abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 juni 2007 @ 18:35:02 #1
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_50585808
quote:
Assen geeft pc met internet aan minima.

De gemeenteraad van Assen heeft besloten om gezinnen met een minimuminkomen en met kinderen tussen de 12 en de 16 jaar oud van een computer met internetaansluiting te voorzien.

De raad is van mening dat de pc en het internet zo zijn ingeburgerd in het dagelijks leven, dat het ondenkbaar is voor middelbare scholieren om het zonder te moeten stellen. Met het initiatief wil Assen zich ervan verzekeren dat alle jongeren dezelfde mogelijkheden hebben, aldus een woordvoerster van de gemeente. De stap zou bovendien goed aansluiten bij het rapport 'Meedoen Mogelijk Maken' van de Sociale Dienst. In totaal komen circa tweehonderd gezinnen voor de regeling in aanmerking. Op 1 juni werden bij een eerste reeks gezinnen de gemeentelijke internet-pc's geïnstalleerd. Nog voor september, dus voor de aanvang van het nieuwe schooljaar, moeten alle computers en aansluitingen zijn opgeleverd.
Bron: Provincie Drenthe

Best royaal van Assen maar ik vraag mij af of zulke snoepjes n u zo goed zijn. De meeste minima zijn minima voor een reden en ik zou het nogal wat vinden als die kloothommels uit de serie probleemwijken een dikke pc zouden krijgen voor nop om maar eens een extreem voorbeeld te noemen.
pi_50585866
Komen die steuntrekkers helemaal niet meer aan het werk. Gaan ze de hele dag zitten MSN-en en zooi verhandelen via Marktplaats om zwart hun inkomen nog wat op te krikken.
  maandag 18 juni 2007 @ 18:37:48 #3
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_50585887
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:37 schreef swollywood het volgende:
Komen die steuntrekkers helemaal niet meer aan het werk. Gaan ze de hele dag zitten MSN-en en zooi verhandelen via Marktplaats om zwart hun inkomen nog wat op te krikken.
Juist, jij zegt wat ik denk
pi_50585893
Maxima krijgt al genoeg van de regering, goed dat de minima nu eens aan de beurt is
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  maandag 18 juni 2007 @ 18:38:46 #5
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_50585914
quote:
Op de lange termijn is het helemaal duur. Gaan die jongeren pr0n kijken in plaats van huiswerk maken en halen ze hun diploma niet.

En ik bedoel het niet eens grappig.

Als er dan toch dingen moeten worden weggegeven, doe dan een abonnement op de bibliotheek voor iedereen onder de 16
  maandag 18 juni 2007 @ 19:06:15 #6
181657 LordNemephis
computer says no
pi_50586784
quote:
als die kloothommels uit de serie probleemwijken een dikke pc zouden krijgen voor nop
Zoals je al zegt, een extreem voorbeeld.

De minima (200 geselecteerde gezinnen) krijgen een PC (geen dikke game PC, zelfs niet een magere game PC) maar eentje om gewoon huiswerk op te kunnen doen en internet op te kunnen en de internetverbinding is ook niet joepie (gewoon het goedkoopste abbo van @Home) maar genoeg om te kunnen mailen, surfen en MSN'en.

Ik vind het wel een goed plan, dan blijven de kinderen van mensen die geen computer kunnen betalen tenminste niet acher op dat gebied.
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  maandag 18 juni 2007 @ 19:09:31 #7
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_50586918
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:37 schreef gebruikersnaam het volgende:
Maxima krijgt al genoeg van de regering, goed dat de minima nu eens aan de beurt is
de minima idd, maar niet dit soort chronische steuntrekkers.
die krijgen al op allerlei manieren voordelen: geen of weinig gemeentelijke belastingen, kwijtschelding van afvalheffingen, goedkope collectieve ziektekostenverzekering, etc
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  maandag 18 juni 2007 @ 19:17:59 #8
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_50587233
quote:
Op maandag 18 juni 2007 19:06 schreef LordNemephis het volgende:

[..]

Ik vind het wel een goed plan
Ik ook.. dan gaan alle paupers tenminste naar Assen verhuizen en heb ik er hier geen last meer van.
Het zou veel slimmer zijn deze mensen naar de bibliotheek te verwijzen.. dan zijn er 2 problemen opgelost en is er nauwelijks fraudegevoeligheid.

Mensen zomaar een pc met internet geven is van de zotte, terwijl de hardwerkende mensch er steeds bekaaider vanaf komt. Je kunt haast beter bijstandstrekker zijn dan geld verdienen met werken. je inkomen is relatief vele malen hoger door alle snoepjes die nu al gegeven worden.

pi_50589764
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:35 schreef Het_Biertje het volgende:

[..]

Bron: Provincie Drenthe

Best royaal van Assen maar ik vraag mij af of zulke snoepjes n u zo goed zijn. De meeste minima zijn minima voor een reden en ik zou het nogal wat vinden als die kloothommels uit de serie probleemwijken een dikke pc zouden krijgen voor nop om maar eens een extreem voorbeeld te noemen.
Een dikke pc krijgen ze echt niet, of dacht je nu echt dat ze bij die mensen een rig gaan neerplanten die in staat is om de nieuwste flightsimulator soepeltjes over het beeldscherm te laten vloeien? Misschien een 20 MB internetmodem erbij voor supersnel te downloaden? Dit word gewoon een budget pc die ze ook nog eens in bulk opkopen, zo'n systeem wil ik niet eens op mijn schijthuis hebben.

Als je ook nog eens in ogenschouw neemt dat er plannen waren om langdurigheidstoeslagen om te zetten tot "steun in natura", en dit inderdaad een voortvloeisel daarvan is, kom ik maar tot een conclusie, en dat is dat de gemeente Assen dit niet doet uit de goedheid van hun hart, maar eerder om te bezuinigen. Het scheelt namelijk een slok op een borrel of je al die mensen een toeslag moet geven van een slordige 450¤, of een pc die precies een drol waard is en die ze ook nog eens voor een schijntje hebben kunnen inkopen.

Tenzij dit niet ten koste van de langdurigheidstoeslag gaat, is dit nou niet bepaald een snoepje, eerder een poging om mensen zand in de ogen te strooien.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 18 juni 2007 @ 20:28:05 #10
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_50590101
quote:
Op maandag 18 juni 2007 19:06 schreef LordNemephis het volgende:
Ik vind het wel een goed plan
Als jij het zo'n goed plan vindt, dan heb je er vast geen bezwaar tegen als alleen de groep mensen die het een goed plan vinden voor de financiering zorgt. De praktijk leert echter dat 'goede plannen' (mede) door anderen - die zich er niet in kunnen vinden - moeten worden betaald. Zodra het soort idealisten die aan de basis staat van geldverkwistende projecten, zoals deze in Assen, dieper in hun eigen portemonnee moeten tasten, verdwijnt hun idealisme als sneeuw voor de zon.
  maandag 18 juni 2007 @ 20:43:38 #11
181657 LordNemephis
computer says no
pi_50590705
quote:
Op maandag 18 juni 2007 20:28 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Als jij het zo'n goed plan vindt, dan heb je er vast geen bezwaar tegen als alleen de groep mensen die het een goed plan vinden voor de financiering zorgt. De praktijk leert echter dat 'goede plannen' (mede) door anderen - die zich er niet in kunnen vinden - moeten worden betaald. Zodra het soort idealisten die aan de basis staat van geldverkwistende projecten, zoals deze in Assen, dieper in hun eigen portemonnee moeten tasten, verdwijnt hun idealisme als sneeuw voor de zon.
Wat een geneuzel zeg! Je hebt het over minima, mensen die simpelweg geen inkomen hebben om een PC te kunnen aanschaffen.
Helaas denkt driekwart van Fok dat mensen in de bijstand dit supergewelldig vinden en dat die mensen de hele dag niets doen maar als makke lammetjes gaan liggen wachten tot het geld ze met zakken vol wordt aangedragen, om Teeuwen even vrij te citeren.
Met die goedkope PC met internet krijgen die mensen de kans om bij de tijd te blijven: Zelfs de overheid verwacht van iedereen dat ie een PC+internet heeft tegenwoordig.

En om nog even je argument over meebetalen en idealisme dat dan verdwiijnt, dat klopt niet want ik héb meebetaald aan dit proiject (gemeentelijke belastingen hè).
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_50590809
Zo van dan zijn ze van de straat ofzo
  maandag 18 juni 2007 @ 20:46:04 #13
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_50590810
quote:
Op maandag 18 juni 2007 20:28 schreef NewOrder het volgende:

Mag ik het geld dat ik betaald heb voor jouw opleiding terug?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_50591315
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:37 schreef gebruikersnaam het volgende:
Oh wat "krijgen" de maxima allemaal dan behalve dat ze via de HRA wat korting krijgen op de belasting? Die minima dus niet betalen?
pi_50591325
quote:
Op maandag 18 juni 2007 20:46 schreef robh het volgende:

[..]

he hoho zo werkt het niet
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 18 juni 2007 @ 20:58:49 #16
117098 Hathor
Effe niet
pi_50591365
quote:
Op maandag 18 juni 2007 20:57 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

Oh wat "krijgen" de maxima allemaal dan behalve dat ze via de HRA wat korting krijgen op de belasting? Die minima dus niet betalen?
Ehm......Maxima....as in Zorreguita.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_50591459
quote:

[..]

maandag 18 juni 2007 @ 21:09:39 #18
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_50591796
quote:

[..]

classic
pi_50592090
En ze kunnen niet lopen naar de bibliotheek ofzo?
Valt me trouwens op dat veel van die lui een auto hebben, hoe doen ze dat als ze geeneens internet kunnen betalen?
pi_50592153
quote:
Op maandag 18 juni 2007 21:16 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Valt me trouwens op dat veel van die lui een auto hebben, hoe doen ze dat als ze geeneens internet kunnen betalen?
de meesten hebben ook 4 kratten bier wat is je punt
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 18 juni 2007 @ 21:19:11 #21
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_50592186
quote:
Op maandag 18 juni 2007 21:16 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
inderdaad een hoog mercedes gehalte bij veel van die lui
pi_50592296
quote:
Op maandag 18 juni 2007 21:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

de meesten hebben ook 4 kratten bier wat is je punt
Als ze geen auto hadden gekocht, hadden ze wel een pc met internet kunnen kopen.
Ze kiezen alleen zelf voor andere dingen dus waarom zou je ze een pc geven zelf vinden ze het blijkbaar niet belangrijk.
  maandag 18 juni 2007 @ 21:53:43 #23
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_50593852
quote:
Op maandag 18 juni 2007 20:43 schreef LordNemephis het volgende:
Wat een geneuzel zeg! Je hebt het over minima, mensen die simpelweg geen inkomen hebben om een PC te kunnen aanschaffen.
Is een PC een eerste levensbehoefte?
quote:
Helaas denkt driekwart van Fok dat mensen in de bijstand dit supergewelldig vinden en dat die mensen de hele dag niets doen maar als makke lammetjes gaan liggen wachten tot het geld ze met zakken vol wordt aangedragen, om Teeuwen even vrij te citeren.
De meeste mensen begrijpen niet dat ons 'sociale vangnet' er juist voor zorgt dat mensen in dat net gevangen blijven. Door allerlei zaken voor bijstandstrekkers te subsidiëren wordt de drempel naar de arbeidsmarkt alleen maar hoger.
quote:
Met die goedkope PC met internet krijgen die mensen de kans om bij de tijd te blijven: Zelfs de overheid verwacht van iedereen dat ie een PC+internet heeft tegenwoordig.
Daarvoor kan men gewoon naar de bibliotheek.
quote:
En om nog even je argument over meebetalen en idealisme dat dan verdwiijnt, dat klopt niet want ik héb meebetaald aan dit proiject (gemeentelijke belastingen hè).
Ben je dan ook bereid om alle tegenstanders die mee hebben betaald terug te betalen?
  maandag 18 juni 2007 @ 21:55:05 #24
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_50593917
quote:
Op maandag 18 juni 2007 20:46 schreef robh het volgende:
Als ik alles wat ik voor jou heb gefinancierd terugkrijg.
  FOK!fotograaf dinsdag 19 juni 2007 @ 08:26:30 #25
18921 freud
Who's John Galt?
pi_50603655
Mja, op zich een goed initiatief. MAAR

• Dan wel even kijken of men niet rookt, gsm of een auto heeft (dan heb je er dus wel geld voor, maar kies je om het ergens anders aan uit te geven)
  • Tijdens schooluren en 's nachts mag het internet uit.
  • Oude pc's met weinig rechten geven. Geen eigen dingetjes installeren etc dus. Basic office en msn.
  • Controle remote op misbruik moet juridisch mogelijk zijn
  • Jongeren met een bijbaantje kunnen de pc overnemen. Ik heb ook gewoon mijn 1e pc en internet van mijn krantenwijk betaald.
  • Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    If it's free, you're the product!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')