abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50584988
quote:
Op maandag 18 juni 2007 17:59 schreef freecell het volgende:

[..]

Nee hoor
1 kom mosterdsoep met spekjes en een broodje erbij is niet dramatisch lijkt me.
ook al zater er veel spekjes in, dan nog niet
dat klopt
maar ik las chinees en pizza en dan krijg ik altijd een weekend idee
  maandag 18 juni 2007 @ 18:12:03 #127
35189 Troel
scherp en bot
pi_50585199
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:04 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dat klopt
maar ik las chinees en pizza en dan krijg ik altijd een weekend idee
Als je een volledige baan hebt met daarbij behorende overwerk, dan zijn dit juist de dingen voor de doordeweeks. Grote pannen met macaroni zodat je twee dagen achter elkaar hetzelfde kan eten doen het ook erg goed. Als je een hele dag hard gewerkt hebt, dan heb je soms geen puf om te koken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50585239
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:12 schreef Troel het volgende:

[..]

Als je een volledige baan hebt met daarbij behorende overwerk, dan zijn dit juist de dingen voor de doordeweeks. Grote pannen met macaroni zodat je twee dagen achter elkaar hetzelfde kan eten doen het ook erg goed. Als je een hele dag hard gewerkt hebt, dan heb je soms geen puf om te koken.
ja maar macaroni is dan nog anders dan pizza
dat hoor je gewoon helemaal niet te eten als je wilt afvallen maar goed daar hebben we het al over gehad
  maandag 18 juni 2007 @ 18:16:37 #129
35189 Troel
scherp en bot
pi_50585328
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:13 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dat hoor je gewoon helemaal niet te eten als je wilt afvallen maar goed daar hebben we het al over gehad
Nee, je hebt helemaal gelijk. Ze moeten maar gewoon een uur eerder opstaan om gezond te gaan koken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50585351
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:16 schreef Troel het volgende:

[..]

Nee, je hebt helemaal gelijk. Ze moeten maar gewoon een uur eerder opstaan om gezond te gaan koken.
sla en kip bakken is bijna net zo snel gedaan als een pizza opwarmen of bellen voor een pizza
  maandag 18 juni 2007 @ 18:20:48 #131
35189 Troel
scherp en bot
pi_50585427
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:17 schreef Miss_S het volgende:

[..]

sla en kip bakken is bijna net zo snel gedaan als een pizza opwarmen of bellen voor een pizza
Nouja, meestal doe ik boodschappen nadat ik gewerkt heb. Niet alle winkels zijn tot weet ik hoe laat over. Soms is er wat weinig keus en heb je toevallig nog wel een pizza in de vriezer voor dit soort dagen.

Maarja, jouw punt is wel duidelijk, zelfs zonder dat je het post, dus laat je het de volgende keer achterwege?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50585526
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:20 schreef Troel het volgende:

[..]

Nouja, meestal doe ik boodschappen nadat ik gewerkt heb. Niet alle winkels zijn tot weet ik hoe laat over. Soms is er wat weinig keus en heb je toevallig nog wel een pizza in de vriezer voor dit soort dagen.

Maarja, jouw punt is wel duidelijk, zelfs zonder dat je het post, dus laat je het de volgende keer achterwege?
mijn punt is duidelijk maar die van jullie niet

en je hebt altijd keuze je kan dingen van te voren maken zoals jij zelf al zei
en zelfs invriezen voor later een keertje

begrijp gewoon niet als je een bmi van 35 hebt dat het in je op komt om dan ook nog pizza te gaan eten
ik heb er zelfs nu nog moeite mee
pi_50585584
Net zoals jij in het weekend stokbrood en wijn eet/drinkt, zijn er ook mensen die in het weekend wel gewoon gezond eten..

Jij gunt jezelf elke week stokbrood en wijn, en eerder poste je ook dat je heel regelmatig een hamburger met patat at.

Zij gunnen zichzelf een keer in de zoveel tijd een pizza...

Wat is het verschil?
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  † In Memoriam † maandag 18 juni 2007 @ 18:26:29 #134
43556 miss_dynastie
pi_50585594
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:13 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat je geen macaroni zou kunnen eten als je wil afvallen?
Ik heb al begrepen dat de kook- en eetgewoontes bij jou thuis niet al te best zijn, maar hier is macaroni gewoon heel gezond hoor: heel veel verse groente, bouillon en relatief heel weinig vlees. Een eetlepel parmezaanse kaas eroverheen en je eet lekkerder dan in een gemiddeld restaurant én heel gezond. Niet teveel je eigen ervaringen projecteren op anderen.
  † In Memoriam † maandag 18 juni 2007 @ 18:28:58 #135
43556 miss_dynastie
pi_50585663
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:24 schreef Miss_S het volgende:
begrijp gewoon niet als je een bmi van 35 hebt dat het in je op komt om dan ook nog pizza te gaan eten
ik heb er zelfs nu nog moeite mee
Je bent jezelf toch geen eetstoornis aan het aanpraten, hoop ik? In elk geval zou ik je vriendelijk willen verzoeken de mensen hier geen eetstoornis aan te praten. Mijn dank is groot.
pi_50585682
Ik ben vanaf begin januari begonnen met het veranderen van mijn leef en eetpatroon.

Ik beweeg meer, ik wandel veel, neem de trap in plaats van de lift en ik eet structureel minder. Minder tussendoortjes, weinig ontbijt, oppassen met lunch en gewoon normaal avondeten.

Ik heb nog nooit een calorie geteld en dat werkt ook absoluut niet bij mij. Ik eet verder vrij normaal en trek me er niet enorm veel van aan, intussen staat de teller gobaal op -13 kilo. Van 109 naar 96!
pi_50585688
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:24 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ik had net trek in een ijsje en die ook genomen en ohjee ik heb een bmi van boven de 35 so sue me! Jeetje wat een vage beredenering zeg...
pi_50585738
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:29 schreef SCH het volgende:
Ik ben vanaf begin januari begonnen met het veranderen van mijn leef en eetpatroon.

Ik beweeg meer, ik wandel veel, neem de trap in plaats van de lift en ik eet structureel minder. Minder tussendoortjes, weinig ontbijt, oppassen met lunch en gewoon normaal avondeten.

Ik heb nog nooit een calorie geteld en dat werkt ook absoluut niet bij mij. Ik eet verder vrij normaal en trek me er niet enorm veel van aan, intussen staat de teller gobaal op -13 kilo. Van 109 naar 96!
Dat is ook de manier waarop het meestal het beste werkt SCH, netjes hoor, zo'n gewichtsverlies!!
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  maandag 18 juni 2007 @ 18:34:26 #139
79550 Ymke
your ghost
pi_50585793
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:29 schreef SCH het volgende:

Hartstikke goed van je , heb je nog een streefgewicht f vind je het wel ok zo?
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  maandag 18 juni 2007 @ 18:35:31 #140
79550 Ymke
your ghost
pi_50585821
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:29 schreef bibi het volgende:

[..]

Ik had net trek in een ijsje en die ook genomen en ohjee ik heb een bmi van boven de 35 so sue me! Jeetje wat een vage beredenering zeg...
Ja en nu heb je bmi van 40
pi_50585867
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:34 schreef Ymke het volgende:

[..]

Hartstikke goed van je , heb je nog een streefgewicht f vind je het wel ok zo?
Ik wil het leefpatroon volhouden en ben tevreden als ik over een jaar (en lang daarna) nog onder de 100 kilo weeg maar ben ook wel benieuwd hoe het verder gaat. Als het maar geen obsessie wordt en het leven een beetje leuk blijft.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 juni 2007 @ 18:40:31 #142
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_50585965
Precies. Afvallen moet geen obsessie worden. In ons geval, waar je echt heel veel moet afvallen, moet je zorgen dat je een eetpatroon vindt dat je lang vol kunt houden. En jezelf geen verwijten maken als je een keer ongezond eet. Zolang je dat niet te vaak doet, kun je dat prima compenseren. En of dat nou in het weekend is of door de week, dat maakt niks uit natuurlijk.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 18 juni 2007 @ 18:41:02 #143
79550 Ymke
your ghost
pi_50585978
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik wil het leefpatroon volhouden en ben tevreden als ik over een jaar (en lang daarna) nog onder de 100 kilo weeg maar ben ook wel benieuwd hoe het verder gaat. Als het maar geen obsessie wordt en het leven een beetje leuk blijft.
In utrecht kan je iig lekker wandelen , bij Amelisweer is het prachtig
  † In Memoriam † maandag 18 juni 2007 @ 18:42:39 #144
43556 miss_dynastie
pi_50586030
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:40 schreef Rewimo het volgende:
En of dat nou in het weekend is of door de week, dat maakt niks uit natuurlijk.
Misschien is dat wel het fabeltje dat hoort bij het 'na achten niet meer eten, dan zet alles veel harder aan.' Dat ze eigenlijk bedoelden: door de weeks én na achten zet het veel harder aan.
Niet?
Hm, oke
pi_50586211
Ik compenseer nooit wat. Ik eet gewoon lekker. Had vanavond zin om de gehaktballen lekker in veel boter te bakken en dat doe ik dan. Hoef ik echt morgen niet te compenseren.

En als er iemand jarig is. Lekker een taartje. Maar geen tweede. En geen cola en geen chips. Heb ik ook veel minder behoefte aan.
pi_50586383
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:49 schreef SCH het volgende:
Ik compenseer nooit wat. Ik eet gewoon lekker. Had vanavond zin om de gehaktballen lekker in veel boter te bakken en dat doe ik dan. Hoef ik echt morgen niet te compenseren.

En als er iemand jarig is. Lekker een taartje. Maar geen tweede. En geen cola en geen chips. Heb ik ook veel minder behoefte aan.
Dat geld helaas niet voor iedereen hier.
pi_50586577
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:55 schreef Riann het volgende:

[..]

Dat geld helaas niet voor iedereen hier.
Er is natuurlijk wel een verschil of je 100+ of 70- bent en je wilt afvallen.
pi_50586658
Hebben jullie dat wel eens?
Dat er opeens een herrinnering komt bovendrijven die je allang weer vergeten was?

Had ik net.

Ik dacht opeens aan een situatie, toen ik in de tweede klas zat. Ik werd heel erg gepest, door de hele onderbouw, op 2 meiden na. (klas 1-3 Havo en VWO, zo'n 200 man de pik op mij, woei ) Maar dat was niet mijn punt nu.
In ieder geval, ik had toen een paar keer met mijn mentor gepraat en hij probeerde mij wat te helpen en te steunen en dergelijke.

Op een toffe dag hadden mijn twee vriendinnen (zijn ze nog steeds trouwens ) en ik een rare bui tijdens de pauze en hadden we aan elkaars haar gepeurterd.
Resultaat: ik liep met 1 knotjes op mn hoofd door de gang. Niemand was aan het pesten en we waren gewoon als een stelletje blije pubermeiden melig aan het doen.

Toen kwam mijn mentor er aan, nam mij apart en zei dat het ook heel logisch was dat ik gepest werd, als ik op dit soort manieren probeerde op te vallen.

Ik weet nog dat ik zei: "Ja, daar heeft u wel gelijk in"
Ik weet ook nog wat ik dacht: "hij heeft gelijk, ik ben het eigenlijk ook waard dat ze me allemaal pesten, want ik ben stom en dus pesten ze mij."

Dus
Dat kwam net even weer helemaal in detail bovenborrelen, Een situatie van een jaar of 10 terug.
Mocht je ooit docent worden, één van jullie. Zeg nóóit tegen een kind dat het zijn eigen schuld is dat hij/zij gepest wordt...
pi_50586859
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:26 schreef teigan het volgende:
Net zoals jij in het weekend stokbrood en wijn eet/drinkt, zijn er ook mensen die in het weekend wel gewoon gezond eten..

Jij gunt jezelf elke week stokbrood en wijn, en eerder poste je ook dat je heel regelmatig een hamburger met patat at.

Zij gunnen zichzelf een keer in de zoveel tijd een pizza...

Wat is het verschil?
het verschil is dat ik al 25 kilo kwijt ben en bijna een gezond gewicht
ik deed dat niet toen ik nog zoveel moest afvallen

je iets gunnen is goed maar niet als je nog bezig bent met afvallen en zeker niet als dat afvallen niet wil lukken
pi_50586891
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:26 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat je geen macaroni zou kunnen eten als je wil afvallen?
Ik heb al begrepen dat de kook- en eetgewoontes bij jou thuis niet al te best zijn, maar hier is macaroni gewoon heel gezond hoor: heel veel verse groente, bouillon en relatief heel weinig vlees. Een eetlepel parmezaanse kaas eroverheen en je eet lekkerder dan in een gemiddeld restaurant én heel gezond. Niet teveel je eigen ervaringen projecteren op anderen.
macaroni is niets mis mee en dat bedoelde ik er ook mee
dat het juist het tegenovergestelde van pizza is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')