Dat dus. Elke persoon met een IQ > 80 kan dit soort dingen toch heel erg simpel betwijfelen en gaat ook kritisch om met deze docu.quote:Op maandag 14 juli 2008 13:38 schreef Terecht het volgende:
[..]
http://ct.grenme.com/index.php/Zeitgeist_Part_I
http://www.conspiracyscience.com/articles/zeitgeist/part-one/
Ik snap ook niet wat er nou zo boeiend is aan zeitgeist, één van de matigste complotfims die ik heb gezien. Goedkoop geproduceerd prul, voer voor lichtgelovige idioten.
Het gaat in dit specifieke geval om Jezus. Wat heeft 'de christelijke Jezus' allemaal van andere 'geloven' gejat dan?quote:Op maandag 14 juli 2008 14:39 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ik geloof net zo min in horus dan jezus of elke andere God.
Dus die vergelijkingen met elkaar hoeven van mij niet waar te zijn.
Wat me duidelijk is geworden is dat veel geloven dingen van elkaar lenen, mythe's, symbolen etc.
In de bijbel wordt het aanbidden van hemellichamen alleen maar belachelijk gemaakt. Ook wordt het aanbidden van de Zon of de Maan verboden.quote:Op maandag 14 juli 2008 14:39 schreef Agiath het volgende:En omdat vroegere geloven inderdaad de zon als een god zagen, is het niet meer dan logisch dat deze dingen (misschien onbewust) terugkomen in nieuwere geloven.
Omdat de Romeinse Staat en het Vaticaan dat hebben besloten. Dat was zodat ze de heidenen makkelijker konden 'kerstenen'.quote:Op maandag 14 juli 2008 14:39 schreef Agiath het volgende:
Je geeft zelf toe dat Jezus niet in December geboren is, dus waarom zou dat wel gevierd worden?
Uhm... in hoeverre is het kenmerkend voor 'algemene geloofsverhalen'? Wat zijn 'algemene geloofsverhalen'?quote:Op maandag 14 juli 2008 14:39 schreef Agiath het volgende:Jezus heeft in mijn ogen misschien dan niet of wel bestaan, dat doet er niet toe. Als hij wel bestaan heeft zijn de verhalen en feiten wel kenmerkend voor algemene geloofsverhalen en dus verdraaid/overdreven.
Sja... omdat er toevallig een dier in het verhaal van Mozes tegenkomt dat tevens een sterrenbeeld is, was het opeens de intentie van de schrijvers (die astrologie belachelijk maakten) om sterrenbeelden in de tekst te verwerken? Waar is de logica?quote:Op maandag 14 juli 2008 14:39 schreef Agiath het volgende:
Verder snap ik je ontkrachting van de astrologie niet helemaal, je citeert wat dingen uit de bijbel over dat Christenen de Zon niet mogen eren, maar het directe verband met die sterrebeelden? Zoals de Bok in het tijdeprk van Mozes, tijdperk van Vissen (ik weet de details niet meer).
Huh, wat een merkwaardige vraag. Volgens mij kan je die beter aan jezelf stellen?quote:Op maandag 14 juli 2008 14:39 schreef Agiath het volgende:
Het enige wat mij echt duidelijk is geworden is dat de meeste verhalen van geloven gebaseerd zijn op astrologie, waarom zou het dan raar zijn als het verhaal van Jezus dat niet zou zijn?
De kern van het christendom is niet per se de booschap, de kern van het christendom is dat Jezus echt geleefd heeft, en vooral ook echt geleden heeft voor onze zonden, en bovenal is opgestaan uit de dood.quote:Op maandag 14 juli 2008 14:39 schreef Agiath het volgende:
En de hamvraag:
Waarom zou Jezus echt bestaan moeten hebben om aan zijn regels te voldoen? Het gaat om de boodschap, niet om de verteller. Dat vergeten jullie nog wel eens, door de regels heenlezen.
Mensen die denken dat Jezus niet echt bestaan heeft horen in het rijtje van mensen die niet geloven dat de big-bang heeft plaatsgevonden of dat evolutie bestaat.quote:Op maandag 14 juli 2008 14:39 schreef Agiath het volgende:
Zodra iemand zegt dat jezus niet bestaat gaan jullie zowat flippen.
Zeker niet nadat ik deel 1 heb gezien. Maar ik ben wat bescheidener in mijn oordeel over deel 2 en 3 omdat ik daar simpelweg te weinig vanaf weet.quote:
Het enige wat jij weet is wat jouw via doctrine is ingepeperd. Sterker nog, je bent door je ouders en die hele verwerpelijke kerk gebrainwashed....quote:Over deel 1 weet ik wel veel en daarom weet ik ook dat 99% van de info gewoon regelrechte bullshit is.
Ken je mij ofzo dat je dit allemaal denkt te weten? Ik ben niet-gelovig opgegroeid kerel.quote:Op zondag 12 oktober 2008 03:32 schreef hurmie11 het volgende:
[..]
Het enige wat jij weet is wat jouw via doctrine is ingepeperd. Sterker nog, je bent door je ouders en die hele verwerpelijke kerk gebrainwashed....
Waar slaat dit allemaal op? Ik heb niks over Bush en 9/11 gezegd. Ik zeg alleen dat deel 1 van Zeitgeist (over Jezus) regelrechte lariekoek is. En dat heb ik al talloze keren ontkracht hier.quote:Op zondag 12 oktober 2008 03:32 schreef hurmie11 het volgende:
Droom lekker verder in je eigen wereld. Blijf vooral je geloof verdedigen, dat wil jouw dominee graag.
En als jij echt ZO VRESELIJK stom bent dat jij nog steeds denkt dat de Amerikaanse regering, lees: George W. Bush, niets met de aanslagen van 9/11 te maken had, dan verdien jij ook niets beters dan de religie waarin jij, Koning David, zo in verstrikt bent geraakt....
greetz, Hurmie
Je maakt je onsterfelijk belachelijk met deze uitspraak.quote:Op maandag 14 juli 2008 20:34 schreef koningdavid het volgende:
Mensen die denken dat Jezus niet echt bestaan heeft horen in het rijtje van mensen die niet geloven dat de big-bang heeft plaatsgevonden of dat evolutie bestaat.
Oftewel: domme of onwetende mensen.
Kan je ook nog uitleggen waarom? Zou wel zo netjes zijn, denk je niet?quote:Op zondag 12 oktober 2008 12:44 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Je maakt je onsterfelijk belachelijk met deze uitspraak.
Nee. Mensen die dergelijke uitspraken doen, heb ik niets uit te leggen. Sorry.quote:Op zondag 12 oktober 2008 14:03 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Kan je ook nog uitleggen waarom? Zou wel zo netjes zijn, denk je niet?
Sja... als je niet eens kan uitleggen wat er dan mis is met die uitspraak vrees ik dat ik je niet echt serieus kan nemen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 14:31 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Nee. Mensen die dergelijke uitspraken doen, heb ik niets uit te leggen. Sorry.
Dat hoeft ook niet.quote:Op zondag 12 oktober 2008 15:00 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Sja... als je niet eens kan uitleggen wat er dan mis is met die uitspraak vrees ik dat ik je niet echt serieus kan nemen.
Dan heb je de replies niet goed gelezen. Dit kijkbuiskindje valt in ieder geval niet onder je beschrijving.quote:Op maandag 10 november 2008 11:15 schreef PDOA het volgende:
Nou, na alle replies gelezen te hebben blijkt maar weer dat alle kijkbuiskinderen tegenwoordig alles slikken wat een beetje geloofwaardig wordt gebracht. Ik denk dat deze mensen na 'Fitna' ook gelijk riepen dat ze op de PVV zullen stemmen omdat het 'zo niet langer kan'.
Sorry, bijna alle.quote:Op maandag 10 november 2008 11:58 schreef w8jij17 het volgende:
[..]
Dan heb je de replies niet goed gelezen. Dit kijkbuiskindje valt in ieder geval niet onder je beschrijving.
By the way, heb je de film zelf ook gezien?
En wat vond je er precies zo welletjes aan dan? Kom eens met argumenten, als je wilt.quote:Op maandag 10 november 2008 12:01 schreef PDOA het volgende:
[..]
Sorry, bijna alle.
Ik heb ongeveer één uur gezien. Daarna vond ik het wel welletjes.
Doe dat eens dan, nu doe je zelf exact hetzelfde. Je schoffelt iets onderuit zonder enige argumentatie.quote:Op maandag 10 november 2008 12:07 schreef PDOA het volgende:
maar ze vrijwel allemaal makkelijk te weerleggen.
Indien je dit serieus bedoelt, zegt het genoeg.quote:
Nee, ik kwam hier om mening te geven over deze onzin. Dat jij dat meteen ziet als trollen omdat er iemand niet meegaat in jouw gedachtengang is toch echt jouw probleem.quote:Op maandag 10 november 2008 12:28 schreef PietjePuk007 het volgende:
Dus je kwam gewoon ff trollen, gezellig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |