Op Sporza en op de NOS was het vrijdag te zien .. maar dat was wel vrij laat.. en ja Sporza had weer gewoon beste commentaar.quote:Op zondag 17 juni 2007 21:38 schreef Leatherface het volgende:
Bislett Games heb ik eigenlijk helemaal gemist.Werd het uberhaupt ergens uitgezonden?
Wel fantastisch van Defar natuurlijk.
En zijn de resterende meetings nog ergens te zien?
Ik moet zeggen dat het hoogspringen bij de dames ook wel erg leuk was om naar te kijken. Zag op donderdag op de NOS nog een kleine voorbeschouwing op de Golden League met een interview met Isinbayeva... toen leek het net een man..quote:Op zondag 17 juni 2007 22:13 schreef Brownietje het volgende:
100m: Asafa Powell (JAM)
Pole Vault: Yelena Isinbayeva (RUS)
Dat zijn de 2 die eigenlijk altijd moeten winnen en dus eigenlijk gewoon de jackpot moeten binnenhalen.
Het zijn elk jaar andere onderdelen toch, jammer dat er geen verspringen bij zit, dat leverde vorig jaar wel aardige wedstrijden op.
Richards toch ook wel op de 400 meterquote:Op zondag 17 juni 2007 22:13 schreef Brownietje het volgende:
100m: Asafa Powell (JAM)
Pole Vault: Yelena Isinbayeva (RUS)
Dat zijn de 2 die eigenlijk altijd moeten winnen en dus eigenlijk gewoon de jackpot moeten binnenhalen.
Het zijn elk jaar andere onderdelen toch, jammer dat er geen verspringen bij zit, dat leverde vorig jaar wel aardige wedstrijden op.
Op welk nummer zou dat moeten gebeurenquote:Op maandag 18 juni 2007 11:43 schreef oxylus11 het volgende:
Tatjana Lebedeva was de enige die de jackpot vorig jaar kreeg. maakt dit jaar vast wel weer een kans.
Verleden jaar ook zo moeten glimlachen om Dibaba.. werd ff de jackpot door haar 'vriendin' door de neus geboord.quote:Op maandag 18 juni 2007 11:43 schreef oxylus11 het volgende:
Tatjana Lebedeva was de enige die de jackpot vorig jaar kreeg. maakt dit jaar vast wel weer een kans.
Shit gemist..quote:
Als loper moet je het toch doorhebben dat een rondje te weinig heb gelopenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 10:44 schreef Piet_Veerman het volgende:
En volgens mij stond er ook nog iemand in de weg bij de een-na-laatste horde, waardoor die Koech er omheen moest. Wat een farce.![]()
Heb ik weer gemist..quote:Op zaterdag 7 juli 2007 21:11 schreef tong80 het volgende:
Slagroom op de keek was de steward die alvast de horde ging wegslepen
zag het net, echt bizar!quote:Op vrijdag 13 juli 2007 22:02 schreef WasQ het volgende:
Pitkamaki heeft net een verspringer gespiest
edit: De verspringer is naar het ziekenhuis overgebracht. Schijnt nogal ernstig te zijn (maar dat vind ik niet gek).
edit 2: Salim Sdiri is het slachtoffer. De speer week af en kwam bij de verspringbak terecht.
Je zag wel hoe Sdiri naar de grond ging. Zag er ook niet zo bar leuk uit.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 22:52 schreef twi het volgende:
Je zag eigenlijk niks, maar alleen van het idee al word je gewoon misselijk. WTF als hij dat overleeft heeft hij echt fuckin' veel geluk. Er werd gezegd dat het niet heel erg ernstig was, dus laten we dat hopen.
Maar niks meer geraaktquote:Op vrijdag 13 juli 2007 23:29 schreef tong80 het volgende:
En daarna gewoon weer verder met het werpen
Hij raakte bij de aanloop een beetje uit balans leek het...quote:Op vrijdag 13 juli 2007 23:32 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik heb het gemist. Hoe is het uberhaupt mogelijk? Zo'n afzwaaier?
Helemaal uit de richting kan gebeueren maar normaal wordt er op gelet snap ook niet dat dit kan gebeueren.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 23:32 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hij struikelde half, meen ik.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 23:32 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het is een 'javelin' oftewel speer, ietsie scherper... Je kan er toch eigenlijk niet al teveel over zeggen, misschien zijn z'n nieren wel geraakt ofzo? (lijkt me wel een beetje de plaats ervoor)quote:Op vrijdag 13 juli 2007 23:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
Daar sta je dan met een polsstok in je zij. Tering, die heeft 'geluk' gehad (had ook op/in z'n hoofd of andere vitale delen terecht kunnen komen).
Speer ja. Stupid mequote:Op vrijdag 13 juli 2007 23:48 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Het is een 'javelin' oftewel speer, ietsie scherper... Je kan er toch eigenlijk niet al teveel over zeggen, misschien zijn z'n nieren wel geraakt ofzo? (lijkt me wel een beetje de plaats ervoor)
Alsof Dione verteld over haar SM-nachtjequote:Op zaterdag 14 juli 2007 00:57 schreef Roel_Jewel het volgende:
Geen vitale delen geraakt en niet 't bewustzijn verloren, wel grote wond. Kan zich niks van 't incident herinneren.
Aldus Studio Sport zojuist.
Gelukkig maar.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 00:57 schreef Roel_Jewel het volgende:
Geen vitale delen geraakt en niet 't bewustzijn verloren, wel grote wond. Kan zich niks van 't incident herinneren.
Aldus Studio Sport zojuist.
tongquote:Op zaterdag 14 juli 2007 01:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Alsof Dione verteld over haar SM-nachtje
Staat je tv wel in de buurt ? Anders gewoon je uitstrekken.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 01:04 schreef andre77 het volgende:
Kan er met mijn hoofd niet bij dat Pitkämäki daarna verder gaat met werpen.
Ik ken het probleem.. Hoeveel ouders van (pupillen/junioren) tijdens clubkampioenschappen even willen oversteken naar hun kroost. Terwijl de senioren aan het speerwerpen zijn, waarbij sommige toch ook richting 40m/50m werpen..quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:50 schreef Brownietje het volgende:
Tsjaah, als je gooit om in de race te blijven voor de grootste geldprijs van je leven.
Sowieso is speer een onderdeel wat er haast nooit in zit, de kans dat hij nog is kans maakt op zo'n prijs is heel klein.
Gelukkig valt het allemaal mee, al zag het er niet echt fijn uit
(vandaag zag ik ze bij ons ook weer de kleinste junioren speerwerpen, hoe gevaarlijk dat wel niet is)
Las het op teletekst..quote:Op maandag 16 juli 2007 16:32 schreef tong80 het volgende:
Zijn lever en nieren blijken toch te zijn beschadigd
Hopen dat Sdiri spoedig volledig herstelt.quote:Speer beschadigde nier en lever verspringer
Uitgegeven: 16 juli 2007 15:00
Laatst gewijzigd: 16 juli 2007 15:03
ROME - De speer die de Franse verspringer Salim Sdiri afgelopen vrijdag tijdens Golden League in Rome in de rug trof, heeft meer lichamelijke schade aangericht dan aanvankelijk gedacht.
De lans drong niet vier, maar tien centimeter het lijf van de atleet binnen en raakte een nier en de lever. Dat bleek uit onderzoek maandag in het ziekenhuis van Rome.
De Finse topwerper Tero PitKämäki was de aanstichter van het opmerkelijke incident tijdens het atletiekgala. Hij smeet de speer tijdens het inwerpen volledig uit zijn baan en raakte Sdiri, die zich voorbereidde op een vertesprong.
Pijn
Sdiri, winnaar van het brons in maart op het EK indoor, werd afgevoerd naar het ziekenhuis, maar al weer snel ontslagen. De verwondingen leken mee te vallen. Zondag kreeg Sdiri wel erg veel pijn en keerde hij alsnog terug naar de artsen.
"De speer heeft een scheurtje in de rechternier veroorzaakt en een gat in mijn lever. Operaties lijken niet nodig, als het goed is helen de wonden vanzelf", zei de ongelukkige Fransman.
(c) ANP
nu.nl
In dat geval mag Phil Taylor wel oppassen.quote:Op maandag 16 juli 2007 18:04 schreef tong80 het volgende:
Ja het rare was dat ie precies in zijn rug werd gegooid alsof er op gemikt was.
http://www.youtube.com/watch?v=t4D_8QRHNiUquote:Op maandag 16 juli 2007 18:03 schreef Leatherface het volgende:
Volledige artikel.
[..]
Hopen dat Sdiri spoedig volledig herstelt.
Heb het incident nog niet gezien, maar het moet er wel bizar hebben uitgezien.
Wel makkelijk gesteld dat PitKämäki diens letsel volledig heeft veroorzaakt. Ik zie verspringer Andrew Howe nergens genoemd, hij trok 'als eerste hulp' de speer er maar uit.quote:Op maandag 16 juli 2007 18:03 schreef Leatherface het volgende:
Volledige artikel.
[..]
Hopen dat Sdiri spoedig volledig herstelt.
Heb het incident nog niet gezien, maar het moet er wel bizar hebben uitgezien.
Soms is het idd beter om het object in het slachtoffer te laten zitten.quote:Op maandag 16 juli 2007 23:29 schreef okee6 het volgende:
[..]
Wel makkelijk gesteld dat PitKämäki diens letsel volledig heeft veroorzaakt. Ik zie verspringer Andrew Howe nergens genoemd, hij trok 'als eerste hulp' de speer er maar uit.
Het was live op de Zweedse TV.. Heb een gedeelte gezien..quote:Op vrijdag 7 september 2007 23:42 schreef Leatherface het volgende:
Vanavond was de Weltklasse in Zürich.
Canvas zou er vanavond of vannacht een samenvatting van uitzenden. Maar of dat nu met het tennis nog steeds het geval is, durf ik niet te zeggen.
Ja.. zat veel meer sfeer dan in Osakaquote:Op zaterdag 8 september 2007 08:59 schreef Leatherface het volgende:
Het stadion in Zürich zat tjokvol.
Nogal een verschil met Osaka.
Dat verbaasde me nogal.quote:Op zaterdag 8 september 2007 12:48 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Ja.. zat veel meer sfeer dan in Osaka
Ja, het Olympiastadion is wel een vreemde eend in de bijt.quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:30 schreef PieterBas het volgende:
en een blauwe kunststof baan.. vind dat toch altijd wel iets speciaals hebben
Volgens mij heeft Papendaal ook een blauwe baan.quote:Op zaterdag 15 september 2007 16:05 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ja, het Olympiastadion is wel een vreemde eend in de bijt.
Waarmee weer eens bewezen is dat vrouwen atletiek niet zoveel voorstelt.quote:Op zondag 16 september 2007 00:36 schreef Brownietje het volgende:
Ben benieuwd naar zondag, ik zie ze beide niet verslagen worden, en denk dus dat ze de jackpot gaan delen.
Je stelling klopt, maar je argument nietquote:Op zondag 16 september 2007 01:33 schreef golfer het volgende:
[..]
Waarmee weer eens bewezen is dat vrouwen atletiek niet zoveel voorstelt.
Ze zouden een aparte jackpot voor mannen en vrouwen moeten instellen.
Felix Sanchez domineerde tot zijn blessure ook lange tijd.quote:Op zondag 16 september 2007 02:26 schreef wimderon het volgende:
[..]
Je stelling klopt, maar je argument niet![]()
Bij de mannen zijn er ook genoeg die hun onderdeel beheersen. Denk bijvoorbeeld aan Wariner/Bekele/Shaheen (mits fit)/Saladino.
Komend weekend ook nog even de World Athletics Final in Stuttgartquote:Op zondag 16 september 2007 19:37 schreef Leatherface het volgende:
Sanya Richards en Yelena Isinbayeva wonnen ook in Berlijn en dus delen zij de gouden jackpot.
Nog een paar kleinere stadionmeetings en dan wordt het al weer tijd voor de grote najaarsmarathons.
30 september - Berlin Marathon
7 oktober - Chicago Marathon
4 november - New York Marathon
Te volgen op de Duitser op dit moment. 100 meter horden gemist, iemand wel gezien? 3 vrouwen DQquote:Op maandag 17 september 2007 23:12 schreef wimderon het volgende:
[..]
Komend weekend ook nog even de World Athletics Final in Stuttgart![]()
Vooral omdat de starter een idioot was.quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:39 schreef wimderon het volgende:
[..]
Te volgen op de Duitser op dit moment. 100 meter horden gemist, iemand wel gezien? 3 vrouwen DQ![]()
Ik zag bij de live-timing later Gevaert ook DQ staan op de 200 meter met een reactietijd van 0,046, maar ze staat uiteindelijk wel in de uitslag, goede organisatie blijkbaarquote:Op zaterdag 22 september 2007 16:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Vooral omdat de starter een idioot was.
Bij die 100 horden gaf één van de atletes een teken met de hand dat er iets was, dat werd blijkbaar ook aangerekend als valse start, waardoor iets later Kallur (quote:Op zaterdag 22 september 2007 16:41 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik zag bij de live-timing later Gevaert ook DQ staan op de 200 meter met een reactietijd van 0,046, maar ze staat uiteindelijk wel in de uitslag, goede organisatie blijkbaar![]()
Wat betreft Gevaertquote:Op zaterdag 22 september 2007 18:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Bij die 100 horden gaf één van de atletes een teken met de hand dat er iets was, dat werd blijkbaar ook aangerekend als valse start, waardoor iets later Kallur () werd uitgesloten
.
quote:ATLETIEK finale in Stuttgart (Du)
Dit zijn de belangrijkste uitslagen van
de World Athletics Final in Stuttgart:
Vrouwen:
200 m: 1.M.Hurtis (Fra) 22"73
2.D.Ferguson (Bah) 22"74
3.L.Moore (VS) 22"78
4.K.GEVAERT 22"84
De wedstrijd werd geteisterd door valse
starts. Kim Gevaert veroorzaakte de
tweede valse start, werd uitgesloten
maar even later toch weer opgevist. De
vijfde start was uiteindelijk de goeie.
"Ik was echt niet te snel gestart", zei
Gevaert. Anders had ik dat wel toege-
geven. De officials hebben de beelden
bekeken en lieten me weer starten."
jaquote:Op maandag 24 september 2007 08:14 schreef pfaf het volgende:
5 keer!Wat een hilarische situatie zal dat opgeleverd hebben!
Op het laatste WK heeft Kenia zich in ieder geval aardig hersteld, zeker als je Lagat bij de Kenianen rekent.quote:Documentaire over de rivaliteit tussen
Ethiopische en Keniaanse atleten in de
aanloop naar de OS van 2004 in Athene
Ethopië en Kenia leveren al jarenlang
de beste hardlopers en hardloopsters
ter wereld. Ze domineren zowat alle
afstanden van de 1500m tot de marathon.
Maar in het begin van dit millennium
bleek Kenia het tempo van Ethiopië niet
langer te kunnen blijven volgen. Op het
WK atletiek 2003 in Parijs was het
podium van de 10.000 meter volledig
Ethiopisch: de ultieme vernedering voor
de Keniaanse atletiekploeg. Maar Kenia
bleef niet bij de pakken zitten.
Meeste Afrikanen zijn voor Qatar gaan lopen, voor het geld en om de strenge kwalificatie van Ethopie en Kenia te vermijden/omzeilen.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 23:29 schreef wimderon het volgende:
Nu op Canvas:
[..]
Op het laatste WK heeft Kenia zich in ieder geval aardig hersteld, zeker als je Lagat bij de Kenianen rekent.
En ook Bahrein.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:32 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Meeste Afrikanen zijn voor Qatar gaan lopen, voor het geld en om de strenge kwalificatie van Ethopie en Kenia te vermijden/omzeilen.
Nu is Lornah nog getrouwd met een Nederlander, dus ik weet niet of zij uberhaupt ging voor het geldquote:Op maandag 15 oktober 2007 09:53 schreef oxylus11 het volgende:
En voor Nederland. Gefeliciteerd voor Kiplagat. Hoewel er veel gezeikt wordt over haar nationaliteit ben ik er trots op dat zo'n wereldtopper voor nederland wil uitkomen.
Oh ja Hilda Kibet is sinds een weekje ook Nederlandse!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |