Bron: Provincie Drenthequote:Assen geeft pc met internet aan minima.
De gemeenteraad van Assen heeft besloten om gezinnen met een minimuminkomen en met kinderen tussen de 12 en de 16 jaar oud van een computer met internetaansluiting te voorzien.
De raad is van mening dat de pc en het internet zo zijn ingeburgerd in het dagelijks leven, dat het ondenkbaar is voor middelbare scholieren om het zonder te moeten stellen. Met het initiatief wil Assen zich ervan verzekeren dat alle jongeren dezelfde mogelijkheden hebben, aldus een woordvoerster van de gemeente. De stap zou bovendien goed aansluiten bij het rapport 'Meedoen Mogelijk Maken' van de Sociale Dienst. In totaal komen circa tweehonderd gezinnen voor de regeling in aanmerking. Op 1 juni werden bij een eerste reeks gezinnen de gemeentelijke internet-pc's geïnstalleerd. Nog voor september, dus voor de aanvang van het nieuwe schooljaar, moeten alle computers en aansluitingen zijn opgeleverd.
Juist, jij zegt wat ik denkquote:Op maandag 18 juni 2007 18:37 schreef swollywood het volgende:
Komen die steuntrekkers helemaal niet meer aan het werk. Gaan ze de hele dag zitten MSN-en en zooi verhandelen via Marktplaats om zwart hun inkomen nog wat op te krikken.
quote:Op de lange termijn is het helemaal duur. Gaan die jongeren pr0n kijken in plaats van huiswerk maken en halen ze hun diploma niet.
En ik bedoel het niet eens grappig.
Als er dan toch dingen moeten worden weggegeven, doe dan een abonnement op de bibliotheek voor iedereen onder de 16
Zoals je al zegt, een extreem voorbeeld.quote:als die kloothommels uit de serie probleemwijken een dikke pc zouden krijgen voor nop
de minima idd, maar niet dit soort chronische steuntrekkers.quote:Op maandag 18 juni 2007 18:37 schreef gebruikersnaam het volgende:
Maxima krijgt al genoeg van de regering, goed dat de minima nu eens aan de beurt is
Ik ook.. dan gaan alle paupers tenminste naar Assen verhuizen en heb ik er hier geen last meer van.quote:
Een dikke pc krijgen ze echt niet, of dacht je nu echt dat ze bij die mensen een rig gaan neerplanten die in staat is om de nieuwste flightsimulator soepeltjes over het beeldscherm te laten vloeien? Misschien een 20 MB internetmodem erbij voor supersnel te downloaden?quote:Op maandag 18 juni 2007 18:35 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
Bron: Provincie Drenthe
Best royaal van Assen maar ik vraag mij af of zulke snoepjes n u zo goed zijn. De meeste minima zijn minima voor een reden en ik zou het nogal wat vinden als die kloothommels uit de serie probleemwijken een dikke pc zouden krijgen voor nopom maar eens een extreem voorbeeld te noemen.
Als jij het zo'n goed plan vindt, dan heb je er vast geen bezwaar tegen als alleen de groep mensen die het een goed plan vinden voor de financiering zorgt. De praktijk leert echter dat 'goede plannen' (mede) door anderen - die zich er niet in kunnen vinden - moeten worden betaald. Zodra het soort idealisten die aan de basis staat van geldverkwistende projecten, zoals deze in Assen, dieper in hun eigen portemonnee moeten tasten, verdwijnt hun idealisme als sneeuw voor de zon.quote:Op maandag 18 juni 2007 19:06 schreef LordNemephis het volgende:
Ik vind het wel een goed plan
Wat een geneuzel zeg! Je hebt het over minima, mensen die simpelweg geen inkomen hebben om een PC te kunnen aanschaffen.quote:Op maandag 18 juni 2007 20:28 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Als jij het zo'n goed plan vindt, dan heb je er vast geen bezwaar tegen als alleen de groep mensen die het een goed plan vinden voor de financiering zorgt. De praktijk leert echter dat 'goede plannen' (mede) door anderen - die zich er niet in kunnen vinden - moeten worden betaald. Zodra het soort idealisten die aan de basis staat van geldverkwistende projecten, zoals deze in Assen, dieper in hun eigen portemonnee moeten tasten, verdwijnt hun idealisme als sneeuw voor de zon.
Mag ik het geld dat ik betaald heb voor jouw opleiding terug?quote:Op maandag 18 juni 2007 20:28 schreef NewOrder het volgende:
Als jij het zo'n goed plan vindt, dan heb je er vast geen bezwaar tegen als alleen de groep mensen die het een goed plan vinden voor de financiering zorgt. De praktijk leert echter dat 'goede plannen' (mede) door anderen - die zich er niet in kunnen vinden - moeten worden betaald. Zodra het soort idealisten die aan de basis staat van geldverkwistende projecten, zoals deze in Assen, dieper in hun eigen portemonnee moeten tasten, verdwijnt hun idealisme als sneeuw voor de zon.
Oh wat "krijgen" de maxima allemaal dan behalve dat ze via de HRA wat korting krijgen op de belasting? Die minima dus niet betalen?quote:Op maandag 18 juni 2007 18:37 schreef gebruikersnaam het volgende:
Maxima krijgt al genoeg van de regering, goed dat de minima nu eens aan de beurt is
he hoho zo werkt het nietquote:Op maandag 18 juni 2007 20:46 schreef robh het volgende:
[..]
Mag ik het geld dat ik betaald heb voor jouw opleiding terug?
Ehm......Maxima....as in Zorreguita.quote:Op maandag 18 juni 2007 20:57 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Oh wat "krijgen" de maxima allemaal dan behalve dat ze via de HRA wat korting krijgen op de belasting? Die minima dus niet betalen?
quote:Op maandag 18 juni 2007 20:57 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Oh wat "krijgen" de maxima allemaal dan behalve dat ze via de HRA wat korting krijgen op de belasting? Die minima dus niet betalen?
classicquote:Op maandag 18 juni 2007 20:57 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
de meesten hebben ook 4 kratten bier wat is je puntquote:Op maandag 18 juni 2007 21:16 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
En ze kunnen niet lopen naar de bibliotheek ofzo?
Valt me trouwens op dat veel van die lui een auto hebben, hoe doen ze dat als ze geeneens internet kunnen betalen?
inderdaad een hoog mercedes gehalte bij veel van die luiquote:Op maandag 18 juni 2007 21:16 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
En ze kunnen niet lopen naar de bibliotheek ofzo?
Valt me trouwens op dat veel van die lui een auto hebben, hoe doen ze dat als ze geeneens internet kunnen betalen?
Als ze geen auto hadden gekocht, hadden ze wel een pc met internet kunnen kopen.quote:Op maandag 18 juni 2007 21:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
de meesten hebben ook 4 kratten bier wat is je punt![]()
![]()
Is een PC een eerste levensbehoefte?quote:Op maandag 18 juni 2007 20:43 schreef LordNemephis het volgende:
Wat een geneuzel zeg! Je hebt het over minima, mensen die simpelweg geen inkomen hebben om een PC te kunnen aanschaffen.
De meeste mensen begrijpen niet dat ons 'sociale vangnet' er juist voor zorgt dat mensen in dat net gevangen blijven. Door allerlei zaken voor bijstandstrekkers te subsidiëren wordt de drempel naar de arbeidsmarkt alleen maar hoger.quote:Helaas denkt driekwart van Fok dat mensen in de bijstand dit supergewelldig vinden en dat die mensen de hele dag niets doen maar als makke lammetjes gaan liggen wachten tot het geld ze met zakken vol wordt aangedragen, om Teeuwen even vrij te citeren.
Daarvoor kan men gewoon naar de bibliotheek.quote:Met die goedkope PC met internet krijgen die mensen de kans om bij de tijd te blijven: Zelfs de overheid verwacht van iedereen dat ie een PC+internet heeft tegenwoordig.
Ben je dan ook bereid om alle tegenstanders die mee hebben betaald terug te betalen?quote:En om nog even je argument over meebetalen en idealisme dat dan verdwiijnt, dat klopt niet want ik héb meebetaald aan dit proiject (gemeentelijke belastingen hè).
Als ik alles wat ik voor jou heb gefinancierd terugkrijg.quote:Op maandag 18 juni 2007 20:46 schreef robh het volgende:
Mag ik het geld dat ik betaald heb voor jouw opleiding terug?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |