Kemalisten?quote:Op maandag 18 juni 2007 11:50 schreef Emel het volgende:
[..]
ik had geen doel met dat liedje...boeit mij het als Turken hem vereren als god. Ik vraag me af, wat voor mensen het zijn, die hem zo vereren.
Je hebt in Turkije mensen die totaal anti-Atatürk en anti-seculair zijn (die roepen constant dat Atatürk wordt vereerd als een god).quote:Op maandag 18 juni 2007 11:50 schreef Emel het volgende:
[..]
ik had geen doel met dat liedje...boeit mij het als Turken hem vereren als god. Ik vraag me af, wat voor mensen het zijn, die hem zo vereren.
hmm okeyquote:Op maandag 18 juni 2007 11:53 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Je hebt in Turkije mensen die totaal anti-Atatürk en anti-seculair zijn (die roepen constant dat Atatürk wordt vereerd als een god).
Je hebt ook mensen die tegen het geloof zijn (weinig gelukkig).
Maar je heb gelukkig ook mensen die voor een seculier Turkije zijn en die dat kunnen combineren met hun geloof (gelukkig de meerderheid).
Ah dus alleen anti-secularisme kunnen Anti-Ataturk zijn, hou toch op broeder, de beperkingen liggen echt niet in jouw bereik van definities.quote:Op maandag 18 juni 2007 11:53 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Je hebt in Turkije mensen die totaal anti-Atatürk en anti-seculair zijn (die roepen constant dat Atatürk wordt vereerd als een god).
Je hebt ook mensen die tegen het geloof zijn (weinig gelukkig).
Maar je heb gelukkig ook mensen die voor een seculier Turkije zijn en die dat kunnen combineren met hun geloof (gelukkig de meerderheid).
Begint met 'Gay Dictator Mustafa Kemal...', moet ik daar nog naar kijken? Lekker serieus te nemen dan. Heb je toevallig ook de links naast de site gezien?quote:Op maandag 18 juni 2007 11:50 schreef Burakius het volgende:
[..]
filmpje duurt 9:40.. dus je heb hem niet volledig bekeken.. en heb nu al je oordeel. Erg fout
Daarom heb ik ook: Turken op FOK! #58 Ataturk en de Turkenquote:Op maandag 18 juni 2007 11:55 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Begint met 'Gay Dictator Mustafa Kemal...', moet ik daar nog naar kijken? Lekker serieus te nemen dan. Heb je toevallig ook de links naast de site gezien?
En begin bij mij niet over te vroeg oordelen vriend. Kijk eers naar je zelf.
De waarheid jongen over Mustafa Kemal komt hard aan, omdat het afwijkt van wat je jarenlang geinpregneerd heb gekregen. Geloof die shit maar snel zou ik zeggen. Islamiyet hoort niet zoals het nu wordt gedaan in Turkije. En die shit moet snel veranderen.quote:Op maandag 18 juni 2007 11:55 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Begint met 'Gay Dictator Mustafa Kemal...', moet ik daar nog naar kijken? Lekker serieus te nemen dan. Heb je toevallig ook de links naast de site gezien?
En begin bij mij niet over te vroeg oordelen vriend. Kijk eers naar je zelf.
http://www.alevileriz.org/showthread.php?t=7227quote:Op maandag 18 juni 2007 11:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Daarom heb ik ook: Turken op FOK! #58 Ataturk en de Turken
geplaatst, los van alle gay, etc, content is grotendeels zelfde, zulke bronnen neem je zeker ook nie serieus?
Tuurlijk hebben Alevieten respect voor hun. Ze vinden het goed dat Ataturk ook zo lekker losbandig omgaat met de Islam als zij daar mee omgaan.quote:Op maandag 18 juni 2007 12:03 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
http://www.alevileriz.org/showthread.php?t=7227
Als je wilt mag je hier naar kijken. Alle beschuldigingen worden daar met bron en al onderuitgehaald. Het is een Alevi-forum (nee ik ben geen Alevi), maar de Alevi's staan er over het algemeen bekend om dat ze veel respect voor Atatürk hebben. Kijk maar eens (3 pagina's).
Pfff, laat me niet lachen man. Over indoctrineren gesproken. Blijkbaar ben jij geïndoctrineerd door die Nurcu's van je.quote:Op maandag 18 juni 2007 11:59 schreef Burakius het volgende:
[..]
De waarheid jongen over Mustafa Kemal komt hard aan, omdat het afwijkt van wat je jarenlang geinpregneerd heb gekregen. Geloof die shit maar snel zou ik zeggen. Islamiyet hoort niet zoals het nu wordt gedaan in Turkije. En die shit moet snel veranderen.
Moet ik nu ook met tegen bronnen komen, want geloof me dat heb ik genoeg van Turkse bronnen naast internationale bronnen?quote:Op maandag 18 juni 2007 12:03 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
http://www.alevileriz.org/showthread.php?t=7227
Als je wilt mag je hier naar kijken. Alle beschuldigingen worden daar met bron en al onderuitgehaald. Het is een Alevi-forum (nee ik ben geen Alevi), maar de Alevi's staan er over het algemeen bekend om dat ze veel respect voor Atatürk hebben. Kijk maar eens (3 pagina's).
Ik spreek niet voor de Nurcu's. Dit is mijn eigen individuele mening.quote:Op maandag 18 juni 2007 12:05 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Pfff, laat me niet lachen man. Over indoctrineren gesproken. Blijkbaar ben jij geïndoctrineerd door die Nurcu's van je.
Door dit te zeggen maak je duidelijk wat je doel is. Blijkbaar WIL je gewoon iets van Atatürk maken wat hij niet is.quote:Op maandag 18 juni 2007 12:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Moet ik nu ook met tegen bronnen komen, want geloof me dat heb ik genoeg van Turkse bronnen naast internationale bronnen?
nu komt het: wat is een Nurcu????quote:Op maandag 18 juni 2007 12:05 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Pfff, laat me niet lachen man. Over indoctrineren gesproken. Blijkbaar ben jij geïndoctrineerd door die Nurcu's van je.
Emel serieus.. wat weet je wel over Islam??quote:Op maandag 18 juni 2007 12:09 schreef Emel het volgende:
[..]
nu komt het: wat is een Nurcu????
schudden zij niet met hun hoofd heen en weer?
dat ik als moslim niet mag oordelenquote:Op maandag 18 juni 2007 12:12 schreef Burakius het volgende:
[..]
Emel serieus.. wat weet je wel over Islam??
ja.. daar kom je niet echt erg ver meequote:
Jij weet wat mij doel is? Dat is knap, gezien ik mijzelf geen doel voorhou buiten een gezonde discussie, wat ook jouw doel is hoop ik, wat je daar buiten denkt is jouw eigen vooroordelen die nergens op gebasseerd zijn buiten jouw eigen assumpties en interpretaties van dingen die ik zeker niet heb gezegd.quote:Op maandag 18 juni 2007 12:08 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Door dit te zeggen maak je duidelijk wat je doel is. Blijkbaar WIL je gewoon iets van Atatürk maken wat hij niet is.
Je mag kijken hoor, hoeft niet, maar kom dan ook niet aanzetten met video's die met het doel zijn gemaakt om Atatürk zwart te maken.
jij wel dan? probeer eens EEN keertje naar jezelf te kijken..quote:Op maandag 18 juni 2007 12:14 schreef Burakius het volgende:
[..]
ja.. daar kom je niet echt erg ver mee![]()
wtf hoezo opeens aanvalle?:P .. enige wat ik zeg is dat je zeker ff een update moet doorvoeren in je kennis over Islam. Gewoon ff eeen hele zomervakantie boeken boeken en nog eens boekenquote:Op maandag 18 juni 2007 12:16 schreef Emel het volgende:
[..]
jij wel dan? probeer eens EEN keertje naar jezelf te kijken..
waarom ik aanval??quote:Op maandag 18 juni 2007 12:17 schreef Burakius het volgende:
[..]
wtf hoezo opeens aanvalle?:P .. enige wat ik zeg is dat je zeker ff een update moet doorvoeren in je kennis over Islam. Gewoon ff eeen hele zomervakantie boeken boeken en nog eens boeken
dudequote:Op maandag 18 juni 2007 12:28 schreef Frrreek het volgende:
Ben ik hier op het juiste adres?
Ik woon momenteel in Istanbul met 2 Turkse huisgenoten. Een daarvan is een prima kerel, 27, werkende, en de dienstplicht ontlopend. Nou hoorde ik (tot mijn grote verbazing) dat homo's niet het leger in mogen. Tijdens een joint-rook-brainstorm-sessie over hoe hij zijn dienstplicht kan laten zitten stelde ik dan ook voor: fake dat je gay bent.
Hij legde vervolgens haarfijn uit dat hier wat zaken voor nodig zijn:
1) een roze () papiertje invullen
2) uitgebreide anale examinatie ondergaan
3) het presenteren van zeer duidelijke foto's van kontsex (gezicht uitgebreid op de foto)
WAT DE NEUK! Dit is toch zieke shit? Natuurlijk kunnen alle mensen die geen behoefte hebben aan 5-15 maanden in het leger homosexualiteit 'faken', maar om zo ver te gaan? Beuhhh
Wanneer gaan jullie overigens het leger in?
Oké misschien weet ik jou doel niet, maar het doel van de makers van dat videootje duidelijk wel. Alleen dat het videootje in het Engels is zegt genoeg aan wie het gericht is. Dingen als ''Atatürk was a Brittish agent'' etc., slaan natuurlijk nergens op. Daarentegen is mijn video in het Turks, en heeft het alleen maar tot doel om de onwaarheden over Atatürk onderuit te halen.quote:Op maandag 18 juni 2007 12:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij weet wat mij doel is? Dat is knap, gezien ik mijzelf geen doel voorhou buiten een gezonde discussie, wat ook jouw doel is hoop ik, wat je daar buiten denkt is jouw eigen vooroordelen die nergens op gebasseerd zijn buiten jouw eigen assumpties en interpretaties van dingen die ik zeker niet heb gezegd.
Ook jij mag kijken en ook jij mag lezen, mijn doel is niet om iemand zwart te maken, ik ben hier om aan te geven dat ook Ataturks past niet rooskleurig is en dat hij zeker niet enkel verantwoordelijk is voor Turkse redding.
Feiten opsommen zijn is niet zwart maken, dan mag je tegenwoordig ook geen feiten meer uiten, lekker discussie dan.
Taal waarin het wordt gepresenteerd is voor mij niet relevant, leugens en waarheden kunnen in alle talen, Brits kan vijandig gezind zijn, maar ook en zeker is Turkije niet Neutraal wanneer het Ataturk betreft.quote:Op maandag 18 juni 2007 12:29 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Oké misschien weet ik jou doel niet, maar het doel van de makers van dat videootje duidelijk wel. Alleen dat het videootje in het Engels is zegt genoeg aan wie het gericht is. Dingen als ''Atatürk was a Brittish agent'' etc., slaan natuurlijk nergens op. Daarentegen is mijn video in het Turks, en heeft het alleen maar tot doel om de onwaarheden over Atatürk onderuit te halen.
1. De Sultan heeft Ataturk geld en invloed gegeven om mensen naar zich toe te trekken in Anatolië.quote:Het was trouwens Atatürk die zijn uniform voor de sultan achterliet en in Anatolië vanuit het niets een leger samenstelde. Hij was de commandant en de leider die de Turken opnieuw hoop gaf. Dat als hij er niet was er misschien een andere Turk het wel had gedaan, kunnen we nooit weten natuurlijk, maar Atatürk was een zeer slimme man... En dankzij hem zijn de Turken nu niet half-Griek, half-Armeen.
Probleem is wanneer ik het over Ataturk heb word ik op mijn persoon aangevallen, over wat mijn doel wel niet zou zijn, terwijl ik zwijg over persoon met wie ik praat, zo zie je eigenlijk hoe diep het ingebakken zit wmb.quote:Op maandag 18 juni 2007 12:32 schreef TheMagnificent het volgende:
Laten we voor de rest goed omgaan met elkaar, want we zijn allemaal broeders (en zuster Emel). En op ruzie zitten we natuurlijk niet te wachten...![]()
Hoe kun je neutraal blijven als ze je zwart maken en een hoop bullshit verzinnen om het Turkse volk in de war te brengen. Ze passen dezelfde tactiek toe als met de beschuldigingen van de zogenaamde Armeense genocide.quote:Op maandag 18 juni 2007 12:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Taal waarin het wordt gepresenteerd is voor mij niet relevant, leugens en waarheden kunnen in alle talen, Brits kan vijandig gezind zijn, maar ook en zeker is Turkije niet Neutraal wanneer het Ataturk betreft.
[..]
Ondan mi Idam Fermani verdi sultan Vahdettin?...quote:1. De Sultan heeft Ataturk geld en invloed gegeven om mensen naar zich toe te trekken in Anatolië.
2. Ataturk leverde zijn uniform in om niet argwaan te weken door over te gaan naar Anatolië
3. Als Ataturk er niet was, was er zeker wel een ander geweest, Kazim Karabekir, Ismet, Ali Fuat hebben hem oneindig geholpen en zonder hen zou hij niets bereiken.
4. Verzet is in de naam van Jihad gedaan, Turken vochten in naam van Allah, niet voor een onafhankelijk republiek.
5. Half Armeen, Half Griek.. , ja want de Turken in Syrie, Sovjet-Unie, De Arabieren in Syrie, Irak etc zijn ook half frans, half brits,
Ik kan er anders ook wel een paar van jou terug lezenquote:Op maandag 18 juni 2007 12:39 schreef Emel het volgende:
ik heb helemaal geen zin in ruzies...maar je moet over mij niet gaan oordelen. Ik heb echt veel geduld maar dat houdt op een gegeven moment ook op.
wat dan?quote:Op maandag 18 juni 2007 12:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik kan er anders ook wel een paar van jou terug lezen
Ik hoop dat je vraag een grap is, het is door een van de mannen tegen wie jij zo fel reageert Said Nursi (Nurcu) toch gecancelled. Hij deed het onder druk van de Britten anders zouden ze Anatolië binnen vallen omdat ze onrustig werden van Kemal.quote:Op maandag 18 juni 2007 12:44 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ondan mi Idam Fermani verdi sultan Vahdettin?...
Ik wil alleen dat mijn broeders Atatürk niet zien als een dictator, fascist, weet ik veel wat... Ik wil jullie alleen maar vertellen hoe het wel zit.quote:Op maandag 18 juni 2007 12:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Probleem is wanneer ik het over Ataturk heb word ik op mijn persoon aangevallen, over wat mijn doel wel niet zou zijn, terwijl ik zwijg over persoon met wie ik praat, zo zie je eigenlijk hoe diep het ingebakken zit wmb.
Tuurlijk dat we broeders zijn staat los van Turkije, Ataturk, republiek of saltanaat.
Dat is niet de Ferman.quote:Op maandag 18 juni 2007 12:44 schreef TheMagnificent het volgende:
''Dersaadet İşgal Orduları Başkumandanı
General Harringthon Cenablarına
İstanbul'da hayatımı tehlikde gördüğümden İngiltere devleti fahimesine iltica ve bir ân evvel İstanbul'dan mahalli âhara naklimi talebederim efendim.
16 Teşrinisani ( Kasım ) 1922
Halifei Müslimin
Mehmet Vahidettin"
Nee, weet ik... ik zal die ook geven als je wilt.quote:
1 scene bestaat uit meerdere kleuren, net zoals 1 punt op meerdere manieren te bereiken is.quote:Op maandag 18 juni 2007 12:46 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik wil oom dat mijn broeders Atatürk niet zien als een dictator, fascist, weet ik veel wat... Ik wil jullie alleen maar vertellen hoe het wel zit.
Sonuçta hepimiz kardesiz.![]()
ja? ik zie het even niet sorry. Waarover heb ik zitten oordelen?quote:
Ik zal even nog een keer reageren als je wilt:quote:Op maandag 18 juni 2007 12:47 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Nee, weet ik... ik zal die ook geven als je wilt.
Mehmet Vahidüddin
ONAY
“Kuvayı Milliye adı altında çıkardıkları fitne ve fesatla, anayasaya aykırı olarak halktan zorla para toplamak, asker almak, bunun aksine hareket edenlere işkence ve eziyet ederek şehirleri yakıp yıkmaya kalkışmak suretiyle iç güvenliği bozanların tertipçisi oldukları iddiasıyla haklarında dava açılan, Üçüncü Ordu Müfettişliğinden alınarak askerlik mesleğinden çıkartılmış bulunan Selanikli Mustafa Kemal Efendi, Eski yirmi yedinci fırka kumandanı miralaylıktan emekli İstanbullu Kara Vasıf Bey, Eski yirminci kolordu kumandanı Mirliva Salacaklı Fuat Paşa ile Eski Vaşington elçisi ve Ankara milletvekili Midillili Alfred Rüstem ve sıhhiye eski müdürü İstanbullu Doktor Adnan Bey ile Üniversite Batı Edebiyatı eski öğretmeni Halide Edip Hanımın, ayrıntıları 11 Mayıs 1336 (1920) tarihli ve 20 numaralı karar tutanağında yazılı olduğu üzre, Mülkiye Ceza Kanunu’nun kırk beşinci maddesinin birinci fıkrası delaletiyle elli beşinci maddesinin dördüncü fıkrası ve elli altıncı maddesi uyarınca, sahip oldukları askeri ve mülki rütbe ve nişanlarla, her türlü resmi ünvanlarının kaldırılmasına ve idamlarına, halen firarda bulunmaları dolayısıyla kanun hükümleri gereğince mallarının haczedilerek, usulüne göre idare ettirilmesine dair İstanbul bir numaralı sıkıyönetim mahkemesi tarafından gıyaben verilen hüküm ve karar, ele geçirildiklerinde tekrar yargılanmak üzere tasdik edilmiştir.
Bu Padişah Buyruğu’nu yürütmeye Harbiye Nazırı görevlidir.
24 Mayıs 1336 (1920)
Sadrazam ve Harbiye Nazırı Vekili
Damad Ferid
quote:Ik hoop dat je vraag een grap is, het is door een van de mannen tegen wie jij zo fel reageert Said Nursi (Nurcu) toch gecancelled. Hij deed het onder druk van de Britten anders zouden ze Anatolië binnen vallen omdat ze onrustig werden van Kemal.
quote:Op maandag 18 juni 2007 12:48 schreef Emel het volgende:
[..]
ja? ik zie het even niet sorry. Waarover heb ik zitten oordelen?
quote:omdat bij iedere zin van jou, sarcasme en veroordelen zit. Ik weet wat jouw probleem met mij is. Je moet verdomme je kop houden en naar jezelf kijken.
Wanneer heb ik fel gereageerd tegen Said Nursi?quote:Op maandag 18 juni 2007 12:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik hoop dat je vraag een grap is, het is door een van de mannen tegen wie jij zo fel reageert Said Nursi (Nurcu) toch gecancelled. Hij deed het onder druk van de Britten anders zouden ze Anatolië binnen vallen omdat ze onrustig werden van Kemal.![]()
Jij bent ook maar een mens.quote:Op maandag 18 juni 2007 12:54 schreef Emel het volgende:
ik had niet moeten uitvallen...
aardig blijven helpt niet altijd..helaas.
De Nurcu's zijn van Said Nurci, de volgelingen van Gulen zijn Fethullahcilar.quote:Op maandag 18 juni 2007 12:52 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Wanneer heb ik fel gereageerd tegen Said Nursi?![]()
Goe van hem dat hij dat dan heeft gedaan. Kijk dat wist ik niet...
Ik mag de hedendaagse Nur Tarikat (F. Gülen) niet, ik heb niks over Said Nursi gezegd. Je weet toch dat ik zei dat ik niet genoeg over hem weet om er een oordeel over te hebben?
Ik verwacht bovendien van een Khalief van de Islam dat hij eerder voor de dood kiest dan een hondje van de Engelsen te zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |