaande kinderen. Daar hebben alleen de kinderen profijt van en niet de ouders.
pi_50823120
Hou eens op met die lange discussies zeg, ik moet te lang scrollen.

Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_50823342
quote:
Op maandag 25 juni 2007 15:05 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Niks mis met je beurt afwachten ...dat moet iedereen in de bieb .....
kinderen horen ook buiten te spelen en niet dagen achter elkaar wachtend op hun beurt in de bieb door te brengen
quote:
en RTFM zou ik zeggen , het staat in de gebruikshandleiding...
stond het niet, anders had ik het wel gedaan .. want als er iemand hier in dit huis eerst de manuals uitpluist tot de laatste yota voor de stekker in het stopcontact gaat ben ik dat wel
quote:
Als je die pc voor nop krijgt zal je dat ene hol intresseren...."oh ik krijg toch wel; een nieuwe"
Nu weet jij en je zoon de waarde van een PC
ja joh, vandaar dat ik dat ding, nu ik het wel weet, zo goed onderhoud, er geheugen bijprik, de grafische kaart ga upgraden etc
quote:
Dat hangt toch echt van je school af.... en nogmaals dan zorgt de overheid maar voor een PC voor iedereen.....
Er moet eens gestopt worden met "de minima" alles cadeau te doen
en wie zegt dat we daar niet naar toe werken .. iedere brugpieper ipv giga-stapels schoolboeken 1 PC en het meeste materiaal digitaal .. reken maar eens uit wat voor kostenbesparing dat wordt op de lange termijn ..
quote:
Je zoon weet vast ook niet hoe een entrcoteje smaakt, het is wachten op de volgende projectgroep die met het idee komt een maal in de week zoiets te financieren..... Dit is niet zo persoonlijk bedoelt als het leest
wat een rare vergelijking .. je bent en blijft overtuigd dat een PC een luxe-artikel is, alleen maar omdat die voor jou niet echt noodzakelijk is ?
quote:
Maar het is loon naar werken, ik was niet geweest waar ik nu ben zonder het werk van mijn ouders en mijn bijbaantjes. En ja om 4 uur je nest uit om een paar (destijds) gulden bij te verdienen heeft inderdaad enorme lidtekens achtergelaten op mijn tere kinderzieltje
dit word vervallen in herhalingen .. pff .. voor een laatste keer dan .. een 12-jarige mag niet werken maar heeft wel een PC nodig voor het werk dat die van school moet doen
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')